ChristianMatch
 


Forum

Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:22
 
2 Korinthe 2:14-17

Iets wat mij al een geruime tijd bezighoud en afvraag is, wat is de geur dat ik verspreidt, wat zijn de vruchten die ik draag en verheerlijk en draag ik Jezus uit? Draag ik Zijn Naam, voor ieder te zien en te lezen? Elke dag weer, zijn dit keuzes die we moeten maken. Wie volg ik vandaag?



Wanneer een mens wandelt naar het vlees, draag hij de geur van dood. Een mens die wandelt naar de Geest, draagt de geur van Leven, de geur van Christus. Daar is geen tussenweg.

Het is zo ontzettend belangrijk, om iedere dag weer, een keuze te maken om God te volgen. Mensen te stimuleren het goede te doen, door ze bemoedigen in hun goede werken.

Ik heb veel om me heen gezien, dat er zoveel schade is ontstaan bij mensen, door woorden. Lieve mensen, het is onze verantwoordelijkheid, voor niemand een uitzondering, dat we elkaar aanmoedigen, wanneer mensen besluiten zich uit te strekken naar de gaven van de Geest. Wanneer iemand wil ontdekken wat zijn of haar plek is, binnen het Lichaam van Christus en Zijn Leven wil uitdragen.

Wij, het Lichaam van Christus, behoren een vangnet te zijn, om mensen op te vangen, wanneer ze gestruikeld zijn. Ze opnieuw op te richten, door Gods Woord te verkondigen en ze te helpen door te gaan op het punt waar ze gevallen zijn. Stimuleren om de overwinning daarin te behalen.

Lieve broer/zus, wij allemaal maken fouten en vallen iedere dag een paar keer, maar het is zaak om opnieuw op te staan en door te trekken, net zolang totdat wij de overwinning hebben behaald.

Een ding heb ik geleerd, op het moment dat ik mijn eerste Woord van God ontving is, dat Hij niet kijkt naar de dingen die ik fout doe, maar Hij kijkt naar de dingen die ik goed doe en daarin bemoedigd Hij mij en moedigt Hij mij in aan, zodat ik mag groeien en mag open bloeien en veel vrucht mag gaan dragen. Weet dat dit ook voor u, en de mensen om geld.

Fouten zijn er om van te leren. Daarom leer van uw eigen fouten, maar ook van de fouten van mensen, zodat deze u zullen behoeden voor grotere fouten. Die veel vergeven is, zal veel vergeving geven. Word u bewust van Gods genade over uw leven, zo zal u ook genadig zijn voor anderen.

Begin deze dag maar, de heerlijke geur van Christus te verspreiden, door mensen te bemoedigen met een oprecht hart. Zoek naar het kostbare goud, wat in een ieder mens te vinden is, en haal het naar voren, zodat het zichtbaar word en mag uitgroeien tot een prachtig hart, van puur goud. Want God heeft in ieder hart iets kostbaars gelegd, iets unieks. Want onthoud, God heeft in een ieder mens een speciale zegen gelegd, want Hij heeft ieder mens lief en wil dat geen van hen verloren gaat. Aan ons de taak, om Zijn Hart daarin te laten zien en Zijn leven uit te dragen, zodat er leven komt.

Zie door Gods ogen, naar uzelf en naar de mensen om u heen, dan zult u zien, dat vele struikelblokken op uw weg, niet door anderen, maar door uzelf zijn aangelegd, want niemand kan u stoppen, dan alleen uzelf. U heeft een keus, laat u zich stoppen, of neemt u Gods getuigenis aan voor uw leven en begint u met Hem te wandelen en Zijn leven te spreken?
Verspreidt u Leven of dood? Aan u de keuze.

Gods zegen in uw wandel met Hem,

Amanda Jansen
[url][url]www.youridinchrist.org[/url][/url]


Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:26
 
Johannes 14:15-27

14: 15-27Gisteren beschreef ik al, hoe belangrijk het is, om iedere dag weer, een bewuste keuze te maken, om God te volgen en te gehoorzamen en hierin te volharden. Maar waarom? Om te groeien, met hieraan een prachtige belofte; Een ontmoeting met de Koning der koningen!

Jezus haalt in dit Schiftgedeelte aan hoe Hij Zichzelf aan ons openbaar kan maken en ons, zoals ik eerder al beschreef, Zijn Hart en plannen aan ons kan openbaren; Door Zijn Woord te bewaren, dus na te leven, gehoorzamen en hierin te volharden. Vele mensen vinden, juist dit, ontzettend moeilijk en ook ik ben hierin geen uitzondering.

Elke dag worden we weer wakker op een strijdtoneel, maar met wie? Met onszelf (zie Jakobus 1: 14)! Om weerstand te bieden tegen ons eigen vlees (begeertes, emoties, gedachten, enz.), moeten we leren om te blijven volharden in Gods wegen, Zijn Woord, Zijn Wil. Prijs God, dat Hij ons een Helper heeft gegeven; De Heilige Geest!

De Vader heeft Hem aan ons gegeven en doormiddel van Hem, woning in ons gemaakt. God is niet alleen met ons, Hij woont in ons! Dichterbij dan dit, kan niet! Het is de Heilige Geest, Die ons helpt, om Gods Woord te begrijpen en te bewaren. Om hierin te wandelen en te groeien. Hij openbaart aan ons het Koninkrijk en de schatten die hierin verborgen zijn.

Geef niet op, wanneer u niet direct resultaten ziet, maar blijf ten allen tijden volharden, ook al lijkt het dat alles fout gaat, wat maar fout kan gaan. Wanneer de mensen om u heen, opeens opspelen en het u soms erg moeilijk maken. Houd dan juist vol, om God te blijven zoeken, Hem te blijven vertrouwen en u te blijven uitstrekken naar Zijn giften. Want juist wanneer het lijkt dat u niet verder komt, wanneer het lijkt dat de situaties alleen maar verslechteren, weet dan dat u zeer dichtbij een doorbraak bent in uw leven, waarin God Zichzelf kan openbaren aan u, als uw Verlosser, uw Helper, uw Leidsman, uw Vriend, uw Trooster, uw Geliefde.

Een relatie kost tijd, het vraagt een zoeken, het vraagt een volharding, net als met vruchten, alles kost tijd, aandacht, voedsel en verzorging. Heb geduld en durf fouten te maken. Wandel met God, in alle ontspanning en laat Hem u vormen en leiden en zie hoe Zijn Woord in uw leven gaat opwassen en zichtbaar gaat worden.

Gods zegen voor deze dag,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:52
 
MOMO697 schreef:
Johannes 14:15-27

14: 15-27Gisteren beschreef ik al, hoe belangrijk het is, om iedere dag weer, een bewuste keuze te maken, om God te volgen en te gehoorzamen en hierin te volharden. Maar waarom? Om te groeien, met hieraan een prachtige belofte; Een ontmoeting met de Koning der koningen!

Jezus haalt in dit Schiftgedeelte aan hoe Hij Zichzelf aan ons openbaar kan maken en ons, zoals ik eerder al beschreef, Zijn Hart en plannen aan ons kan openbaren; Door Zijn Woord te bewaren, dus na te leven, gehoorzamen en hierin te volharden. Vele mensen vinden, juist dit, ontzettend moeilijk en ook ik ben hierin geen uitzondering.

Elke dag worden we weer wakker op een strijdtoneel, maar met wie? Met onszelf (zie Jakobus 1: 14)! Om weerstand te bieden tegen ons eigen vlees (begeertes, emoties, gedachten, enz.), moeten we leren om te blijven volharden in Gods wegen, Zijn Woord, Zijn Wil. Prijs God, dat Hij ons een Helper heeft gegeven; De Heilige Geest!

De Vader heeft Hem aan ons gegeven en doormiddel van Hem, woning in ons gemaakt. God is niet alleen met ons, Hij woont in ons! Dichterbij dan dit, kan niet! Het is de Heilige Geest, Die ons helpt, om Gods Woord te begrijpen en te bewaren. Om hierin te wandelen en te groeien. Hij openbaart aan ons het Koninkrijk en de schatten die hierin verborgen zijn.

