ChristianMatch
 


Forum

wonderen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:56
 
ANNA415 schreef:
Nu staan er best veel Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley .
Je mag best kritiek op kritiek hebben

ha ha weet ik, maar ik kan shanita die gaat toch gewoon door met kritiek en zo ben jij shanita is oke, alleen ik trek het me te veel aan, omdat ik het niet leuk vind dat bepaalde mensen kritiek krijgen. Wat betreft de communicatie tussen willemijn en mij die was oké Lachende smiley maar bescherm me verder voor nog meer kritiek te moeten lezen van shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:58
 
Het vertrouwen van TRIN...

En kijk dan eens naar Van der Steen en zijn organisatie TRIN. Hoe vol vertrouwen zijn zij over datgene wat ze zelf verkondigen, namelijk de financiële voorspoed die God geven zal?

Was het niet tijdens de door TRIN georganiseerde Heaven on Earth Conferentie 2009 in Zwolle dat de organisatie het publiek er meerdere keren toe opriep om meer liefdesgaven te geven? Riep Willem Ouweneel niet op om vooral grote giften te doneren (omdat TRIN anders met een fiks tekort zou blijven zitten)?

Bron: verleiding

Dus, dat wordt sparen Petra,....we willen toch niet dat Trín met fikse tekorten blijft zitten.....heb je weleens gezien in wat voor wagens de leiders rijden, hoe ze wonen etc.

Ik ben er zo klaar mee, wie kent pastor Brain uit mexico nog, die er met 300.000 euro vandoor ging naar mexico, onvindbaar...
De fanatiekste leden van de kerk(sekte), zeiden toen het is een sekte, toen pas....en met z'n tienen op een kamer slapen en wonen, heel hun inkomen afstaan elke maand, ze kregen een tientje zakgeld...4 uur slaap per dag...deze sektes bestaan nog steeds hier in nederland, meestal grote steden...maar ja, alleen succesverhalen op YouTube...de massaal in tongen bleren stukken zijn eruit geknipt, evenasl dat vallen etc.

En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maandelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief...

Ja, vergis je niet, kom al tien jaar in een spijtoptanten kerk...waar ik de naam even niet van noem...naast de PKN waar ik kom nou fantastische mensen.

Kom je bij Trin, heb je met wat oude spulletjes je huissie gezelligg gemaakt, komen ze ff zeggen dat je de geest(demon) van armoede hebt....

Ja, ik heb hier geen woorden voor, en dat geschreeuw in die diensten....

Achterlijke schijnheilige idioten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:05
 
SHANITA130 schreef:
Het vertrouwen van TRIN...

En kijk dan eens naar Van der Steen en zijn organisatie TRIN. Hoe vol vertrouwen zijn zij over datgene wat ze zelf verkondigen, namelijk de financiële voorspoed die God geven zal?

Was het niet tijdens de door TRIN georganiseerde Heaven on Earth Conferentie 2009 in Zwolle dat de organisatie het publiek er meerdere keren toe opriep om meer liefdesgaven te geven? Riep Willem Ouweneel niet op om vooral grote giften te doneren (omdat TRIN anders met een fiks tekort zou blijven zitten)?

Bron: verleiding

Dus, dat wordt sparen Petra,....we willen toch niet dat Trín met fikse tekorten blijft zitten.....heb je weleens gezien in wat voor wagens de leiders rijden, hoe ze wonen etc.

Ik ben er zo klaar mee, wie kent pastor Brain uit mexico nog, die er met 300.000 euro vandoor ging naar mexico, onvindbaar...
De fanatiekste leden van de kerk(sekte), zeiden toen het is een sekte, toen pas....en met z'n tienen op een kamer slapen en wonen, heel hun inkomen afstaan elke maand, ze kregen een tientje zakgeld...4 uur slaap per dag...deze sektes bestaan nog steeds hier in nederland, meestal grote steden...maar ja, alleen succesverhalen op YouTube...de massaal in tongen bleren stukken zijn eruit geknipt, evenasl dat vallen etc.

