ChristianMatch
 


Forum

wonderen
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:50
 
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 06:44
 
[quote=ROLF230]Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.
Dat geloof ik best, je hoort wel nu en dan die dingen.
Kijk, het kan dat het geloof in God zo veel Rust en Vertrouwen en Vreugde geeft, dat ineens, spontaan daardoor depressie en neuroses weggaan.

Het linke is dus: niet bij iedereen. bijvoorbeeld, jij was er niet naar op zoek..
Maar ja, veel mensen die juist naar genezingsdiensten gaan en verwachten dat ze beter worden en al geloven, dus de vreugde, vertrouwen en rust van God al ervaren hebben, en dáárnaast nog depri zijn en neuroses hebben, ja, kan dat 't daar niet bij werkt.
Hersenen zijn erg complex.
Daarom is het gevaarlijk te zeggen iedereen geneest, ja, wat je ziet/zag bij Zijlstra enzo, en als je niet geneest, is je geloof niet groot genoeg, of geen groot genoeg Godsvertrouwen. Of wordt toegeschreven aan zonden in je leven, als je bijvoorbeeld net met het een en ander radicaal bent gestopt ómdat je bent gaan geloven....
Daar kan je mensen hun leven en geloof mee kapotmaken.

En dat gebeurd in het 'leuke fijne' charismatische wereldje, ik kan het weten heb er jaren bijgezeten.

Iedereen met psychische stoornissen geneest door een andere manier, de een door de Rust en Vertrouwen en de Vreugde die het geloof an sich geeft, zoals jij.
De ander door therapie in combinatie met medicijnen.
Weer een ander, dat zijn denk ik vaak de mensen met het ergste psychisch lijden, denk ik weet niet zeker, ja, die gaan aan zichzelf werken, met medewerking van een psycholoog oid.
En voordat iemand het gaat vragen of zeggen, zeg ik het vast: en ja, daar bedoel ik natuurlijk ook mee, 'samen met God'.


Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.
Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

Mijn wonder is dat ik zélf rond me 20ste hulp ben gaan zoeken, zelf alles ben gaan lezen erover, zelfs een studie ervoor ben gaan doen, om erachter te komen wat er in Godsnaam met mij aan de hand was.
En dat dat mij was gelukt!
Ik vind het een beetje, ja, hoe moet ik het zeggen, wat overdreven hoor...
"God wil en kan genezen, dat is jou overtuiging...

Waarom zitten('wonen') er dan nog hele arme mensen Op Haïtie. Nou kijk maar op You Tube. Nog van die tsunamie tussen het puin bij Port au Prince..
Hulpverlening wordt er bijna niet toegelaten, omdat die beelden niet over de wereld mogen gaan.
Dus je moet echt ff goed kijken op you tube...er zijn wat duitse hulpverleningsfilms, waar men ook zegt dat men héél voorzichtig moet zijn.
Iig, als je die beelden ziet, nou dan heb ik het idee, dat iedereen daar psychisch iets heeft opgelopen..behalve de kinderen die daar spelen, ja, kinderen he....voor zover ze niet aan pedo's zijn doorverkocht...
Iig, ik ga meteen huilen als ik die beelden zie, had ik als kind ook al...

Maar ja, er zijn ook mensen, ja, heb er pas wat over gelezen, die werelds gezien alles mee hebben, mooi baan, mooi uiterlijk, reizen voor hun werk, mooi huis in amsterdam noem maar op...en toch plegen die zelfmoord.

Dus dat heeft er niet altijd iets mee te maken zo zie je maar.
Ik heb zelf gehoord, en dat geloof ik wel dat 99% van de mensen met psychische probs, dat dat komt door trauma in kindertijd.....
En de ergste zijn degene met trauma's in kleutertijd want dat herinner je normaal gesproken niet meteen...vaak helemaal niet, maar je hebt wel de psychische aandoeningen, en je kan dan niet zeggen van komt hier en daardoor....

