ChristianMatch
 


Forum

"Het denken voor een ander"..
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: donderdag 12 oktober 2017, 13:06
 
Ja,het denken voor een ander..

Het lijkt wat gek opgemerkt wanneer ik zeg dat de meeste onzekerheid voort komt uit het feit,dat ik vaak de gedachte in mij geloof over hoe een ander over mij denkt.

Neem nu is,dat ik s'morgens online kom,en vervolgens een foto ziet van iemand, waarvan ik al dacht: hij of zij zal wel dit of dat over mij denken.
En,nu stuit ik die morgen op een nieuwe foto van juist die persoon waar hij of zij misschien voor mijn gevoel bozer op kijkt dan de vorige foto?!....
Er schieten meteen allerlei gevoelens door mij heen van : zie je!...dat doet die persoon gewoon om mij te kwetsen.

De knop omzetten:
Men kan niet in het hoofd van die ander kijken.
Uit profielen kan geen directe aanleiding gevonden worden dat die persoon jou niet mag.
Probeer te denken: wat leuk , iedereen mag mij :) ,je zou wel is gelijk kunnen hebben.
En deze: iedereen of iemand heeft recht om mij niet leuk te vinden.

En als laatste: Verblijd je in God,waar je mee praat en jou u en mij kent.

En dan de vraag:
Hoe ga ik daar mee om wanneer ik deze onzekerheid van "denken over een ander" gevoel, binnen een relatie?..


Laatst aangepast door
HEIDE573
op donderdag 12 oktober 2017, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 12 oktober 2017, 14:42
 
HEIDE573 schreef:
Ja,het denken voor een ander..

Het lijkt wat gek opgemerkt wanneer ik zeg dat de meeste onzekerheid voort komt uit het feit,dat ik vaak de gedachte in mij gelooft over hoe een ander over mij denkt.

Neem nu is,dat ik s'morgens online kom,en vervolgens een foto ziet van iemand, waarvan ik al dacht: hij of zij zal wel dit of dat over mij denken.
En,nu stuit je die morgen op een nieuwe foto van juist die persoon waar hij of zij misschien voor jou gevoel bozer op kijkt dan de vorige foto?!....
Er schieten meteen allerlei gevoelens door je heen van : zie je!...dat doet die persoon gewoon om mij te kwetsen.

De knop omzetten:
Men kan niet in het hoofd van die ander kijken.
Uit profielen kan geen directe aanleiding gevonden worden dat die persoon jou niet mag.
Probeer te denken: wat leuk , iedereen mag mij :) ,je zou wel is gelijk kunnen hebben.
En deze: iedereen of iemand heeft recht om mij niet leuk te vinden.

En als laatste: Verblijd je in God,waar je mee praat en jou u en mij kent.

En dan de vraag:
Hoe ga ik daar mee om wanneer ik deze onzekerheid van "denken over een ander" gevoel, binnen een relatie?..

De beste manier is om met die persoon in gesprek te gaan.
net als foto's zijn woorden niet altijd de woorden die je zelf leest.
want ook die lees je met een eigen innerlijke emotie.
je onzekerheid, boosheid, verliefdheid, afkeer kan je behoorlijk in de weg zitten op wat je ziet of leest.....als je de persoon in kwestie niet kent.

kennis maken en ontdekken of het waar is wat je denkt, als dat is wat je wilt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: donderdag 12 oktober 2017, 15:29
 
HOBBS314 schreef:
De beste manier is om met die persoon in gesprek te gaan.
net als foto's zijn woorden niet altijd de woorden die je zelf leest.
want ook die lees je met een eigen innerlijke emotie.
je onzekerheid, boosheid, verliefdheid, afkeer kan je behoorlijk in de weg zitten op wat je ziet of leest.....als je de persoon in kwestie niet kent.

kennis maken en ontdekken of het waar is wat je denkt, als dat is wat je wilt Clown smiley


Bedankt voor je reactie Hobbs..

Ik denk dat ik niet bij de persoon moet aan kloppen of het waar is, want dit kan de hele wereld wel voor mij zijn.
maar werken moet aan mijn gedachten ,dat ik onnodig voor de ander denkt.

