ChristianMatch
 


Forum

Vakantie 2013
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 13:31
 
Anderhalve dag bij mijn zus gestaan op (in wording zijnde)camping...""Seldenrust""
Goede naam voor de toekomst....
Enorm veel gelachen en bijna niet geslapen....
Een prachtige zonnige vrijdag gehad..en al vroeg daalde de regen neer...
Maar mijn plezier kon het niet drukken...
Inmiddels weer thuis..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 15:24
 
KLUS667 schreef:
Ben ik niet met je eens!
IJsland IS zo MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!

Ben je helemaal rond geweest? Nog een beetje regen gehad bij Vík?
Welkom thuis!

Nee, Bleu Lagoon, Golden Cirkel, Husefall, Geysir. Plaats als ik op orde ben wel een paar foto's. En natuurlijk wavissen gespot en en dolfijnen. Heel veel zelfs. Ach die regen valt wel mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 19:18
 
Vorige week zijn we vanuit de kust vertrokken naar het binnenland van Portugal. Eindbestemming is Mouriscas; een klein dorpje ca. 150 ten noordoosten van Lissabon, vlakbij een oud, leuk stadje Abrantes (uit1254). Het is het dorp waar mijn ouders geboren zijn en ik al van kinds af aan elk jaar op vakantie kom. Elk terugkeer in het dorp is een terugkeer naar een vat vol herinneringen, mooie en slechte, maar altijd gedenkwaardig en bijzonder. Afijn, daarover later meer. De rit naar het ongerepte land gaat tegenwoordig over de snelweg. Vanuit Caparica, gaan we de brug (kopie van de San Francisco brug) over de Taag over en gaan we de drukke rondweg rond Lissabon op. Ben altijd blij als we snel weg (daar komt dat woord dus vandaan) zijn want veel chauffeurs wanen zich ervaren Formule 1 rijders. Als we de tolpoort van Alverca achter ons hebben gelaten, voelt het alsof we de civilisatie achter ons laten en de ruige wildernis binnen stappen. Nu zijn we binnen twee uur op onze bestemming en zien we links en rechts nog een glimp van glooiende vlaktes met hier en daar tarwevelden en bossen, maar vroeger, ja vroeger was het beter (ik citeer mijn opa). Toen ik klein was, nam mijn vader de lokale weg; een spannend avontuur want het waren tweebaans wegen in beroerde staat zonder tussen of vangrail. Inhalen van traktors, volgestopte vrachtwagens met goederen, oude opa´s in hun 20 jarige, versleten bak en zelfs boeren met hun ezel was altijd weer opletten geblazen. De oude katholieke radiozender Radio Renasçença draaide natuurlijk fado´s van Amalia Rodrigues of revolutionaire liederen van bekende volkshelden. Want de anjer-revolutie van 1974 was nog maar net geweest en de mensen wisten nog maar amper om te gaan met hun nieuwe vrijheid. Het land werd in die tijdook overspoeld met teruggekeerde revolutionairen uit Angola en Moçambique die hun draai nog niet konden vinden in het vrije moederland waardoor er ook een beetje chaos was. De weg… oh ja, opletten geblazen dus, maar ook een traktatie voor het oog. Op de route reden we langs kilometers lange droge velden met olijfbomen, vruchtboomgaarden, bossen met eucalyptusbomen, tarwe en maisvelden, zonnebloemvelden, kale heuvels en vooral veel handelaren die langs de weg meloenen, watermeloenen en ander waar verkochten. We kwamen langs kleine dorpjes/stadjes met hun lege straatjes, uitgevallen kerkjes en parkjes waar mannetjes van hun siesta genoten. Extra leuk waren de stadjes Alpiarça, Almeirim en Chamusca, befaamde toreroplekken in de streek Ribatejo met hun ronde ´praça de touros´ waar stierengevechten werden gehouden. Toureros zijn altijd stoere, trotse kerels geweest met flamboyante, kleurrijke kostuums. Als we het legerkwartier van Tancos langs reden, wist ik het al. Nog even en we zijn bij opa en oma in Mouriscas. Het was zomer en elke keer weer snikheet, stil en het gezang van de krekels maakte je superloom. Helaas, het zijn nu allemaal herinneringen want tegenwoordig nemen we de snelweg, maar ooit hoop ik deze route nog eens te doen…
Wordt vervolgd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:06
 
Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?

Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:14
 
ANTA961 schreef:
Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?

Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus....

Ik ga regelmatig alleen op vakantie. Ga dan nooit zo lang een midweek of. Het bevalt me prima eigenlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:55
 
ANTA961 schreef:
Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?

Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus....

Alle variaties die je noemt, zijn mogelijk! Alleen op vakantie heeft een voordeel dat je eigenlijk alleen doet wat je wil en geen rekening hoeft te houden met je familie/vrienden/reisgenoten. Je staat meer open voor contacten met onbekenden en je kan lekker eens flink uit je 'comfort zone' stappen. Smiley die vol vragen zit Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:11
 
ANTA961 schreef:
Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?

Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus....

Nee, alleen op vakantie gaan doe ik niet. Ik ga wel eens naar een klooster van maandag tot vrijdag, dan heb je toch gezellige momenten, samen eten, koffie drinken en de laatste keer dat ik er was met 2 andere vrouwen naar een leuk plaatsje geweest.
De kerstdagen kan je er ook doorbrengen, dat wordt veel gedaan door alleenstaanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 12:15
 


Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 29 augustus 2013, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 12:18
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 12:28
 
Indrukwekkend Mario. Ik heb wel wat met de Scandinavische landen maar ken IJsland verder niet. Mijn idee is leeg en koud maar iedereen komt uit dit land met hele andere verhalen terug. Je bent in ieder geval origineel met je vakantiebestemming. Ik heb IJsland wel diverse malen vanuit de lucht bekeken op weg naar de overkant.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 29 augustus 2013, 12:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 12:58
 
Geiser:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 13:00
 
Het begin van een geiser, de ontploffing:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 14:41
 
Mooi is het daar zeg.
Ik wil er al een tijdje heen maar nu ik jouw foto's zie helemaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 17:11
 
@ Mario,,

Echt super mooi in IJsland Mario
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 19:22
 
Mooie foto's van waarschijnlijk dus ook een erg mooi land. Wel jammer dat al die mensen ervoor staan. Ik ben dol op mooie plekken op deze wereld, maar als iedereen er komt vind ik het ineens een stuk minder mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 13:31
 
JANE410 schreef:
Nee, alleen op vakantie gaan doe ik niet. Ik ga wel eens naar een klooster van maandag tot vrijdag, dan heb je toch gezellige momenten, samen eten, koffie drinken en de laatste keer dat ik er was met 2 andere vrouwen naar een leuk plaatsje geweest.
De kerstdagen kan je er ook doorbrengen, dat wordt veel gedaan door alleenstaanden

Wat een leuk idee een klooster.

Ik wou een tijd terug echt gaan wonen in een klooster, ik wist de wegen niet.

Maar nu lees ik dat je er gewoon ook een paar dagen heenkan, misschien een optie als je eens rust wil/rustig wil nadenken :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 21:02
 
ANTA961 schreef:
Mooie foto's van waarschijnlijk dus ook een erg mooi land. Wel jammer dat al die mensen ervoor staan. Ik ben dol op mooie plekken op deze wereld, maar als iedereen er komt vind ik het ineens een stuk minder mooi...

Dat zal je altijd blijven hebben. Gelukkig is IJsland nog een beetje puur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 22:28
 
MARIO216 schreef:
Dat zal je altijd blijven hebben. Gelukkig is IJsland nog een beetje puur.


Tjee..mooie foto"s Mario

We genieten mee...op afstand Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3