De mensen die het meest psychisch gezond zijn, hebben ook een gezonde kindertijd gehad, daar is ook onderzoek naar gedaan.

Ik wil hier niemand voor zijn hoofd stoten doordat men denkt dat ik het alleen over ouders heb, kan ook andere factoren zijn waarvan ouders niet eens wat wéten....bijvoorbeeld, de 'betrouwbare' opppas.....en legio andere mogelijkheden....

Op negatieve reacties reageer ik(voorlopig) niet, doet me net ff goed om ff wat te schrijven, vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 09:26
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

moeilijk onderwerp rolf, sommigge mensen genezen, sommigge mensen niet, waarom weet ik niet, wel heb ik een vertrouwen erin dat god het allemaal beter weet , wijzer is als god en het ons later wel zal uitleggen.
mijn wonderen met god: me kleindochtertje wat dood werd geboren, warom god dacht ik, maar me geloof en vertrouwen wankelde niet , ik haar mandje waar ze mee gecremeerd werd gaf ik een medaillon mee van goud met een briefje erin, wat woorden voor haar dat ik haar later in de hemel zou zien en op de achterkant droeg ik haar op in jezus naam. Toen de as werd opgehaald zat het medaillon er zwartgeblakkerd door het vuur in, het is schoongemaakt en me dochter draagt het nu, perfect door het vuur gegaan, niet gesmolten, niet vervormd, zie het als een wonder van god, een troost voor ons, van kijk ik heb echt de dood overwonnnen en ze is inderdaad bij mij. heb het nagezocht, hoe heet de oven word bij kleine kindjes en wat volgens de natuurkunde met goud dan moet gebeuren, smelten en vervormen dus.

verdere wonderen... soms bid ik voor zieke kinderen van me en die genezen spontaan, soms ook niet, warom weet ik niet

zelf met vette koorts na de kerk ooit gegaan om daar om genezing te vragen, want anders moest ik weer antibiotica en dacht laat ik vragen of in de kerk mensen voor me willen bidden, tijdens de dienst genas ik spontaan zonder iemand om een gebed te hebben gevraagd.,

zelf ben ik genezen van straatangt, ben nog wel es onzeker, zou god me echt hebben genezen, maar tot nu toe gaat alles goed wat ik buitenhuis doe,ondanks medisch advies dat ik niet zou kunnen genezen zonder medicijnen omdat ik teveel getraumatiseerd was, eh van traumas heb ik helemaal geen last meer, ging weg tijdens een gebed en voelde me echt kilo,s lichter ineens. Maar daar zou shanita opzeggen spygisch etc... Knipoog smiley , wat ik goed van je begrip shanita. die medicijnen heb ik nooit genomen, heb gods woord als medicijn gebruikt.

met 7 kids in huis zitten, geen geld, je laatste eten eten en bij d ecollecte aan de deur je laatste euro weggeven er op vertrouwende dat god wel voor ons zorgt, en inderdaad de volgende dag kwam het eten ons toewaaien, zonder dat iemand wist van me zorgen buiten me gezin om, ik niemand wat heb gevraagd, kwamen mensen me dingen brengen.

met me kids bidden om een huis, ondanks de gemeente zei afwijzing urgentie, nog een keer aangevraagd ondersteund door gebed en omdat ik toch vroeg om een huis bij het water, daar zit ik dus nu en die schommel en rozen in me tuin die ik zo graag wou, zijn er ook.

en nog zon wonder ooit met straatangst bang na de tandarts, eh en ik dacht ik trek het niet meer en het was alsof god zei, ik ben bij je en kijk er zijn engelen om je heen en toen zag ik een engel, een man met een enorm wit licht om hem heen. vaker engelen gezien op hele moeilijke momenten, ik denk dat god die me liet zien, om me te bemoediggen ik niet bang hoefde te zijn, god me helpt.

