ChristianMatch
 


Forum

fabeltjeskrant
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Hallo beste Cm ertjes. Daar zijn we weer. Waren jullie ook al zo in spanning wat daar nu gebeurde in het verre Duitsland? De vloer begon te bewegen, de borden begonnen te trillen op tafel, wat was daar nu aan de hand? Maar evenzo plotseling als het begon, hield het ook weer op. De dieren keken elkaar verschrikt aan, was dat een aardbeving? Gelukkig kwam er snel duidelijkheid. Want buiten even verderop, zagen ze dat De Mol boven gekomen was. Sorry, zei Mariska, ik was ff te vroeg naar boven gekomen. Hebben jullie een sigaartje voor mij? Ik ben die van mij vergeten.
Mevrouw Ooievaar zei nog, kind wat ben je vies, je zit helemaal onder de aarde en de modder....Kom maar lekker bij mij zitten. Dat was nu wel weer aardig van haar.
De telefoon van De Wolf ging, het was Carla, de kat. Zegge Wolf, kun je me ff van het station ophalen, ik heb de bus gemist. En mn oude krakkemikkige voetjes doen zo'n pijn. De Wolf keek De Uil aan en mevr. Uil zei: zeg kun je niet even wat spelen op je accordeon? En zo zaten ze daar allemaal, gezellig bij elkaar. Maar wat zou er nu met Carla de kat gebeuren? Zouden ze haar daar zomaar laten staan?




chatuliem verteld niet verder.... maar voor de geinteresseerde lezertjes zal ik vast vertellen dat we Carla lekker op t station lieten staan...
of en hoe ze thuis gekomen is, is ons verder niet bekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
 
Tjonge, lieve CM ertjes, dat was lang wachten he. Maar goed, de fabeltjeskrant is er weer hoor. Waar waren wij gebleven? Carla de kat stond te wachten op het station, te hopen dat ze opgehaald zou worden. Ze begon al een beetje te jammeren. Laten we eens lezen wat ze allemaal zegt: "Is er nu niemand die om me denkt? Is er niemand die me wil ophalen? Had ik dan toch maar mn Soebje moeten meenemen....als het nog lang duurt, ga ik gewoon terug, ik vind het niet eerlijk. Ik wou dat ik een helicopter had.
Gelukkig zag ze daar een bekende. Meindert het paard, met zijn Saab. Misschien wil hij haar wel brengen. Meindert brieste erop los, ik naar dat etentje, nooit van mn leven. Maar ik wil je wel brengen hoor, dat is geen probleem. Dus samen in de auto, richting Duitsland. Carla dacht, het is toch wel een aardige vent, miaaauw.
Ondertussen in het verre Duitsland, Lowieke de Vos voelde opeens iets kriebelen op zn neus. Hij probeerde haar weg te slaan, maar het bleek een oude bekende te zijn. Hannah busy bij was namelijk gekomen. Ze riep uit volle borst: helllep ze zitten achter me aan. Al die kerels, word ik zo moe van. En ze lijken ouder te worden met de dag. Arme ik, ik kan niet eens fatsoenlijk ergens zitten of ze komen eraan. Mag ik bij jullie schuilen? De Wolf keek de Uil aan, en hij zei: laat ik maar mn accordeon pakken...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 januari 2012, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 22:55
 
