ChristianMatch
 


Forum

10 geboden
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DESIREE896





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:50
 
Hallo leden,

Ik ben net nieuw op deze site en ben nog een beetje aan het zoeken naar mijn geloof.
In mijn kennissen kring ken ik een aantal mensen die ook christenen zijn en was er erg nieuwsgierig naar wat dat nou inhield, dus ben ik de bijbel gaan lezen (Het Boek).
Nou vind ik het nog niet helemaal duidelijk wat de 10 geboden zijn, en waar ik meer kan leren over het geloof.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Desiree
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 00:01
 
Hallo Desiree,

Mooi dat je aan het zoeken bent. Zoek en je zult vinden, staat in de Bijbel. Waar je meer kunt leren over het geloof is in de Bijbel zelf. Lezen wat Jezus en Paulus zeggen. Zelf zou ik zeggen lees de Statenvertaling, maar goed, ik weet nu al dat ik daar kritiek op krijg en dat mensen zeggen, neeee, en dan een reden aanvoeren, allemaal goed, daar moet je je eigen weg in vinden.
God heeft mij doen wedergeboren door een wonder en een tijd leefde ik heel dichtbij God, zonder het zelf te weten. Toen ging ik naar een kerk, waar ik vooral leerde hoe het niet moest. Daar ben ik gelukkig weer weg. Ik zeg niet dat alle kerken per definitie fout zijn, maar wees voorzichtig met waar je je hart, tijd en energie insteekt.
Dat je op zoek bent naar God komt denk ik al van God zelf. Het Nieuwe Testament zegt oa:

Galaten 5:13-15(SV):

Want gij zijt tot vrijheid geroepen, broeders, alleenlijk gebruikt de vrijheid niet tot een oorzaak voor het vlees; maar dient elkander door de liefde. Want de gehele wet wordt in één woord vervuld, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben, gelijk uzelven.

Dus de 10 geboden worden ook samengevat in deze laatste zin.
Als je wedergeboren bent, denk je niet constant na of je de 10 geboden houdt of niet, als het goed is sta je in de wil van God en vervul je die wet automatisch.

Voor zover want het is al laat. Hopelijk kun je er wat mee en anders vraag maar verder.

Groetjes,

Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:28
 
Hallo Desiree,

Welkom op CM en hier op het forum!

Fijn dat je op zoek bent naar God! God klopt ook bij jou op de deur en nu is het aan jou om die deur open te doen! Maar die deur open krijgen is niet altijd ff makkelijk en daarom is het goed dat je hulp vraagt. Dat kan hier, maar ook zeker in je eigen omgeving.
Ik kan je daarom adviseren om een Alpha-cursus te gaan doen. Op de site van de Alpha-cursus kun je zien wat er zoal behandeld wordt, hoe het in z'n werk gaat en waar er een bij jou in de buurt is.
http://www.alpha-cursus.nl/

Sterkte en suc6 in je zoektocht! Ik zal voor je bidden!

José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:37
 
DESIREE896 schreef:
Hallo leden,

Ik ben net nieuw op deze site en ben nog een beetje aan het zoeken naar mijn geloof.
In mijn kennissen kring ken ik een aantal mensen die ook christenen zijn en was er erg nieuwsgierig naar wat dat nou inhield, dus ben ik de bijbel gaan lezen (Het Boek).
Nou vind ik het nog niet helemaal duidelijk wat de 10 geboden zijn, en waar ik meer kan leren over het geloof.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Desiree


Gaaf dat je er bent! Welkom!

De tip van Josina is een hele goeie. Je kan er je vragen kwijt en je gedachten delen en toetsen. En verder is het ook gezellig want ook tijd voor gezelligheid en persoonlijk contact staat hoog in het vaandel door de "pasta, pizza en patat". Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:18
 
JOL252 schreef:
Gaaf dat je er bent! Welkom!

De tip van Josina is een hele goeie. Je kan er je vragen kwijt en je gedachten delen en toetsen. En verder is het ook gezellig want ook tijd voor gezelligheid en persoonlijk contact staat hoog in het vaandel door de "pasta, pizza en patat". Knipoog smiley

Waddun combi! Zieke smiley

Pasta, Pizza en Panna cotta, of Polenta. Desnoods Tiramisu! Maar patat??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:21
 
CARMEN073 schreef:
Waddun combi! Zieke smiley

Pasta, Pizza en Panna cotta, of Polenta. Desnoods Tiramisu! Maar patat??? Smiley met dichtgeplakte mond


Op de alpha cursus begin je altijd met een gezamenlijke maaltijd.
Mensen uit de gemeente koken, bakken , stomen dat het een lieve lust is....
Maar ik heb nog nooit patat gehad
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 16:21
 
Ja de SV is denk ik , zoals Rolf zegt , erg zuiver.
Het meest correct vertaald van uit het Aramees / Hebreeuws n Grieks

Enne het is altijd goed om lid te worden van een bijbelstudie groep.

Heel veel plezier en laat je niet afschrikken door sommige recensenten hier , waaronder ik zelf , die soms , vaak , een beetje scherp overkomen.
Ik weet niets ......dan dat ik alles wat ik zeg ooit eens heb gehoord en wat zinnig mocht blijken te zijn is mij ingegeven door de Geest van God.

Bienvenido y que disfrutes ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1