Geef niet op, wanneer u niet direct resultaten ziet, maar blijf ten allen tijden volharden, ook al lijkt het dat alles fout gaat, wat maar fout kan gaan. Wanneer de mensen om u heen, opeens opspelen en het u soms erg moeilijk maken. Houd dan juist vol, om God te blijven zoeken, Hem te blijven vertrouwen en u te blijven uitstrekken naar Zijn giften. Want juist wanneer het lijkt dat u niet verder komt, wanneer het lijkt dat de situaties alleen maar verslechteren, weet dan dat u zeer dichtbij een doorbraak bent in uw leven, waarin God Zichzelf kan openbaren aan u, als uw Verlosser, uw Helper, uw Leidsman, uw Vriend, uw Trooster, uw Geliefde.

Een relatie kost tijd, het vraagt een zoeken, het vraagt een volharding, net als met vruchten, alles kost tijd, aandacht, voedsel en verzorging. Heb geduld en durf fouten te maken. Wandel met God, in alle ontspanning en laat Hem u vormen en leiden en zie hoe Zijn Woord in uw leven gaat opwassen en zichtbaar gaat worden.

Gods zegen voor deze dag,

Dank je Momo voor jou zegen

Momo, mooi topic Your ID in christ

We kunnen er niet omheen dat we een Id in deze wereld hebben.

Tenslotte hebben we allemaal een aards paspoort en een burger service nummer.

Heb inmiddels een paspoort voor burger van Gods koninkrijk aangeschaft.

Bevalt mij goed om een hemelburger te zijn.

In naam van de Koning der Koningen

Amen


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 10 januari 2012, 13:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:02
 
Het zijn niet mijn eigen gedachten maar ik vind ze zo bemoedigend dat ik ze hier plaats.
Het verwoord wat ik geloof en wat Gods relatie met mij inhoudt.
Ben blij dat je ook een Hemelburger bent en je bewust bent van je identiteit in Christus Lachende smiley

[url]www.youridinchrist.org[/url]


Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 08:57
 
Jermia 29:10-14


Vandaag wil ik u uitdagen om u uit te strekken naar de gave van Profetie en Gods gedachten op te schrijven.

Wanneer wij dit gedeelte in Jeremía lezen, leren wij Gods gedachten en verlangens al een beetje meer kennen. Juist! Gedachten van vrede, van volheid en een prachtige toekomst! Zo wat is dan Zijn verlangen? Een herstelde relatie met Zijn kinderen! Hij wil niets liever, dan u iedere dag weer te ontmoeten, U te bemoedigen, U te helpen en u te geven wat u nodig bent.

Wanneer u dit begrijpt en aanneemt, staat er het volgende; Dan zult u Hem aanroepen, uittrekken en tot Hem bidden en Hij zal u horen!

U zult hem zoeken en vinden, wanneer u uw gehele hart hiernaar uitgaat. Het prachtige hieraan is ook, dat wij nooit en ter nimmer uitgezocht raken, wij zullen altijd blijven leren en Hij blijft ons verassen. Dus voor de mensen die menen dat het geloof saai is, of menen alles al te weten; Zoek God en laat Hem u keer op keer verassen, want onze God is een Groot God en er zijn vele kamers in Zijn hart die u mag ontdekken!

Hij laat Zich vinden. Hij verlost u uit alle banden, waarin de vijand heeft geprobeerd u vast te zetten. Hij is Overwinnaar en door Hem mogen, ook wij, triomferen over satan en zijn legerschare! Maar leer te zien door Gods ogen en regeer vanuit Hem! Dan zal u nooit teleurgesteld worden, want voor God is niets onmogelijk, geloof alleen in Hem!

Wat ik in het begin al schreef, wil ik u zo vandaag gaan uitdagen, om Hem te zoeken en Hem te vragen wat Zijn gedachten zijn over U en Wie Hij wil zijn voor u. Zoek Hem, vraag Hem en Hij zal antwoorden. Schroom u niet en neem een pen en papier bij de hand, en schrijf de gedachten op papier die Hij in uw gedachten legt, in alle ontspanning en u zult zien, dat wanneer u naleest, Gods Woorden voor u, zijn opgetekend.

Dit is een belofte van God naar u toe. Neem het aan en geloof in Zijn Woord, want wanneer u Jezus, en Zijn offer, heeft aangenomen in uw leven, u een schaap in zijn kudde bent, die Zijn stem kent en verstaat (Johannes 10: 27-30).

Zo ga genieten deze dag, samen met Hem en laat Hem u verblijden met Zijn Woord.

Gods overvloedige zegen,


Amanda Jansen

http://youridinchrist.org
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 12:42
 
Momo,

Kwam dit tegen op dezelfde webside

Iets voor jou misschien

NL: Profetische Beleving - ZWOLLE
Zondag 15 Januari 2012, 20:00 - 22:00

Tijdens deze avond, stellen wij ons open voor een ontmoeting met God, doormiddel van aanbidding in geest en in Waarheid, maar zullen we ook onderwijs ontvangen doormiddel van Zijn Woord. Maar bovenal, is het een Profetische Beleving, waarin wij persoonlijk zullen bidden, voor een ieder die dit verlangt.

Ook vandaag de dag, spreekt God, niet alleen door Zijn Woord - de Bijbel -, maar ook doormiddel van persoonlijk spreken, rechtstreeks vanuit Zijn Vaderhart.

Het is ons verlangen, dat wij eenparig, Hem alle eer en glorie geven die Hij verdient. Zoals nooit tevoren, is het duidelijk hoe afhankelijk wij zijn van Hem, maar Hij is trouw en wat Zijn Hand begint, zal Hij voleindigen. Niets is beter dan te vertoeven in Zijn Aanwezigheid, en dat is juist wat er gebeurt, als wij Hem de aanbidding geven die Hij verdient. Op dat moment verdwijnt alles naar de achtergrond en komt Jezus in beeld. Op dat moment zullen de poorten van de hemel openen en vervult de Heilige Geest de ruimte, met Gods Glorie en Eer. Wat een voorrecht!

Wij nodigen u van harte uit, om aanwezig te zijn op deze avond. We zullen beginnen om 20.00u.

Locatie : De Terp
Radewijnstraat 1
8022 BG ZWOLLE | Overijssel | Nederland


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op woensdag 11 januari 2012, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 15:42
 
Ik ben in het verleden vaker daar naar toe geweest maar toen had ik nog eigen vervoer.

Nu is dat dus een stuk lastiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:34
 
Éfeze 2: 15-23

Gisteren riep ik u al op, om u uit te strekken naar de gave van Profetie (waarin ik heb gebeden en gehoopt, dat u aan deze oproep gehoor heeft gegeven), waar ik vandaag weer een beetje meer op in wil gaan.

Ik haalde al aan dat het begint met Gods getuigenis aan te nemen en erna te handelen en Hem elke dag weer te volharden om Hem te zoeken en Zijn Woorden tot u te nemen.

Dit Schriftgedeelte beschrijft Paulus op een prachtige en heldere wijze, wat de uitwerking hiervan is; Dat Hij u overvloedig vult met Zijn Geest, dat Hij meer en meer in u opwast, dat u mag gaan van openbaring tot openbaring, om vervult te worden met Zijn Kennis. Waarom? Zodat u mag zien en verstaan, wat Zijn roeping is in uw leven en wat de uitwerking is wanneer u daarin wandelt. Verder, dat u mag zien, Zijn Heerlijkheid, met daarin Zijn rijkdom, waar Hij u toe geroepen heeft.

Door te volharden in uw zoektocht en naar Hem te blijven luisteren, mag u groeien, mag u komen tot inzichten, heeft u toegang tot Zijn zegeningen en stelt u Hem in staat, om door u heen te werken met kracht!

