ChristianMatch
 


Forum

The roman empire rules today!
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 16:35
 
Beste Christenen,

Ik ben nieuw op dit forum.
Een klein verhaal over mijn zoektocht is wel op zijn plaats.

Mijn zoektocht begon bij yoga waarin ik mijn hoofd leeg maakte van alle stress en om op die manier enige verlichting in mijn leven te krijgen.
Echter begon ik al gauw interesse te krijgen in mediteren, totdat er op een dag jehova getuigen voor mijn deur stonden.
Toen begon ik pas echt te onderzoeken en vroeg ik of Jezus mij wilde leiden naar de waarheid. Toen heb ik dus een grote zoektocht gestart naar de kabbala, de mormonen, de jehova getuigen, de katholieke kerk etc.

De jehova getuigen wilden mij stellig overtuigen met hun getrainde argumenten, wat imo niets meer is dan een verkoop pakket.
Echter liet ik mij leiden door Jezus en kwam ik er al gauw achter dat de jehova getuigen een cult is, die bijbelteksten wegcijfert, veranderd en een andere stelling hebben wbt het geloof.

Wat ik geloof is simpel: Ik geloof dat jezus aan het kruis gestorven is met zijn bloed voor de zonden van alle mensen op de gehele aarde. Ik geloof dat Jezus na 3 dagen uit de doden is opgestaan. Ik geloof dat Jezus de enige redding is. En ik geloof in de hel.

Ik wil geen Katholiek of andere geloofsovertuigingen voor het hoofd stoten.
Maar ik wil deze documentaire delen met jullie, omdat God wil dat we bewust worden en weten wat er op de wereld gebeurd en dat profetiën uitkomen, zodat je ook weet wat de profetiën betekenen.

Hier een documentaire van 3 delen. Deze man heeft heel veel eye openers in deze documentaire. Ik zal niet zeggen dat ik het met zijn persoonlijke mening eens ben of voorspelling, maar zitten zeker waarheden in!!

http://www.youtube.com/watch?v=BU6C9Ecyoic


Laatst aangepast door
SAVIOR412
op donderdag 2 januari 2014, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 17:43
 
Mooi gezegd.
En ondanks de mooie woorden van Paus Franciscus is de RK kerk nog steeds een bolwerk van leugens en verdraaiingen.
María verering is afgodendienst.
María was een gewone vrouw niet meer en niet minder.

Echter de standpunten van de paus mbt abortus en homohuwelijk zijn daarentegen wel tot voorbeeld strekkend.
En kunnen veel prostestantse kerken veel van deze paus leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 18:37
 
CORTAZAR588 schreef:
Mooi gezegd.
En ondanks de mooie woorden van Paus Franciscus is de RK kerk nog steeds een bolwerk van leugens en verdraaiingen.
María verering is afgodendienst.
María was een gewone vrouw niet meer en niet minder.

Echter de standpunten van de paus mbt abortus en homohuwelijk zijn daarentegen wel tot voorbeeld strekkend.
En kunnen veel prostestantse kerken veel van deze paus leren.
Mijn haren gingen rechtovereind staan toen ik hoorde dat een jezuïet paus werd. Dat maakt het aftreden van paus Benedictus imho wel zeer verdacht.
Jezuïeten staan bekend om de vervolging van ketters en joden. En de houding van de RK naar de joden is toch niet al zo goed..
Nou wat betreft die video: ik heb hem niet helemaal bekeken, omdat ik al met veel materiaal bekend ben. Ik weet ook niet zo goed hoe je dit moet wegen. Maar ik vind het niet vergezocht en volgens mij zit er een kern van waarheid in.
Ik ben niet iemand die meteen in allerlei complottheorieën gelooft, maar ik volg de situatie in de RK kerk met argwaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 16:48
 
Vanaf minuut 3 is het werkelijk geneuzel en puur interpretatie van een moeilijk boek als Openbaringen. Het is niet bijbels, het is niet historisch juist en volstrekt niet onderbouwd. Over twee generaties is de historische kennis over christenvervolging verdwenen? Iedereen die toch een beetje wetenschappelijk kan denken, draait zich om in het graf bij deze onzinnige stelling. Iets dergelijks is alleen aannemelijk bij mensen die toch al geen kennis en verstand van zaken hebben. De R.K. Kerk als de bron van het kwaad voorstellen op basis van Openbaringen is flutdenken. Inlegkunde van het meest achterlijke soort, waarbij mensen misleid worden doordat het als een tekst van een christen klinkt. Er is geen enkel argument, laat staan bewijs, dat in de Bijbel de R.K Kerk als deze macht wordt bedoeld.

