ChristianMatch
 


Forum

New Bible Study
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 09:34
 
SHANITA130 schreef:
Dan klink ik maar zo, beter als die onzin, van tongen, profetie en gebedsgenezing geloven. Heb ik trouwens al vaker gehoord, van die s....e fanatiekeingen, dat ik niet gelovig zou zijn...
Nee, mij heb jij daar niet mee.

Shanita,

God, Jezus heeft de heilige geest over ons uitgestort.

Vanuit de heilige geest bestaan er verschillende geestelijke gaven

Denk dat een ieder zijn eigen persoonlijke kwaliteiten, talenten heeft.

Denk dat het belangrijk is je eigen talenten verder te ontwikkelen.

Op zich ben ik helemaal niet zo met tongentaal bezig, maar ik heb wel de kracht ervan geproefd, het is een eigen ervaring.

Mijn interesse gaat meer uit naar de gave van onderscheiding en profetie

Wil deze gave verder verdiepen omdat ik juist weet dat er in deze wereld
heel veel onzuiverheid is.

God wil ons allemaal gebruiken waarvoor hij ons geschapen heeft.

We hoeven echt niet dezelfde talenten te hebben, maar samenwerken met elkaars talenten is wel waardevol.

In deze wereld strijden we vaak met elkaars talenten, dat is jammer want daarvoor heeft God die talenten niet aan ons gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:03
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Shanita,

God, Jezus heeft de heilige geest over ons uitgestort.

Vanuit de heilige geest bestaan er verschillende geestelijke gaven

Denk dat een ieder zijn eigen persoonlijke kwaliteiten, talenten heeft.

Denk dat het belangrijk is je eigen talenten verder te ontwikkelen.

Op zich ben ik helemaal niet zo met tongentaal bezig, maar ik heb wel de kracht ervan geproefd, het is een eigen ervaring.

Mijn interesse gaat meer uit naar de gave van onderscheiding en profetie

Wil deze gave verder verdiepen omdat ik juist weet dat er in deze wereld
heel veel onzuiverheid is.

God wil ons allemaal gebruiken waarvoor hij ons geschapen heeft.

We hoeven echt niet dezelfde talenten te hebben, maar samenwerken met elkaars talenten is wel waardevol.

In deze wereld strijden we vaak met elkaars talenten, dat is jammer want daarvoor heeft God die talenten niet aan ons gegeven.

LJ,

Je blijft nu eenmaal houden dat de traditionelen kerken geloven dat 'tongen en gebedsgenezing en profetie' van toén was.

En de 'vrije groepen', dat dat nu nog geldt.

Daar kom je niet uit, ik niet, jij niet. Of je krijgt 'welles, nietus'.

Dus beter kijken en het erover hebben wat we wel gemeenschappelijk geloven en hebben.

Net als dat stukje van jou laatst: als je angst voeding geeft gaat 't groeien, zo ook met liefde'.
Dát vind ik nu heel bemoedigend!

Dan ga ik verder denken, dat geldt voor alles, als je iets voeding geeft gaat 't groeien.

Heel wijs gezegd!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:54
 
SHANITA130 schreef:
LJ,

Je blijft nu eenmaal houden dat de traditionelen kerken geloven dat 'tongen en gebedsgenezing en profetie' van toén was.

En de 'vrije groepen', dat dat nu nog geldt.

Daar kom je niet uit, ik niet, jij niet. Of je krijgt 'welles, nietus'.

Dus beter kijken en het erover hebben wat we wel gemeenschappelijk geloven en hebben.

Net als dat stukje van jou laatst: als je angst voeding geeft gaat 't groeien, zo ook met liefde'.
Dát vind ik nu heel bemoedigend!

Dan ga ik verder denken, dat geldt voor alles, als je iets voeding geeft gaat 't groeien.

Heel wijs gezegd!

