ChristianMatch
 


Forum

RODE BALK!!!!!!!!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
PETER758





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 18:34
 
Vandaag heb ik wederom last gehad van de rode balk.
Een paar keer achter mekaar.
Da's best wel irri.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 20:19
 
Ik zie alleen een rode balk als mijn abonnement bijna is afgelopen.

Ik heb wel een rood-aanlopende Balkenende gezien... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 20:46
 
IMRE695 schreef:
Ik zie alleen een rode balk als mijn abonnement bijna is afgelopen.

Ik heb wel een rood-aanlopende Balkenende gezien... Clown smiley

Is weer eens wat anders. Bos liep trouwens ook behoorlijk rood aan. Lachende smiley Clown smiley

Even terugkomend op de rode balk, toch gek dat de een er wel last van heeft en de ander niet. Dan moet het toch aan de pc liggenSmiley die vol vragen zit Dat lijkt mij, als leek op het gebied van pc's, het meest logische. Of (privé)chat ik te weinig Twijfelende smiley , om er last van te hebben? En roepen op een topic zal het probleem niet oplossen, dus ik zou Chris mailen of naar een computerwinkel gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:08
 
IMRE695 schreef:
Ik zie alleen een rode balk als mijn abonnement bijna is afgelopen.

Ik heb wel een rood-aanlopende Balkenende gezien... Clown smiley

En ik een paarse Bos Knipoog smiley


maar anderen zien weer groen en geel van ergernis Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 11:59
 
MARISKA601 schreef:
En ik een paarse Bos Knipoog smiley


maar anderen zien weer groen en geel van ergernis Knipoog smiley


Er is ook wel enige reden toe. De val van het kabinet leek een onlogische zaak te zijn. Vreemd toch dat de NAVO een brief stuurde aan Nederland voor steun aan een missie terwijl die normaal alleen maar formeel verzonden wordt, als de steun politiek gezien rond is. De echte oorzaak van het conflict zal hem gezeten hebben in de toezegging van Verhagen, die Bos niet accepteerde. Los van het feit dat deze mensen elkaar niet liggen: Verhagen heeft eerder prematuur en buiten de ministerraad om gesproken dan Bos en verwachtte zijn zin wel te krijgen. Het is begrijpelijk dat Bos dat niet accepteerde. Toen ik na de val van het kabinet deze kvp-er hoorde spreken hoe verdrietig hij was en de woorden eer en geweten vaak hoorde herhalen dacht ik weer aan de kvp-gluiperigheid na de Nacht van Schmelzer, het grootste politieke schandaal van na de oorlog. Gelukkig is het CDA geen KVP meer maar ze gaan in dit soort spelletjes wel mee. Om gedonder over de opvolgingsvraag te voorkomen heeft het bestuur Balkenende maar meteen tot lijsttrekker benoemd. Camiel met een niet-geschonden reputatie was beter geweest, maar goddank is het Verhagen niet geworden. De val van het kabinet was feitelijk de Nacht van Verhagen. En mensen die een sociaal kabinet nodig hebben kunnen het verder schudden.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 21 februari 2010, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:29
 
[quote=THOMAS968]Er is ook wel enige reden toe. De val van het kabinet leek een onlogische zaak te zijn. Vreemd toch dat de NAVO een brief stuurde aan Nederland voor steun aan een missie terwijl die normaal alleen maar formeel verzonden wordt, als de steun politiek gezien rond is. De echte oorzaak van het conflict zal hem gezeten hebben in de toezegging van Verhagen, die Bos niet accepteerde. Los van het feit dat deze mensen elkaar niet liggen: Verhagen heeft eerder prematuur en buiten de ministerraad om gesproken dan Bos en verwachtte zijn zin wel te krijgen. Het is begrijpelijk dat Bos dat niet accepteerde. Toen ik na de val van het kabinet deze kvp-er hoorde spreken hoe verdrietig hij was en de woorden eer en geweten vaak hoorde herhalen dacht ik weer aan de kvp-gluiperigheid na de Nacht van Schmelzer, het grootste politieke schandaal van na de oorlog. Gelukkig is het CDA geen KVP meer maar ze gaan in dit soort spelletjes wel mee. Om gedonder over de opvolgingsvraag te voorkomen heeft het bestuur Balkenende maar meteen tot lijsttrekker benoemd. Camiel met een niet-geschonden reputatie was beter geweest, maar goddank is het Verhagen niet geworden. De val van het kabinet was feitelijk de Nacht van Verhagen. En mensen die een sociaal kabinet nodig hebben kunnen het verder schudden.