Wanneer ik bij de kassa aan komt met een zak snoep,en mensen mij zien als een fors persoon,dan leg ik er de volgende keer liever 2 appels bij.
Zodat die ander (weer)denkt dat ik ook nog gezond bezig ben.
Waarom mag ik van mijzelf niet gewoon van een zak snoep genieten?..

Zo zijn er plenty voorbeelden.
Maar wil het zoveel mogelijk houden bij wat deze gedachte ( voor een ander denken)binnen een relatie kan veroorzaken?


Laatst aangepast door
HEIDE573
op donderdag 12 oktober 2017, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 12 oktober 2017, 20:55
 
HEIDE573 schreef:
Ja,het denken voor een ander..

Het lijkt wat gek opgemerkt wanneer ik zeg dat de meeste onzekerheid voort komt uit het feit,dat ik vaak de gedachte in mij geloof over hoe een ander over mij denkt.

Neem nu is,dat ik s'morgens online kom,en vervolgens een foto ziet van iemand, waarvan ik al dacht: hij of zij zal wel dit of dat over mij denken.
En,nu stuit ik die morgen op een nieuwe foto van juist die persoon waar hij of zij misschien voor mijn gevoel bozer op kijkt dan de vorige foto?!....
Er schieten meteen allerlei gevoelens door mij heen van : zie je!...dat doet die persoon gewoon om mij te kwetsen.

De knop omzetten:
Men kan niet in het hoofd van die ander kijken.
Uit profielen kan geen directe aanleiding gevonden worden dat die persoon jou niet mag.
Probeer te denken: wat leuk , iedereen mag mij :) ,je zou wel is gelijk kunnen hebben.
En deze: iedereen of iemand heeft recht om mij niet leuk te vinden.

En als laatste: Verblijd je in God,waar je mee praat en jou u en mij kent.

En dan de vraag:
Hoe ga ik daar mee om wanneer ik deze onzekerheid van "denken over een ander" gevoel, binnen een relatie?..

Heb even de behoefte om te reageren hoe ik het zie omtrent je vraag!

Gedachten van ieder mens zijn vrij.
Niemand kan bepalen hoe je denkt, zijn jouw gedachten.
Nog belangrijker het zijn je eigen gevoelens.
De onderliggende gedachte wat is je behoefte.
Het gaat erom dat je mag zijn wie je bent
Iemand mag je, vind je leuk of niet.

Zegt iets over de ander enerzijds, anderzijds hoe je hier zelf mee omgaat. Ik lees profielen, heb daar ook mijn eigen gedachten over.

Persoonlijk vind ik ondanks een klik via mailverkeer/of chatten, het waardevoller om iemand zijn stem te horen of iemand face to face te ontmoeten. Dan pas kun je zeggen of je wel of niet iemand leuk vindt.
Je ziet dan hoe de ander non-verbaal/verbaal reageert.

God heeft je geschapen, hij is je maker!

Er kunnen veel factoren een rol spelen door eerdere ervaringen.
Dit model onderstaand is bruikbaar in alle facetten in ons leven.
Hou het nu beperkt.

Drie posities:
Transactionele analyse gaat ervan uit dat we vanuit drie posities of ‘zienswijzen’ kunnen reageren op situaties en andere mensen:

1. de ouder
2. de volwassene
3. het kind

Bron:
- Kessels & Smit.(2013)

Wij hebben allen de volwassen mens/kind/ouder in ons. Ongeacht leeftijd. Soms reageren wij als kind, naar mate wij worden getriggerd door eerdere ervaringen in ons leven. In sommige situaties komt dit voor. Even voor mijzelf sprekend ik word getriggerd als mensen dominant zijn tegen mij. Mijn verantwoording om hiermee om te gaan. Ander voorbeeld ik moest een jaarverslag schrijven. Mijn manager gaf aan dat ik bepaalde punten niet goed had beargumenteerd. Ik kan dan reageren als kind, ben drie weken bezig geweest met dit verslag, zonde van mijn tijd. Of ik reageer als volwassen individu. Leg mij uit wat ik kan veranderen en geef mij de tijd hiervoor. Soms reageren wij als volwassen mensen. Ligt aan de situatie. Aan de andere kant hebben wij de ouder in ons nodig die voor ons zorgt. Er is altijd een stemmetje in ons dit is de innerlijke kritische ouder.