Dan mag u zien zoals Hij u tot leven heeft geroepen met Zijn opstandingkracht, Hij ook door u heen, mensen (opnieuw) tot leven roept. Zoals Hij uw ogen heeft geopend, Hij door u heen, mensen hun ogen zal openen. Ga zo maar door.

Laat Hem uw dag inrichten. Stel u open voor Zijn leiding. Laat Hem u keer op keer vervullen.

Dan rest mij alleen nog te schrijven; Ga volharden, bid, lees Zijn Woord, hoor naar Zijn Stem en handel daarnaar en Zijn Woord zal levend en zichtbaar worden in uw leven!

De Vader zegene u in Zijn liefde,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:40
 
King of kings
Lord of lords
Glory Hallelujah
Jesus, Prince of peace
Glory Hallelujah


http://www.youtube.com/watch?v=GokoyH7S2SU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 16:28
 
Jakobus 1: 2-18

Volharding onder beproevingen
2 Acht het voor grote vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt;
3 Wetende, dat de beproeving uws geloofs lijdzaamheid werkt.
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk.
5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op- en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
8 Een dubbelhartig man is ongestadig in al zijn wegen.
9 Maar de broeder, die nederig is, roeme in zijn hoogheid.
10 En de rijke in zijn vernedering; want hij zal als een bloem van het gras voorbijgaan.
11 Want de zon is opgegaan met de hitte, en heeft het gras dor gemaakt, en zijn bloem is afgevallen, en de schone gedaante haars aanschijns is vergaan; alzo zal ook de rijke in zijn wegen verwelken.
12 Zalig is de man, die verzoeking verdraagt; want als hij beproefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen, die Hem liefhebben.
13 Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand.
14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt.
15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood.
16 Dwaalt niet, mijn geliefde broeders!
17 Alle goede gave, en alle volmaakte gifte is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is, of schaduw van omkering.
18 Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen Zijner schepselen.


Vandaag wil ik iets met u delen, wat mij al een geruime tijd bezighoud en een getuigenis geven hoe ik word gevormd en gekneed.

Zoals u kunt beamen, komen we soms in moeilijkheden terecht, waarin wij ertoe worden verleidt, om uitspraken te doen, of te gaan handelen naar het vlees, in plaats van naar de Geest. Wel hier wil ik vandaag een beetje meer op ingaan.

Pas geleden deed zich een situatie voor waarin ten onrechte een bedrijf mij probeerde geld af handig te maken, nu zult u wel raden wat er gebeurde; Ik raakte mijn geduld kwijt, omdat dit bedrijf al de zoveelste was, die dit probeerde. Ik was natuurlijk heel erg boos, dat ik in een opwelling het desbetreffende bedrijf opbelde. Deze gaf zich uiteraard niet thuis en vertelde mij dat zij niet van plan waren om zich hierin terug te trekken.

U kunt zich voorstellen dat ik na dit telefoontje erg gefrustreerd was en probeerde mijn gerechtigheid te halen, via allerlei instanties, om aangifte te doen tegen dit bedrijf, puur en alleen om mijn recht te halen.

Wel, uiteraard komt er een tijdje later een moment van bezinning (nadat je al het nodige hebt uitgesproken), waarin de Heer, eindelijk tot mij kon spreken. Wel voor de mensen die nu denken dat de Heer mij groot gelijk gaf, moet ik u helaas teleurstellen; Hij vermaande mij! Ik had gehandeld naar mijn vlees, in plaats van naar Zijn Geest. Waarom? Had dit bedrijf het recht om mij geld afhandig te maken? Welnee, maar God heeft deze mensen lief en ik noemde ze oplichters, dieven en geldwolven.

Hier is iets wat de Heer mij duidelijk maakte; Kinderen uit Gods Geest geboren, zijn kinderen Gods, maar kinderen uit het vlees geboren, zijn automatisch kinderen van satan. Of je hebt de Vader, Zijn Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest als God, of je dient automatisch satan en hij is je god. Geen tussenweg. De God of god die je dient, Die/die wandel je na en Zijn/zijn vruchten draag je.

Nu dit geschreven te hebben, leer ik u het volgende wat God mij geleerd heeft. satan probeert u uit de genade te lokken, naar de wet en dan heeft hij u. hij verzoekt u, waardoor er omstandigheden op uw pad komen, zodat u gaat proberen u recht te halen in het vlees en mensen hierop gaat veroordelen. Wel verderop in Jakobus 2: 10 wordt al snel duidelijk, dat de wet niet veel goeds meebrengt op zijn zachts geschreven. Niemand zou hierin behouden worden en Gods leven zou in u niet zijn.

Wel, niemand wil dat uiteraard. God leerde mij, dat ik niet moest proberen mijn gelijk te halen bij mensen, maar bij Hem. En wat moest ik dan precies doen? Zegenen! Ik moest deze mensen voor de Zijn Aangezicht brengen, doormiddel van gebed, en ze vergeven en vrijpleitten! Heerlijk is het niet?! Ik moet zeggen dat het vrijwel direct effect had. Mijn boosheid was geweken, althans naar de mensen toe, en ik voelde mij vrij.

Ik kan u één ding wel schrijven, wanneer u even bent geweken uit Gods genade, er direct een last op de schouders word geworpen.

Ik bid en hoop, dat ook u hiervan mag leren, aangezien er velen door deze beproevingen gaan, hetzij op financieel gebied, hetzij op het gebied van familie, vrienden, broers en zussen in geloof. Wij allemaal zullen, net als een diamant, geschaafd en gepolijst moeten worden, willen wij de prachtige kleuren uitdragen, die God in ons gelegd heeft.

Zo acht het met vreugde, dat u beproefd word, omdat het uw gelooft versterkt, uw liefde en geduld doet vermeerderen, tot volmaking en oprechtheid, zodat het u aan geen ding ontbreekt en u mag gaan delen in de zegeningen die de Heer u gegeven heeft.

Wees geen vuistvechter in de lucht, door het geestelijke, aards aan te pakken, maar trek te strijde samen met de Heer in gebed, niet tegen mensen, maar tegen de vijand. Dan gaat u leren wat het is om de vijand te overwinnen.

Zo, volhard en weersta de vijand en overwin en ontvang de kroon des levens aan het einde van de wedloop!

Gods rijke zegen toegebeden,


Amanda Jansen

http://youridinchrist.org
[i]


Laatst aangepast door
MOMO697
op vrijdag 13 januari 2012, 16:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 15:11
 
“Want de liefde van Christus dringt ons, daar wij tot het inzicht gekomen zijn, dat één voor allen gestorven is. Dus zijn zij allen gestorven.

En voor allen is Hij gestorven, opdat zij, die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem, die voor hen gestorven is en opgewekt.

Zo kennen wij dan van nu aan niemand naar het vlees. Indien wij al Christus naar het vlees gekend hebben, thans niet meer.

Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun, hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.”

2 Korintiërs 5: 14-19

mij persoonlijk is dit een Schriftgedeelte wat bij mij steeds weer terugkomt, kortom het speelt een belangrijke rol in mijn leven, ik persoonlijk geloof dat de Liefde centraal behoort te staan in het leven van ieder kind van God, immers God is Liefde. Zie de Liefde van Christus dringt ons, daar wij tot inzicht gekomen zijn dat Één voor allen gestorven is, Jezus heeft Zijn Leven gegeven voor een ieder, door dat inzicht leren we de Grote Genade van God steeds beter kennen. Op het moment dat wij tot inzicht kwamen gaven we ons leven aan Hem, ja we gaven ons over aan de Getrouwe Schepper en erkende Jezus Christus als Zoon van de Levende God. Wat betekend dit voor ons?? We leven niet meer voor onszelf, maar voor Hem Die ons liefheeft. Als we verder kijken zien we dat er staat nu kennen wij niemand meer naar het vlees, kijk dat is profetisch, God wil dat we verder kijken dan het vlees, als God spreekt, spreekt Hij tot de geest van de mens, Hij spreekt tot de nieuwe schepping die uit Hem geboren is, ziet u de lijn die hierin getrokken is?? Het evangelie van Jezus Christus is een Kracht Gods tot behoudenis voor een ieder die geloofd. Het begint op het moment dat we tot inzicht komen, vanaf dat moment leert Hij ons geestelijk te wandelen, u bent een nieuwe schepping, geboren uit de Levende God, kom tot dat besef en groei in Zijn Liefde. Let op lieve mensen, door Christus zijn wij verzoend met de levende God en Hij heeft ons de bediening der verzoening toevertrouwd , nu vraag ik u om u hart onder Zijn Licht te plaatsen en te kijken naar u dagelijks leven, wat brengt u, rekent u mensen hun overtredingen toe, of gaat u rond blijmoedig en vergevend zelfs als u niet zo leuk behandeld wordt??