Lachende smiley

is 1 van de beginselen van het geloof
wat je zaait zul je oogsten
wie Liefde zaait zal Liefde oogsten
wie haat zaait, zal haat oogsten
wie geloof zaait, zal geloof oogsten
wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten

en daarmee bedoel ik niet dat iemand ongelovig is

als je geen geloof hebt voor 1 van de grote dingen die God doet
dan zaai je op dat gebied ongeloof
en dan is je oogst ook ongeloof, op dat gebied
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:32
 
MOMO697 schreef:
is 1 van de beginselen van het geloof
wat je zaait zul je oogsten
wie Liefde zaait zal Liefde oogsten
wie haat zaait, zal haat oogsten
wie geloof zaait, zal geloof oogsten
wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten

en daarmee bedoel ik niet dat iemand ongelovig is

als je geen geloof hebt voor 1 van de grote dingen die God doet
dan zaai je op dat gebied ongeloof
en dan is je oogst ook ongeloof, op dat gebied

Da's jou mening. Ik geloof dat tongen profetie en gebedsgenezing van toen was. En nu uit zijn verband wordt gerukt. je ziet toch ook niemand over water lopen, om maar een voorbeeld te noemen.

En ik wil kijken naar overeenkomsten en niet naar verschillen, niet meer dan nodig.

Overeenkomsten bindt mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 08:34
 
SHANITA130 schreef:
Da's jou mening. Ik geloof dat tongen profetie en gebedsgenezing van toen was. En nu uit zijn verband wordt gerukt. je ziet toch ook niemand over water lopen, om maar een voorbeeld te noemen.

En ik wil kijken naar overeenkomsten en niet naar verschillen, niet meer dan nodig.

Overeenkomsten bindt mensen.

Shanita,

Ja, kunnen we de overeenkomsten werkelijk delen als mens en niet met elkaar in de strijd gaan.

Wil Jezus steeds meer leren kennen.

De onvoorwaardelijkheid van Gods liefde ontmoeten.

Love Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:46
 
MOMO697 schreef:
is 1 van de beginselen van het geloof
wat je zaait zul je oogstenwie Liefde zaait zal Liefde oogsten
wie haat zaait, zal haat oogsten
wie geloof zaait, zal geloof oogsten
wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten


ik weet niet of ik dat helemaal eens ben met je momo;
wat doe je dan met een tekst als 1 petrus 2 vers 20?

Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.
Want wat lof is het, indien gij verdraagt, als gij zondigt, en daarover geslagen wordt? Maar indien gij verdraagt, als gij weldoet, en daarover lijdt, dat is genade bij God.

daar lijkt juist het tegenovergestelde te staan van wat jij aangeeft, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:43
 
LOVEJEZUS310 schreef:
How to Speak in Tongues - New Bible Study CD by Daniel Sweet

http://www.youtube.com/watch?v=M21xwxAalY4

Just Believing

Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft.
Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)

Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 23:06
 
MAR907 schreef:
Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft.
Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)

Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!"

Mar,

Wat wil je nu precies tegen mij zeggen

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:41
 
MAR907 schreef:
Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft.
Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)

Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!"



oei oei mar; dat is een stellige uitspraak? er zijn immers wel meerdere gelovigen te vinden in de bijbel die spreken over de Heilige Geest?

ik denk dat het niet zozeer zit in het al dan niet praten over de Heilige Geest maar of je Hem daadwerkelijk erváárt.
dat niet iedereen daar uitgebreid over praat komt denk ik omdat deze ervaringen zó intiem persoonlijk zijn tussen God en de gelovige, dat het eenvoudigweg nauwelijks in woorden is te vangen, mocht je die behoefte al voelen.

wat ik wel denk, en waar ik persoonlijk huiverig voor ben, is dat er wel gemeenten / kerkstromingen zijn, waar je meer respect lijkt te ontvangen wanneer je meer "geest-ervaringen" hebt.
dit lijkt me gevaarlijk omdat het risico reeel aanwezig is dat mensen die geest-ervaring gaan zoeken in plaats dat zij God zelf zoeken.
het zou dus je geloofsleven op die manier kunnen vertroebelen, zeg maar.