Invullen is menselijk, het gaat erom hoeveel invloed je/jouw gedachten hebben op situaties. Je kan het omschrijven als moeilijke gedachten. Wel belangrijk om bij jezelf te onderzoeken waarom je invult/deze gedachten/gevoelens dan naar voren komen.

Ben het eens met Hobbes dat je in een gesprek duidelijkheid krijgt. Mailen vind ik monotoon, je kan iets opschrijven of aangeven waarvan jij denkt dat de ander dit ook begrijpt. De ander kan dit totaal anders lezen.

In een relatie is communicatie erg belangrijk. In alle situaties overigens als het om invullen gaat. Maar ik blijf even bij je vraag. Ik denk dat openheid, erkenning, waardering, en respect de elementen zijn waar het omgaat. Authentiek, je kwetsbaar durven opstellen, je onzekerheid/ angst//autonomie/verbinding benoemen zeker in een relatie met een partner. Door mijn eigen levenservaring geleerd om onafhankelijk te zijn van mensen die mij energie kosten, ook hoe zij over mij denken. Steek liever energie in mensen die bij mij horen!

Mooi citaat:
Kwetsbaarheid ten voeten uit gaf ooit Theodore Roosevelt aan als man in een toespraak in Parijs. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat, zijn gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed. Die zich kranig weert; die fouten maakt en keer op keer tekortschiet, omdat niemand nu eenmaal onvermijdelijk is!

Die desondanks toch probeert iets te bereiken; die groot enthousiasme en grote toewijding kent; die zich helemaal geeft voor de goede zaak. Geen kwestie van verliezen of winnen. Maar een kwestie van inzien/acceptatie.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op donderdag 12 oktober 2017, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 02:27
 
HEIDE573 schreef:
Bedankt voor je reactie Hobbs..

Ik denk dat ik niet bij de persoon moet aan kloppen of het waar is, want dit kan de hele wereld wel voor mij zijn.
maar werken moet aan mijn gedachten ,dat ik onnodig voor de ander denkt.

Wanneer ik bij de kassa aan komt met een zak snoep,en mensen mij zien als een fors persoon,dan leg ik er de volgende keer liever 2 appels bij.
Zodat die ander (weer)denkt dat ik ook nog gezond bezig ben.
Waarom mag ik van mijzelf niet gewoon van een zak snoep genieten?..

Zo zijn er plenty voorbeelden.
Maar wil het zoveel mogelijk houden bij wat deze gedachte ( voor een ander denken)binnen een relatie kan veroorzaken?

Ik vraag me af wat je voor hebt met voor een ander denken.

Als je het hebt over het staan met een zak snoep bij de kassa en je voelt daarover ongemakkelijk, zou ik bijna zeggen dat je je schaamt.
dat er kritiek is op jezelf.
mag je van je zelf die zak snoep kopen wordt het dan meer.
want als het van je zelf mag zal de stem die je ongemakkelijk wil maken het zwijgen opgelegd worden.
en dat geldt voor veel dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 12:01
 
MARENTH030 schreef:
Heb even de behoefte om te reageren hoe ik het zie omtrent je vraag!

Gedachten van ieder mens zijn vrij.
Niemand kan bepalen hoe je denkt, zijn jouw gedachten.
Nog belangrijker het zijn je eigen gevoelens.
De onderliggende gedachte wat is je behoefte.
Het gaat erom dat je mag zijn wie je bent
Iemand mag je, vind je leuk of niet.

Zegt iets over de ander enerzijds, anderzijds hoe je hier zelf mee omgaat. Ik lees profielen, heb daar ook mijn eigen gedachten over.

Persoonlijk vind ik ondanks een klik via mailverkeer/of chatten, het waardevoller om iemand zijn stem te horen of iemand face to face te ontmoeten. Dan pas kun je zeggen of je wel of niet iemand leuk vindt.
Je ziet dan hoe de ander non-verbaal/verbaal reageert.