Pas geleden gebeurde er een aantal dingen in mijn leven waardoor ik behoorlijk op de proef gesteld werd, op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee, en besloot gewoon te stoppen met bidden voor een bepaald persoon, wel dat was niet slim, de Heer bracht me opnieuw naar deze tekst, ik begreep direct wat Hij bedoelde, direct vroeg ik vergeving, weet u wij als Zijn volgelingen moeten Zijn Werk doet, Jezus Christus bidt en pleit voor mij, Hij schonk mij Zijn heerlijke Genade zodat ik het kan uitdelen. Begrijp dit wel lieve mensen Hij heeft ons de bediening der verzoening gegeven en ons het Woord Der Verzoening toevertrouwd, zie hoe bijzonder dit is, Hij vertrouwd ons het toe om verzoening te brengen, en dat gebeurt alleen in en door Jezus Christus, Het Levende Woord van God. Één ding moeten we weten verzoening brengt vrede, zie op naar Jezus ons grote voorbeeld, toen ze Hem aan het Kruis nagelden, zei Hij; Vader vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen, dit is Het Ambt der Verzoening in actie, wilt u Jezus volgen?? Wilt u echt worden als Hij?? Dan zal dit u weg worden, want Zijn Gerechtigheid is geheel anders als wat de wereld u voorspiegelt, we staan versteld elke dag weer van Zijn Liefde en Zijn Wezen echt waar, maar ons eigen ik sterft af van dag tot dag, zo blijven we leren, maar één ding staat vast, Hij wil te allen tijde verzoening brengen, hoe?? Door Zijn Liefde voor mensen, daarom leg u persoonlijk vooroordelen van u af, ja werp ze van u weg en leer te zien door de Ogen van Genade, amen.


Laatst aangepast door
MOMO697
op zaterdag 14 januari 2012, 15:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:42
 
Psalm 95
Nu dat we een stuk van Gods gerechtigheid hebben doorgenomen en de uitwerking daarvan, wil ik vandaag alle puzzelstukjes van de afgelopen dagen een beetje in elkaar leggen, met een belangrijk onderdeel; Lofprijs en Aanbidding.

Een veelvoorkomend onderdeel in het Woord God, is Lofprijs, maar waarom is dit zo belangrijk? Lofprijs komt voort uit een blij, vrijmoedig, dankbaar en hoopvol hart. Lofprijs, begint bij, een verwachting, een uitzien naar. Maar waar mogen wij naar uitzien? Een ontmoeting met de Allerhoogste en het zien dat Zijn beloften, zichtbaar en tastbaar worden.

Lieve mensen, het belang van lofprijs is ontzettend groot, juist wanneer het gaat om God te ontmoeten, en Zijn stem te horen. Psalm 100 beschrijft dit ontzettend mooi. In vers 2 beschrijft hij het volgende“Dient den HEERE met blijdschap, komt voor Zijn Aanschijn met vrolijk gezang” vervolgens gaat hij verder in vers 4 “Gaat in tot Zijn poorten met lof, in Zijn voorhoven met lofgezang”. Geen lofprijs? Geen toegang tot Zijn Heiligdom.

Zo, wanneer u verlangt om Hem te ontmoeten, zult u eerst Zijn genade voor uw leven moeten erkennen en aannemen. Wanneer u bij uzelf denkt, maar hoe moet ik dit doen? Wel, het antwoord daarop is erg duidelijk; geloof in Zijn Woord, dank Hem voor Zijn genade, dank Hem dat u Hem mag ontmoeten! Zoals ik eerder al het Schriftgedeelte in Hebreeën 10: 19-23 heb aangehaald, door Jezus Bloed, mogen we ingaan tot het Heiligdom. U zult gereinigd en geheiligd moeten worden, door afstand te doen van uw vleselijke manier van leven.

Zo weet u de weg naar Gods Heiligdom? Jazeker, wanneer u Jezus Zijn wandel kent, dat is dat Hij Zijn leven, letterlijk, tot in de dood heeft afgelegd, omdat Hij zoveel van de Vader en van ons Hield. En wat is daarvan het resultaat? Leven! Hij heeft getriomfeerd over satan, Hij heeft de dood overwonnen en Hij regeert! Door Hem lief te hebben, Zijn geboden te bewaren en na te leven, mogen wij leven,triomferen en God dagelijks ontmoeten en van Hem horen!

Nou als dat geen reden is om te Hem Lofprijs te brengen en u te verheugen in een ontmoeting met Hem, dan weet ik het ook niet meer! Geweldig is Zijn Beloften!

Wel dan komt daar het volgende onderdeel; Aanbidding. Wat houdt dat in? Een liedje zingen en met de handen in de lucht zwaaien? Welnee! Maar wat is het dan? Aanbidding is niet alleen een houding, het is uw levensstijl, waarin God op de troon van uw leven is gezeten, dat al uw eerbied en ontzag naar Hem uitgaat. Dat u Hem meer vreest, dan de wereld. Uw gehele wezen gaat naar Hem uit. Een uiting hiervan is op uw aangezicht leggen, als beeld van complete overgave en eerbied, maar uw hart moet hier in zijn.

In Aanbidding hoort u Zijn stem, omdat Hij uw God is, uw Raadgever, uw Zielsbeminde en geen andere mening telt, dan alleen de Zijne. Geen enkele gerechtigheid doet er meer toe, dan alleen Zijn gerechtigheid. Geen enkel gevoel doet er meer toe, dan alleen Zijn gevoel. Zo diep en zo intens.

Wanneer u eens op de plek geweest bent, waar u Hem eens heeft ontmoet, dat wil u niets liever, dan terug gaan en Hem opnieuw te ontmoeten, van Hem te horen en Hem meer en meer leren kennen.

Dat is de ware aanbidding, ware hartstocht.

Gods Zegen in uw zoektocht,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:37
 
MOMO697 schreef:
Jakobus 1: 2-18

Volharding onder beproevingen
2 Acht het voor grote vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt;
3 Wetende, dat de beproeving uws geloofs lijdzaamheid werkt.
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk.
5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op- en nedergeworpen wordt.
7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.
8 Een dubbelhartig man is ongestadig in al zijn wegen.
9 Maar de broeder, die nederig is, roeme in zijn hoogheid.
10 En de rijke in zijn vernedering; want hij zal als een bloem van het gras voorbijgaan.
11 Want de zon is opgegaan met de hitte, en heeft het gras dor gemaakt, en zijn bloem is afgevallen, en de schone gedaante haars aanschijns is vergaan; alzo zal ook de rijke in zijn wegen verwelken.
12 Zalig is de man, die verzoeking verdraagt; want als hij beproefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen, die Hem liefhebben.
13 Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand.
14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt.
15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood.
16 Dwaalt niet, mijn geliefde broeders!
17 Alle goede gave, en alle volmaakte gifte is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is, of schaduw van omkering.
18 Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen Zijner schepselen.

