ChristianMatch
 


Forum

Meerdere scheidingen in een mensenleven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FLOOR151





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 22:18
 
FAITH187 schreef:
Ik ben al geringe tijd benieuwd naar iets. Hoe kijkt God aan tegen mensen, die onder wat voor omstandigheden dan ook, meermaals gescheiden zijn? Je leest hier eigenlijk nooit iets over. Men gaat er denk ik van uit dat als je gescheiden bent, dit een keer gebeurd is in je leven. Maar wat nu als dit anders is? Hoe ga je daarmee om, hoe ziet God dit en mag je dan uberhaupt nog wel hertrouwen, als de scheiding op grond van andere redenen dan overspel heeft moeten plaatsvinden?

Scheiden is een persoonlijk trauma. Zeker als er een compleet gezin wordt 'gebroken'. Eigenlijk geef je het antwoordt zelf al "onder wat voor omstandigheden dan ook". Natuurlijk kunnen er zeer legitieme redenen -zelfs omstandigheden- zijn om te scheiden. Je kunt niet in een huwelijk kijken. Soms begrijpen de betrokkenen het zelf niet eens. Moet je het je wel afvragen hoe God hier tegenaan kijkt? Is 3x scheiden erger als 1x? Maken aantallen wat uit? Echtbreken mag niet volgens de Wet. En toch gebeurd het; overkomt het je zelfs. Ik neem aan dat dit wordt meegewogen.


Laatst aangepast door
FLOOR151
op vrijdag 30 augustus 2013, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 22:23
 
FLOOR151 schreef:
Scheiden is een persoonlijk trauma. Zeker als er een compleet gezin wordt 'gebroken'. Eigenlijk geef je het antwoordt zelf al "onder wat voor omstandigheden dan ook". Natuurlijk kunnen er zeer legitieme redenen -zelfs omstandigheden- zijn om te scheiden. Je kunt niet in een huwelijk kijken. Soms begrijpen de betrokkenen het zelf niet eens. Moet je het je wel afvragen hoe God hier tegenaan kijkt? Is 3x scheiden erger als 1x? Maken aantallen wat uit? Echtbreken mag niet volgens de Wet. En toch gebeurd het; overkomt het je zelfs. Ik neem aan dat dit wordt meegewogen.

Wat je schrijft over of het 3 keer scheiden erger is als 1 keer, vind ik een eye opener. Geeft iets om over na te denken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 15:53
 
CORTAZAR588 schreef:
Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt.
al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.

schuld aan een scheiding ?
wat is dat ?
te laat komen voor het eten s avonds ?
niet genoeg mee helpen in het huishouden?

aangezien er geen vaste regels zijn althans de voorwaarden zijn niet gedefinieerd is het natuurlijk erg arbitrair waar men de grens legt.

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich
een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair

als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.

maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013
er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.

helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat.
Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Je mag zomaar niet scheiden



Ik geloof dat er iets aan de hand is als mensen die van elkaar gehouden hebben er samen niet uit kunnen komen.
Het kan gebeuren dat het weer goed komt maar als dat niet het geval is.
En de ander niet goed in zijn vel zit en daar geen verbetering in zit!

Ik geloof ook dat Jezus wil dat wij gelukkig worden.
OOk als je drie keer wilt trouwen


Want God kent onze gedachten en weet wat er speelt.


Laatst aangepast door
NICKY029
op vrijdag 6 september 2013, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5