ChristianMatch
 


Forum

Bevrijdend?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 18:26
 
In een ander topic kwam ik de volgende uitspraken tegen:
Ik ben niets, maar Hij is alles. Maak klein van mezelf, bevrijd me van mezelf.

Ik heb er vandaag es wat over door lopen denken en bedacht me dat dergelijke uitspraken wel bijbels klinken maar is het uiteindelijk wel zo bijbels? In de context gezien laat Jezus ook zien dat Hij zonder Zijn vader niets kon doen, en dat leefde Hij ons ook voor. Maar ik denk dat in sommige situaties en zeker in recente tijden en helaas nog steeds er in doorgeslagen is tot een nihilistisch zelfbeeld. Aleid Schilder schreef er een boek over:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/91347-gereformeerde-leer-en-depressiviteit-volgens-aleid-schilder.html
als reactie op de effecten van dergelijke uitspraken. Wat zou God er van vinden als wij zo over onszelf spreken? Wat zou ik er van vinden als mijn kinderen mij zeggen: "Mam, jij bent geweldig maar ik ben niks, ik stel helemaal niets voor. Ik wil er eigenlijk niet zijn, doe jij maar alles in en voor mij".
Heb ik ze daarvoor op de wereld gezet en zou ik niet heel hard gaan zoeken naar goede hulpverlening? Ik denk dat God het super vindt als wij in onze waarde gaan (leren) staan en weten wie wij zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 29 mei 2012, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1