ChristianMatch
 


Forum

weinig mannen die meedenken / meepraten
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:33
 
SIMSIM368 schreef:
Echte afknapper voor mij zijn slecht(s) geklede vrouwen, mannen kleden zich over het algemeen te doorsnee,(saai) ook vind ik teveel ijzerwaar in het gezicht een afknapper. Het is wel zo dat vrouwen misschien weleens teveel praten over relaties, kinderen, kleinkinderen en andere emoties terwijl mannen daar juist niet op zitten te wachten.

Sim, ik ben het niet eens met je stelling. Ik ben een man en ik praat ook graag over gevoelens of over kinderen en kleinkinderen (hoewel ik ze zelf niet heb) maar ik luister wel graag naar die verhalen van anderen. Ik ben ook blij dat ik eens een foto krijg van kinderen of kleinkinderen. Dat is ook emphatie, meevoelendheid.

Ijzerwaren of vrouwelijke kleurtjes, kleding, vrouwelijke manieren mag wel. Dat is heel mooi om te ervaren. Zo zie je ook, en dat zeg ik niet zo graag, dat mannen mogen en moeten ook ijdel zijn, een uiting van verzorgen én, ja, ijdellheid.

ik weet dat het niet makkelijk is om over gevoelens te praten. Soms zijn ze niet onder woorden te brengen zoals je bijvoorbeeld niet een bepaalde kleur kan beschrijven. Het is ook soms moeilijk om uit je woorden te komen wanneer je over gevoelens praat. Maar al stamelende, met hulp van de andere en met zelfreflectie kom je echt al een heel eind. Je kan je wel verstoppen maar is het ook niet zo dat je graag gevonden wilt worden?

Frank


Laatst aangepast door
FFT360
op zaterdag 17 mei 2014, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:40
 
SIMSIM368 schreef:
Ik denk een leuk geklede spontane vrouw, die praat en luistert.
Een vrouw die zich verzorgt, lichte make up lekker geurtje (channel, noa)en uitstraling.

Tja dan moet je er ook wel centjes voor hebben voor Chanel... en soms ruiken bepaalde luchies echt niet lekker bij elke vrouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:42
 
JOL252 schreef:
Tja dan moet je er ook wel centjes voor hebben voor Chanel... en soms ruiken bepaalde luchies echt niet lekker bij elke vrouw.

Luchies is net als koken met kruiden en andere dingen...het is experimenteren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:45
 
FFT360 schreef:
Luchies is net als koken met kruiden en andere dingen...het is experimenteren Knipoog smiley


aha Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:51
 
Gaat om de verzorging, een lekker luchtje en die twee namen kende ik. Misschien wel uit de Moederdag tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:52
 
FFT360 schreef:
Sim, ik ben het niet eens met je stelling. Ik ben een man en ik praat ook graag over gevoelens of over kinderen en kleinkinderen (hoewel ik ze zelf niet heb) maar ik luister wel graag naar die verhalen van anderen. Ik ben ook blij dat ik eens een foto krijg van kinderen of kleinkinderen. Dat is ook emphatie, meevoelendheid.

Ijzerwaren of vrouwelijke kleurtjes, kleding, vrouwelijke manieren mag wel. Dat is heel mooi om te ervaren. Zo zie je ook, en dat zeg ik niet zo graag, dat mannen mogen en moeten ook ijdel zijn, een uiting van verzorgen én, ja, ijdellheid.

ik weet dat het niet makkelijk is om over gevoelens te praten. Soms zijn ze niet onder woorden te brengen zoals je bijvoorbeeld niet een bepaalde kleur kan beschrijven. Het is ook soms moeilijk om uit je woorden te komen wanneer je over gevoelens praat. Maar al stamelende, met hulp van de andere en met zelfreflectie kom je echt al een heel eind. Je kan je wel verstoppen maar is het ook niet zo dat je graag gevonden wilt worden?

Frank
Gelukkig dat je het niet met me eens bent. Dan heb je pas een discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE408





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 21:12
 
Geweldig dit topic, maar er zijn ook vrouwen die wel over voetbal praten en heel gezellig en fanatiek een pot voetbal kunnen kijken (zoals ik) misschien een van de weinige maar ze zijn er wel. Enne auto's is ook een leuk onderwerp. Maar al lezend valt het me op dat vooral uiterlijk toch wel heel belangrijk is voor een man.
Er netjes en verzorgd uitzien en lekker ruiken, ach ja dat verwacht is van een man natuurlijk ook.
Mannen zijn niet echt van die praters en op een forum komen ze toch veel minder als vrouwen.
Ik zie dat ook bij het andere forum waar ik op zit, dat is dan wel over een heel ander onderwerp maar ook daar reageren eigenlijk alleen maar heel veel vrouwen.
Maar het is een leuk topic ik blijf het volgen.















