ChristianMatch
 


Forum

Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:25
 
"Voor den opperzangmeester, op de Gittith; een psalm, voor de kinderen van Korach.

Hoe liefelijk zijn Uw woningen, o HEERE der heirscharen!

Mijn ziel is begerig, en bezwijkt ook van verlangen, naar de voorhoven des HEEREN; mijn hart en mijn vlees roepen uit tot den levenden God.

Zelfs vindt de mus een huis, en de zwaluw een nest voor zich, waar zij haar jongen legt, bij Uw altaren, HEERE der heirscharen, mijn Koning, en mijn God!

Welgelukzalig zijn zij, die in Uw huis wonen; zij prijzen U gestadiglijk. Sela.

Welgelukzalig is de mens, wiens sterkte in U is, in welker hart de gebaande wegen zijn.

Als zij door het dal der moerbezienbomen doorgaan, stellen zij Hem tot een fontein; ook zal de regen hen gans rijkelijk overdekken.

Zij gaan van kracht tot kracht; een iegelijk van hen zal verschijnen voor God in Sion.

HEERE, God der heirscharen! hoor mijn gebed; neem het ter oren, o God van Jakob! Sela.

O God, ons Schild! zie, en aanschouw het aangezicht Uws gezalfden.

Want een dag in Uw voorhoven is beter dan duizend elders; ik koos liever aan den dorpel in het huis mijns Gods te wezen, dan lang te wonen in de tenten der goddeloosheid.

Want God, de HEERE, is een Zon en Schild; de HEERE zal genade en eer geven; Hij zal het goede niet onthouden dengenen, die in oprechtheid wandelen.

HEERE der heirscharen! welgelukzalig is de mens, die op U vertrouwt."

Psalm 84
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:09
 
Laten we samen gaan kijken in Lucas 7:47, deze vrouw werd door vele verstoten door haar levens wijze, maar zie wat Jezus deed tegen alle verwachting van de mensen in, Hij ving haar vol ontferming en Liefde op.
“Daarom zeg Ik u: Haar zonden zijn haar vergeven, al waren zij vele, want zij betoonde veel Liefde, maar wie weinig vergeven wordt, die betoont weinig Liefde.”
Let u goed op lieve mensen, ik geloof niet dat de een meer zondaar is dan de ander,deze vrouw had waarschijnlijk van Jezus gehoord, ze ging op Hem af, ze dacht er niet aan wat andere van haar vonden en of dachten. Ze opende haar hart voor Hem en stortte haar hele wezen uit in Zijn Aanwezigheid, dit was het beste wat ze ooit had kunnen doen, vanaf die dag was ze geheel verandert, ze werd vrijgezet, wat zal in haar zijn omgegaan? Lieve mensen ik geloof met heel mijn hart als we in gaan zien dat de een niet beter is dan de ander, en we ons uitstorten aan de Voeten van Jezus we in Zijn Genade met onze naaste omgaan. We zullen ervaren dat we Zijn Genade nodig hebben en wanneer we hier werkelijk in wandelen zullen we werkelijk leren lief te hebben. Let goed op Het Woord, sla er acht op want alles gaat hand in hand, de Liefde gaat hand in hand met de Genade, het vergeven van onze naaste wordt haast natuurlijk.
“Want God heeft ons niet gegeven een geest van lafhartigheid, maar van Kracht, van Liefde en van bezonnenheid.”
2 Timoteüs 1:7
Laat de Geest van God in ons opwassen, Zijn Kracht, Zijn Liefde is alreeds in ons, laat Hem Zijn gang gaan, laten wij ons overgeven, wanneer we dit doen laat dat ons niet zonder daad.
Johannes spreekt hierover en doet een krachtige uitspraak, in 1 Johannes 3:18, schrijft hij naar ons de Gemeente van Jezus Christus;
"Laten wij liefhebben niet met het Woord of met de tong, maar met de daad en in Waarheid."

Amanda Jansen
http://www.youridinchrist.org
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:41
 
MOMO697 schreef:
2 Timoteüs 1:7
Laat de Geest van God in ons opwassen, Zijn Kracht, Zijn Liefde is alreeds in ons, laat Hem Zijn gang gaan, laten wij ons overgeven, wanneer we dit doen laat dat ons niet zonder daad.
Johannes spreekt hierover en doet een krachtige uitspraak, in 1 Johannes 3:18, schrijft hij naar ons de Gemeente van Jezus Christus;
"Laten wij liefhebben niet met het Woord of met de tong, maar met de daad en in Waarheid."

Amanda Jansen
http://www.youridinchrist.org

Paulus zegt in Romeinen 7:6 “We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd: we zijn dood voor de wet, maar de nieuwe orde van de Geest”. zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen. En vervolgt bijbelleraar Willem J. Ouwenneel (op blz. 156 in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei" uitgeverij Medma) verwijzend naar hfdstk 8, waar Paulus het heeft over “Leven door de Geest”. "Paulus zou hebben kunnen zeggen: Kijk, mensen, zo is het nu: je bent gestorven; de “oude mens” –dat is de natuurlijke mens in de macht van de zonde- is op het kruis aan zijn einde gekomen. God heeft die mens afgeschaft, en er is een “nieuwe mens” in Christus voor in de plaats gekomen (Ef 4:24, Kol 3:9,10) Die “nieuwe mens” staat nu onder de leiding en de kracht van de Heilige Geest, zodat die mens het gelukzalig leven van een christen kan leiden. Dat is de mens die het niet meer van zichzelf hoeft te verwachten hoe jij God zou kunnen behagen, maar die alles bezit uit God, door het geloof in de Heer Jezus, in de kracht van de Heilige geest (blz 157). Hij is er geheel en al voor God (Ef 1:5), maar wat hij voor God is, is hij ook geheel en al uit God, en niet uit zichzelf, zelfs niet als wedergeborene (1Kor 11,12; ,Kor 3:5,6). Zo is die mens dus geborgen bij de drie-ene God: Vader, Zoon, Heilige Geest. Dat is de mens die in verantwoordelijkheid kan werken aan het bereiken van de uiteindelijke zaligheid, doordat hij dat niet in eigen kracht heoft te doen, maar doordat God aan de “nieuwe mens” zowel de wil als de energie schenkt (Fil 2:12,13).
Dàt is de normale toestand van een christen, zoo hoort het te zijn. Rom 7:6 geeft het aan: “dienen in de nieuwe staat van de Geest”, in een heel nieuwe toestand onder een heel nieuw bestel, waar niet gods eisen mijn nog langer regeren, maar Gods Geest ij regeert. Het feit dat ik ben vrijgemaakt van de weet, betekent dus niet dat ik voortaan wel zou mogen stelen en moorden en echtbreken en liegen. Integendeel, het is de Heilige geest die de eisen van de wet in mij vervult (Rom 8:4). Met andere woorden: de normale toestand van een christen is dat hi leeft in de kracht van de Heilige Geest en dat die Heilige Geest in en door hem Gods wil gaat volbrengen. De “oude mens” kan dat niet, maar die bestaat gelukkig niet meer; die heeft zijn einde gevonden in Christus op het kruis. De “nieuwe mens” kan het van zichzelf trouwens oook niet, want een gelovig mens heeft wel leven uit God, maar leven is op zichzelf nog geen kracht. De kracht van de “nieuwe mens” komt niet van hemzelf, uit zijn nieuwe natuur, maar het is de kracht van de Heilige Geest."
[u]


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 26 mei 2012, 06:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2