God heeft je geschapen, hij is je maker!

Er kunnen veel factoren een rol spelen door eerdere ervaringen.
Dit model onderstaand is bruikbaar in alle facetten in ons leven.
Hou het nu beperkt.

Drie posities:
Transactionele analyse gaat ervan uit dat we vanuit drie posities of ‘zienswijzen’ kunnen reageren op situaties en andere mensen:

1. de ouder
2. de volwassene
3. het kind

Bron:
- Kessels & Smit.(2013)

Wij hebben allen de volwassen mens/kind/ouder in ons. Ongeacht leeftijd. Soms reageren wij als kind, naar mate wij worden getriggerd door eerdere ervaringen in ons leven. In sommige situaties komt dit voor. Even voor mijzelf sprekend ik word getriggerd als mensen dominant zijn tegen mij. Mijn verantwoording om hiermee om te gaan. Ander voorbeeld ik moest een jaarverslag schrijven. Mijn manager gaf aan dat ik bepaalde punten niet goed had beargumenteerd. Ik kan dan reageren als kind, ben drie weken bezig geweest met dit verslag, zonde van mijn tijd. Of ik reageer als volwassen individu. Leg mij uit wat ik kan veranderen en geef mij de tijd hiervoor. Soms reageren wij als volwassen mensen. Ligt aan de situatie. Aan de andere kant hebben wij de ouder in ons nodig die voor ons zorgt. Er is altijd een stemmetje in ons dit is de innerlijke kritische ouder.

Invullen is menselijk, het gaat erom hoeveel invloed je/jouw gedachten hebben op situaties. Je kan het omschrijven als moeilijke gedachten. Wel belangrijk om bij jezelf te onderzoeken waarom je invult/deze gedachten/gevoelens dan naar voren komen.

Ben het eens met Hobbes dat je in een gesprek duidelijkheid krijgt. Mailen vind ik monotoon, je kan iets opschrijven of aangeven waarvan jij denkt dat de ander dit ook begrijpt. De ander kan dit totaal anders lezen.

In een relatie is communicatie erg belangrijk. In alle situaties overigens als het om invullen gaat. Maar ik blijf even bij je vraag. Ik denk dat openheid, erkenning, waardering, en respect de elementen zijn waar het omgaat. Authentiek, je kwetsbaar durven opstellen, je onzekerheid/ angst//autonomie/verbinding benoemen zeker in een relatie met een partner. Door mijn eigen levenservaring geleerd om onafhankelijk te zijn van mensen die mij energie kosten, ook hoe zij over mij denken. Steek liever energie in mensen die bij mij horen!

Mooi citaat:
Kwetsbaarheid ten voeten uit gaf ooit Theodore Roosevelt aan als man in een toespraak in Parijs. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat, zijn gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed. Die zich kranig weert; die fouten maakt en keer op keer tekortschiet, omdat niemand nu eenmaal onvermijdelijk is!

Die desondanks toch probeert iets te bereiken; die groot enthousiasme en grote toewijding kent; die zich helemaal geeft voor de goede zaak. Geen kwestie van verliezen of winnen. Maar een kwestie van inzien/acceptatie.

Gr. Marenth.


Bedankt Marenth, mooie posting!
Voor je tijd en aandacht voor dit Topic onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 12:02
 
HOBBS314 schreef:
Ik vraag me af wat je voor hebt met voor een ander denken.

Als je het hebt over het staan met een zak snoep bij de kassa en je voelt daarover ongemakkelijk, zou ik bijna zeggen dat je je schaamt.
dat er kritiek is op jezelf.
mag je van je zelf die zak snoep kopen wordt het dan meer.
want als het van je zelf mag zal de stem die je ongemakkelijk wil maken het zwijgen opgelegd worden.
en dat geldt voor veel dingen.



Hoi Hobbs,

Dit is denk ik ook wat ik er mee zeggen wilde :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 12:22
 
HEIDE573 schreef:
Hoi Hobbs,

Dit is denk ik ook wat ik er mee zeggen wilde :)

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 14:32
 
HOBBS314 schreef:
:)



Jij lacht zelfs voor een ander .... grapje!