En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maadelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....

Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief...

Ja, vergis je niet, kom al tien jaar in een spijtoptanten kerk...waar ik de naam even niet van noem...naast de PKN waar ik kom nou fantastische mensen.

Kom je bij Trin, heb je met wat oude spulletjes je huissie gezelligg gemaakt, komen ze ff zeggen dat je de geest(demon) van armoede hebt....

Ja, ik heb hier geen woorden voor, en dat geschreeuw in die diensten....

[color=#FF0000]Achterlijke schijnheilige idioten
.[/color]



En dit valt bij jou ook nog onder de noemer "waarschuwen"? BAH!!! Boze smiley


Laatst aangepast door
VISSER278
op maandag 8 oktober 2012, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:07
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

Een wonder vind ik een vriendin die jaren leed onder de ziekte van Crohn... ruim 30 operaties later is ze toch overleden. Wat een voorbeeld in haar niet stuk te krijgen vertrouwen op God, ondanks al dat lijden. Ja dat vind ik net zo goed een wonder.

Een wonder vond ik het toen een vrouw voor wie ik bad voor herstel van emoties de volgende dag voor het eerst sinds jaren zonder pijn naar me toe kwam. Ze leed al heel lang aan zware reuma en was dito zwaar vanwege de medicatie. Ze wilde gelijk de medicatie stoppen maar heb ik afgeraden: eerst naar je huisarts. Paar maanden later zag ik haar terug, een jonge slanke den, vrij van de reuma, wel grappig want niet echt benoemd tijdens het bidden.

En wat mij opvalt was de rust in dit alles, geen sensatie en geen spektakel, gewoon in alle rust gaat God Zijn gang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:08
 
Visser:

Dat is mijn mening, en ja, dat kan daaronder vallen Knipoog smiley

Ik gebruik iig normale tekstgroote en ik zeg dingen die zo zijn.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:09
 
VISSER278 schreef:
En dit valt bij jou ook nog onder de noemer "waarschuwen"? BAH!!! Boze smiley

Ja, het wordt wat grover allemaal in de bewoordingen zo hier en daar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:12
 
Ja, idd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:14
 
SHANITA130 schreef:
Visser:

Dat is mijn mening, en ja, dat kan daaronder vallen Knipoog smiley

Ik gebruik iig normale tekstgroote en ik zeg dingen die zo zijn.

Knipoog smiley



Inderdaad ja , dat is jouw mening en daaruit valt op te maken dat je zeer weinig respect hebt voor anders-gelovigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:17
 
En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maadelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....

Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief.
..
Lézen: het slaat hierop, wat hierboven staat...vetgedrukt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:17
 
VISSER278 schreef:
En dit valt bij jou ook nog onder de noemer "waarschuwen"? BAH!!! Boze smiley

laten we er geen ruzie om maken , shanita is teleurgesteld door bepaalde cristenen, scheert ze allemaal over 1 kam. haar bedoelingen zijn goed, voor mezelf ben ik ook kritisch dus maak je geen zorgen, shanita. ik kanz e hier gaan verdedigen, maar das praten tegen een muur Gefrustreerde smiley leugens moeten aan horen en daar trek ik me gewoon van terug. laten we na de dingen kijken die we gemeen hebben, jezus. Dus ik kom niet meer op dit topic en laat het over aan de topic startster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:20
 
Ik weet niet hoor, maar Rolf was benieuwd naar wie er wel eens een wonder had meegemaakt. Misschien kunnen we al die bull shit die er zeker wel is hier en daar en overal in alle vormen van kerken en vormen van geloof even hier stoppen en de ruimte geven aan het Echte Werk van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:22
 
PETRA944 schreef:
laten we er geen ruzie om maken , shanita is teleurgesteld door bepaalde cristenen, scheert ze allemaal over 1 kam. haar bedoelingen zijn goed, voor mezelf ben ik ook kritisch dus maak je geen zorgen, shanita. ik kanz e hier gaan verdedigen, maar das praten tegen een muur Gefrustreerde smiley leugens moeten aan horen en daar trek ik me gewoon van terug. laten we na de dingen kijken die we gemeen hebben, jezus. Dus ik kom niet meer op dit topic en laat het over aan de topic startster.