en dat zijn wonderen die ik heb meegemaakt, eh ik ben het maar, een zondig mens die in haar hopeloosheid op een dag god maar es ging zoeken, zei god help me, ik ben zo moe van het vechten, zien t e overleven met lading kids en moeilijke exxen en zelf vet getraumatiseerd.god liet me niet los, ook al laat ik hem zelf wel es los. sinds ik god weer heb opgezocht gaat me leven steeds beter , ervaar ik hoe god met me mee gaat, me helpt, voor mij en me kinderen zorgt, ondanks dat ik helemaal geen perfecte cristen ben , en op het begin was ik wel es verward, dat ik dacht jee wat gebuert er allemaal, bv als je een engel ziet.... bid voor dingen die je echt nodig hebt en je komen toewaaien via allerlei wegen zonder dat je geld ervoor hebt.

God is een erg genadigge god vind ik, houd van ons met een enorme liefde

oh nog een klein wonder, bidden voor het weer heb ik wel es gedaan, hele dag koud rot weer en moest oefenen buiten wandelen tegen straatangst dus bad god, jezus had macht over het weer, wilt u de zon laten schijnen ik ben het effe zat het weer, vanaf het moment dat ik de deur uitging tot ik terug was straalde de zon, geen wind, daarna de hele dag weer koud regen wind
toeval? ik geloof niet in toeval, maar in ene god die dingen laat toevallen en zou nog wel effe kunnen doorgaan met een hele lange lap tekst, maar ben benieuwd naar anderen hun verhalen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 09:35
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

Maar 1 ding je zin, god kan en wil genezen.... soms geneest god niet. en dan heb je cristenen die zeggen komt door je gebed, door een zonde in je leven, en misschien dat dat bij sommigge het geval is, maar echt niet altijd. De reden weten we gewoon niet. waarom? wat we wel kunnen hebben is een vertrouwen in God dat hij voor ons zorgt, ons helpt. Ik denk dan altijd wij kunnen neit alles begrijpen van god, die wijsheid kunnen we niet aan, net zoals ik mijn kleine kinderen niet alles vertel over de wereld, die wijsheid kunnen ze niet aan. Die zin beschadigt veel mensen die oprecht gelovig zijn en denken warom geneest god me dan niet? en dan denk ik, kijk naar corrie ten boom , je zou zeggen een heel goede cristen, dicht bij god, toch heeft ze jaren een ziekte bed gehad. niks zonde, niks verkeerd gebed, andere reden die we nu niet snappen, later zal god het ons wel uitleggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 01:16
 
Shanita schreef:

Het linke is dus: niet bij iedereen. bijvoorbeeld, jij was er niet naar op zoek..

Ik was idd niet op zoek naar een wonder voor genezing. Maar ik was wel wanhopig op zoek naar de waarheid, en zocht in zeg maar licht occulte dingen waarin ook dingen over God stonden. God zag mijn zoeken en stuurde het Zelf denk ook wel en beantwoordde het door mij vrij te zetten van ziekte en Zijn Geest in me te geven waardoor ik kon zeggen dat ik in God geloofde. En Hij liet me zien dat Hij de waarheid is.

Shanita schreef:

Ik vind het een beetje, ja, hoe moet ik het zeggen, wat overdreven hoor...
"God wil en kan genezen, dat is jou overtuiging...

Waarom zitten('wonen') er dan nog hele arme mensen Op Haïtie. Nou kijk maar op You Tube. Nog van die tsunamie tussen het puin bij Port au Prince..
Hulpverlening wordt er bijna niet toegelaten, omdat die beelden niet over de wereld mogen gaan.
Dus je moet echt ff goed kijken op you tube...er zijn wat duitse hulpverleningsfilms, waar men ook zegt dat men héél voorzichtig moet zijn.
Iig, als je die beelden ziet, nou dan heb ik het idee, dat iedereen daar psychisch iets heeft opgelopen..behalve de kinderen die daar spelen, ja, kinderen he....voor zover ze niet aan pedo's zijn doorverkocht...
Iig, ik ga meteen huilen als ik die beelden zie, had ik als kind ook al...

