ChristianMatch
 


Forum

Wat vinden jullie hiervan?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:45
 
SHANITA130 schreef:
En ik hou ook soms ergens niet van wat anderen schrijven.

Ja dat kan, we zijn tenslotte allemaal verschillend, en dat is maar goed ook Knipoog smiley


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 19 juli 2013, 15:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:47
 
MAMALOE463 schreef:
Ik hou me persoonlijk ook niet met hel en duivel bezig, mijn energie gaat ook uit naar de goede dingen in het leven en niet naar dingen die angst oproepen, maar we kunnen er niet omheen dat er een hel en duivel bestaat, maar ik hou me daar qua energie ook het liefst verre van want het geeft geen positieve energie maar angst.

Ik kan er wel omheen, want ik heb er niets mee te maken.

Ja, we leven in een gebroken wereld daar heeft iedereen bij tijd en wijle last van.

Maar ja, als ik nu mijn postings moet weghalen omdat jij het er moeilijk mee hebt, ja, dan is de hele discussie uit zijn verband, niemand weet welk liedje er wordt bedoeld etc., dus ja, misschien kan je de redactie mailen als je er zo erg mee zit.

Want alleen zij kunnen het weghalen, als ik dat nu doe, wordt het een zooitje, en ja, ik bedoelde het goed, en zie het als on topic.

Sterkte!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:15
 
SHANITA130 schreef:
Ik kan er wel omheen, want ik heb er niets mee te maken.

Ja, we leven in een gebroken wereld daar heeft iedereen bij tijd en wijle last van.

Maar ja, als ik nu mijn postings moet weghalen omdat jij het er moeilijk mee hebt, ja, dan is de hele discussie uit zijn verband, niemand weet welk liedje er wordt bedoeld etc., dus ja, misschien kan je de redactie mailen als je er zo erg mee zit.

Want alleen zij kunnen het weghalen, als ik dat nu doe, wordt het een zooitje, en ja, ik bedoelde het goed, en zie het als on topic.

Sterkte!

Beste lieve Shanita, jou postings hoeven niet weggehaald te worden want dat zeg ik niet en verlang ik ook niet, maar alleen ik deel jou mening niet wat betreft dit lied, ik geloof ook dat jij het goed bedoelt, maar mijn gedachten hierover zijn alleen anders, ik vind het lied iets naars afroepen, kan het niet precies omschrijven maar het geeft mij net als Jol omschreef een onpasselijk gevoel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:25
 
THOMAS968 schreef:
Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

We hebben overlegd wat handig is en we kiezen er toch voor om het topic Calvijn vooralsnog gesloten te laten. Er is ruim 5 maanden niet meer gereageerd binnen dit topic, dus blijkbaar hebben de meeste mensen hun zegje er wel over gedaan.

Als er behoefte is aan verdere discussie over Calvijn, dan kun je ons daarover mailen. Graag horen we dan waarom die behoefte er is. Dan kunnen wij eventueel het topic weer openen. Dit kan tot een jaar na de laatste posting. In het geval van Calvijn: tot 28 januari 2014 om precies te zijn.

In dit geval ging het voornamelijk over wie de uitverkorenen zijn. Daar kan prima een nieuw topic over gestart worden als iemand zich geroepen voelt. Dan kun je je ook beperken tot dát onderwerp.

Redactie CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 19 juli 2013, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:45
 
SHANITA130 schreef:
Onpasselijk?

Het kwam op mij zo over dat je geen angst hoeft te hebben, voor de hel als gelovige, en ja, het ergste speelgoed waren barbies weet ik.
Als je daarmee speelde... ja, ik las daar wel eens wat over....Barbies hadden borsten en wereldse kleding etc.

Iig, ik vind het een geinig liedje wat, volgens mij juist die hel-angst weg moet halen bij mensen, dat is denk ik, de zanger zijn bedoeling.

Daarom ook stukken preek op de achtergrond over hel en verdoemenis, duisternis, rampzaligheid, gruwelijkheid en eeuwige verdoemenis etc., iig stukjes van angstpreken op de achtergrond.

Afijn, ik vind het een on topic liedje, de een verbrand boeken, de ander barbies, de een omdat ze vindt dat het moet, die boeken niet van de Here zijn, de ander, om het belachelijke te laten zien, van de angstpreken, zo zie ik het, en verder....ach, ....

Ik zet dit toch niet bij topic 'leuke liedjes' oid. Smiley die vol vragen zit

Tis ook helemaal niet de bedoeling dat iemand dit leuk vindt.

