ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BAPPI605
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BAPPI605
Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 15:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARIEKE408 schreef:
Hmmm lekker zeg, ik laat me verrassen moet straks oppassen dus maar eens kijken wat we daar gaan eten.

mijn moeder heeft net een overheerlijke broodje hamburger gemaakt met sla, gebakken ui, kaas, geraspte wortel en zoetzure saus.
Dank God voor moeders die bewijzen dat de hemel echt bestaat! Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:27
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
JANE410 schreef:
De uitnodiging

W Paul Young

Wel even wennen hoe God, Jezus en de Heilige Geest beschreven worden

Maar zeker een inspirerend boek

Mooi en gewaagd boek... zorgde voor heel wat gesprekstof in de familie.
Ben net klaar met "Treasure Island", ga beginnen met "Het Diner"of misschien de nieuwe Dan Brown.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:22
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond
 
OASE302 schreef:
Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.

De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.

Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl

Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg.

Graag hoor ik uiterlijk 4 december of je mee wilt.

Als Dickens-fan lijkt mij dat prachtig, maar Helmond is toch te ver voor mij. Trouwens wij, in Amsterdam, hebben dit jaar ook een gezellige kerstmarkt... op het Damrak + Beursplein, Bijenkorf mooi versierd. Komt dat zien! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:03
BerichtOnderwerp: wat is de eeuwigheid?
 
MARCOVH807 schreef:
dat hangt af van hoe je geleefd hebt denk ik. Of je komt in de eeuwige verdoemenis en 'leef' je in eeuwigheid met knarsende tanden en pijn.

Mag je in de hemel komen, dan zal je Hem lovende en dankbaar zijn.

Hoe stel je dat voor "eeuwige verdoemenis"? Voor eeuwig pijn lijden! God is almachtig... zou het niet kunnen dat God op een gegeven moment zegt: "nu is het genoeg". Uiteindelijk is de 'hel' gemaakt voor de satan en zijn trawanten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 21:22
BerichtOnderwerp: wat is de eeuwigheid?
 
Naar aanleiding van een vorige topic waarin de eeuwigheid ter sprake kwam, open ik bij deze een nieuwe topic over dit onderwerp.
Hieronder een copie van wat ik geschreven heb:

Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 01:12
BerichtOnderwerp: Daten
 
CHATULIEM368 schreef:
Nee Bappi, je kunt een heleboel willen, maar een daten gaat altijd samen met verwachting. Anders noem je het geen date.
Wat is een date?
Volgens Van Dale:
date (meervoud: dates)
1
(m) afspraakje
2
(m,v) degene met wie je een afspraakje hebt

da·ten (datete, heeft gedatet)
1
een date (1) hebben of maken

Een afspraakje dus... Klinkt minder drukkend en is leuker!
Ik heb vaak een date met mijn zus, nichtje etc. Altijd leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 01:03
BerichtOnderwerp: Eerst zien dan geloven?
 
JANE410 schreef:
@ Bappi,

Waarom denk je zo zeker te weten dat we geen hobbys zullen hebben en niet mogen sporten of zingen? Denk jij dan dat we een 12 uur durende werkdag gaan krijgen?

Ik hoop toch echt wel dat we leuke dingen mogen gaan doen naast werken. Lachende smiley

Tja, alles is mogelijk natuurlijk! Maar ik geloof toch dat die dingen te menselijk gerealiseerd zijn. Hoe dan ook, wat we ook zullen doen, we zullen er helemaal gelukkig zijn en volledige voldoening ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:55
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013
 
ANTA961 schreef:
Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?

Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus....

Alle variaties die je noemt, zijn mogelijk! Alleen op vakantie heeft een voordeel dat je eigenlijk alleen doet wat je wil en geen rekening hoeft te houden met je familie/vrienden/reisgenoten. Je staat meer open voor contacten met onbekenden en je kan lekker eens flink uit je 'comfort zone' stappen. Smiley die vol vragen zit Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Daten
 
je kan toch gewoon daten zonder iets te verwachten? Diploma´s, denkniveau, opleiding... maakt toch niets uit! ik leer netzoveel van iemand met een universitaire opleiding als met alleen lagere school. Vaak meegemaakt dat mijn zogenaamde ´date´ zeer geleerd was, maar een vreselijk karakter had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 19:18
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013
 