Als je je een mening wilt vormen over de R.K. Kerk kun je beter gewoon de geschiedenis goed bestuderen. Dan klets je op basis van doordenking van de feiten zoals ze er liggen. We kennen allemaal de rol van de Jezuieten in het verleden maar ik vind de Paus juist redelijk hoopvol optreden. De vorige Paus, voor deze benoeming hoofd van de commissie van de geloofsleer en dat was in een ver verleden de Inquisitie, is gelukkig weg. Een rammelend fossiel als de vorige Paus Ratzinger is in ieder geval vervangen door een sociaal voelende man, die mensen belangrijker vindt dan verstarde fundamentalistische standpunten. En dat is een zegen, Jezuiet of niet.

De maker van dit filmpje heeft helemaal geen punt.


Thomas, krijgt hier eerder een punthoofd van. Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 januari 2014, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:13
 
Ja je gelooft het of je gelooft het niet.

Het is absoluut geen flut documentaire.
De aanwijzingen in de documentaire zijn duidelijk (als je hem al helemaal bekeken hebt?) en de bewijzen ook.

Tuurlijk probeert deze paus goede dingen te spreken en zieltjes te verleiden, maar of deze paus er ook werkelijk goede bedoelingen mee heeft is een totaal ander verhaal.


Het is voor mij erg duidelijk en we zullen het uiteindelijk wel zien Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:19
 
Nee:

De feiten en de argumenten kloppen of ze kloppen niet. Met geloven heeft het niks te maken.


Thomas, ja ja, ik weet dat ik zo heet. Engeltje smiley


Overigens: ondanks het feit dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit soort filmpjes hoop ik wel dat je je niet laat weerhouden dingen op het forum te plaatsen, ondanks de voor mijn doen wat sterke afwijzende reactie.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 januari 2014, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:32
 
Deze documentaire is erg accuraat.

Echter weet ik dat de geschiedenissen totaal anders zijn neergezet zoals wij ze vaak voorgeschoteld krijgen.

Ook niet gek als je weet dat de Jezuïten geïnfiltreerd zijn in overheden, kerken, universiteiten, cia etc.


Laatst aangepast door
SAVIOR412
op vrijdag 3 januari 2014, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 17:42
 
SAVIOR412 schreef:
Deze documentaire is erg accuraat.

Echter weet ik dat de geschiedenissen totaal anders zijn neergezet zoals wij ze vaak voorgeschoteld krijgen.

Onderbouw dat eens. Geschiedenis is wetenschap en de grootste wetenschappelijke doodzonde in dit vak is, na het vernietigen van bronnen, het doen van niet gestaafde beweringen en conclusies Zeker als het groepen betreft.

Ook niet gek als je weet dat de Jezuïten geïnfiltreerd zijn in overheden, kerken, universiteiten, cia etc.

Ja en over de Joden mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen. Terecht, want ook die gedachte is een complottheorie. En dat de complottheorie over de Joden effect had, weten we allemaal, en hoe. Dat er Jezuieten waren die het nodige hebben uitgevreten, weten we, maar deugt de Paus dan niet omdat hij Jezuiet is?

In de oorlog hebben veel bevindelijke christenen hun voorganger Ds. Kersten gevolgd en gehoorzaamd aan de toenmalige overheid. Verzet en ook het onderdak bieden aan Joden kwam minder voor. Betekent dat nu dat leden van de Gereformeerde Gemeente anti-Joods en laf zijn naar een misdadige overheid? Ds. Kersten van de SGP mocht na de oorlog niet terugkeren in de Tweede Kamer vanwege deze laffe opvatting maar daarmee zijn SGP-leden nog niet fascistoide of anti-Joods, al kwam dat in deze kringen wel voor. De Joden hadden Christus gekruisigd was een gedachte die daar weliswaar leefde maar daarmee waren en zijn de leden van bevindelijke kerken nu niet antisemitisch of lijdzaam naar een misdadige overheid.

Kijk dus uit met het oordelen over groepen, zelfs als groepskenmerken duidelijk aanwezig zijn.



Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 januari 2014, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:13
 
SAVIOR412 schreef:
Deze documentaire is erg accuraat.

Echter weet ik dat de geschiedenissen totaal anders zijn neergezet zoals wij ze vaak voorgeschoteld krijgen.

Ook niet gek als je weet dat de Jezuïten geïnfiltreerd zijn in overheden, kerken, universiteiten, cia etc.


