ChristianMatch
 


Forum

Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 november 2014, 20:55
 
Bij deze maar weer even wat regels onder de aandacht brengen:

* Plaats geen grote lappen tekst op het forum. Dit vergroot de leesbaarheid niet. Blijf to-the-point.

* Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.

*Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.

De vraag werd gesteld waarom het zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan. Misschien bedoelde de topicstarter ook wel situaties waarbij het om een dierbaar persoon gaat? Iemand die jou na aan het hart ligt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 november 2014, 11:54
 
JOL252 schreef:
In het algemeen... er zijn dus uitzonderingen. Deze schaar jij zoals ik het begrijp onder de mensen die op verstandelijk niveau niet tot een beslissing zouden kunnen komen of geen begripsvermogen hebben.

Wie zal het zeggen en wie heeft de wijsheid in pacht?

Godzijdank mijn God die het over- en inzicht heeft. Hij begrijpt de man of de vrouw die het niet meer durft of kan geloven (maar nog wel verlangt) na jaren te hebben meegemaakt van uitgestoten zijn, isolement, de wijzende vinger, de niet-getuigenis die de "gelovige" heeft afgelegd door doen en laten en daarin verzuimd heeft de liefde en de aanvaarding van onze Heer te laten zien. Het is maar 1 uitzondering op de regel van het algemeen maar er zijn er velen.
God ziet het hart. Hij heeft het overzicht. Goddank.

Hai Jol,

Ik denk dat jij gelijk hebt; ik heb te lang en teveel 'christenen' gezien die toch echt dingen deden die de heidenen zelfs helemaal niet vinden kunnen, en die elke keer zichzelf goed praatten zo van 'iedereen is zondaar', en 'God vergeeft', en 'het gaat erom of je gelooft', daden voegen niets toe', etc....
en niet alleen ik, een hele groep mensen met mij de zgnde 'ooit evangelischen';, ja, in zo'n klein stadje waar ik woon, ja, dan hoor je al gauw veel van deze dingen....ik durf al niet eens meer te zeggen dát ik christen ben...vanwege de negatieve bijklank die dat hier al gauw kan hebben....(en nee, ik bedoel dus weer niet iedereen)....ik zeg altijd gewoon dat ik in God geloof.

Het gaat in deze niet dat ik een ongelovig dierbaar iemand zou hebben verloren, en ik me er wat van aantrek dat iedereen in de gemeente roept dat diegene Dús nu in de hel zit.

Dat heb ik wel meegemaakt, dat men dat zei. iemand zei van die en die is overleden en dan meteen de vraag: 'was diegene gelovig?'. Zo ja, dat 'was diegenen nu dus in de hemel, zo nee, dan liep men gewoon weg zonder iets te zeggen, of men negeerde je gewoon.

Hoeveel mensen ken ik niet , door de jaren heen, die ik tegenkom, en die ook al niet meer naar een gemeente gaan, hoeveel mensen heb ik zelf zien vertrekken...

Quote:
JOL: Hij begrijpt de man of de vrouw die het niet meer durft of kan geloven (maar nog wel verlangt) na jaren te hebben meegemaakt van uitgestoten zijn, isolement, de wijzende vinger, de niet-getuigenis die de "gelovige" heeft afgelegd door doen en laten en daarin verzuimd heeft de liefde en de aanvaarding van onze Heer te laten zien. Het is maar 1 uitzondering op de regel van het algemeen maar er zijn er velen.

Dit bedoel ik dus, ik kan het niet zo mooi omschrijven als jij dat doet.

- Overige lap tekst verwijderd. Op te vragen bij de redactie -

Bij deze nogmaals wat regels onder de aandacht brengen:

* Plaats geen grote lappen tekst op het forum. Dit vergroot de leesbaarheid niet. Blijf to-the-point.

Ter aanvulling: reageer niet op verschillende mensen tegelijk in één post. Dit vergroot de leesbaarheid namelijk ook niet.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 november 2014, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 13 november 2014, 17:39
 
De laatste 3 zeer uitgebreide reacties op ITSME zijn verwijderd. Nog wel op te vragen via de redactie.

En bij deze brengen we nogmaals de volgende regel onder de aandacht: Plaats geen grote lappen tekst op het forum. Dit vergroot de leesbaarheid niet. Blijf to-the-point.

Daarnaast...ITSME is al een week geleden gestopt op de site, dus het heeft niet zoveel zin meer om steeds op hem te reageren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 10 december 2014, 13:15
 
Fragment film, over goede mensen die toevallig om wat voor reden dan ook niet geloven en wat de/een 'predikant' erover zegt....

Fragment 'highway to heaven'...http://youtu.be/4OAZv8bgtgs?t=41m15s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4