Vorige week zijn we vanuit de kust vertrokken naar het binnenland van Portugal. Eindbestemming is Mouriscas; een klein dorpje ca. 150 ten noordoosten van Lissabon, vlakbij een oud, leuk stadje Abrantes (uit1254). Het is het dorp waar mijn ouders geboren zijn en ik al van kinds af aan elk jaar op vakantie kom. Elk terugkeer in het dorp is een terugkeer naar een vat vol herinneringen, mooie en slechte, maar altijd gedenkwaardig en bijzonder. Afijn, daarover later meer. De rit naar het ongerepte land gaat tegenwoordig over de snelweg. Vanuit Caparica, gaan we de brug (kopie van de San Francisco brug) over de Taag over en gaan we de drukke rondweg rond Lissabon op. Ben altijd blij als we snel weg (daar komt dat woord dus vandaan) zijn want veel chauffeurs wanen zich ervaren Formule 1 rijders. Als we de tolpoort van Alverca achter ons hebben gelaten, voelt het alsof we de civilisatie achter ons laten en de ruige wildernis binnen stappen. Nu zijn we binnen twee uur op onze bestemming en zien we links en rechts nog een glimp van glooiende vlaktes met hier en daar tarwevelden en bossen, maar vroeger, ja vroeger was het beter (ik citeer mijn opa). Toen ik klein was, nam mijn vader de lokale weg; een spannend avontuur want het waren tweebaans wegen in beroerde staat zonder tussen of vangrail. Inhalen van traktors, volgestopte vrachtwagens met goederen, oude opa´s in hun 20 jarige, versleten bak en zelfs boeren met hun ezel was altijd weer opletten geblazen. De oude katholieke radiozender Radio Renasçença draaide natuurlijk fado´s van Amalia Rodrigues of revolutionaire liederen van bekende volkshelden. Want de anjer-revolutie van 1974 was nog maar net geweest en de mensen wisten nog maar amper om te gaan met hun nieuwe vrijheid. Het land werd in die tijdook overspoeld met teruggekeerde revolutionairen uit Angola en Moçambique die hun draai nog niet konden vinden in het vrije moederland waardoor er ook een beetje chaos was. De weg… oh ja, opletten geblazen dus, maar ook een traktatie voor het oog. Op de route reden we langs kilometers lange droge velden met olijfbomen, vruchtboomgaarden, bossen met eucalyptusbomen, tarwe en maisvelden, zonnebloemvelden, kale heuvels en vooral veel handelaren die langs de weg meloenen, watermeloenen en ander waar verkochten. We kwamen langs kleine dorpjes/stadjes met hun lege straatjes, uitgevallen kerkjes en parkjes waar mannetjes van hun siesta genoten. Extra leuk waren de stadjes Alpiarça, Almeirim en Chamusca, befaamde toreroplekken in de streek Ribatejo met hun ronde ´praça de touros´ waar stierengevechten werden gehouden. Toureros zijn altijd stoere, trotse kerels geweest met flamboyante, kleurrijke kostuums. Als we het legerkwartier van Tancos langs reden, wist ik het al. Nog even en we zijn bij opa en oma in Mouriscas. Het was zomer en elke keer weer snikheet, stil en het gezang van de krekels maakte je superloom. Helaas, het zijn nu allemaal herinneringen want tegenwoordig nemen we de snelweg, maar ooit hoop ik deze route nog eens te doen…
Wordt vervolgd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 19:16
BerichtOnderwerp: Eerst zien dan geloven?
 
CHATULIEM368 schreef:
Goed, komen we weer op een van mijn stokpaardjes terecht. Waarom denkt men dat de hemel zo fijn is? Als ik de bijbel lees, krijg ik er een heel ongemakkelijk gevoel bij. Je bent volmaakt, maar dat betekent ook saai. Je negatieve karaktertrekjes zijn weg, maar is dat niet het leukste van mensen. Je denkt allemaal hetzelfde, je hoeft niks meer te leren, want je weet het allemaal al. Je hebt nooit meer conflicten.
Waar blijft dan onze identiteit? Lichamelijke intimiteit komt er ook niet meer voor....pffff. Ik moet echt geloven dat het daar fijn is!!!
o, ja tot slot, ik denk niet dat we in de hemel aan sport doen.