Smaken verschillen Shanita. Wij vinden dit ook geen prettig filmpje. Misschien de volgende keer even kort toelichten waar het over gaat, zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze het willen zien of niet.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 15:54
 
Ik vond de film waar TS mee begon al niet prettig, dit was geen forum voor prettige films. En die heeft ook gewoon de link neergezet, en 'wat vinden jullie hiervan'.

Maar goed, ik zal er in het vervolg, even vooraf uitleg bij geven wat ik nu achteraf deed, ik ging er namelijk vanuit dat men het wel meteen zou begrijpen, de bedoeling van die film, het helpen weghalen van angst voor de hel.

Haal het anders maar weg, who cares, ik iig niet meer. En hier bedoel ik weer mee, 2 uur van mijn kostbare tijd om uit te leggen hoe een film, die ik ook nog eens van een christelijke site heb geplukt, wordt bedoeld...met dit mooie weer ook nog.

En, ik vond het prettige aan de film dat het helpt angst weg te halen, en de film zelf an sich niet natuurlijk....Ja, het melodietje wel, de film zelf was niet als prettig bedoeld is het ook niet, dus smaken verschillen is hier niet van toepassing.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 16:44
 
SHANITA130 schreef:
Ik vond de film waar TS mee begon al niet prettig, dit was geen forum voor prettige films. En die heeft ook gewoon de link neergezet, en 'wat vinden jullie hiervan'.

Maar goed, ik zal er in het vervolg, even vooraf uitleg bij geven wat ik nu achteraf deed, ik ging er namelijk vanuit dat men het wel meteen zou begrijpen, de bedoeling van die film, het helpen weghalen van angst voor de hel.

Haal het anders maar weg, who cares, ik iig niet meer. En hier bedoel ik weer mee, 2 uur van mijn kostbare tijd om uit te leggen hoe een film, die ik ook nog eens van een christelijke site heb geplukt, wordt bedoeld...met dit mooie weer ook nog.

En, ik vond het prettige aan de film dat het helpt angst weg te halen, en de film zelf an sich niet natuurlijk....Ja, het melodietje wel, de film zelf was niet als prettig bedoeld is het ook niet, dus smaken verschillen is hier niet van toepassing.


Niemand verplicht jou toch om met dit mooie weer hier te forummen Shanita?
Jij hebt het over je kostbare tijd, maar hoe jij die tijd besteed is geheel aan jou dus dat kan je niet bij ons neerleggen als een soort van verwijt naar ons toe. Jij neemt zelf het initiatief om die link hier neer te zetten en de reacties in de gaten te houden en daarop te reageren, volgende x misschien beter idee om van het zonnetje te genieten Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op vrijdag 19 juli 2013, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 17:59
 
MAMALOE463 schreef:
Niemand verplicht jou toch om met dit mooie weer hier te forummen Shanita?
Jij hebt het over je kostbare tijd, maar hoe jij die tijd besteed is geheel aan jou dus dat kan je niet bij ons neerleggen als een soort van verwijt naar ons toe. Jij neemt zelf het initiatief om die link hier neer te zetten en de reacties in de gaten te houden en daarop te reageren, volgende x misschien beter idee om van het zonnetje te genieten Knipoog smiley


Yeah heb ik net gedaan, paar uur op het strand gebivakkeerd... maar wel beetje veel wind. En dat vond ik om on topic te zijn, niet zo heel geslaagd.

Wilde eindelijk es een keer verder in mijn boek maar de wind las mee. Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 19 juli 2013, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 21:03
 
MAMALOE463 schreef:
Niemand verplicht jou toch om met dit mooie weer hier te forummen Shanita?
Jij hebt het over je kostbare tijd, maar hoe jij die tijd besteed is geheel aan jou dus dat kan je niet bij ons neerleggen als een soort van verwijt naar ons toe. Jij neemt zelf het initiatief om die link hier neer te zetten en de reacties in de gaten te houden en daarop te reageren, volgende x misschien beter idee om van het zonnetje te genieten Knipoog smiley

Ik verwijt jou of anderen niets.

Ik heb dat alleen gelukkig niet(meer) die angst voor de hel.
Misschien dat het me daarom zeg maar niets deed, die film.

De man verbrande barbies, ja dat speelgoed is voor die mensen wat voor anderen sommige boeken zijn, ja, ik zag die link, naar de film van TS, en had geen intentie om onpasselijk te zijn, en had dus weer die fout gemaakt om ellenlange dingen uit te leggen idd, maar daar hoef jij mij niet op te wijzen hoor, dat had ik zelf al door.

