ChristianMatch
 


Forum

Nieuws
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 19:41
 
Net zoals voedsel ons lichaam versterkt (of juist niet) geloof ik dat het 'innemen' van informatie, visueel of auditief, invloed heeft op ons psychisch welzijn. Over de invloed van bepaalde media zoals muziek en films is in de loop van de tijd al veel geschreven.

Er is nog niet zoveel geschreven over de invloed die de hoeveelheid dagelijks Nieuws heeft op de mens. Volgens de schrijver van dit artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1576709/2013/02/09/Nieuws-de-grootste-onopgemerkte-verslaving-van-onze-tijd.dhtml is nieuws de grootste verslaving van onze tijd.

Wat betekent nieuws voor je en wat doet het met je? In bovenstaand artikel kun je lezen dat de invloed van nieuws op de mens groter is dan menigeen denkt. Er zijn veel aspecten aan nieuws waarvan de meeste mensen zich volledig onbewust zijn. Het beïnvloedt ons denken, ons mensbeeld, ons wereldbeeld en onze tijdsbesteding.

Hoe ga je hier als christen mee om? Ben je selectief en bewust m.b.t. het 'consumeren' van nieuwsfeiten en opinies?

Ben benieuwd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK348





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 14:44
 
LAURA291 schreef:
Net zoals voedsel ons lichaam versterkt (of juist niet) geloof ik dat het 'innemen' van informatie, visueel of auditief, invloed heeft op ons psychisch welzijn. Over de invloed van bepaalde media zoals muziek en films is in de loop van de tijd al veel geschreven.

Er is nog niet zoveel geschreven over de invloed die de hoeveelheid dagelijks Nieuws heeft op de mens. Volgens de schrijver van dit artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1576709/2013/02/09/Nieuws-de-grootste-onopgemerkte-verslaving-van-onze-tijd.dhtml is nieuws de grootste verslaving van onze tijd.

Wat betekent nieuws voor je en wat doet het met je? In bovenstaand artikel kun je lezen dat de invloed van nieuws op de mens groter is dan menigeen denkt. Er zijn veel aspecten aan nieuws waarvan de meeste mensen zich volledig onbewust zijn. Het beïnvloedt ons denken, ons mensbeeld, ons wereldbeeld en onze tijdsbesteding.

Hoe ga je hier als christen mee om? Ben je selectief en bewust m.b.t. het 'consumeren' van nieuwsfeiten en opinies?

Ben benieuwd Lachende smiley
Hoi Laura, ik ben het hier mee eens. Als christen probeer ik de bijbel te raadplegen, waarin staat, let op de tekenen, we leven in de eindtijd. En Israel gaat een steeds grotere rol spelen in het laatst der dagen. Israel (vijgenboom) en op al de bomen ,daar zouden wij op letten (de bijbel ) Dus het nieuws over Israel en de landen er omheen. En daar is heel veel over te vinden op internet bv Israel today.nl .xandernieuwspunt.nl en zo zijn er meer ,maar op deze kijk ik zelf graag.....
Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 16:09
 
we hebben al een topic:het Nieuwsch hoekje lijkt me een beetje dubbel zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 16:55
 
ROELANDE345 schreef:
we hebben al een topic:het Nieuwsch hoekje lijkt me een beetje dubbel zo

Nog zo'n headlinescanner Knipoog smiley

Dit topic gaat niet over Nieuws maar over het Consumeren van Nieuws. Metacommunicatie Lachende smiley met blinkend witte tanden

Volgens de schrijver van het artikel (heb ik per ongeluk wel helemaal gelezen) is het consumeren van nieuws 1 van de grootste en onbelichte verslavingen van deze tijd.

Omdat iedereen denkt dat Nieuws er gewoon bij hoort en het geen kwaad kan, ongeacht hoeveel je ervan inneemt en ongeacht hoeveel tijd je eraan besteedt, is deze verslaving niet eerder in het voetlicht gekomen.

De schrijver van het artikel doet een paar interessante uitspraken. Vind ik. Wat niet betekent dat ik het helemaal met hem eens ben. Maar bezinning zou (voor sommigen) wellicht geen kwaad kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 07:02
 
http://nieuws.nl.msn.com/achtergrond/%e2%80%98marlboro-man%e2%80%99-sterft-aan-longziekte-veroorzaakt-door-roken

Eric Lawson, die aan het eind van de jaren zeventig gestalte gaf aan de ruige “Marlboro Man” in de reclamecampagnes van dat sigarettenmerk, is op 72-jarige leeftijd overleden. Hij leed aan COPD, een ziekte die meestal het gevolg is van roken

Lawson verscheen van 1978 tot en met 1981 in de reclames van Marlboro. Als acteur was hij daarnaast in bijrollen ook in tientallen films en tv-reeksen te zien als CHiPs, Charlie’s Angels, Dynasty, The A-Team en Baywatch.