ik denk juist dat het erg spannend gaat worden. Ik heb geen weet wat we allemaal gaan doen daar, maar zeker niet de hele tijd zingen, zeker niet sporten en zeker geen hobby´s uitoefenen.
God zal ons specifieke opdrachten geven n.a.v. de gaven en talenten die Hij ons hier op aarde heeft gegeven en er valt zeer zeker nog erg veel te leren (ik denk dat we nog niet eens 10% van iets weten). ik denk ook dat een ieder z´n eigen karakter daar zal behouden; zelfs de nare trekjes zullen volmaakt worden gemaakt.
Waarom denk je dat God het heelal zo groot heeft gemaakt, waar de mens op dit moment niet eens kan komen. Daar moet toch een bedoeling mee geweest zijn?
Met recht kan ik nu dan ook zeggen: eerst geloven dan zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:37
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor een zwoele zomeravond:
Jack Johnson - In Between Dreams
Topcd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Als toerist in Portugal moet je zeker een culinaire ontdekkingstocht houden. Wereldberoemd in Portugal zijn de gegrilde sardines en laat nou het toeval zijn dat deze traktatie vanmiddag op het menu staat. Kies dan niet de restaurants langs de strandboulevard (weliswaar leuker vanwege de uitzicht op zee), want dan betaal je het dubbele, maar zoek een klein eettentje in een dwarsstraat in het centrum. De echte Portugees eet z´n gegrilde sardines van de houtskoolwarmte en op smaak gebracht met dikke korrels zout. On the side heb je een mixsalade van tomaat, sla, ui en gegrilde paprika dat je samen met de vis rijkelijk kan overgieten met olijfolie en azijn. Wat echt niet mag ontbreken is de huisgebakken brood waar je de sardine even op kan rusten. Eventueel kan je er een aardappel en olijven bij nemen. Vergeet echter niet een koele, fruitige, witte wijn (rood mag ook) in de mond te nemen. Zo één waarbij de dronk voelt alsof er een engeltje op je tong piest. Wees niet verrast als na dit hemels gerecht je een gevoel van loomheid over je heen krijgt. De warmte doet zijn werk en nodigt je graag uit voor een gezonde siesta. Schroom niet om dit ook te doen want later staat er weer een frisse duik in zee te wachten en een eventuele wandeling langs de boulevard. Luister vooral naar de stilte van de zee die je uiteindelijk zal brengen naar een oogverblindende zonsondergang! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
Ik vraag me oprecht af of je ooit weleens over de eeuwigheid hebt nagedacht! Of was dat een leuk en warm hersenspinsel voor jou?

Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:58
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
Aan allemaal! Waarom blijven jullie structureel de oerknal en de evolutie op 1 lijn plaatsen? Dat snap ik niet! Dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen! Het 1 heeft totaal niets te maken met het ander! Maar misschien is dit offtopic?!

Wetenschappers zeggen toch dat de oerknal het begin is van de evolutie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:54
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens! Een meer Goden systeem is inderdaad niet logisch, maar kijk alleen al naar de 10 geboden! Het eerste gebod: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben! Wat doe je daar dan mee? God zegt hier zelf dat er ook andere goden zijn! Als deze er niet waren hoefde God deze ook niet te noemen! Of te verbieden om er in te geloven! Of toch wel?

Volgens mij bedoelt God er afgoden mee, goden met een kleine ´g´ zijn afgoden en dat kan van alles zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:57
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013
 
Portugal... Hier in het heuvelachtige binnenland was het vandaag 39 graden. Ik dacht, laat me eens een eitje bakken op mijn rolstoelblad... Toch maar niet, ik smelt in een oven... Snel weer naar binnen! Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:48
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!
Beste Lanfy,
Je geeft veel uitdagende stof tot nadenken; dat dwingt mij weer tot nadenken over wat ik eigenlijk echt geloof.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad in mijzelf moet geloven, maar om in mijzelf te geloven, heb ik God toch echt nodig. Ik kan veel uit mezelf, maar God geeft meerwaarde en leidt mij op weg.
Je zegt dat je een humanistische christen bent; wat betekent 'christen' dan voor jou als de mens god heeft geschapen? En wat is 'authentiek' voor jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 00:47
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ZEELAND736 schreef:
Crisis? Welke crisis?



