ChristianMatch
 


Forum

MooiWeer: De Liefde is Echt!
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
BLAUW441





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 02:32
 
De Liefde is Echt!

van 6-11 juli is er in Scheveningen een super mooi evenement! Een week lang zal de boulevard een plek zijn van gebed en ontmoetingen met de mensen in Scheveningen, met elkaar en met God. Voor het eerst in de geschiedenis zal MooiWeer plaatsvinden. Dit is een heel mooi initiatief waar ik super enthousiast van word!



MooiWeer
MooiWeer is een initiatief waarbij christenen van alle achtergronden en leeftijden de handen inéén slaan en zich sterk maken voor:

Oprechte gesprekken
Hoeveel mensen kennen God niet? Hoeveel mensen zou je wel niet willen bereiken met de boodschap dat Jezus van ze houdt? Het is vaak lastig mensen hiermee te bereiken...Tijdens MooiWeer gaan we met de mensen op de boulevard in gesprek, rond het thema: De Liefde is Echt (1: kor 13: Had ik de liefde niet...)

We willen hen vragen hoe zij in het leven staan,wat hen drijft, of ze geloven in echte liefde. We hopen dat er goede gesprekken op gang zullen komen waarn wij iets kunnen laten zien van God's liefde voor ons. Ook zullen we mensen uitnodigen om verder op zoek te gaan naar God, door bv het volgen van een alphacursus in de buurt.

Gebed
De week zal ook een week zijn van gebed. We kunnen een actie zo groot of raar maken als we willen (en dat zal ook gebeuren: Rijdende woonkamers, gebedsballonnen enz.), uiteindelijk verwachten we alles van God.
De hele week zal er gebeden worden voor Nederland, voor Den Haag en specifiek voor de actie. In gebed willen we de liefdeloosheid van de wereld voor God brengen en hem vragen om verandering in harten van mensen en om Zijn aanwezigheid. Er zal ook een ministryteam zijn om te bidden voor de deelnemers.

Verbondenheid
Deze actie is interkerkelijk. Mensen vanuit allerlei achtergronden doen mee. Tijdens de week trek je intensief met elkaar op, tijdens de gesprekken, maar ook tijdens de vijwilligersbarecue's aan het einde van iedere dag! we hopen dat christenen elkaar zo beter leren kennen en we ons meer en meer mogen realiseren dat we met al onze verschillen een eenheid vormen. Onze God is zoveel groter dan alleen onze kerk, onze bijbelkring of onze vriendenclub!

Dus...ben jij, net als ik, toe aan een week vol ontmoetingen? Kom dan ook!
Je kan meedoen in het gespreksteam, maar ook als supportteam je bv bezig houden met de lunch etc. Ook kan je komen om mee te bidden, mee te paten of gewoon even de sfeer te proeven.

Laten we Scheveningen laten zien dat God's Liefde écht is!

http://www.MooiWeer.org
http://facebook.com/mooiweer


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 juni 2015, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 09:50
 
Mooi idee voor in Scheveningen.

Alleen weet ik als Scheveninger,dat de Scheveningers zelf niet op de drukke boulevard komen.

Wanneer ik mee zou doen,
Stelde ik voor om dan Op Urk te eindigen.

Ja toch nie tan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLAUW441





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 28 juni 2015, 10:44
 
Dat kan ik me goed voorstellen.
De actie wordt wel van te voren aangekondigd op posters in bushokjes, moving billboards etc. Scheveningers die op zoek zijn naar een goed gesprek zullen ons dus weten te vinden :) en ook de dagjesmensen/ toeristen die op de blvrd zijn zijn natuurlijk welkom.

Eindigen in Urk lijkt me mooi. Misschien voor volgend jaar?,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 19:58
 
Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 23:55
 
GERARD072 schreef:
Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Koppes,
want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 1 juli 2015, 00:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 07:13
 
HEIDE062 schreef:
Koppes,
want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard.

Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 09:34
 
GERARD072 schreef:
Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel!


Geef niet...
Als je er maar geen gewoonte van maakt;)


Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 1 juli 2015, 09:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:15
 
Waarvan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:26
 
GERARD072 schreef:
Waarvan?

Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je
Gebruik ik wel vaker.
Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?..
Maar dan weer terug naar het onderwerp.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 1 juli 2015, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:35
 
HEIDE062 schreef:
Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je
Gebruik ik wel vaker.
Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?..
Maar dan weer terug naar het onderwerp.

Nee, ik denk na voordat ik iets zeg. Maar inderdaad, terug naar het onderwerp! :)


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 1 juli 2015, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 09:22
 
Gerard het is een mooie actie (topic)
Daar zou jij best wel meer over kunnen zeggen:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:27
 
Uhm; komt allen en leer de Heer kennen? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:39
 
Ja Gerard,helemaal gelijk in.
Maar evangeliseren is toch alleen maar zaaien?..
Of kan je op Scheveningen op die dag God aannemen als een bos rozen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:03
 
Tsja, evangeliseren, geen idee of dat alleen zaaien is, zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik; na een tijd van de Aardse verleidingen 'genoten' te hebben tot de conclusie gekomen dat ik God nodig had/heb in mijn leven.

Daar heb ik met heel mijn hart voor gebeden en sindsdien is mijn leven veranderd. Ben nu een boek(je) aan het lezen: "Hardheid van hart" van Andrew Wommack. Daar staat een stuk in over het ontvangen van Jezus Christus en de Heilige Geest. In die hoofdstukken staan een paar bijbelcitaten:

Over ontvangen van Jezus Christus:

"Want, al wie de Naam des Heren aanroept, zal behouden worden" Romeinen 10: 13.

"Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden; want met het hart gelooft men tot gerichtigheid en met de mond belijdt men tot behoudenis." Romeinen 10: 9-10

En over ontvangen van de Heilige Geest:

"Want een ieder, die bidt, ontvangt en wie zoekt, vindt en wie klopt, hem zal opengedaan worden..." Lukas 11:10

"Indien gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader uit de hemel de Heilige Geest geven aan hen, die Hem daarom bidden" Lukas 11:13

Nu zijn dit natuurlijk stukken die 'uit zijn verband getrokken zijn' want het zijn passages uit bijbelstukken zelf.

Kan alleen zeggen dat ik dit zelf zo heb mogen ervaren. En zoals ik die bijbelstukken lees komt het neer op zoals jij het noemt "Het aannemen van een bos rode rozen". Máár, dit moet men wel vanuit heel het hart willen en zonder twijfel. Zonder ongeloof. En dáár zit hem vaak de crux dat veel wonderen God's tegenwoordig niet meer werken.

Mensen worden hard gemaakt naar het woord God's. Daar hoef je alleen de tv / radio maar voor aan te zetten en te luisteren naar de lyrics:

"De schrandere ziet het onheil en bergt zich, maar de onverstandige gaan hun gang en moeten boeten." Spreuken 22:3

Degenen echter die het Woord van God geloven hebben een enorm voordeel boven de anderen. Degenen met onderscheidingsvermogen en die op de Bijbel vertrouwen zien het kwaad van te voren aankomen en vinden bescherming bij de Allerhoogste.

Maar dat is hoe ik het zie, een ieder staat vrij om zijn eigen weg te bewandelen.


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 4 juli 2015, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:36
 
Gerard..
Ik ben verrast over dit mooie stukje schrijven door jou hier.
Natuurlijk zie ook een stuk persoonlijke beleving er in terug komen.

Overigens is het woord na te spreken..de rede dat een mensen hart geraakt kan worden.
En dat zie ik jou doen hier.mooi!

Het is niet mijn bedoeling nog meer over de actie kwijt te willen.
Wel ben ik er altijd op tegen geweest..(ik heb ook mijn gebreken)wanneer ik de mens zelf aan het werk zie gaan.

Ik geef toe dat ik wel is botst tegen het zomaar kunnen aannemen van God.
Juist omdat God in Zijn woord mij duidelijk leert..dat ik dood ben.
En dit pas ontdekt wanneer de Geest mij levend maakt.

Hoor ik nog mensen getuigen dat ze dood waren.in de beleving?..