Pff ik schrik hiervan ... en eigenlijk om te huilen is deze (best wel haatzaaiende maar vast niet zo bedoelde)) uitspraak.

Er zijn zoveel echte integere gelovigen ook onder Rooms Katholieken en Jezuïeten.. de paus die er nu is laat in ieder geval een warm hart zien voor mensen aan de onderkant, zij kant en van-geen-kant in de samenleving ... en is een voorbeeld in eenvoud waar anderen zich graag wentelen in glitter en rijkdom.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 3 januari 2014, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:15
 
THOMAS968 schreef:
Nee:


Overigens: ondanks het feit dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit soort filmpjes hoop ik wel dat je je niet laat weerhouden dingen op het forum te plaatsen, ondanks de voor mijn doen wat sterke afwijzende reactie.

Thanks, nee ik zal zeker doorgaan met updaten als er nieuwe dingen verschijnen.

Alberto Rivera, heeft een mooie documentaire over toen hij nog een Jezuït was. Hij is ex Jezuït geworden en heeft veel dingen geopenbaard over de Jezuïten. De eed van de Jezuïten, (erg aan te raden om te lezen).
Gelukkig is hij gered door Jezus Christus en heeft hij de jezuïten kunnen ontmaskeren in zowel boekjes als video.

Het feit dat de history is veranderd kun je terug vinden in deze bovenstaande documentaire waar hij Adolf hitler verklaard en door wie hij nou eigenlijks als speelpop werd gebruikt.

De Jezuïten waren altijd een militaire orde van de katholieke kerk.
Paus Clement vergiftigd is die de Jezuïtenorde verboden had.
En lees de eed van de Jezuïten, nee dat kan geen toeval zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:17
 
SAVIOR412 schreef:
Thanks, nee ik zal zeker doorgaan met updaten als er nieuwe dingen verschijnen.

Alberto Rivera, heeft een mooie documentaire over toen hij nog een Jezuït was. Hij is ex Jezuït geworden en heeft veel dingen geopenbaard over de Jezuïten. De eed van de Jezuïten, (erg aan te raden om te lezen).
Gelukkig is hij gered door Jezus Christus en heeft hij de jezuïten kunnen ontmaskeren in zowel boekjes als video.

Het feit dat de history is veranderd kun je terug vinden in deze bovenstaande documentaire waar hij Adolf hitler verklaard en door wie hij nou eigenlijks als speelpop werd gebruikt.

De Jezuïten waren altijd een militaire orde van de katholieke kerk.
Paus Clement vergiftigd is die de Jezuïtenorde verboden had.
En lees de eed van de Jezuïten, nee dat kan geen toeval zijn!



Stel nou dat jij helemaal gelijk hebt ...

wat is dan jouw antwoord en houding naar hen, als gelovig kind van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:18
 
JOL252 schreef:
Pff ik schrik hiervan ... en eigenlijk om te huilen is deze (best wel haatzaaiende maar vast niet zo bedoelde)) uitspraak.

Er zijn zoveel echte integere gelovigen ook onder Rooms Katholieken en Jezuïeten.. de paus die er nu is laat in ieder geval een warm hart zien voor mensen aan de onderkant, zij kant en van-geen-kant in de samenleving ... en is een voorbeeld in eenvoud waar anderen zich graag wentelen in glitter en rijkdom.

Ja nogmaals om zieltjes te winnen, de verleider, de wolf in schaapskleren.
Maar dat komt omdat mensen verblind worden voor de waarheid, het is allemaal propaganda.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:22
 
SAVIOR412 schreef:
Ja nogmaals om zieltjes te winnen, de verleider, de wolf in schaapskleren.
Maar dat komt omdat mensen verblind worden voor de waarheid, het is allemaal propaganda.



Maar vertel dan es... waar worden ze dan toe verleid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:22
 
JOL252 schreef:
Stel nou dat jij helemaal gelijk hebt ...

wat is dan jouw antwoord en houding naar hen, als gelovig kind van God?

Mijn houding is niks tegenover hen. De profetiën moeten uitkomen.
Het zou raar zijn als ik tegen Gods woord inga, dat mag niet en zal ik dus niet doen.


God wil dat zijn mensen weten wat er gebeurd in de wereld en dat zijn woord gaat uitkomen. Dat mensen weten wat er in de openbaring staat en dat je dat dus ook in de praktijk kan zien dat Gods woord waar is.

Enigste wat ik doe is mensen bewust maken, dat mensen weten hoe de vork in de steel zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:25
 
SAVIOR412 schreef:
Mijn houding is niks tegenover hen. De profetiën moeten uitkomen.
Het zou raar zijn als ik tegen Gods woord inga, dat mag niet en zal ik dus niet doen.