Misschien voor jouw niet...das fijn, maar voor vele anderen TOCH wel!!!

voor mij is het ook crisis, maar ik doelde op de crisis in Portugal! Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 02:14
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Ben voor een tijdje in Portugal neergestreken en heb mijzelf voorgenomen om ondanks mijn omstandigheden volop te genieten. Het weer werkt in ieder geval prima mee. Vandaag aan het strand 35 graden en 's avonds met familie heerlijk gaan eten bij 'Barbas' , op het terras met uitzicht op strand en zee. Had zin in een lekkere 'acorda' (dikke, papperige broodgerecht met ei, knoflook, koriander en garnalen) met een koele, witte wijn On the Side.  De twee restaurants van Barbas waren propvol met zelfs een file wachtende mensen voor een tafel. Barbas is trouwens de bekendste restaurant van Caparica; eigenaar is, jawel, Barbas, de bekendste fan van voetbalclub Benfica. Je ziet hem bij elke thuiswedstrijd van de club in Estadio da Luz en hij is herkenbaar aan zijn karakteristieke zwarte baard en snor. Afijn, bij Barbas is het goed toefen. Na afloop nog even slenteren op de strandboulevard en een bica (pittige espressokoffie) drinken op de vele terrasjes. Crisis? Welke crisis?
Word vervolgt... Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:47
BerichtOnderwerp: Nickname
 
Interessante uitzetting, maar wie of wat had jij in gedachte?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:44
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
Maar hoe kijk jij, en anderen, hier rationeel tegen aan? Is het authentiek genoeg, of zijn er religies die "authentieker" zijn?
Het is moeilijk om het Christelijke geloof puur rationeel te zien. Geloof kan je niet altijd met je verstand bedenken want dan kom je in de knel. Wat Jezus gedaan heeft aan het kruis en daarna is opgestaan uit de dood is bovennatuurlijk dus niet met het verstand te vatten. Natuurlijk kan je erover nadenken en je eigen beeld voorstellen, maar vaak is het ook gewoon aannemen dat het zo is. Komt daarbij dat ik vind dat de Heilige Geest van God je tegemoet komt en jou overtuigt dat het zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Ik heb mijn strakke wasbord gecamoufleerd met een volslank, flink buikje Smiley die vol vragen zit
Soms zit ik ermee (aan tafel), soms niet (de rest van de dag). Ik bedenk altijd maar: bij mij kan je overal aan vasthouden! Smiley die vol vragen zit Blijf jezelf, blijf lachen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:18
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Voor de Ajax-fan: nog tot 1 augustus: Ajax-Experience op het Rembrandplein. Was leuk en je hoort nog eens was. Daarna filmpje in Tuschinski en als afsluiter... Zonnen op het Rembrandplein!
Lang leve het goede leven! Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:13
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
MAARTENVD585 schreef:
als je gereformeerd bent dan zoek je iemand die uiteraard ook gereformeerd is , maar stel je match en linck en je gevoel gaat uit naar mensen van PKN.
maar je wilt liever dat de ander net als jou gereformeerd, kan dat problemen opleveren voor toekomst om keuze te maken voor gereformeerde kerk geloof en PKN kerkgeloof?. ofwel als je dooplid ben van een gemeente en de ander van een andere kerk, hoe ontwikkeld dat zijn er mensen die dat ervaren hebben in hun verkering tijd en hoe lost dat op? je gaat naar beiden kerken? en maakt voor het huwelijk een keuze naar welke kerk je gaat?
En is de keuze voor welke kerk belangrijk voor het huwelijk?

Sorry, misschien een stomme vraag, maar wat is het verschil tussen Gereformeerd en PKN? Smiley die vol vragen zit Ik dacht dat het dezelfde kerk was!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:08
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Net gelezen: Achter God Aan (God Chasers) van Tommy Tenney
Heeft iemand dit boek ook gelezen? Ik vond het erg confronterend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 01:01
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
Het onweert en dondert nu in Amsterdam.
Onze Picknick in het Vondelpark is vandaag afgelast. Jammer na 14.00 was het vrijwel droog. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:26
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Ik hoor net dat de ontvoerder van Cleveland 1000 jaar gevangenisstraf krijgt.... Smiley die vol vragen zit
wat zal die man er uit zien als hij vrijkomt! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:17
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Van de honderden Christelijke boeken die ik inmiddels heb gelezen, zijn er 3 die ik nooit meer zal vergeten en mij erg geraakt hebben:

Roaring Lambs van Bob Briner
De Geboorte van Gene Edwards
De uitnodiging van Paul Young
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605 (56)





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 15:05
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
ZEELAND736 schreef:
Die ene!!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley

Ja, maar die andere is ook leuk! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BAPPI605
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5