Als God zelf ergens zegt; zal ik nog geloof vinden wanneer ik weder kom?
Dan mag ik mij wel onderzoeken.
Goed...evangeliseren...ik lees dat dit alles van God zelf verwacht gaat worden.
Maardat mensen het even kunnen aannemen alsof Hij een lieveheersbeestje is?..
Persoonlijk zie ik momenteel.ja,wel een God vandaag die blijft roepen in/op welke weg ook.
Maar dat Hij zeker komende is met Zijn oordelen.de fiolen/bekers van Zijn Toorn die leeg worden gegoten over de aarde.

God gaat eerlijk met de mensen om.

Natuurlijk is mijn hoop dat in die week mensen geraakt worden.
En leren uit te gaan tot Hem.
Die de verdrukte recht doet.
De wees en de weduwe staande wil houden.
En zich ontfermen wil over,die door Hem,in zichzelf hebben ontdekt NIETS te hebben.

(vergun mij hier of daar de woordspeling)


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 5 juli 2015, 00:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RNOORD800





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 14:51
 
Ik ben op het moment ook boeken aan het lezen van Andrew Wommack en dat kan ik iedereen zeer aan bevelen. Ik las net deze discussie en zou graag iets willen toevoegen.

@Heide;

Hoe bedoel je wanneer ik de mens zelf aan het werk zie?
Dat is namelijk (imo) precies de bedoeling van God. Hij wil door mensen heen werken met de Heilige Geest en die kan vervolgens mensen harten aanraken en openen.

Maakt alle volken tot mijn discipelen. (kan de tekst niet vinden) en Romeinen 10 vs 14: Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Wie zij niet geloven? En hoe zullen zij in Hem geloven van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder iemand die predikt?

Ik denk dat het aannemen van Jezus exact is wat Gerard al gezegd heeft en staat in Romeinen. Ik ben bang Heide dat je denkt dat er een soort van heiliging/kennis moet zijn voordat je iets kan verkrijgen van God en een relatie met hem hebben? Ik denk dat het liefde en genade is en dat we uit ons zelf helemaal niks kunnen. Ook zijn alle mensen zondig, en derven de heerlijkheid Gods..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RNOORD800





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 14:59
 
ps: oh ik zie dat je dat zelf ook zei van het woord spreken is wanneer een mensen hart aangeraakt kan worden. Wat bedoelde je dan met de mens zelf aan het werk zien?

Goed weekend allen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 22:14
 
Fijn, al meer gesprekstof op het Forum.


RNOORD,
Doordat ik punten uit mijn reactie's niet opnieuw wil ophalen,
Moet ik jou n'beetje telleurstellen.
Ook zie je dat ik nergens een spoor van discussies.Hier op dit Forum.wil achter laten.

Ongetwijfeld hebben ook anderen jou reactie's gelezen:)
Jij hebt Ook, de waarheid hier laten zien.
En jou mening is nodig.
En ben ook ik blij dat je meedenkt hier.

Jij fijn weekend.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 4 juli 2015, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RNOORD800





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 13:21
 
ok helder.. ik vond het wel een mooie en interessante discussie.
Ik lees mijn bericht nog even terug en wil nog even aangeven dat het niet mijn bedoeling was om te wijzen of te oordelen. (Als dat wel zo over kwam dan mijn excuses.) ik denk dat dit soort discussies vooral opbouwend voor elkaar kunnen zijn.

Hoop btw dat het weer een beetje mooi is/blijft in Scheveningen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 13:46
 
RNOORD800 schreef:
ok helder.. ik vond het wel een mooie en interessante discussie.
Ik lees mijn bericht nog even terug en wil nog even aangeven dat het niet mijn bedoeling was om te wijzen of te oordelen. (Als dat wel zo over kwam dan mijn excuses.) ik denk dat dit soort discussies vooral opbouwend voor elkaar kunnen zijn.

Hoop btw dat het weer een beetje mooi is/blijft in Scheveningen!



RNOORD..
De persoon die hier de topic plaatste kan dit niet meer delen.
Het was meer als flyer bedoelt.

'Kzou zeggen;open even een topic?
Wanneer je meer wilt delen hier over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1