Ja, ik ken het weer uit andere groepen, dat dreigen met de hel, maar heb het gehoord van sommige traditionelen.

Ik ben er gelukkig al heel snel, enkele jaren na dat ik tot geloof kwam, vanaf gekomen van die aangeprate, ongezonde on-Bijbelse angst voor de hel. Dat doen ze namelijk niet alleen bij sommige traditionele kerken.

Ik kon niet weten dat er dus blijkbaar wel veel mensen bang voor zijn.

Dus, het maakt mij niet uit, ik heb twee uur lopen uitleggen goed bedoeld, en als de redactie dan het heeft over dat smaken verschillen Smiley die vol vragen zit Ik heb alleen iets over de missie van het filmpje gezegd dat ik dat goed vond, nml angst weghalen en het melodietje was leuk bedoelde ik.

Maar men doet maar, dit hier is een leuke bijzaak, en verder maak ik de fout niet meer, en had het gelukkig zelf door, door me urenlang te verdedigen en dingen uit te leggen.

Dus over een dag of wat.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 21:25
 
SHANITA130 schreef:
Ik verwijt jou of anderen niets.

Ik heb dat alleen gelukkig niet(meer) die angst voor de hel.
Misschien dat het me daarom zeg maar niets deed, die film.

De man verbrande barbies, ja dat speelgoed is voor die mensen wat voor anderen sommige boeken zijn, ja, ik zag die link, naar de film van TS, en had geen intentie om onpasselijk te zijn, en had dus weer die fout gemaakt om ellenlange dingen uit te leggen idd, maar daar hoef jij mij niet op te wijzen hoor, dat had ik zelf al door.

Ja, ik ken het weer uit andere groepen, dat dreigen met de hel, maar heb het gehoord van sommige traditionelen.

Ik ben er gelukkig al heel snel, enkele jaren na dat ik tot geloof kwam, vanaf gekomen van die aangeprate, ongezonde on-Bijbelse angst voor de hel. Dat doen ze namelijk niet alleen bij sommige traditionele kerken.

Ik kon niet weten dat er dus blijkbaar wel veel mensen bang voor zijn.

Dus, het maakt mij niet uit, ik heb twee uur lopen uitleggen goed bedoeld, en als de redactie dan het heeft over dat smaken verschillen Smiley die vol vragen zit Ik heb alleen iets over de missie van het filmpje gezegd dat ik dat goed vond, nml angst weghalen en het melodietje was leuk bedoelde ik.

Maar men doet maar, dit hier is een leuke bijzaak, en verder maak ik de fout niet meer, en had het gelukkig zelf door, door me urenlang te verdedigen en dingen uit te leggen.

Dus over een dag of wat.

Lachende smiley

Suggereer je nu dat de mensen die dat filmpje niet zo geweldig vinden bang zijn voor de hel?

Vreemd.

Het is gewoon mijn smaak niet, that's all. En dat mag ik vinden, ben ik nog on topic ook.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 19 juli 2013, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 23:00
 
JOL252 schreef:
Suggereer je nu dat de mensen die dat filmpje niet zo geweldig vinden bang zijn voor de hel?

Vreemd.

Het is gewoon mijn smaak niet, that's all. En dat mag ik vinden, ben ik nog on topic ook.

Precies......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 11:20
 
JOL252 schreef:
Suggereer je nu dat de mensen die dat filmpje niet zo geweldig vinden bang zijn voor de hel?

Vreemd.

Het is gewoon mijn smaak niet, that's all. En dat mag ik vinden, ben ik nog on topic ook.

Ach Joh Knipoog smiley , ik suggereer niets Knipoog smiley , ik zet een barbie verbrand filmpje erop, nav de boekverbrandingsfilm van TS. Omdat in sommige kringen zowel barbies als vele boeken uit den boze zijn. (snap nu ineens pas waar de uitdrukking 'uit den boze' vandaan komt, ik dacht altijd 'uit de boze', dus 'eruit' en dus 'goed', haha, zo leer je weer wat tijdens het typen. Ja, omdat je soms automatisch typt iets typt he, een zinsbouw die je je herinnert ofzo. he, Nou, Doehoei!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Je mag het wel vinden als je het maar wel terugbrengt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 14:00
 
PETRA373 schreef:
goedemorgen, wat een leuke foto,s heb je bij je pro gezet mamaloe, nu hopen dat die prins es wakker word en jou ontdekt....