God wil en kan genezen maar doet dat idd niet altijd (meteen). Ja de vraag over alle leed in de wereld is niet eenvoudig. En altijd makkelijk om over te praten vanuit de luie stoel. Er is iig een geestelijk leven wat wij niet zien, een eeuwig leven. Ik ben ooit uit mijn lichaam geweest en heb daardoor ervaren wat ik werkelijk was denk ik, maar weet het niet zeker, of het de ziel of de geest was. Wat ik bedoel is dat we kijken naar het aardse leed wat heel erg is, maar als we in de eeuwigheid konden kijken is dit aardse leven misschien maar een mm in de km's van de eeuwigheid. Mensen hebben het op aarde vaak heel moeilijk, maar er is toch een verlossing in de dood, met Jezus Christus. Het leven gaat gewoon door na de dood. Tja, en dan die vraag en de hel dan, moeilijk hoor.

Petra schreef:

Maar 1 ding je zin, god kan en wil genezen.... soms geneest god niet. en dan heb je cristenen die zeggen komt door je gebed, door een zonde in je leven, en misschien dat dat bij sommigge het geval is, maar echt niet altijd. De reden weten we gewoon niet. waarom? wat we wel kunnen hebben is een vertrouwen in God dat hij voor ons zorgt, ons helpt. Ik denk dan altijd wij kunnen neit alles begrijpen van god, die wijsheid kunnen we niet aan, net zoals ik mijn kleine kinderen niet alles vertel over de wereld, die wijsheid kunnen ze niet aan. Die zin beschadigt veel mensen die oprecht gelovig zijn en denken warom geneest god me dan niet? en dan denk ik, kijk naar corrie ten boom , je zou zeggen een heel goede cristen, dicht bij god, toch heeft ze jaren een ziekte bed gehad. niks zonde, niks verkeerd gebed, andere reden die we nu niet snappen, later zal god het ons wel uitleggen

Hier ben ik het mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:52
 
SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek.
Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.

Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.

Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.

Toeval bestaat niet, God wel.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 8 oktober 2012, 10:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:03
 
PIETER619 schreef:
SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek.
Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.

Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.

Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.

Toeval bestaat niet God wel.

mooie reactie, alleen die laatste zin effe anders maken, toeval bestaat niet, god laat dingen toe vallen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:53
 
PIETER619 schreef:
SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek.
Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.

Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.

Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.

Toeval bestaat niet God wel.

Quote:
Shanita:
Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...

Dit schreef ik ook hierboven.

En, tis een wonder dat ik me kindertijd heb overleefd en nu toch wel redelijk tot oke kan functioneren.

Bij de naam 'Baker' gaan mij haren al overeind staan, maar ik zal ff kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:49
 
Ze werken samen met Mattheus van der Steen, Tod Bentley ea.

Ik zal even een stukje plakken uit een boek van van der Steen(Trin):

In Nederland heerst onder christenen nog zo vaak de geest van armoede. Er zijn christenen die alleen maar tweedehands spullen hebben, alles ziet er goedkoop en sober uit. En zeker bij zendelingen zie je deze geest van armoede; zij lopen soms rond in tweedehands vodden, rijden in oude autootjes, zitten op doorgezakte banken en verplaatsen zich op doorgeroeste fietsen. Ik geloof dat God betere plannen heeft voor Zijn zonen en dochters.’

Het lijkt er op dat Van der Steen daarmee zegt dat we de geest van armoede moeten laten voor wat 'ie is en dat we ons moeten uitstrekken naar rijkdom.

Bron: http://indeverdrukking.nl/de-verleiding-5.html

Dan zou ik dus de geest van armoede hebben, part time werk en wao minimum...

Een aantal van de mensen, welke genoemd worden in het artikel ‘De Verleiding?!’, vraagt tijdens hun spreekbeurten of preken veelvuldig om 'Fire' of deelt dat ‘vuur’ uit. Dat zijn o.a. Todd Bentley, Benny Hinn, Heidi Baker, Steve Hill, Mattheus van der Steen en John en Carol Arnott.