Later verscheen hij nog in antirookcampagne waarin de Marlboro Man geparodieerd werd. Lawson, die op zijn veertiende was beginnen roken, bleef wel aan zijn sigaret verknocht tot op het moment dat COPD bij hem werd vastgesteld.

Ja, ik wou dit delen, maar ja, leuk is het niet, verdrietig ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 07:11
 
LAURA291 schreef:
Nog zo'n headlinescanner Knipoog smiley

Dit topic gaat niet over Nieuws maar over het Consumeren van Nieuws. Metacommunicatie Lachende smiley met blinkend witte tanden

Volgens de schrijver van het artikel (heb ik per ongeluk wel helemaal gelezen) is het consumeren van nieuws 1 van de grootste en onbelichte verslavingen van deze tijd.

Omdat iedereen denkt dat Nieuws er gewoon bij hoort en het geen kwaad kan, ongeacht hoeveel je ervan inneemt en ongeacht hoeveel tijd je eraan besteedt, is deze verslaving niet eerder in het voetlicht gekomen.

De schrijver van het artikel doet een paar interessante uitspraken. Vind ik. Wat niet betekent dat ik het helemaal met hem eens ben. Maar bezinning zou (voor sommigen) wellicht geen kwaad kunnen.

On topic: Headlinescanner...LOL Lachende smiley Knipoog smiley

Ja, als je ziet als je 'savonds buiten loopt, in hoeveel huizen de tv en pc's aanstaan, iig, duidelijk een tv....

Ja, emn besteed uren aan nieuws, et begint 'sochtends als ze opstaan, 'het nieuws', dan in trein bus, oid, ja, de mentro, of de spits....

Dan op het werk, 'het erover hebben :(

Dan 's avonds weer hetzelfde.

Kijk, es een keertje tv, ja, of es een keertje dat je nieuws kijkt, ok, maar zo bijna obsesief zou ik willen zeggen, nee, dat vind ik niets hoor.

Je kan je tijd veel beter besteden aan lekker lezen, mooie muziek luisteren of een mooie film(gedateerde?) klassiekers oid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 3 februari 2014, 10:37
 
@Shanita

Je kan je tijd veel beter besteden aan lekker lezen, mooie muziek luisteren of een mooie film(gedateerde?) klassiekers oid.

Of Het kleine huis op de prairie Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 10:41
 
JANE410 schreef:
@Shanita

Je kan je tijd veel beter besteden aan lekker lezen, mooie muziek luisteren of een mooie film(gedateerde?) klassiekers oid.

Of Het kleine huis op de prairie Clown smiley

Ik ga de hele serie, negen seizoenen op dvd kopen, ja, zo goed, je kan ze gewoon meerdere keren, zo vaak je wit, bekijken, je ziet namelijk steeds weer andere dingen

Lachende smiley

Even wat nieuws, ja, on topic blijven is ook erg belangrijk Knipoog smiley

Vandaag ligt de Belastingdienst met het nieuws over haar falende informatielijn voor de zoveelste keer onder vuur.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3591713/2014/02/06/De-BelastingTelefoon-deugt-niet-en-meer-beren-op-de-weg-voor-Wiebes.dhtml
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 21:06
 
Sorry, lukt nog niet om een bericht te plaatsen....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 13 februari 2014, 21:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 13 februari 2014, 21:35
 
ANNETTE050 schreef:
Sorry, lukt nog niet om een bericht te plaatsen....

Ik zie toch wat staan hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 16:02
 
http://www.boublog.nl/2014/01/25/baybasin-praat-met-myra-over-de-vervolging-van-joris-d/

Naar aanleiding van de beschikking van het Hof den Bosch die het OM beveelt om Joris D. strafrechtelijk te vervolgen, heeft Myra een gesprek gevoerd met mr. Baybasin. Volgens hem gaat alle eer naar deze drie rechters, maar vooral naar mr. Adèle van der Plas. Zij verdedigt niet alleen hem, maar ook de twee Turkse mannen die zeggen dat ze als kind door Joris D. zijn verkracht en andere slachtoffers van kindermisbruik door Joris D.. Dit alles doet ze belangeloos en gratis!