Goede analyse, Thomas. Ik zou er nog aan toe willen voegen: het werd een crisis omdat Balkenende de minister van Buitenlandse Zaken voluit steunde en dus geen leider werd die boven de partijen uit een oplossing kon vinden. Dus toch weer gefaald als regisseur....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:32
 
IMRE695 schreef:
Ik zie alleen een rode balk als mijn abonnement bijna is afgelopen.

Ik heb wel een rood-aanlopende Balkenende gezien... Clown smiley
Weer ff vanaf hier offtopic Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:25
 
DANIEL777 schreef:
Weer ff vanaf hier offtopic Huilende smiley, smiley in tranen

Clown smiley Ik verklaar hierbij dit topic tot een open topic met een balk als rode draad. Knipoog smiley

Trouwens, sinds dit topic bestaat zie ik steeds vaker een rode balk. Maar ik hèb al betaald!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 23:22
 
[quote=IMRE695]De eerste les, die iedereen die verstand heeft van politiek leert, is dat je onenigheden niet buiten de ministerraad om bespreekt. Bos heeft dat doelbewust gedaan. Ik heb nooit zulke dikke krokodillentranen gezien.
Verder vermoed ik dat hij teruggefloten is door Mariette Hamer. Dat krijg je als je vrouwen op zulke posities neerzet. Die moeten dan extra bewijzen dat ze een vent zijn. De manier waarop ze JP vernederd heeft getuigt daar ook weer van. Bos is met de staart tussen de poten teruggestuurd.
De starheid van de Pvda is gelijk aan autisme, temeer daar alle direct betrokken partijen voor een flexibelere oplossing waren. Maar dat krijg je als iemand je dwingt tot een bepaalde beslissing die geen verstand heeft van buitenlandse politiek.
Regeren is aanpassen aan de bestaande situatie. Niet dit rigide autistische gedrag. Maar goed, PvdA heeft sowieso een vreemde kijk op de werkelijkheid.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 21 februari 2010, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 23:38
 
dubbel

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 21 februari 2010, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 06:42
 
[quote=CHATULIEM619]

Zucht.... het CDA wist dat er geen meerderheid was, ook niet in het parlement, voor een langer verblijf in Uruzghan. Het wilde, heel klassiek, hun minderheidsstandpunt opleggen aan de meerderheid. Dat is bewuste machtspolitiek, iets waarvoor de PvdA terecht heeft bedankt.

Verder steunt in ieder normaal kabinet de premier de minister van Financiën, zeker als die zijn werk goed doet. Maar nee, Balkenende moest zo nodig Verhagen steunen in zijn éénmans-actie. De val die het CDA had opgezet voor de PvdA, zijn ze zelf ingetrapt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 06:46
 
[quote=CHATULIEM619]

Trouwens, dit is het kabinet Marijnen revisited. Vastleggen dat er voor een bepaalde datum een besluit moet zijn. En die datum uiteindelijk niet kunnen halen, anders dan door je coalitie-partner onder het juk door te laten gaan.

De PvdA is niet wereldvreemd. Ze hebben gewoon gezegd: afspaak is afspraak. Er ligt een uitspraak van de Kamer. En verder voert Balky de NAVO-brief wel als een nieuw feit aan, maar we blijven een soeverein land. We kunnen ja of nee zeggen. Het is nee geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 10:15
 
[quote=CHATULIEM619]De eerste les, die iedereen die verstand heeft van politiek leert, is dat je onenigheden niet buiten de ministerraad om bespreekt. Bos heeft dat doelbewust gedaan. Ik heb nooit zulke dikke krokodillentranen gezien.
Verder vermoed ik dat hij teruggefloten is door Mariette Hamer. Dat krijg je als je vrouwen op zulke posities neerzet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit wat bedoel je daar nu mee dan? Die moeten dan extra bewijzen dat ze een vent zijn. De manier waarop ze JP vernederd heeft getuigt daar ook weer van. Bos is met de staart tussen de poten teruggestuurd.
De starheid van de Pvda is gelijk aan autisme, Raar dat als je staat voor je mening dat wordt vergeleken met autisme, een behoorlijk ingrijpend psychiatrische afwijking.. temeer daar alle direct betrokken partijen voor een flexibelere oplossing waren. Maar dat krijg je als iemand je dwingt tot een bepaalde beslissing die geen verstand heeft van buitenlandse politiek.
Regeren is aanpassen aan de bestaande situatie. Niet dit rigide autistische gedrag. Maar goed, PvdA heeft sowieso een vreemde kijk op de werkelijkheid. Er was geen kamermeerderheid voor het blijven in Uruzgan heb ik begrepen.. dus ja, wat is dan werkelijkheid hé?


Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 22 februari 2010, 11:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 12:57
 
Er zijn over en weer fouten gemaakt, denk ik... Ik ben er niet bij geweest...... Alhoewel....het blijft een feit, dat er nog een klus te doen is daar en zo te horen willen de militairen die daar zitten de klus afmaken. Ze doen daar zeer goed werk en ik vind het zeer frustrerend om dan zoiets te moeten afbreken. Dan krijg je het gevoel het allemaal voor niets te hebben gedaan. Lijkt me niet juist.

Je kunt wel afspreken op een bepaald ogenblik, dat je over een paar jaar je als land terugtrekt, maaaaarrrrrr als het voor de situatie nou eenmaal nog te vroeg is om je terug te trekken en je succesvolle participatie nog nodig is, dan is het toch m.i. wel erg dom om dat dan niet te doen.

Maar misschien als het nu geen verkiezingstijd was, was het wel tot een GOEDE oplossing gekomen. Smiley die vol vragen zit

Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Terecht, dat men dan spreekt over 2 kabinetten.......Zoiets kan natuurlijk niet.

Wouter Bos wilde dus scoren. Dat krijg je als een partijleider in de regering gaat zitten....dan lopen de partijpolitieke belangen er doorheen op een gegeven ogenblik. Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:00
 
[quote=CHATULIEM619]

volkomen mee eens, alleen dat autistisch zou ik iest anders zeggen,maar ze schreeuwen wel als(kippen zonder kop)

en inez en imre, ben het zeker niet met jullie eens.


ik wil hier graag wat zeggen alleen 2 dinegn weerhouden me en dat is, bepaalde dingen mag ik niet zeggen en ben bang het gene wat ik wil zeggen dat dat heel heftig zal worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:15
 
SOLAFIDE630 schreef:
Er zijn over en weer fouten gemaakt, denk ik... Ik ben er niet bij geweest...... Maar misschien als het nu geen verkiezingstijd was, was het wel tot een GOEDE oplossing gekomen. Smiley die vol vragen zit

Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Terecht, dat men dan spreekt over 2 kabinetten.......Zoiets kan natuurlijk niet.

Wouter Bos wilde dus scoren. Dat krijg je als een partijleider in de regering gaat zitten....dan lopen de partijpolitieke belangen er doorheen op een gegeven ogenblik. Gefrustreerde smiley

de pvda heeft heel veel gehad aan Wouter hoor, als die er niet was geweest,dan was die partij nergens. lees de stukken op internet en krant.
ze praten iedereen naar de bek, lokken buitenlanders met poosters die zijn gemaakt in hun taal, wij zijn toch nederland?
wouters id denk ik gelukkiger dat ie de pvda helemaal verlaat.

als wouter goed kan luisteren,dan kan hij beter bij wilders in departij gaan,dan heeft die wat meer rust en bos kan zijn standpunten iets netter verwoorden.

(@) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:47
 
Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.


Daar bezondigt iedere minister zich wel eens aan. Zelfs de MP JP.
Trouwens, wat is prematuur? Het PvdA-standpunt is al heel lang bekend, dus waar praten we dan over? Duidelijkheid in de politiek: het is terug en het heet Wouter Bos! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:53
 
IMRE695 schreef:
Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.


Daar bezondigt iedere minister zich wel eens aan. Zelfs de MP JP.
Trouwens, wat is prematuur? Het PvdA-standpunt is al heel lang bekend, dus waar praten we dan over? Duidelijkheid in de politiek: het is terug en het heet Wouter Bos! Lachende smiley

In het verleden waren er meer al bekende PvdA standpunten geweest, die toch gezien de omstandigheden zijn bijgesteld.

Wat heet duideljkheid....niet met een bord voor je kop! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:46
 
SOLAFIDE630 schreef:
In het verleden waren er meer al bekende PvdA standpunten geweest, die toch gezien de omstandigheden zijn bijgesteld.

Wat heet duideljkheid....niet met een bord voor je kop! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Het punt is dat voor de PvdA regeren met het CDA niet gemakkelijk is. Het CDA kon in het verleden altijd kiezen voor de VVD of de PvdA.
Diep in hun hart kiest het CDA dan het liefst voor de VVD. Regeringsdeelname door de PvdA betekent altijd 'slikken' voor de PvdA of weer in de oppositie verdwijnen. Dat machtsmonopolie van het CDA is in 1994 doorbroken, maar de reflex om zo te handelen zit nog diep bij het CDA. 'We run this country' is een bekende uitspraak van een CDA-parlementariër die nog altijd naklinkt.

Kortom, wil de PvdA daadwerkelijk meeregeren dan moeten ze inderdaad vaak hun standpunt bijstellen en dat was natuurlijk ook de verwachting van JP en Verhagen, dat de PvdA wel weer zou slikken dat 'alle opties op tafel liggen'. Nou, niet dus. Dat is geen bord voor hun kop, maar met open vizier strijden. Prachtig toch! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:54
 
Hopeloos offtopic, dan maar slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3