Het ‘vuur’ waar deze personen om vragen of uitdelen wordt door de één ‘Fire’ genoemd, een ander noemt het ‘Fire of love’ en weer een ander heeft het over ‘Revival Fire’.

Bron: http://indeverdrukking.nl/diversen-fire.html

En deze link

Dus gewoon meer van hetzelfde, werken samen met Trin,(dus dan weet je het wel, die organistatie waar ouweneel(kan die naam niet meer horen) bij betrokken is, nauw bij betrokken...
zal ff kijken of ik nog een leuk filmpje heb..

Iig later, ik weet al genoeg...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:04
 
vuur

Later meer(ja, wat denk je, moet ook werken...)

Kom je pas tot bekering op je 18de weet je niets, niet eens wat kerst is, ja, worden deze zaken je voorgespeiegeld als zaken van God, heeft me jaren geduurd om te worden gedeprogrameerd.....zelf gedaan.

Nu is mijn missie anderen waarschuwen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:14
 
opbouwend?

Later meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 13:47
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:06
 
PETRA944 schreef:
ach kritiek trin weer, heb gisteren avond nog gezellig in het kantoor van trin gezeten, in mijn ogen zijn ze geweldig bezig, eerlijke prachtigge cristenen, oprecht ook over fouten van mensen, geweldigge vruchten, allemaal correct volgens de bijbel, wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita? En iedereen mag zich zelf daar zijn, kan zich zelf daar ook zijn, jong en oud zit daar. Toen ik weg ging kreeg ik spontaan een knuffel van matteas van de r steen, als blijde reactie op een getuigenis die ik had gegeven. Ik ga ze hier ook niet meer verdedigen, het vuur is het vuur van de heilige geest, jammer dat je kritisch altijd voor ze bent, heb op het begin vaak gedacht toen ik hier op de site was, zou ik shanita es mee vragen of ze met me mee wil gaan naar de kerk met mij? velen mensen daar zien genezen. En gods geest is daar echt, thuis lees ik het woord van god, vervolgens ga ik daar na een preek en gaat altijd over hetzelfde waar ik mee bezig was, 1 van de bewijzen voor mij dat het gods geest is die daar heerst. alle kriteik over hun heb ik altijd heel serieus genomen en goed onderzocht. die kritiek, spoel die maar door de wc. me laatste woorden over kritiek trin. tenminste nog effe wat woorden: makkelijk kritek geven van af de zijlijn, ga zelf maar es in het veld staan, naar noordkorea of zo en ja ook cristenen maken wel es fouten, zijn het mensen voor he. liefs voor jou en hoop dat jij het vuur van de geest ook ooit mag ontdekken. en mateas en zijn vrouw zetten zich geweldig in voor andere mensen, net zoals meerderen bij trin. ik kan alleen maar respect voor ze hebben.


het is ieders eigen keuze om een geloofsgemeenschap te kiezen waar hij/zij zich prettig voelt en dat is met Trin natuurlijk ook zo....wat mij daar wel tegenstaat en dat is gewoon een feit, één van mijn vrienden is daar lid, dat hoe meer geld je geeft hoe veel meer er voor je gebeden wordt.....En geld is daar veel nodig om alle plannen van van der Steen te verwezenlijken........en dat zeggen kerkgangers van Trin he?
Ik kan me er niets bij voorstellen al die mensen die in de Geest zijn....., geestelijk dronkenschap noemt men dat wel eens geloof ik.....Maar als die mensen er blij en gelukkig van worden is het toch prima????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:08
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:14
 
PETRA944 schreef:
en dan komt er een hele lijst met namen, zie ik namen tussen staan dat ik denk jee, met eentje ervan heb ik ooit een hele tijd samen zitten bidden in de kerk, op de grond, was geweldig om samen met die man te bidden tot jezus, wat gemeen al die kritiek die mensen de wereld in gooien over oprechte cristenen. over het vallen in d geest, het is bijbles, lees je bijbel maar es na, en meestal zijn mensen rustig. maar hoe wil je het nieuws brengen he, een stukje laten zien? niet het hele geheel, bv iemand is echt door demonen bezeten en krijgt een bevrijdings gebed, dan kunnen mensen onrustig reageren, laat je dat stukje alleen zien, of het hele verhaal?