Daarna gaat het gesprek over de laffe manier waarop de pers al deze jaren is omgegaan met deze zaak. Besef ook dat Baybasin zelf in 2007 zo moedig was om aangifte te doen tegen Joris D., terwijl hij als machteloze gevangene was overgeleverd aan de grillen van deze hoogste topambtenaar van Justitie. Voor deze daad mogen we Baybasin wel dankbaar zijn, want met zijn aangifte haalde hij de zaak Joris D. uit de doofpot!

Vervolgens praat Baybasin even over Micha Kat. Hij heeft veel kritiek op Micha, omdat deze vaak zonder enig onderzoek de meest wilde berichten de wereld in stuurde. Vandaar dat Baybasin en mr. Adèle van der Plas niet meer met hem willen samenwerken. Misschien moet Micha daar zelf even naar luisteren, want dat anderen liever niet met hem willen samenwerken komt door zijn eigen onverantwoordelijke gedrag. Maar, zoals Baybasin letterlijk zegt: “De honden blaffen en de karavaan trekt altijd verder!”

Vanaf minuut 22 gaat het over het Internationale Aanhoudingbevel dat ten grondslag zou liggen aan de arrestatie van Baybasin in 1995, maar dat IAB lijkt helemaal niet te bestaan. Ton Hofstede van Het Haagse Complot heeft met een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur geprobeerd om dat IAB boven water te krijgen, maar bij “Veiligheid en Justitie” kan niemand het vinden. Als het IAB niet blijkt te bestaan, dan is die aanhouding illegaal, een duidelijke vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving. De vraag is dan, wie verantwoordelijk was voor deze illegale arrestatie.

Baybasin legt vervolgens uit wat er gaande was aan geheime afspraken tussen Nederland en Turkije en wat de rol van Demmink daarin was. Dit alles maakte deel uit van de strijd tegen de Koerdische vrijheidsbeweging, waarvan Baybasin een belangrijke en vreedzame representant was. Demmink was op dat moment lid van een internationale commissie die het “Koerdenprobleem” besprak. Maar zelfs als deze commissie vergaderde in Ankara, was Joris D. naar eigen zeggen sinds 1985 nimmer in Turkije. Of toch wel…

Vervolgens vraagt Myra naar mr. Vladimiroff, de advocaat die Baybasin ooit zou hebben verdedigd en daar ook voor werd betaald. De informatie die hij aldus van Baybasin ontving, misbruikte hij om Joris D. te helpen! Mr. Vladimiroff maakte ook deel uit van de commissie Buruma, waar hij het onderzoek naar de getuigen in Turkije frustreerde. Op dit moment is hij zelfs de advocaat van Joris D.! Deze belangenverstrengeling is illegaal en riekt naar oplichting. Baybasin heeft daarover een klacht ingediend en daarvan aangifte gedaan.

De laatste 10 minuten is Baybasin openlijk boos op alle mensen die deze cover-up zo lang in stand hielden. En deze woede betreft bepaald niet alleen zijn eigen lot, maar hij is woedend op de pedofielen die weerloze kinderen verkrachten en op de mensen die het mogelijk maken dat deze onmensen zo lang hun gang konden gaan. Baybasin is meestal heel vriendelijk en beleefd, een hoffelijke man met goede manieren. Maar ik ben blij dat hij, nu Joris D. zal worden vervolgd, eindelijk zijn hart kan luchten!

Aanstaande dinsdag is er een openbare hoorzitting in de rechtbank van Den Haag, waar Baybasin volgens de wet het recht heeft om te worden gehoord. Het gaat over het WOB-verzoek van Ton Hofstede, om inzage in het IAB waarop Baybasin ooit werd gearresteerd. Helaas zit Justitie een beetje met deze zaak verlegen, want dat IAB is nog altijd zoek! Nu willen ze de zitting graag besloten houden. Het is nog maar de vraag of Baybasin naar Den Haag mag komen om te worden gehoord, want hij zit nog altijd in de gevangenis. Maar Justitie moet zich houden aan de wet. Laten we ons daarom allemaal houden aan de wet: kom naar de openbare hoorzitting a.s. dinsdag in Den Haag!

Baybasin about Demmink 25 january 2014 duurt 45 minuten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1