Lachende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 21:33
 
Veel mannen kunnen over voetbal en auto's praten. Tis geen boeiend onderwerp en heeft m.i. meer een technisch karakter.
Vrouwen kijken ook veel voetbal omdat het mannen zijn die doen. Zoals mannen tennis kijken omdat het meestal vrouwen zijn die het doen.
Het uiterlijk cq de verpakking is belangrijk. Een cadeau daar gaat het eerst de verpakking af en bij mensen...........................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: zondag 18 mei 2014, 02:04
 
MARIEKE408 schreef:
Geweldig dit topic, maar er zijn ook vrouwen die wel over voetbal praten en heel gezellig en fanatiek een pot voetbal kunnen kijken (zoals ik) misschien een van de weinige maar ze zijn er wel. Enne auto's is ook een leuk onderwerp. Maar al lezend valt het me op dat vooral uiterlijk toch wel heel belangrijk is voor een man.
Er netjes en verzorgd uitzien en lekker ruiken, ach ja dat verwacht is van een man natuurlijk ook.
Mannen zijn niet echt van die praters en op een forum komen ze toch veel minder als vrouwen.
Ik zie dat ook bij het andere forum waar ik op zit, dat is dan wel over een heel ander onderwerp maar ook daar reageren eigenlijk alleen maar heel veel vrouwen.
Maar het is een leuk topic ik blijf het volgen.


Lachende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Lachende smiley


Je bent aan het veralgemenen. Ik heb een jaar lang een vriendin gehad die erg met verzorging bezig was. Die hield of houd van nette kledij en lichaamsverzorging. Ze hielp me op dat gebied. Ik kende er geen snars van voordien. Net zo min als ik iets kende van voetbal of auto's. Het enige wat ik kende van voetbal is dat Japan en Rusland een heel erg mooi volkslied hebben. Dat waren de enigste 5 minuten van voetbal die ik keek. Auto's spreken me ook niet aan. Als ze me vragen welke auto ik heb zeg ik steeds een: ''een rode wagen". Meestal moet ik dan effe naar buiten lopen om te kijken welk merk het is.

In het verleden waren hier op het forum best mooie gesprekken te volgen waar ook een tal van mannen aan deelnamen. Sommige mensen die hier nu nog aanwezig zijn kunnen daar ook van getuigen. Sommige mannen zijn wel mondig genoeg, hoor. Ze niet altijd tactvol, net zoals sommige vrouwen, maar toch kon je hier en daar iets van hen leren.

Ik schreef dit niet met kwade bedoelingen maar ik wilde gewoon iets weerleggen.

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 mei 2014, 09:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 06:43
 
SIMSIM368 schreef:
Veel mannen kunnen over voetbal en auto's praten. Tis geen boeiend onderwerp en heeft m.i. meer een technisch karakter.
Vrouwen kijken ook veel voetbal omdat het mannen zijn die doen. Zoals mannen tennis kijken omdat het meestal vrouwen zijn die het doen.
Het uiterlijk cq de verpakking is belangrijk. Een cadeau daar gaat het eerst de verpakking af en bij mensen...........................

Nou ik zit bij een cadeau echt niet naar de verpakking te kijken. Dat mag van mij een stuk krant zijn. Geef mij het cadeau maar.

Tuurlijk is het leuk dat iemand er leuk uitziet, maar daar kun je naar mijn idee geen relatie op bouwen.

(ps ik gebruik Hugo Boss...... is dat ook goed Engeltje smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 12:12
 
Soms krijg je een cadeau in een hele mooie verpakking....je wordt blij...maar dan haal je idd de verpakking eraf en dan..... Huilende smiley, smiley in tranen ....moet je elke keer als die mensen op bezoek komen dat kitschding weer in de kamer zetten.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 19 mei 2014, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 12:17
 
ANNETTE050 schreef:
Soms krijg je een cadeau in een hele mooie verpakking....je wordt blij...maar dan haal je idd de verpakking eraf en dan..... Huilende smiley, smiley in tranen ....moet je elke keer als die mensen op bezoek komen dat kitschding weer in de kamer zetten.....

Ja, das jammer idd.
Maar wie verplicht je om dat "kitschding" dan in je kamer te zetten?

En ehm.... om een beetje ontopic te blijven: volgens mij zullen mannen zo'n gegeven cadeautje nog minder missen als het niet in je woonkamer staat, als dat vrouwen dat eventueel zullen doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 14:45
 
STEENTJE178 schreef:
Ja, das jammer idd.

Ja, hier hoor ik altijd dat je iets alleen mag ruilen als je het in de verpakking laat zitten...... Huilende smiley, smiley in tranen ....of zijn er elders andere regels .... Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 19 mei 2014, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 17:34
 
ANNETTE050 schreef:
Soms krijg je een cadeau in een hele mooie verpakking....je wordt blij...maar dan haal je idd de verpakking eraf en dan..... Huilende smiley, smiley in tranen ....moet je elke keer als die mensen op bezoek komen dat kitschding weer in de kamer zetten.....