verder hoe rustig en relaxed zou de bevrijding in de tijd zijn geweest toen jezus op aarde was? Kijk naar het vb van de bezetenne eh lekker relaxed is dat gedaan, hele troep demonen die uitvaart naar een kuddde zwijnen en vervolgens het ravijn instort, warom dacht je dat de mensen uit het dorp vroegen aan jezus of hij verder wou lopen? Ik denk dat veel mensen toen schrokken van het hele gedoe, van die bevrijding en darom het vroegen. en nu houd ik op, trek me maar effe terug van het forum, geen zin om te moeten verdedigen, lange discussies, met mensen die kritiek rondgooien maar die personen zelf niet echt kennen.


Waarom trek je je nu terug? Vind het juist boeiend hoe je er over schrijft ook al is het mijn manier van geloven niet.......En de kritiek die ik gaf heb ik van een enthousiast Trin lid......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:23
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarom trek je je nu terug? Vind het juist boeiend hoe je er over schrijft ook al is het mijn manier van geloven niet.......En de kritiek die ik gaf heb ik van een enthousiast Trin lid......

Dan krijgen we eindeloze discussies willemijn, ik persoonlijk vind, kritiek kun je pas geven als je zelf er meerderen keren bent geweest. hoe kan iemand een enthousiast lid zijn en krietk geven en leugens tegen je vertellen???? enfin iedere kerk heeft zo zijn mensen die niet echt oprecht zijn.

en ieder zo zijn haar gemeente waar die zich bij thuisvoelt willemijn, ik ga hier ook geen topics openen bv over katholieken die tot maria bidden, liever kijk ik na d edingen die we gemeen hebben voor het in ruzie word, wat zo gauw gebeurt op het forum. maar ik ja ben enthousiast over trin. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:29
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:30
 
PETRA944 schreef:
Dan krijgen we eindeloze discussies willemijn, ik persoonlijk vind, kritiek kun je pas geven als je zelf er meerderen keren bent geweest. hoe kan iemand een enthousiast lid zijn en krietk geven en leugens tegen je vertellen???? enfin iedere kerk heeft zo zijn mensen die niet echt oprecht zijn.

en ieder zo zijn haar gemeente waar die zich bij thuisvoelt willemijn, ik ga hier ook geen topics openen bv over katholieken die tot maria bidden, liever kijk ik na d edingen die we gemeen hebben voor het in ruzie word, wat zo gauw gebeurt op het forum. maar ik ja ben enthousiast over trin. Knipoog smiley


Het was een constatering, geen kritiek........jij zal het vast ook niet met alles eens zijn in Trin, ben ik ook niet in mijn kerk, maar dat mag toch ook?
Dat houdt de kerk en jezelf scherp.......daarom kan je nog wel oprecht lid zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:38
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:39
 
Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 20:31
 
bijdrages verwijderd van me, want heb besloten om niet meer op de kritiek in te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 20:38
 
PETRA944 schreef:
bijdrages verwijderd van me, want heb besloten om niet meer op de kritiek in te gaan.

Nu staan er best veel Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley .
Je mag best kritiek op kritiek hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:30
 
@Rolf,

Schitterend man, prijst God! Jij bent een wandelend getuigenis, use that bro!

@Shanita,

Ook jij hebt gelijk.