LOL Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:24
 
Petra schreef:

Dus ik kom niet meer op dit topic en laat het over aan de topic startster. [i][u]

Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:26
 
Ja, laten we even on-topic blijven aub.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:26
 
SHANITA130 schreef:
En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maadelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....

Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief.
..
Lézen: het slaat hierop, wat hierboven staat...vetgedrukt


Ja , lezen kan ik nog goed hoor , ook nog zonder bril .
Maar dit stukje is weer geknipt uit een vorig stuk . En die laatste 3 woorden ..... die heb ik òòk gelezen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:28
 
ROLF230 schreef:
Petra schreef:

Dus ik kom niet meer op dit topic en laat het over aan de topic startster. [i][u]

Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

foutje, starter.... ha ha terug on topic, wonderen...... beter als discusies over fouten van kerkleiders en verschillende kerken of zo.

Eh een wonder, dat ik helemaal genezen ben, noem de naam niet wie bad...... ha ha, maar het gebed was in jezus naam en ja jol in rust Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:30
 
VISSER278 schreef:
Ja , lezen kan ik nog goed hoor , ook nog zonder bril .
Maar dit stukje is weer geknipt uit een vorig stuk . En die laatste 3 woorden ..... die heb ik òòk gelezen .

whaaa haaa haa echt zonder bril, vond het al zo lief dat ze speciaal voor jou d eletters veranderde, rekening er mee houdend dat je misschien een leesbril al nodig hebt. waar je nog niet aan toe wil geven Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:32
 
Visser:

Als ik jarenlang, om de 2 maanden als dat magazine verschijnt met acceptgiro, echt hele grote bedragen overmaak...Door mijn overgrote enthousiasme..

En dan scheiden, ik wil geen alimentatie, kom ik problemen door kindermisbruik/mishandeling en incest herinneringen, en dan klop ik bij ze aan, en nadat ik me hele prive heb verteld, in een urenlang gesprek, krijg ik een mededeling dat ik dan en dan moet bellen.

Het enige wat diegene zei was: je kan hier niet komen want je redt 't toch niet, punt. Verder niets; ik zei verbouwereerd ook nog: 'bedankt'....en dat was het dan...En het ergste was, er was geen wachtijd, had er zo terechtgekund....

Diegene die dat zij klonkt zelfs triomfantelijk. en in die magazines schreven ze elke keer van geeneengeval is hopeloos bij God dus ook niet bij ons, en over hun grote slagingspecentages. Nou woon(de) ik ook in die stad, dus werd er steeds mee geconfronteerd, met hun...Grote advertenties, uithangborden.....

nou ik had jaren nachtmerries ervan.

Heeft mij een zelfmoordpoging gekost. (Wat niet is gelukt en dat is dan weer een wonder, het echte werk van God, hoe Jol zo mooi zegt...

Ja, dan komt dat 'scheinheilige idioten' er heel snel uit bij mij.

Ik dacht, ja juist omdat ik christen ben gaan ze me helpen, maar er werd geselecteerd, niet op christen zijn maar op de grote van problemen.
dus iemand met problemen zoals kindermishandeling kwam er gewoon niet in. Juist de mensen die het niet zouden redden namen ze niet op en de mensen met weinig problemen wel: nou ik had geleerd in de enkele jaren dat ik christen was dat 't andersom was, juist degene die het niet redt in de maatschappij, psychisch, die ga je juist als christelijke evangelische organisatie het allereerst helpen en dan pas mensen die het wel redden, sowieso....

Omgekeerde wereld, en ik kon ook niet denken van, ja ze zijn werelds, dus wat wil je, want dat had ik geleerd, 'gij geheel anders, en juist geloofsgenoten helpen......