Tjonge jonge jonge, lieve CM ertjes. Wat was dit voor een dag. Carla de kat is zomaar verdwenen....Gisteren lazen we nog in de fabeltjeskrant dat ze keurig meeging met Meindert, maar voordat ze aankwam in Dld zei ze plotseling tegen Meindert: mauw, mauw, mauw, stop hier maar even. Meindert keek haar aan, wat was hij verbaasd. Maar toen hij de auto stilzette, deed ze de deur open en liep zomaar weg. Ze zei zelfs geen dankjewel! Meindert wist niet meer wat hij moest doen. Zou hij weer naar huis gaan of zou hij toch naar het etentje gaan?
Gelukkig hoefde hij niet lang na te denken, want daar zag hij de auto van Zoef. Gelukkig herkende Zoef hem en stopte zijn Chrysler naast de Saab. Zoef vroeg meteen: heb jij Carla gezien, ik zou haar ophalen voor het etentje. Ja, zei Meindert, en ze is weg ook. Hij vertelde het hele verhaal aan Zoef. Zoef wist ook niet wat hij ervan moest denken. Waar is Carla nou, waarom stapte ze hier uit, waarom wilde ze toch niet naar het etentje in Duitsland? Allemaal vragen lieve CM ertjes, waar we morgen weer verder mee gaan. Als jullie Carla de kat zien, of als ze ergens opduikt, wil je dat ons dan vertellen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 12:09
 
Dag lieve CM ertjes, fijn dat jullie er weer zijn. Het is inmiddels al twee dagen geleden dat Carla de kat zomaar verdween in het bos. Zelfs een uitgebreide zoektocht van Zoef en Meindert leverde niks op.
Maar wat gebeurde er ondertussen in het kleine caféetje in Dld. Daar zaten ze gezellig met elkaar rond de tafel. Ha zei Lowieke, wat is dit lekker, ben lekker aan het smikkelen en smullen. Ja, zei De Wolf, en zo gezellig hier uit een pannetje eten, wat heb ik het naar mijn zin. Denk je wel aan je suiker, zei juffrouw Ooievaar, die zelf slechts licht verteerbaar voedsel had?

Iiiiiieeeeeeeekkkkk!!! Tuuuuutttuuuuuuutttuuuutututututututututututututututututututtutu!!!!Wat is er, vroeg Lowieke. Jij zit met je voetjes tegen me aan, zei mev. de Mier. Weg met die poten! Lowieke verschoot van kleur. Hij had per ongeluk zijn voeten wat gestrekt en had per ongeluk mevr. De Mier aangeraakt. Ook Trijnie de spin, die net terug kwam van de wc, moest erom lachen. Lowieke Lowieke, wat doe je nou?
Hannah, de bij, zei, nee toch, nog een vent? Ik word er zo moe van hoor...Jaja, wat was het daar gezellig, en langzamerhand verstreek de tijd en naderde men het einde van de avond....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 12:14
 
Dit is altijd het nadeel van vervolg verhalen hè?
Als het spannend wordt, dan stopt het weer.... Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 13:40
 
COOTJE711 schreef:
Dit is altijd het nadeel van vervolg verhalen hè?
Als het spannend wordt, dan stopt het weer.... Boze smiley Knipoog smiley

Mee eens Twijfelende smiley het lijkt wel een soap Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 13:52
 
ERIKA129 schreef:
Mee eens Twijfelende smiley het lijkt wel een soap Knipoog smiley

lijken???? vertel jij er anders ook eens wat???? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 14:35
 
COOTJE711 schreef:
Dit is altijd het nadeel van vervolg verhalen hè?
Als het spannend wordt, dan stopt het weer.... Boze smiley Knipoog smiley
Het geeft ook de vluchtigheid aan van het nieuws van tegenwoordig, wat nu heel actueel is, is over een week alweer vergeten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 16:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Het geeft ook de vluchtigheid aan van het nieuws van tegenwoordig, wat nu heel actueel is, is over een week alweer vergeten...

Nou geloof me, het gezicht van Lowieke toen juffrouw Moer hem betichtte van voetje vrijen vergeten de meeste tafelgenoten nooit meer hoor Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 19:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Het geeft ook de vluchtigheid aan van het nieuws van tegenwoordig, wat nu heel actueel is, is over een week alweer vergeten...

Echt niet...want deze serie loopt eind deze week al 14 dagen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 21:01
 
ANNETTE792 schreef:
Nou geloof me, het gezicht van Lowieke toen juffrouw Moer hem betichtte van voetje vrijen vergeten de meeste tafelgenoten nooit meer hoor Clown smiley

nee dat is een feit Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3