Het is goed om dit stuk weer te lezen; bemoedigend



Lachende smiley

Met name vers 2, onder andere.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 januari 2012, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:45
 
Dank je wel Shanita

En ik hoop dat je me vergeven wilt voor het feit dat ik dacht dat je een hele negatieve reactie zou geven ...
Toen ik zag dat je gereageerd had op dit topic Verlegen lachende smiley

Fijn dat je gereageerd hebt, thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:27
 
Gisteren schreef ik u over Lofprijs en Aanbidding en hoe dit samengaat om God te ontmoeten, om naar Zijn Stem te horen en Hem te gehoorzamen, door Zijn wegen te kennen en na te volgen. Zo wil ik vandaag weer met u terugkeren in Psalm 95, om verder lezen in de verzen 7-11.

Wanneer wij deze verzen lezen, kunt u duidelijk lezen, dat door het horen naar Zijn stem, dus door te luisteren, u Zijn wegen leert kennen en wanneer u gehoorzaamd, u een waarachtig Thuis, in Hem zult vinden en in Zijn rust en Zijn vrede zult leven. Wel, zoal ik al eerder aanhaalde, zult u Zijn Zegeningen verkrijgen door Hem te vertrouwen en Hem te Gehoorzamen.

Ik heb u hier de beloften opgenoemd, maar hier zit ook een keerzijde aan, wanneer u niet Hoort naar Zijn stem en gehoorzaamd, wordt uw hart verhard en Zijn toorn blijft op u en Zijn leven zal in u niet zijn.

Wanneer wij de woestijnperiode van het volk van Israel nalezen, zien we dat God beloften deed, ze op de meest wonderlijke manieren van alles voorzag, ze kwamen niets tekort, maar toch verhardde zij hun harten. Maar waarom? Ongeduld en gevoel van onrecht, waardoor ze gingen klagen en in een put van zelfmedelijden gingen zitten.

Ze hoorden Zijn beloften, ze hoorden de weg daarna toe, ze zagen Gods Wonderen, maar hun hart werd verbitterd, door ongeloof, wantrouwen, klagen, ondankbaarheid, enz. Vandaag de dag is dit niet anders. Maar lieve mensen, dit doet Gods Hart zo ontzettend verdriet!

Ontzettend veel beloften heeft de Vader ons gegeven, doormiddel van Zijn Woord, doormiddel van Profetie, maar hoe velen geloven en wandelen hier daadwerkelijk in? Tegenwoordig vinden mensen geen rust, geen doorbraken in hun levens, velen ervaren Gods Tegenwoordigheid niet meer. Waarom? Ongehoorzaamheid. Mensen hebben het nagelaten, om God te ernstig te zoeken en te danken voor al Zijn Zegeningen en Zijn Beloften. Men dient Hem niet met een blijmoedig hart en zien Zijn zegeningen niet meer, maar menen dat het navolgen van Hem ontzettend veel kost, dat het te zwaar is en de beloften keer op keer uitgesteld worden. Men klaagt en klaagt, waardoor we zien dat er ontzettend veel mensen verbitterd zijn geraakt, door het zogenaamde onrecht wat hen is aangedaan.

Wel wanneer mensen hieraan toegeven, komt men tot niets. Want let wel, ongeloof, het gevoel het onwaardig zijn, om Gods beloften aan te nemen, het vasthouden aan een levensstijl, enz., zijn vorm van hoogmoed, het beter weten dan God Zelf, door Zijn Woord tegen te spreken en niet bereidt zijn Hem na te volgen en verantwoording te nemen voor hun eigen levens.

Wanneer u uzelf hierin herkent, dat uw geloof op God is weggeëbd en uw Zijn stem ongehoorzaam bent geweest, of niet bereidt bent geweest om uw leven onvoorwaardelijk aan Hem te geven, of verantwoording te nemen, voor uw keuzen, spreken en uw handelingen. Vraag Hem dan vergeving en bekeer u van uw vleselijke manier van leven en neem Zijn genade gift aan, want Hij wacht op u, om Zichzelf aan u te openbaren, u te vergeven en u te plaatsen op de Weg, Die Hij gegaan is, om te leven. Want onthoudt wel, geen prijs is te hoog, om uw leven af te leggen en Hem na te volgen. Want u zult merken, dat uw leven, geen leven is, maar overleven. Leven, vind u alleen in Hem, en Hij is het waard om verhoogt te worden.

Hij gaf alles voor u, om u de Zijne te noemen, heeft u dat ook voor Hem over? Hoever wilt u gaan, om Hem na te volgen?

God zegene U in Zijn genade,



Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 09:37
 
Matthéüs 25: 14-30
Denkt u een terug aan de tijd toen u voor het eerst een openbaring kreeg dat Jezus de Zoon van God is, het moment toen u verkoos om Hem te volgen en u gevuld werd met vreugde, passie en vrijmoedigheid. Vanaf dat moment, legde Hij Zijn verlangens in uw hart en gaf Hij u Zijn zegeningen, talenten en schreef Hij Zijn woord op de tafelen van uw hart.

Ik ben altijd opgevoed geweest met de boodschap van Jezus, met de kerk, maar toen ik 13 jaar was, gaf ik mijn leven aan Jezus, op grond van een openbaring wat ik op dat moment kreeg in mijn hart. Ik kreeg het verlangen om naar voren te gaan in de kerk en beleed mijn zonden en nam Zijn genade aan. Op dat moment voelde ik Zijn aanwezigheid zo sterk, ik voelde mij werkelijk als herboren. Maar wij hebben ook nog een tegenstander, die niet bepaald blind, noch doof is.

Ik kwam thuis en dezelfde dag nog, kreeg ik een behoorlijke beproeving, waarin ik faalde. Ik hongerde naar Gods tegenwoordigheid en wou zo graag met Hem wandelen en Hem leren kennen, maar ik wist simpelweg niet hoe. Ik kreeg veel teleurstellingen voor mijn kiezen en gevoelens van wanhoop, onmacht en boosheid hadden opnieuw de overhand gekregen, waardoor ik tot niets kwam. Ik viel weer terug in mijn oude patronen en volgde mijn eigen vlees en volgde maar mijn eigen gerechtigheid.

Toen ik 15 jaar was, kwam ik voor het eerst in aanraking met de profetische bediening. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar een zogenoemde Profetische Beleving, waar iedereen die wou, woorden mocht ontvangen van de Vader, doormiddel van de gave van profetie. Ik ging mee en hoorde die avond de woorden aan. Op een gegeven moment die avond, was ik nog maar de enige die nog geen Woord had ontvangen en ging naar voren, maar ik moet bekennen dat ik met lood in mijn schoenen naar voren schoof. Ik wist dat ik in zonde leefde, ik kende mijn tekortkomingen en was ervan overtuigd dat ik woorden zou krijgen, over wat ik allemaal verkeerd deed en was bang dat God mij verlaten had.

Toen ik eenmaal naar voren was gegaan, kreeg ik juist het tegenover gestelde! De woorden die ik mocht ontvangen van de Vader, waren woorden van troost, bemoediging, genezing en liefde. Hij gaf mij kracht om op te staan, sleutels tot herstel, Hij gaf mij woorden van openbaring, waar Hij mij toe geroepen heeft en sleutels, om te wandelen naar Zijn wil.

Vanaf dat moment, nam Hij mij terug naar het moment waarop ik mijn leven aan Hem gaf, dat ik vanaf dat punt, vanuit mijn eerste liefde, weer verder kon bouwen aan mijn relatie met Hem. Weer een nieuw begin. Vanaf dat moment ben ik nooit meer dezelfde geweest, maar mag ik elke dag weer geheiligd worden, groeien en Hem meer en meer gaan leren kennen en Hem uitdragen.

Vanaf die dag, ben ik met Hem gaan wandelen en luister ik naar Zijn stem, zodat ik mag wandelen in de zekerheid van mijn geloof en ben ik gaan doen, wat Hij in mijn hart heeft gelegd en gaan doen wat mijn hand vond te doen. Ik heb het moeten leren met vallen en opstaan, en geloof mij, zo gaat het vandaag de dag nog steeds, maar het is zaak om op te staan en verder te trekken op grond van de openbaringen die Hij geeft.