Maar ja, 'het slagingspercentage' he...Ze noemden zich ook 'psychiatrisch centrum', maar dát was niet zo, daar kon niemand zich op beroepen, je kon geen problemen hebben om daar te worden opgenomen, enkel voor de subsidie noemden ze zich ook psychiatrisch centrum........ja, gehoord van ex medewerkers....

En toen zijn mijn ogen opengegaan....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:33
 
gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 8 oktober 2012, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:35
 
PETRA944 schreef:
whaaa haaa haa echt zonder bril, vond het al zo lief dat ze speciaal voor jou d eletters veranderde, rekening er mee houdend dat je misschien een leesbril al nodig hebt. waar je nog niet aan toe wil geven Lachende smiley


Ja hoor , ik geef het toe . Ik heb een leesbril .
En het grote wonder? Ik heb em niet eens nodig. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:36
 
gewist

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:36
 
VISSER278 schreef:
Ja hoor , ik geef het toe . Ik heb een leesbril .
En het grote wonder? Ik heb em niet eens nodig. Lachende smiley


Het grote wonder bestaat volgens mij niet uit genezingen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:37
 
Engeltje smiley wiswerk

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 8 oktober 2012, 23:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:38
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

terug on topic en ik ga slapen Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:50
 
VISSER278 schreef:
Ja , lezen kan ik nog goed hoor , ook nog zonder bril .
Maar dit stukje is weer geknipt uit een vorig stuk . En die laatste 3 woorden ..... die heb ik òòk gelezen .

Ik noem het beest bij zijn naam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:52
 
SHANITA130 schreef:
Visser:

Als ik jarenlang, om de 2 maanden als dat magazine verschijnt met acceptgiro, echt hele grote bedragen overmaak...Door mijn overgrote enthousiasme..

En dan scheiden, ik wil geen alimentatie, kom ik problemen door kindermisbruik/mishandeling en incest herinneringen, en dan klop ik bij ze aan, en nadat ik me hele prive heb verteld, in een urenlang gesprek, krijg ik een mededeling dat ik dan en dan moet bellen.

Het enige wat diegene zei was: je kan hier niet komen want je redt 't toch niet, punt. Verder niets; ik zei verbouwereerd ook nog: 'bedankt'....en dat was het dan...En het ergste was, er was geen wachtijd, had er zo terechtgekund....

Diegene die dat zij klonkt zelfs triomfantelijk. en in die magazines schreven ze elke keer van geeneengeval is hopeloos bij God dus ook niet bij ons, en over hun grote slagingspecentages. Nou woon(de) ik ook in die stad, dus werd er steeds mee geconfronteerd, met hun...Grote advertenties, uithangborden.....

nou ik had jaren nachtmerries ervan.

Heeft mij een zelfmoordpoging gekost. (Wat niet is gelukt en dat is dan weer een wonder, het echte werk van God, hoe Jol zo mooi zegt...

Ja, dan komt dat 'scheinheilige idioten' er heel snel uit bij mij.

Ik dacht, ja juist omdat ik christen ben gaan ze me helpen, maar er werd geselecteerd, niet op christen zijn maar op de grote van problemen.
dus iemand met problemen zoals kindermishandeling kwam er gewoon niet in. Juist de mensen die het niet zouden redden namen ze niet op en de mensen met weinig problemen wel: nou ik had geleerd in de enkele jaren dat ik christen was dat 't andersom was, juist degene die het niet redt in de maatschappij, psychisch, die ga je juist als christelijke evangelische organisatie het allereerst helpen en dan pas mensen die het wel redden, sowieso....

Omgekeerde wereld, en ik kon ook niet denken van, ja ze zijn werelds, dus wat wil je, want dat had ik geleerd, 'gij geheel anders, en juist geloofsgenoten helpen......