God wil dat zijn mensen weten wat er gebeurd in de wereld en dat zijn woord gaat uitkomen. Dat mensen weten wat er in de openbaring staat en dat je dat dus ook in de praktijk kan zien dat Gods woord waar is.

Enigste wat ik doe is mensen bewust maken, dat mensen weten hoe de vork in de steel zit.

Nou, ik snapper nog niks van. En ook niet van blabla over niet tegen Gods woord ingaan. Hij vraagt wel degelijk een houding van jou in deze wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:36
 
JOL252 schreef:
Nou, ik snapper nog niks van. En ook niet van blabla over niet tegen Gods woord ingaan. Hij vraagt wel degelijk een houding van jou in deze wereld.

Ik geloof in de redding van Jezus Christus en dat de profetiën moeten uitkomen.

Wat voor houding moet ik me dan aangeven?

Ik kan alleen mensen bewust maken van wat er werkelijk gebeurd op deze wereld. Zorgen dat ze niet in de handen vallen van de paus, en hem niet eren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:44
 
SAVIOR412 schreef:
Ik geloof in de redding van Jezus Christus en dat de profetiën moeten uitkomen.

Wat voor houding moet ik me dan aangeven?

Ik kan alleen mensen bewust maken van wat er werkelijk gebeurd op deze wereld. Zorgen dat ze niet in de handen vallen van de paus, en hem niet eren.



Mensen worden eerder aangetrokken door de liefde van Jezus dan constant met het oordeel en de vloek te zwaaien. Dus liefde... lijkt me een prima houding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:48
 
JOL252 schreef:
Mensen worden eerder aangetrokken door de liefde van Jezus dan constant met het oordeel en de vloek te zwaaien. Dus liefde... lijkt me een prima houding.

Als jij de openbaring verstaat dan weet je dat er een groot oordeel gaat komen.

Ik maak mensen uit liefde bewust om daar niet mee in zee te gaan en uit de buurt te blijven van deze duistere praktijken en er geen gemeenschap mee moeten hebben.

Op die manier kun je het ook lezen. Maar blijkbaar wordt het als negatief opgevat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:51
 
Net zoals de hel bestaat. (als je daar net als mij in gelooft)

Dat klinkt ook niet echt liefdevol, maar moet wel over gepredikt worden.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:00
 
SAVIOR412 schreef:
Als jij de openbaring verstaat dan weet je dat er een groot oordeel gaat komen.

Ik maak mensen uit liefde bewust om daar niet mee in zee te gaan en uit de buurt te blijven van deze duistere praktijken en er geen gemeenschap mee moeten hebben.

Op die manier kun je het ook lezen. Maar blijkbaar wordt het als negatief opgevat.


Welke duistere praktijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:02
 
SAVIOR412 schreef:
Net zoals de hel bestaat. (als je daar net als mij in gelooft)

Dat klinkt ook niet echt liefdevol, maar moet wel over gepredikt worden.

Knipoog smiley

Door dat te noemen trek je echt geen mensen. Wijzen op de hel kweekt kiezers uit angst. Dat is geen keuze uit liefde.

Ik wijs ze liever op de liefde van God, de vergeving die er klaar ligt.
Wij overtuigen niet, Gods geest wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:04
 
Die er in het vaticaan achter de schermen gebeurt door de Jezuïten of in opdracht van de Jezuïten.

Deze docu bekijken helpt, of er zijn anders nog genoeg andere docu's als je gaat searchen over de Jezuïten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:04
 
JOL252 schreef:
Door dat te noemen trek je echt geen mensen. Wijzen op de hel kweekt kiezers uit angst. Dat is geen keuze uit liefde.

Ik wijs ze liever op de liefde van God, de vergeving die er klaar ligt.
Wij overtuigen niet, Gods geest wel.

Precies, de Heere Jezus zoekt een persoonlijke relatie, Hij wil dat je Hem persoonlijk kent, Hij wil geen angstrelatie met ons!!!! Verre van dat!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 3 januari 2014, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:08
 
JOL252 schreef:
Door dat te noemen trek je echt geen mensen. Wijzen op de hel kweekt kiezers uit angst. Dat is geen keuze uit liefde.

Ik wijs ze liever op de liefde van God, de vergeving die er klaar ligt.
Wij overtuigen niet, Gods geest wel.