Vanaf het moment dat u uw leven aan Hem gaf, heeft Hij Zijn verlangens in uw hart gelegd, wat misschien door verzoekingen is vervaagd, maar zoek Hem, sta op en draag uit wat Hij in uw Hart heeft gelegd.

U zult zien, dat de talenten die Hij u heeft gegeven, vermenigvuldigd zullen worden en dat Hij u niet geeft, boven uw vermogen, dat wanneer u wandelt met Hem, en gaat vanuit de openbaring die Hij u gegeven heeft, geen beproeving boven uw vermogen zal zijn.

Blijf zegenen, blijf vergeven en ga staan in de zekerheid dat Hij uw God is en dat met Hem niets onmogelijk is. Geloof doet bewegen, Geloof doet zien en Geloof doet overwinnen!

Stop uw gegeven talenten niet weg, uit vrees voor mensen, maar ga heen, deel uit en vermenigvuldig, door passie bewogen!

Veel liefs en Gods Zegen,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:55
 
Even een vraagje tussendoor aan Thomas. Kun je zeggen dat er een correlatie is tussen het positivisme en deze prediking. Beiden gaan uit van het denkbeeld, dat je als mens in staat bent je eigen leven te bepalen. De ene gebruikt zn eigen identiteit en de ander gebruikt God daarvoor...Met deze bijdrages krijg ik af en toe het gevoel alsof ik naar een Amway presentatie aan het luisteren ben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 22 januari 2012, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:58
 
MOMO697 schreef:
2 Korinthe 2:14-17

Iets wat mij al een geruime tijd bezighoud en afvraag is, wat is de geur dat ik verspreidt, wat zijn de vruchten die ik draag en verheerlijk en draag ik Jezus uit? Draag ik Zijn Naam, voor ieder te zien en te lezen? Elke dag weer, zijn dit keuzes die we moeten maken. Wie volg ik vandaag?



Wanneer een mens wandelt naar het vlees, draag hij de geur van dood. Een mens die wandelt naar de Geest, draagt de geur van Leven, de geur van Christus. Daar is geen tussenweg.

Het is zo ontzettend belangrijk, om iedere dag weer, een keuze te maken om God te volgen. Mensen te stimuleren het goede te doen, door ze bemoedigen in hun goede werken.

Ik heb veel om me heen gezien, dat er zoveel schade is ontstaan bij mensen, door woorden. Lieve mensen, het is onze verantwoordelijkheid, voor niemand een uitzondering, dat we elkaar aanmoedigen, wanneer mensen besluiten zich uit te strekken naar de gaven van de Geest. Wanneer iemand wil ontdekken wat zijn of haar plek is, binnen het Lichaam van Christus en Zijn Leven wil uitdragen.

Wij, het Lichaam van Christus, behoren een vangnet te zijn, om mensen op te vangen, wanneer ze gestruikeld zijn. Ze opnieuw op te richten, door Gods Woord te verkondigen en ze te helpen door te gaan op het punt waar ze gevallen zijn. Stimuleren om de overwinning daarin te behalen.

Lieve broer/zus, wij allemaal maken fouten en vallen iedere dag een paar keer, maar het is zaak om opnieuw op te staan en door te trekken, net zolang totdat wij de overwinning hebben behaald.

Een ding heb ik geleerd, op het moment dat ik mijn eerste Woord van God ontving is, dat Hij niet kijkt naar de dingen die ik fout doe, maar Hij kijkt naar de dingen die ik goed doe en daarin bemoedigd Hij mij en moedigt Hij mij in aan, zodat ik mag groeien en mag open bloeien en veel vrucht mag gaan dragen. Weet dat dit ook voor u, en de mensen om geld.

Fouten zijn er om van te leren. Daarom leer van uw eigen fouten, maar ook van de fouten van mensen, zodat deze u zullen behoeden voor grotere fouten. Die veel vergeven is, zal veel vergeving geven. Word u bewust van Gods genade over uw leven, zo zal u ook genadig zijn voor anderen.

Begin deze dag maar, de heerlijke geur van Christus te verspreiden, door mensen te bemoedigen met een oprecht hart. Zoek naar het kostbare goud, wat in een ieder mens te vinden is, en haal het naar voren, zodat het zichtbaar word en mag uitgroeien tot een prachtig hart, van puur goud. Want God heeft in ieder hart iets kostbaars gelegd, iets unieks. Want onthoud, God heeft in een ieder mens een speciale zegen gelegd, want Hij heeft ieder mens lief en wil dat geen van hen verloren gaat. Aan ons de taak, om Zijn Hart daarin te laten zien en Zijn leven uit te dragen, zodat er leven komt.

Zie door Gods ogen, naar uzelf en naar de mensen om u heen, dan zult u zien, dat vele struikelblokken op uw weg, niet door anderen, maar door uzelf zijn aangelegd, want niemand kan u stoppen, dan alleen uzelf. U heeft een keus, laat u zich stoppen, of neemt u Gods getuigenis aan voor uw leven en begint u met Hem te wandelen en Zijn leven te spreken?
Verspreidt u Leven of dood? Aan u de keuze.

Gods zegen in uw wandel met Hem,

Amanda Jansen
[url][url]www.youridinchrist.org[/url][/url]


Zat mij af te vragen wat nu betekend:

2Co 2:14 En Gode zij dank, Die ons allen tijd doet triomferen in Christus, en den reuk Zijner kennis door ons openbaar maakt in alle plaatsen. 2Co 2:15 Want wij zijn Gode een goede reuk van Christus, in degenen, die zalig worden, en in degenen, die verloren gaan;

De kennis van Christus???? = Goed doen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:24
 
MAR907 schreef:
Zat mij af te vragen wat nu betekend:

2Co 2:14 En Gode zij dank, Die ons allen tijd doet triomferen in Christus,
door Christus overwinnen en den reuk Zijner kennis mensen zien dat je uit het geloof in Hem leeft, en dat straal je uit door ons openbaar maakt zo ziet de wereld wat het geloof inhoud in de praktijk in alle plaatsen. 2Co 2:15 Want wij zijn Gode een goede reuk is beeldspraak van je geloof uitstralen in een liefdevolle houding ed; de vruchten van de Heilige Geest van Christus, in degenen, die zalig worden, en in degenen, die verloren gaan; alle mensen zien dat; zowel gelovigen als ongelovigen.

De kennis van Christus???? = Goed doen???

de kennis van Christus is denk ik een "Hem kennen met je hart" en vanuit die kennis van Zijn liefde ga je als vanzelf inderdaad "het goede" meer en meer doen in je leven; wat men ook wel het proces van heiligmaking noemt.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 januari 2012, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:22
 
Matthéüs 19: 16-30
Zoals ik al vaker de vraag heb gesteld, stel ik deze opnieuw; Tot hoeverre bent u bereidt, Jezus te volgen? Bent u bereidt alles te verliezen om Zijn Naams wil?

Neem nou deze jongeling, hij ging naar Jezus, met de vraag, wat hij voor “goeds” moest doen, om het eeuwige leven te beërven, waarop Jezus Zijn antwoord was; “Onderhoud de geboden”, waarop de jongeling antwoordde, dat hij deze al reeds van jongs af aan heeft onderhouden.

Wel, deze jongeman meende dat hij goed deed, waarop hij wellicht het eeuwige leven kon beërven, maar toch was daar een onzekerheid, of te wel een knagend gevoel van onbehagen, waardoor hij in eerste instantie deze vraag stelde.

Maar nu komt het gedeelte wat mij nog het meest heeft gefascineerd, de jongeling vraagt vervolgens “wat ontbreekt mij nog?”, waarop Jezus het volgende antwoordde; “Zo gij wilt volmaakt zijn, ga heen, verkoop wat gij hebt, en geef het de armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaart, volg Mij.”