Het punt is dat God weldegen geneest, echter wel wie Hij wil, en op Zijn tijd. Er is de laatste jaren een extreem charismatische beweging in opkomst. En langzaam maar zeker sluipt dit vele pure gemeentes binnen, dit aangezien het door grote namen wordt gepromoot. Ik wil aangaande dit punt wijzen op de wordfaith/word of faith beweging. Deze beweging is wonderen en ervaringen gericht, en idd, als je dan niet geneest ligt dit vaak aan je geloof of evt verborgen zonden. Zo beschadig je mensen nog meer. De wordfaith beweging heeft weldegelijk 'aansluiting' met een Geest, maar of dit de Heilige Geest is valt ernstig te betwijfelen. Ik wil er verder niet al te diep op ingaan maar toets alles, ook mij. Aanrader: de lezing 'The beautiful side of evil' door Johanna Michaelsen. Staat op youtube en is haar getuigenis cq boekpresentatie waarin ze vertelt over haar oude leven als medium en ook mensen genas.

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:34
 
JEFFREY984 schreef:
@Rolf,

Schitterend man, prijst God! Jij bent een wandelend getuigenis, use that bro!

@Shanita,

Ook jij hebt gelijk.

Het punt is dat God weldegen geneest, echter wel wie Hij wil, en op Zijn tijd. Er is de laatste jaren een extreem charismatische beweging in opkomst. En langzaam maar zeker sluipt dit vele pure gemeentes binnen, dit aangezien het door grote namen wordt gepromoot. Ik wil aangaande dit punt wijzen op de wordfaith/word of faith beweging. Deze beweging is wonderen en ervaringen gericht, en idd, als je dan niet geneest ligt dit vaak aan je geloof of evt verborgen zonden. Zo beschadig je mensen nog meer. De wordfaith beweging heeft weldegelijk 'aansluiting' met een Geest, maar of dit de Heilige Geest is valt ernstig te betwijfelen. Ik wil er verder niet al te diep op ingaan maar toets alles, ook mij. Aanrader: de lezing 'The beautiful side of evil' door Johanna Michaelsen. Staat op youtube en is haar getuigenis cq boekpresentatie waarin ze vertelt over haar oude leven als medium en ook mensen genas.

God's zegen

Dank je Jeffrey voor je reactie Knipoog smiley

Ja, ik kwam er ook erg beschadigd uit, vandaar dat ik nu en dan eens iets post, om te waarschuwen....

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:48
 
PETRA944 schreef:
ach kritiek trin weer, heb gisteren avond nog gezellig in het kantoor van trin gezeten, in mijn ogen zijn ze geweldig bezig, eerlijke prachtigge cristenen, oprecht ook over fouten van mensen, geweldigge vruchten, allemaal correct volgens de bijbel, wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita? En iedereen mag zich zelf daar zijn, kan zich zelf daar ook zijn, jong en oud zit daar. Toen ik weg ging kreeg ik spontaan een knuffel van matteas van de r steen, als blijde reactie op een getuigenis die ik had gegeven. Ik ga ze hier ook niet meer verdedigen, het vuur is het vuur van de heilige geest, jammer dat je kritisch altijd voor ze bent, heb op het begin vaak gedacht toen ik hier op de site was, zou ik shanita es mee vragen of ze met me mee wil gaan naar de kerk met mij? velen mensen daar zien genezen. En gods geest is daar echt, thuis lees ik het woord van god, vervolgens ga ik daar na een preek en gaat altijd over hetzelfde waar ik mee bezig was, 1 van de bewijzen voor mij dat het gods geest is die daar heerst. alle kriteik over hun heb ik altijd heel serieus genomen en goed onderzocht. die kritiek, spoel die maar door de wc. me laatste woorden over kritiek trin. tenminste nog effe wat woorden: makkelijk kritek geven van af de zijlijn, ga zelf maar es in het veld staan, naar noordkorea of zo en ja ook cristenen maken wel es fouten, zijn het mensen voor he. liefs voor jou en hoop dat jij het vuur van de geest ook ooit mag ontdekken. en mateas en zijn vrouw zetten zich geweldig in voor andere mensen, net zoals meerderen bij trin. ik kan alleen maar respect voor ze hebben.

wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita?