Maar ja, 'het slagingspercentage' he...Ze noemden zich ook 'psychiatrisch centrum', maar dát was niet zo, daar kon niemand zich op beroepen, je kon geen problemen hebben om daar te worden opgenomen, enkel voor de subsidie noemden ze zich ook psychiatrisch centrum........ja, gehoord van ex medewerkers....

En toen zijn mijn ogen opengegaan....

Dit is een heel triest verhaal, vind dit erg voor je shanita dat je dat moest meemaken, alleen niet iedereen is zo he. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:57
 
en ouweneel is niet door een straal van een ufo opgezogen Knipoog smiley petra die er maar effe humor ingooit en nu echt gaat slapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 00:10
 
Jammer dat er mensen zijn die meteen gaan steigeren bij 'diepe' topics. Wees waakzaam en toets alles, gooi niet met modder en vermaan elkaar in liefde (Bijbelse geboden en opdrachten). Mischien wijs om een apart topic te openen aangaande de diverse denominaties?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 00:23
 
PETRA944 schreef:
Dit is een heel triest verhaal, vind dit erg voor je shanita dat je dat moest meemaken, alleen niet iedereen is zo he. liefs

Ja, dank je.

Ja weet je, zodra ik 'schijnheilige idioten; opschreef wat dat christelijke opvangedoe betrof, voelde ik een grote opluchting, maar ja dan gelijk een 'Bah' erachter...Komt gelijk het trauma weer boven....Ja, ik ken mensen en iemand persoonlijk met wél een gelukte zelfmoordpoging na betrokken te zijn gweest bij die christelijke opvang....

Ja, tis al wat jaren geleden, maar ja elke keer die borden 'de .... helpt' heel groot, overal in de stad, bij de grotere wegen.

Ik had echt zoiets, ja zolang je er maar christelijk voorzet....

Kijk, en het ging er in de 1ste plaats niet om dát ik ze zoveel geld had gegeven via acceptgiro toen nog, dát kwam er nog eens bij.

Ja, ik begreep het niet, vatte het niet, had het gevoel is jaren tegen me gelogen.

Bedankt voor je medeleven: ik moet nu weer ff rustig worden, kreeg weer een hele herbeleving, door dat 'bah' zo van ík heb het gedaan..., ja, had een grote impact: "ja, we nemen je niet want je redt het toch niet", en ja dat woordje 'toch". Ik dacht, ja maar jullie schrijven van niemand is hopeloos voor God en voor jullie dus ook niet....
Ja, echt voor het geld, hoe hogere slaginsspercentage hoe meer giften, want dat zetten ze in dat magazine van hun; slagingspecentages, en dan zichzelf vergelijken met niet-christelijke klinieken, (die niet selecteren maar dát zetten ze er natuurlijk niet bij)...nee ze zijn zo goed en zo christelijk vandaar dat hoge slagingspercentage, dat schreven ze ook... (ten koste van mensen zoals ik die echt hulp nodig hadden).... ....zo van kijk eens ons christen-zijn werkt, ja zo schreven ze dat ook letterlijk.... maar deden dat niet...en wat staat daarover ook weer in de bijbel, ja, dat denk ik nu....

Gewoon: er staat christelijk voor en dan kan ik daar niet tegen....

Ja, heb gehoord ze zijn veranderd.

Maar: ik ben er helemaal klaar mee.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 00:34
 
Ja, en tijdje later belde ik EO nazorg nav een programma en het kwam ter sprake, die man zei, ga maar naar de .... en noem mijn naam maar dan weten ze niet hoe snel ze je op moeten nemen, maar ja op zo een manier wou ik er niet in, en de damage was done, had al een zelfmoordpoging met veel gevolgen erop zitten....

Vandaar ff 'scheinheilige idioten'.

En dat mag ik niet zeggen omdat het christelijk is?, tis juíst véél erger dat een christelijke stichting zoiets doet....Was het maar 'werelds', ja dan kon je/ik nog denken van ja werelds, geven niet om de medemens...etc. Ja, want dáarmee was ik gehersenspoelt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4