Dit is precies wat het koninkrijk van God inhoud! Velen proberen met “goed doen”, het eeuwige leven te beërven. Proberen te leven naar de maatstaven die God heeft gegeven, maar zoals een ieder weet, en Jezus Zelf hier ook citeert, maakt de wet niet vrij, noch volmaakt. Als u kijkt naar uw eigen leven, dan doet u vast en zeker uw uiterste best, om God te behagen en gunst te vinden in Zijn ogen, door Zijn geboden te bewaren, maar wanneer u dit uit uzelf probeert en niet vanuit de relatie die God verlangt, zult u nooit in staat zijn om het eeuwige leven te beërven, simpelweg omdat een mens door eigen werken niet behouden kan worden, want wanneer u schuldig bent aan één gebod, dan bent u schuldig aan allen. U en ik zijn Zijn hulp en Genade nodig, dat leidt naar de volmaking!

Wat is hiervoor nodig? Het antwoord is simpel; Geef alles op dat u in de weg ligt om Jezus te volgen! Dus bent u bereidt alles en iedereen achter te laten, om werkelijk alles op te geven als God hierom zal vragen? Dat antwoord maakt het verschil, tussen zeggen dat Hij uw God is, of dat Hij uw God is.

Wil dit zeggen dat u opeens maar alles weg moet geven, of uw gezin of familie moet achterlaten? Welnee, maar het gaat er wel om, dat u hier bereidt toe bent, wanneer de Heer dit van u verlangt.

Wat is Gods verlangen dan precies? Dat een persoonlijke relatie met u te hebben, dat Hij door u heen kan werken, dat u omziet naar de mensen om u heen, dat wanneer zij honger hebben, u hen te eten geeft, wanneer zij dorst hebben, u hen te drinken geeft, wanneer zij naakt zijn, u hen kleed, wanneer zij het niet meer zien zitten, u hen bemoedigd, dat u in de bres gaat staan in gebed.

God zegent u, zodat u tot een zegen kunt zijn. Deel zoals de Vader dit verlangt, zodat wat u onderneemt vanuit Zijn Geest ten allen tijden vruchtbaar zal zijn.

Gods overweldigende Zegen toegebeden,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:38
 
1 Johannes 5: 1-13

Pas geleden schreef ik een stukje op facebook en twitter, waar ik het vandaag bij wil laten, welke was als volgt;

Geloof doet bewegen, geloof doet zien, geloof doet leven, geloof doet verstaan, geloof doet vrezen en geloof zet Gods zegen vrij!

Gods overvloedige zegen,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:34
 
Micha 4

Gisteren had ik u een zeer korte overdenking toegezonden, waar ik vandaag met u verder op wil bouwen, te beginnen met de prachtige proclamatie van Abraham in Genesis 22: 14 “De HEERE zal het voorzien!” met als gevolg ; “Op de berg des HEEREN zal het voorzien worden!”.

Door Abrahams geloof op God, werd hij gerechtvaardigd door God, en mocht hij de beloften van God tot stand zien komen en is hij God tot een vriend geworden! Nou dat wilt u toch ook?!

Wel zo wil ik u de komende dagen meenemen naar de berg des HEEREN waar het voorzien zal worden, beginnende in Micha 4.

Terug kijkend op Abraham, God verlangde van hem om Izak, zijn geliefde enige zoon en de belofte Gods, te offeren op de berg die God hem wees. Wel vandaag de dag is dit niet veranderd!

Waarom zullen wij optrekken naar berg des HEEREN? Om van Hem te leren, wat Zijn wegen zijn en om in Zijn paden te gaan wandelen! Nu komt het mooie; Op de berg des HEEREN wordt ook geofferd! Wat is een welgevallig offer in de ogen van onze HEER? Onze lichamen (zie Romeinen 12:1), want daar zit alles in! Wanneer wij onderwezen willen worden door Hem, zullen wij op moeten gaan naar de berg waar Hij is gezeten, onszelf moeten offeren, dat wil zeggen, afstand doen van ons vlees, dus onze eigen manier van wandelen, onze eigen zogenaamde zekerheiden enz., zodat Hij ons zal kunnen onderwijzen en Zijn leven, in ons gelegd kan worden en Zijn beloften ingewilligd kunnen worden.

Soms is het zwaar, zeker als u al een tijd lang gebukt gaat onder een last of een juk, door ziekte, of al een tijd lang bid voor familie, vrienden, enz. want we hebben ook nog een strijdt te leveren tegen ons vlees en satan, met zijn trawantjes, maar houdt dit voor ogen, offergave is niet iets eenmaligs. Iedere dag zullen wij naar Zijn berg moeten gaan om onderwezen te worden, om weer verder te groeien tot heiligmaking en volmaking, maar hier komt het volgende; Hij is onze Koning, Hij is onze Raadgever! Hij zal ons de overwinning geven, indien wij wandelen naar Zijn wil.

Zo nogmaals, wanneer u soms het gevoel hebt van falen, of dat het te zwaar wordt en u ziet even geen heil meer, hef uw ogen dan op naar de berg waar uw hulp vandaan zal komen en ga met blijdschap de berg des Heeren beklimmen en dank en prijs Hem, want bij Hem zal voorzien worden!

Daarom lieve mensen, eerst offerande, dan de belofte, dan uittrekken in Zijn Naam en zo zal de beloften zichtbaar worden.

Daarom ga uit in Zijn Naam en draag Zijn Naam met eer en blijdschap, want de Heer is ons een Helper en een Burcht! Amen!

Geniet van uw tijd met de Heer en de Vader zegene u rijkelijk,


Amanda Jansen


Laatst aangepast door
MOMO697
op zondag 29 januari 2012, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:36
 
Jesaja 33

Gisteren haalde ik al aan waar de Berg des HEEREN voor staat; Offergave en Gemeenschap. Wel vandaag wil ik hier graag verder op ingaan.

God is als een verterend Vuur, dat zij u bekent, maar wie zijn het die bij Hem wonen kan? Juist, die in gerechtigheid wandelt, en die billijkenheden spreekt; die het gewin der onderdrukkingen verwerpt; die zijn handen uitschudt, dat zij geen geschenken behouden; die zijn oor stopt, dat hij geen bloedschulden hore, en zijn ogen toesluit; dat hij het kwade niet aanzie!

Weet u nog, wat offergave inhoud? Juist, verzoening, dus genade! Elke keer weer kunt u zien, dat wanneer mensen offerden met een oprecht, waarachtig hart, God het offer aannam met vuur! Vuur staat voor loutering en heiligmaking. Wanneer goud word gelouterd, gaat deze door het vuur, waardoor het gesteente, dus onzuiverheden, naar boven komen, waarna de goudsmid het troebele en onzuivere eraf schraapt, waardoor het pure goud overblijft. Zo is dit met ons net zo!

Ik had het u gisteren al geschreven, door intimiteit te zoeken met God, onderwijst Hij ons Zijn Wegen, waardoor wij gelouterd worden.

Wat is het resultaat van intimiteit met onze God? We zullen bij Hem wonen, beschut en bescherm in Zijn Vaderhart, Zijn Woord zal ons verzadigen, en wij zullen overvloedig vervuld worden met Zijn Geest. Door waarlijk Een te worden met Hem, zullen onze ogen de Koning aanschouwen in al Zijn Schoonheid, welke is Jezus Christus onze Heer! Wij zullen Hem zien en Zijn Koninkrijk!

Dat is de vriendschap waar God naar verlangt! Dat Hij Zichzelf kan openbaren aan Zijn kinderen, en hun Zijn plannen bekent kan maken en dat u in Hem verblijft, zodat u beschermt bent, tegen de vijand!

“De HEERE is verheven, want Hij woont in de hoogte; Hij heeft Sion vervuld met gericht en gerechtigheid.

En het zal geschieden, dat de vastigheid uwer tijden, de sterkte van uw behoudenissen zal zijn wijsheid en kennis; de vreze des HEEREN zal zijn schat zijn.”

Gods overvloedige zegen voor deze nieuwe dag,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:37
 
"Een onderwijzing van David. Welgelukzalig is hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is.