Ik ken ze wel persoonlijk...ik kan geen namen noemen ivm privacy....ik kom uit de charismatische hoek..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:52
 
PETRA944 schreef:
en dan komt er een hele lijst met namen, zie ik namen tussen staan dat ik denk jee, met eentje ervan heb ik ooit een hele tijd samen zitten bidden in de kerk, op de grond, was geweldig om samen met die man te bidden tot jezus, wat gemeen al die kritiek die mensen de wereld in gooien over oprechte cristenen. over het vallen in d geest, het is bijbles, lees je bijbel maar es na, en meestal zijn mensen rustig. maar hoe wil je het nieuws brengen he, een stukje laten zien? niet het hele geheel, bv iemand is echt door demonen bezeten en krijgt een bevrijdings gebed, dan kunnen mensen onrustig reageren, laat je dat stukje alleen zien, of het hele verhaal?


verder hoe rustig en relaxed zou de bevrijding in de tijd zijn geweest toen jezus op aarde was? Kijk naar het vb van de bezetenne eh lekker relaxed is dat gedaan, hele troep demonen die uitvaart naar een kuddde zwijnen en vervolgens het ravijn instort, warom dacht je dat de mensen uit het dorp vroegen aan jezus of hij verder wou lopen? Ik denk dat veel mensen toen schrokken van het hele gedoe, van die bevrijding en darom het vroegen. en nu houd ik op, trek me maar effe terug van het forum, geen zin om te moeten verdedigen, lange discussies, met mensen die kritiek rondgooien maar die personen zelf niet echt kennen.

Dit is geen kritiek, dit is waarheidsbevinding, zowel in de films als mijn eigen persoonlijke ervaringen, er zijn meer organisaties als Trin, maar ja, die laten deze zaken niet zien op internet, je mag ook geen telefoons bij je hebben, en niet telefoneren...alleen, ik noem geen namen....

Het is niet bijbels: het gaat om geld, véél geld, massahypnose, en het is ook juist de bedoeling dat massa mensen bijvoorbeeld reageren zoals jij doet, door hersenspoeling en leugens, dikke vette leugens....


Toen ik paar jaar terug op OneWay forum zat, zeiden mensen deze dingen ook, toen waren geen you tube films....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:53
 
SHANITA130 schreef:
Dank je Jeffrey voor je reactie Knipoog smiley

Ja, ik kwam er ook erg beschadigd uit, vandaar dat ik nu en dan eens iets post, om te waarschuwen....

Zegens!

Graag gedaan hoor sis, ik wil net als jij waarschuwen en mensen laten toetsen aan het Woord. Al die rare en valse doctrines, waaronder wonderen en genezingen zijn me een gruwel. Bekijk ook eens het 4 uur durende seminair 'a call for discernment' op youtube. Staat er in 3 delen op en is een gedegen en ijzersterke Bijbelse kijk op de wordfaith beweging waar geen speld tussen te krijgen is.

God's zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:14
 
Rolf: Tja, en dan die vraag en de hel dan, moeilijk hoor.

Slechte mensen, dus ook zij die zeggen te geloven en het niet doen, gaan naar de hel, goede oprechte eerlijke mensen die geloven met hun hart naar de Hemel. en wat ik zelf denk nav rom 2, ook mensen die goed leven, maar nooit van het evangelie hebben gehoord, of dat in zich hebben kunnen opnemen door valse leringen, en anders wel waren gaan geloven die gaan ook naar de hemel, God is rechtvaardig.
Wij moeten aan God verantwoording afleggen dan aan onszelf, en dan aan onze partner, als we die hebben...en verder aan niemand, geen sekte helemaal niets....
1+1=2


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:16
 
JEFFREY984 schreef:
Graag gedaan hoor sis, ik wil net als jij waarschuwen en mensen laten toetsen aan het Woord. Al die rare en valse doctrines, waaronder wonderen en genezingen zijn me een gruwel. Bekijk ook eens het 4 uur durende seminair 'a call for discernment' op youtube. Staat er in 3 delen op en is een gedegen en ijzersterke Bijbelse kijk op de wordfaith beweging waar geen speld tussen te krijgen is.

God's zegen

Ik zal eens kijken, bedankt!

Zegens! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4