Gewoon een keertje per ongeluk express laten vallen...
Oeps sorryyyy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 19:17
 
Gewoon daar neerzetten waar jij het wil, en wachten tot er een openlijke vraag naar komt. Dan kun je het er altijd nog over hebben, toch? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 20:09
 
STEENTJE178 schreef:
Gewoon daar neerzetten waar jij het wil, en wachten tot er een openlijke vraag naar komt. Dan kun je het er altijd nog over hebben, toch? Lachende smiley

Ahum, het was een beetje als metafoor bedoeld maar gaat nu een geheel eigen leven leiden...zullen we een topic openen wat te doen met dingen die je uit de mooie verpakking hebt gehaald en die je eigenlijk toch niet leuk vindt, waar je eigenlijk niet meer vanaf kunt, maar wel vanaf wilt....vrouwen mogen ook meepraten...lol


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 19 mei 2014, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 21:32
 
*kwartje valt nu*

Tsja, daar krijg je dan zeker geen bonnetje bij.
Volgens mij heb je daar dan vooral wijsheid en moed voor nodig Knipoog smiley


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 19 mei 2014, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:12
 
Zijn weer vrouwen die reageren op 'het cadeau met de mooie verpakking'
Een cadeau zonder verpakking is toch geen cadeau? Of denk ik verkeerd, het is zo leuk als e iets krijgt en niet weet wat erin de verpakking zit. Zo ben ik ook benieuwd wat er in de verpakking zit bij mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:15
 
ANNA415 schreef:
Nou ik zit bij een cadeau echt niet naar de verpakking te kijken. Dat mag van mij een stuk krant zijn. Geef mij het cadeau maar.

Tuurlijk is het leuk dat iemand er leuk uitziet, maar daar kun je naar mijn idee geen relatie op bouwen.

(ps ik gebruik Hugo Boss...... is dat ook goed Engeltje smiley )

Anna ik krijg leuke cadeau 's met mooie verpakking, lijkt wel of ze hier allemaal kado's van de rommelmarkt krijgen. Ennuh Hugo is ook goe hoor!!!
sim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:15
 
Maar toch echt liever een mooi cadeau in een eenvoudig papiertje als een prachtige verpakking en een teleurstellend cadeau....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:17
 
Wat ik bedoel is de verpakking is belangrijk, het verrassings element hiervan is een emotie het gaat uiteindelijk om de creativiteit van de gever die de moeite doet om er aandacht (verpakking) aan te besteden. Het cadeau komt in de tweede plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:21
 
Wat ik bedoel is dat het teleurstellend is wanneer cadeauverpakking en cadeau niet met elkaar matchen, zeg maar. En dan heb ik het niet over een papiertje ofzo....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMSIM368





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: maandag 19 mei 2014, 23:25
 
Het betreft wat ik bedoel het uiterlijk en de verzorging (verpakking) van mensen. Dat is de eerste indruk en wat mij betreft ging het daarom.. Niet om werkelijke verjaardags/moederdag/enz kadootjes die je krijgt met een waardeloze inhoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 06:29
 
SIMSIM368 schreef:
Het betreft wat ik bedoel het uiterlijk en de verzorging (verpakking) van mensen. Dat is de eerste indruk en wat mij betreft ging het daarom.. Niet om werkelijke verjaardags/moederdag/enz kadootjes die je krijgt met een waardeloze inhoud.

Dan is het maar net wat je een leuke verpakking vindt. Een net geklede kerel kan leuk zijn, maar eentje die vuil is ook.

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 09:46
 
ANNETTE050 schreef:
Ahum, het was een beetje als metafoor bedoeld maar gaat nu een geheel eigen leven leiden...zullen we een topic openen wat te doen met dingen die je uit de mooie verpakking hebt gehaald en die je eigenlijk toch niet leuk vindt, waar je eigenlijk niet meer vanaf kunt, maar wel vanaf wilt....vrouwen mogen ook meepraten...lol

Goed idee om een nieuw topic hierover te openen.

Dan kunnen de mannen weer proberen een voorzet te bedenken voor een gespreksonderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 20:07
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Goed idee om een nieuw topic hierover te openen.

Dan kunnen de mannen weer proberen een voorzet te bedenken voor een gespreksonderwerp.

Ik ben benieuwd..............en wacht af.............

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL091





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 20:41
 
Oldtimers, leuke huizen, stijlvolle inrichtingen, sporten, natuur, vrouwen, goede sigaren en likeuren. Wat is het doel van je bestaan hier op deze aarde. Nog meer nodig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 20:52
 
MARCEL091 schreef:
Oldtimers, leuke huizen, stijlvolle inrichtingen, sporten, natuur, vrouwen, goede sigaren en likeuren. Wat is het doel van je bestaan hier op deze aarde. Nog meer nodig?

Ja, een nieuw topic! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:24
 
MARCEL091 schreef:
Oldtimers, leuke huizen, stijlvolle inrichtingen, sporten, natuur, vrouwen, goede sigaren en likeuren. Wat is het doel van je bestaan hier op deze aarde. Nog meer nodig?

Ik hoop toch niet dat dat in volgorde van belangrijkheid is..... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL091





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:30
 
STEENTJE178 schreef:
Ik hoop toch niet dat dat in volgorde van belangrijkheid is..... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Was random opgeschreven. Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

En het zijn leuke gespreksonderwerpen. Niet de belangrijkste dingen in mijn leven. Wel leuke dingen Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3