Welgelukzalig is de mens, dien de HEERE de ongerechtigheid niet toerekent, en in wiens geest geen bedrog is. Toen ik zweeg, werden mijn beenderen verouderd, in mijn brullen den gansen dag.

Want Uw hand was dag en nacht zwaar op mij; mijn sap werd veranderd in zomerdroogten. Sela.

Mijn zonde maakte ik U bekend, en mijn ongerechtigheid bedekte ik niet. Ik zeide: Ik zal belijdenis van mijn overtredingen doen voor den HEERE; en Gij vergaaft de ongerechtigheid mijner zonde. Sela.

Hierom zal U ieder heilige aanbidden in vindenstijd; ja, in een overloop van grote wateren zullen zij hem niet aanraken.

Gij zijt mij een Verberging; Gij behoedt mij voor benauwdheid; Gij omringt mij met vrolijke gezangen van bevrijding. Sela.

Ik zal u onderwijzen, en u leren van den weg, dien gij gaan zult; Ik zal raad geven, Mijn oog zal op u zijn.

Weest niet gelijk een paard, gelijk een muilezel, hetwelk geen verstand heeft, welks muil men breidelt met toom en gebit, opdat het tot u niet genake.

De goddeloze heeft veel smarten, maar die op den HEERE vertrouwt, dien zal de goedertierenheid omringen.

Verblijdt u in den HEERE, en verheugt u, gij rechtvaardigen! en zingt vrolijk, alle gij oprechten van harte!"

Psalm 32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 17:21
 
ik heb enkele boeken van Neil. T. Anderson gelezen waaronder "geestelijke strijd"... hij benadert heel goed wat je identiteit in Christus eigelijk inhoud.
Echt een aanrader, ik heb er veel aan gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:02
 
XABIA794 schreef:
ik heb enkele boeken van Neil. T. Anderson gelezen waaronder "geestelijke strijd"... hij benadert heel goed wat je identiteit in Christus eigelijk inhoud.
Echt een aanrader, ik heb er veel aan gehad.

Ik ken de schrijver.
Het boek nog niet.
Zal het onthouden.
Misschien heeft mn voorganger het wel in huis staan.
Thanks voor de tip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:33
 
MOMO697 schreef:
Ik ken de schrijver.
Het boek nog niet.
Zal het onthouden.
Misschien heeft mn voorganger het wel in huis staan.
Thanks voor de tip.

nog een aanrader is
geloof, zekerheid en groei van Willem Ouweneel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:09
 
“Want de Genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen, om ons op te voeden, zodat wij, de goddeloosheid en wereldse begeerten verzakende, bezadigd, rechtvaardig en godvruchtig in deze wereld leven, verwachtende de zalige hoop en de verschijning der Heerlijkheid van onze Grote God en Heiland, Christus Jezus, Die Zich voor ons heeft gegeven om ons vrij te maken van alle ongerechtigheid, en voor Zich te reinigen een Eigen volk, volijverig in goede werken.”

Titus 2: 11-14

Heil: Geluk, Voorspoed, Welstand, Welzijn, Zegen, Verlossing, Zaligmaking, Redding.

Als ik het Woord bestudeer helpt het mij om bepaalde woorden op te zoeken in het woordenboek om zo de diepere betekenis van woorden te leren kennen, bekijkt u goed de diepere betekenis van het woord Heil. De Genade Gods is ons verschenen, en het brengt ons Heil, lieve mensen iedereen kent het Schriftgedeelte in Jeremia 29:11, Gods Gedachten Zijn Gedachte van Vrede en niet van onheil om ons een hoopvolle toekomst te geven. Houd u dit nu even goed vast, we zijn namelijk gericht op Jezus Christus en ons oog is op Hem, als Gods Genade in ons opwast brengen we Zijn Heil, we worden vreugde bodes en we brengen een blijde boodschap.

Waarom is het zo belangrijk voor ons om ons te richten op de Gedachten Gods?? Omdat de wereld Zijn Heil en Heerlijkheid wil zien!! De Genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen, let op alle mensen, Zijn Genade voed ons op zodat wij loskomen van de goddeloosheid en wereldse begeerten verzaken, hoe meer Zijn Genade in ons opwast, hoe meer we bezadigd, godvruchtig en rechtvaardig in deze wereld leven. Wanneer we op Hem gaan zien gaan we het ook van Hem verwachten, de verwachting gaat groeien en daardoor leren we ons verlustigen in Hem, we wachten op Hem en Hij maakt Zich Zelf steeds meer bekend aan ons , onze Liefde voor Hem gaat groeien en Hij maakt ons vrij om voor Hem te leven.

In deze tijd horen we vele mensen zuchten, ja er zijn vele die moe zijn en zeer afgezwakt in hun geloof, ze zijn moe geworden van alle nare geruchten en onheil boodschappen, sommige zijn angstig, anderen zijn boos en teleurgesteld. Toch lieve mensen is het getuigenis in u een goede boodschap, een boodschap van Vrede en van Heil, wat is er nu mooier dan de Genade te tonen aan een mens die onder het oordeel leeft? Wat een boodschap dragen we mee? Een boodschap van Vrede, alleen door Jezus Christus, onze Zaligmakende Hoop kunnen we leven in vrede met onze Vader.

Laat dit Schriftgedeelte u vandaag bemoedigen, Zijn Genade zal u opvoeden en u leiden, en houd vast aan Zijn Gedachten, wat mensen u ook zeggen of gezegd hebben, Zijn Gedachten en Zijn Woord is meerder, houd vast aan Jezus, leef in Genade dan zullen u werken goed zijn. Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:10
 
XABIA794 schreef:
nog een aanrader is
geloof, zekerheid en groei van Willem Ouweneel...

Ik luister vaak naar de bijbelstudies van Willem en Dato op de site groeien in geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:17
 
Éfeze 1: 3-14
De afgelopen dagen heb ik u geschreven over de Berg des HEEREN, de ultieme plek van ware intimiteit, vriendschap, aanbidding en de plaats van eenheid met onze hemelse Vader.

Wanneer wij terugkeren naar Jezus Zelf, toonde Hij ons Gods gerechtigheid in Matthéüs 3: 13-17. Het is zaak ons leven af te leggen en Zijn Leven aan te nemen, dus de wedergeboorte. Wat is dan de betekenis van het water? Zijn Bloed! Door Zijn Bloed worden we gereinigd en mogen wij één worden met Hem!

Vervolgens kwam daar de verzegeling met de Heilige Geest. Wat gebeurde er, in de tijd toen er (letterlijk) geofferd werd op het altaar, wanneer het offer welgevallig was? Juist, God antwoordde met Vuur!

Jezus bracht een welgevallig offer naar de Vader, waarna Hij gevuld werd met de Heilige Geest, met daarbij een getuigenis van de Vader, “Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb!”, geweldig toch?!

Lieve broer/zus, onthoud, op het moment toen u uw leven gaf aan de Vader, door het Offer van Jezus onze Heer, gebeurde dit precies hetzelfde! De Vader verzegelde u, met de meest prachtige en meest kostbare Zegel aller tijden; de Heilige Geest! Door Welken de Vader en onze Heer Jezus in ons verblijft, tot in de eeuwigheid!! Wees u bewust welke beloften er op uw leven rusten!

Door Jezus, heeft de Vader ons gezegend met alle geestelijke zegeningen uit de hemel en in Zijn liefde zullen we geheiligd worden en onberispelijk zijn in en voor Hem!

Het enige waar Hij op wacht, is uw overgave en uw gehoorzaamheid, zodat de Heilige Geest in u kan opwassen en Gods Zegeningen zichtbaar en tastbaar worden in uw leven, om overvloedig uit te delen.

Weet u nog? Geloof in Zijn Woord, doet bewegen!

Geniet van u tijd met Hem, en neem ter ore, wat Zijn Geest tot u te zeggen heeft,


Amanda Jansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2