ha ha de hele reikie, master opleiding, paragnosten etc... ha ha joh heb me in van alles verdiept en enigste effect was dat ik en me kinderen steeds vreemde lichtbollen in huis zagen en zo( toen dachten we nog, eh zijn vast goede beschermgeesten of zo)
het ging spoken.... ha ha ha
ik de toekomst kreeg te zien, zag het vliegtuig neerstortten bij amsterdam voor dat het gebeurde en toen dacht ik ehhhh
wat is daar het nut van en ehhh kranen die vanzelf open gaan, dingen die vanzelf aan gaan,glas om me heen wat brak, eh ha ha ooit ging er een deur van zelf open, van buiten en je voelde gewoon iets engs binnenkomen.....kinderen werden er niet goed van, ik rustig... verbeelding.... of goede geest die ons komt beschermen.....maar ik dacht ook, help.....Zat aan tafel ooit en boven me was een lamp met glas, het glas viel in eens recht langs me hoofd na beneden.
genezing vond ik niet van me ptts
Dus toen toch maar es tot God geroepen, kijken wat er dan gebeurde
en ja die gaf genezing, en heb alle lichtballen enzo weggestuurt en al die zooi weggegooid, inclusief groot boedha beeld... ha ha

achteraf, kunnen we er om lachen, om het gespook, maar we hebben welles met zijn allen in 1 slaapkamer geslapen, tijd gehad, niemand alleen durfde te zijn als het donker werd, begon het gespook weer,
heb alles weggestuurd in jezus naam, nooit meer last van gehad.

ha ha zie me nog zitten met me kinderen, toen ik net god weer had gevonden, spookte in een slaapkamer van twee dochters nog, die waren bang, tot ik het zat was, boos werd, me bijbel pakte en in jezus naam het gespook wegstuurde.

Na, dan loop je wel een keer door je huis en denkt, wat totaal niet van God is, eerder van de tegenstander weg ermee. Lachende smiley

Ma ja meeste in nederland geloven niet in de geestelijke wereld, alles is wetenschappelijk verklaarbaar, denken ze
en zeg niet tegen een spygoloog dat het spookt in je huis, dan denkt hij... hmmmm tijd voor medicijnen ha ha en me katten.... oehhhh die reageerden al voordat het ging spoken, die voelde het vaak aan.

dus yeahhhh weg met boeken die niet oke zijn,liever verbranden dan deuren die je openzet voor de tegenstander

klinkt wel middeleeuws voor nuchtere nederlander die niet in de geestelijke wereld gelooft.

Ik heb soortgelijke zaken meegemaakt, je idd reel, ontkennen van het kwaad is niet goed, en je er teveel mee bezighouden ook niet.

Ik hou me dr helemaal niet meer mee bezig(deed dat alleen om van dingen af te komen, en ja ik heb idd ook herinneringen, en dan denk ik zie je wel, de vijand bestaat, MAAR: DUS OOK GOD, DUS VOOR MIJ NOG EEN BEVESTIGING DAT ALS DE vijand BESTAAT, GOD DUS OOK BESTAAT, EN IN CHRISTUS JEZUS ZIJN WIJ MEER DAN OVERWINNAARS!!!!(Bijbeltekst).

Maar ja, ik vertel even geen flarden, ik wil dan of heel duidelijk een boek schrijven, of aan vrienden een verhaal met verbanden van een uur vertellen, en anders zeg ik liever niets. of compleet duidelijk en anders niet.
Ja, zo werkt dat voor mij.

Trouwens met herinneringen, of 'het zit in me' oid, ja, ja kan elke keer bij een herinnering die in je zit, een Bijbeltekst citeren, of als je teksten uit je hoofd weet er enkele opzeggen(kan ook in gedachten), bijvoorbeeld, of aan de goedheid van God denken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 20 juli 2013, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 15:50
 
Post van vrijdag 19 juli 2013, 11:19 gewijzigd, duidelijker gemaakt door de tekst van de angstgeloofprediker erin te zetten die in het filmpje wel te verstaan is, maar waar men soms moeite mee kan hebben, vandaar.

Voor de duidelijkheid. Dan is de film ook denk ik meteen veel duidelijker.

Deze tekst is niet bedacht door de liedjesmaker, die wordt echt zo gepreekt elke zondag, en het preekfragment op de achtergrond is dus ook uit een echte preek gehaald.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 20 juli 2013, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4