wat God er zelf van zegt in de Bijbel is;
een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.

er staat dus niet dat iedere gelovige over de grond rolt van het vallen in de Geest, of in tongen begint te spreken of fantastische fantasieeen krijgt.
mocht je met God leven en wél byzondere ervaringen ontvangen, dan is dat genade, en zéker geen reclame-materiaal om te laten zien hoe groot je geloof wel is, om zodoende de erkenning binnen de groep gelovigen te ontvangen.

geloof is immers de band van liefde en het vertrouwen tussen God en jouw ziel?
en alle gelovigen bij elkaar heten een gemeente.
het zou wenselijk zijn wanneer we binnen een gemeente geen indruk hoeven maken op elkaar, maar naast elkaar gelijkwaardig deze liefde voor God (en medemens) mogen uiten.

hannah..........nog nooit gevallen in de Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:14
 
HANNAH810 schreef:
wat God er zelf van zegt in de Bijbel is;
een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.

Hier kom je met een punt Hannah.
Wat zegt God en wat zegt de Here Jezus erover. Eigenlijks gaat het om de vraag: "wat is de wil van God en van de Here Jezus "
De Here Jezus deed de wil van Zijn Vader, wat is dan de wil van de Here Jezus?

Joh 14:26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.

Naar mijn inziens, leert Johannes ons, dat de Heilige Geest niet een spirituele boven natuurlijke geest is.
De Heilige Geest doet ons begrijpen in het verstand wat de Heer ons wil leren, in plaats van vallen in de geest enz.

De wil van God is:

1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. 1Ti 2:5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;

Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:56
 
HANNAH810 schreef:
oei oei mar; dat is een stellige uitspraak? er zijn immers wel meerdere gelovigen te vinden in de bijbel die spreken over de Heilige Geest?

ik denk dat het niet zozeer zit in het al dan niet praten over de Heilige Geest maar of je Hem daadwerkelijk erváárt.
dat niet iedereen daar uitgebreid over praat komt denk ik omdat deze ervaringen zó intiem persoonlijk zijn tussen God en de gelovige, dat het eenvoudigweg nauwelijks in woorden is te vangen, mocht je die behoefte al voelen.

wat ik wel denk, en waar ik persoonlijk huiverig voor ben, is dat er wel gemeenten / kerkstromingen zijn, waar je meer respect lijkt te ontvangen wanneer je meer "geest-ervaringen" hebt.
dit lijkt me gevaarlijk omdat het risico reeel aanwezig is dat mensen die geest-ervaring gaan zoeken in plaats dat zij God zelf zoeken.
het zou dus je geloofsleven op die manier kunnen vertroebelen, zeg maar.

wat God er zelf van zegt in de Bijbel is;
een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.

er staat dus niet dat iedere gelovige over de grond rolt van het vallen in de Geest, of in tongen begint te spreken of fantastische fantasieeen krijgt.
mocht je met God leven en wél byzondere ervaringen ontvangen, dan is dat genade, en zéker geen reclame-materiaal om te laten zien hoe groot je geloof wel is, om zodoende de erkenning binnen de groep gelovigen te ontvangen.

geloof is immers de band van liefde en het vertrouwen tussen God en jouw ziel?
en alle gelovigen bij elkaar heten een gemeente.
het zou wenselijk zijn wanneer we binnen een gemeente geen indruk hoeven maken op elkaar, maar naast elkaar gelijkwaardig deze liefde voor God (en medemens) mogen uiten.

hannah..........nog nooit gevallen in de Geest.

Hannah, helder gesproken.

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:27
 
.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 22 januari 2012, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:45
 
MAR907 schreef:
Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde Knipoog smiley

hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:50
 
HANNAH810 schreef:
hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley

Geen idee!!! Clown smiley
Volgens mij hoor en zie je dan alleen "KLIK"


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3