Wij moeten God ook vrezen, God vrezen is het beginsel der wijsheid.
Tuurlijk wijs ik mensen ook op de liefde van God, maar veel mensen met wie ik over God praat zijn ongelovig en als ik daar tegen ga zeggen dat God ze lief heeft, dan lopen ze graag een blokje verder.

Maar kom ik met bewijzen uit de profetiën, kan ik ze laten zien/aantonen dat zijn woord uitkomt, dan blijven ze sneller luisteren en zijn ze beter te bereiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:10
 
ANNETTE050 schreef:
Precies, de Heere Jezus zoekt een persoonlijke relatie, Hij wil dat je Hem persoonlijk kent, Hij wil geen angstrelatie met ons!!!! Verre van dat!!!!

Je hoeft geen angst te hebben, dat heb ik ook niet.
Dan zou ik dat ook moeten hebben. Ik heb God met geheel mijn hart en ziel lief en weet dat hij er voor mij is en mij leidt naar de waarheid.


Laatst aangepast door
SAVIOR412
op vrijdag 3 januari 2014, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:17
 
SAVIOR412 schreef:
Je hoeft geen angst te hebben, dat heb ik ook niet.
Dan zou ik dat ook moeten hebben. Ik heb God met geheel mijn hart en ziel lief en weet dat hij er voor mij is en mij leidt naar de waarheid.

Laten we het niet op de persoon gaan spelen, ik heb het over de geloofsrelatie in het algemeen.
Als een niet christen dit, wat er in dit topic nu al staat geschreven, zou lezen, denk ik niet dat hij/zij zin zou hebben om verder te lezen...Het beste is om altijd vanuit de Liefde reageren/evangeliseren. Waarschuwen mag best, maar dan vanuit een gesprek wat op de Liefde is gebaseerd. Niet zomaar erop in hakken....alleen al de manier waarop het filmpje begint, dan weet ik eigenlijk al genoeg....als iemand éénmaal uit angst voor de Here wegrent staat hij/zij voor de rest van zijn/haar leven waarschijnlijk niet meer open voor evangelisatie.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 3 januari 2014, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:20
 
ANNETTE050 schreef:
Laten we het niet op de persoon gaan spelen, ik heb het over de geloofsrelatie in het algemeen.
Als een niet christen dit, wat er in dit topic nu al staat geschreven, zou lezen, denk ik niet dat hij/zij zin zou hebben om verder te lezen...

Gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving, die er wel in geïnteresseerd zijn.
En dankzij dit juist wel zien dat de profetiën uitkomen en God dus ECHT bestaat.

Sommige mensen moeten eerst tekenen zien voor ze geloven, net zoals in de bijbel. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:25
 
SAVIOR412 schreef:
Gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving, die er wel in geïnteresseerd zijn.
En dankzij dit juist wel zien dat de profetiën uitkomen en God dus ECHT bestaat.

Sommige mensen moeten eerst tekenen zien voor ze geloven, net zoals in de bijbel. Knipoog smiley

Het enige teken wat er is, is Jezus Christus en die gekruisigd en weer opgestaan, daarom heet het 'geloof en gij zult behouden worden'. Het omzien naar de naaste en hen die in nood verkeren, dat is de ware godsdienst. Ook ik moet daarin nog veel leren. Als we dat doen, zullen we vanzelf zien hoe de profetieën uitkomen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 3 januari 2014, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVIOR412





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:26
 
ANNETTE050 schreef:
waarschuwen mag best, maar dan vanuit en gesprek wat op de Liefde is gebaseerd. Niet zomaar erop in hakken....

Dit is ook op liefde gebaseerd als je het niet negatief bekijkt.
Want ik wil mensen juist naar Jezus Christus leiden, de enige redding.

En als ik mensen naar Jezus kan leiden op deze manier en het werkt, dan zal ik dat zeker doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:34
 
SAVIOR412 schreef:
Dit is ook op liefde gebaseerd als je het niet negatief bekijkt.
Want ik wil mensen juist naar Jezus Christus leiden, de enige redding.

En als ik mensen naar Jezus kan leiden op deze manier en het werkt, dan zal ik dat zeker doen.

Het komt op mij wat triomfantalistisch over terwijl de cijfers vanuit onderzoek hoe evangelisatie "werkt" juist uitwijzen dat over hel-en verdoemenispreken of veel tekst gebruiken niet effectief is.
Misschien is het goed om de ander "tegen" wie je evangeliseert, ook eens om feed back te vragen en eens open te staan hoe het werkelijk op ze over komt. Dan heb je denk ik pas echt een gesprek. Jezus ontmoette de mens ook daar waar ze waren en dat maakte nog het meeste indruk. (Denk ik.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3