ChristianMatch
 


Forum

Keuzes maken...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 05:26
 
Dingen hebben met keuzes te maken, bijvoorbeeld, Eva at van die appel want ze werd verleid door de slang, en ja, dat was wel een keuze,

Zo kunnen wij ook, elke dag weer keuze maken.

Soms kan dat moeilijk aanvoelen, en ja soms heb je geeneens een keuze, ja als de wekker gaat en je moet werken ja,.....

Maar ja, ik bedoel, we kunnen elke keer de keuze maken, zondigen of niet zondigen, en ja, ik weet zeker dat je niet in de hel komt als je zondigt, want God is genadig en houdt rekening met onze zwakheden, dat staat in de bijbel, en komt onze zwakheden te hulp.
En God ziet ook onze strijd aan die voor iedereen anders is.

Maar ja, ik denk, ja, het kan natuurlijk helpen om geen katten op spek te binden en dus je zelf verre te houden, indien mogelijk natuurlijk, van dingen waarvan je(algemeen bedoeld) kan weten dat die je in een of andere verleiding kunnen brengen.

Waar ik naar toe wil? Nou kijk, dit is naar aanleiding dat de opmerking van waarom Eva dan van die appel at, of ze dan problemen had, want ze deed iets wat niet goed was voor haar.

En ja, ik zelf denk, bijvoorbeeld, men is verslaafd(voorbeeld he?), omdat ie problemen heeft, of, dat kan ook, men heeft problemen omdat ie verslaafd is en had ze daarvoor niet, gewoon, omdat bijvoorbeeld, drank, coke, of iets anders lekker is/kan aanvoelen.

Ik denk, God wil ons helpen met van dingen af te komen, bijvoorbeeld, te veel eten.
En ik denk, dat kán wel in één keer, en het kan ook zo zijn dat dingen en proces kunnen zijn.

Graag gedachten hierover en een gezegende dag! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 januari 2014, 05:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 08:12
 
Mm, wel een breed en ruim onderwerp (wordt moeilijk om of-topic te geraken Lachende smiley met blinkend witte tanden ).

Kiezen heeft met liefde te maken. Liefhebben kun je niet dwingen, daar is beslist vrijheid voor nodig. Ik vermoed dat dit de reden is waarom God de mens zelf de ruimte heeft gegeven keuzes te maken. Omdat God liefde is en wij die liefde alleen kunnen ontvangen wanneer wij Hem liefhebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 18:14
 
Ja denk dat je wel gelijkt hebt. Omdat Adam en Eva van de vrucht van de verboden boom aten zitten wij nu met de gebakken peren.
Zij maakten de verkeerde keuze waardoor wij als mens elke dag en de hele dag keuzes moeten maken. Best lastig soms
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1