Verraste, verbaasde smiley

Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 14:54
 
HEIDE573 schreef:
Jij lacht zelfs voor een ander .... grapje!


Verraste, verbaasde smiley

Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Een glimlach doet vaak wonderen.

Niet altijd....je hebt ook mensen die zich daar aan kunnen ergeren Verraste, verbaasde smiley

Ik was over je stukje aan het nadenken en bedacht dat je het hebt over strijd in je denken en het over pleasen van mensen.

Klopt dat??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 15:01
 
HOBBS314 schreef:
Een glimlach doet vaak wonderen.

Niet altijd....je hebt ook mensen die zich daar aan kunnen ergeren Verraste, verbaasde smiley

Ik was over je stukje aan het nadenken en bedacht dat je het hebt over strijd in je denken en het over pleasen van mensen.

Klopt dat??


Klopt, ik had dat laatst bij de kassa,maar van een kassière kan ik een hoop hebben :) ze ergerde zich niet,maar was moe

Wat ik er alleen over zeggen wil: De Dichter geïnspireerd door de Heilige geest geeft dingen te zien.


Laatst aangepast door
HEIDE573
op vrijdag 13 oktober 2017, 15:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 19:05
 
HEIDE573 schreef:
Klopt, ik had dat laatst bij de kassa,maar van een kassière kan ik een hoop hebben :) ze ergerde zich niet,maar was moe

Wat ik er alleen over zeggen wil: De Dichter geïnspireerd door de Heilige geest geeft dingen te zien.

Amen. :) (als ik er een neus bij zet krijg ik een poppetje met een superglimlach en die bedoel ik niet, dus pik even jouwe)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 oktober 2017, 22:25
 
HOBBS314 schreef:
Amen. :) (als ik er een neus bij zet krijg ik een poppetje met een superglimlach en die bedoel ik niet, dus pik even jouwe)

Wat is er mis met een super glimlach?..
Zolang het maar in de vorm van een winkje is Verraste, verbaasde smiley


Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zondag 15 oktober 2017, 22:56
 
HEIDE573 schreef:
Wat is er mis met een super glimlach?..
Zolang het maar in de vorm van een winkje is Verraste, verbaasde smiley


Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

een winkjes glimlach??? Knipoog smiley die? Of.... Lachende smiley met blinkend witte tanden die? Gefrustreerde smiley deze uh...kijkt wel met kromme mondhoeken maarre uh ....denk het niet... Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley deze heeft een winkje? ? Duiveltje smiley deze ook... Verraste, verbaasde smiley
Huilende smiley, smiley in tranen Kwijlende smiley deze kwijlt volgens mij Smiley met dichtgeplakte mond Huilende smiley, smiley in tranen.... Woedende smiley deze heeft ook iets bij beide oren Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley deze slaapt, ziet er niet uit dat hij een winkje heeft Coole smiley met zonnebril deze heeft vandaag buiten gekeken... Clown smiley

Boze smiley deze heeft een boemerang, Lachende smiley de superglimlach... Kotsende smiley uh....ga dit niet onderzoeken op een winkje....dan zijn er nog 2???over.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt die lijken mij niet Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HOBBS314
op zondag 15 oktober 2017, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 11:00
 
HOBBS314 schreef:
een winkjes glimlach??? Knipoog smiley die? Of.... Lachende smiley met blinkend witte tanden die? Gefrustreerde smiley deze uh...kijkt wel met kromme mondhoeken maarre uh ....denk het niet... Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley deze heeft een winkje? ? Duiveltje smiley deze ook... Verraste, verbaasde smiley
Huilende smiley, smiley in tranen Kwijlende smiley deze kwijlt volgens mij Smiley met dichtgeplakte mond Huilende smiley, smiley in tranen.... Woedende smiley deze heeft ook iets bij beide oren Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley deze slaapt, ziet er niet uit dat hij een winkje heeft Coole smiley met zonnebril deze heeft vandaag buiten gekeken... Clown smiley

Boze smiley deze heeft een boemerang, Lachende smiley de superglimlach... Kotsende smiley uh....ga dit niet onderzoeken op een winkje....dan zijn er nog 2???over.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt die lijken mij niet Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley



Een Chinese man geeft bij een patatzaak zijn bestelling door:¢$¥£??•|`~×÷¶?}{=?™®%£~? ®°=\¶×???£||? en uh 1 cola

Waarop de verkoper zegt: dat heb ik, maar wat was dat laatste ook al weer?!...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 11:11
 
HEIDE573 schreef:
Een Chinese man geeft bij een patatzaak zijn bestelling door:¢$¥£??•|`~×÷¶?}{=?™®%£~? ®°=\¶×???£||? en uh 1 cola

Waarop de verkoper zegt: dat heb ik, maar wat was dat laatste ook al weer?!...

Geschokte, onthutste smiley vergeet hij nou "gewoon" de reizende apotheek Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 11:34
 
HOBBS314 schreef:
Geschokte, onthutste smiley vergeet hij nou "gewoon" de reizende apotheek Verraste, verbaasde smiley



Oké noem je dat zo :)

Ben totaal niet voor moppen die o.a ook over andere Culturen enzo gaan,deze vind ik erg grappig.
Natuurlijk gehoord in een Haagse patatzaak.

Echte Hagenezen geen blad voor de mond:
Eens met een Haagse vriend in een patatzaak staande: zei gerust tegen de verkoper: Gooi er voor mij 2 gladde pijpen in( frikandellen),en geef die bruuine ook wat :))

Daar sta je dan:)
Maar kan aardig wat hebben . Slapende smiley
En ben blé dat ik een Scheveninger ben ;)


Laatst aangepast door
HEIDE573
op maandag 16 oktober 2017, 11:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 15:59
 
HEIDE573 schreef:
Oké noem je dat zo :)

Ben totaal niet voor moppen die o.a ook over andere Culturen enzo gaan,deze vind ik erg grappig.
Natuurlijk gehoord in een Haagse patatzaak.

Echte Hagenezen geen blad voor de mond:
Eens met een Haagse vriend in een patatzaak staande: zei gerust tegen de verkoper: Gooi er voor mij 2 gladde pijpen in( frikandellen),en geef die bruuine ook wat :))

Daar sta je dan:)
Maar kan aardig wat hebben . Slapende smiley
En ben blé dat ik een Scheveninger ben ;)

Hij moet uren de zon in voor een bruin velletje Knipoog smiley

Ik moest even nadenken bij ble......maar dat is dialect neem ik aan :) voor blijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 16:33
 
HOBBS314 schreef:
Hij moet uren de zon in voor een bruin velletje Knipoog smiley

Ik moest even nadenken bij ble......maar dat is dialect neem ik aan :) voor blijt.


*Geloof dat die gozer zelf een mooie bruine vriendin had,dus maakte hij juist zulks grappen :)

Echt Scheveningse dialect heb ik niet meegekregen,daar had m'n moeder géén tijd voor.
We hadden 18 ramen in huis,die môsten gezeemd worden.

Maar even terug naar het onderwerp.
Ik ga heel even bedenken wat er nog meer nodig is op dit terrein: "denken voor een ander"..


Laatst aangepast door
HEIDE573
op dinsdag 17 oktober 2017, 09:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 16:55
 
Eigeluk kunnenwe het hier wel sluiten,denk ik...
Denken voor een ander heeft ten diepste hier wennig uit leg meer nodig.
Mogt er iemand toch nog :). een kwestie kunnen bedenkuh
Dan zijn we er as de kippen bé
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 17:11
 
Heel gek,maar mij schiet toch nog ff klein dingetje te binnen:)

Wat nu,ja wat nu...wanneer de een een ochtend mens is en je toekomstige vriend of vriendin een avond mens is.

Nou,mooie afsluiter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 20:31
 
HEIDE573 schreef:
Heel gek,maar mij schiet toch nog ff klein dingetje te binnen:)

Wat nu,ja wat nu...wanneer de een een ochtend mens is en je toekomstige vriend of vriendin een avond mens is.

Nou,mooie afsluiter.

Dank zal je geduld moeten hebben met elkaar
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: maandag 16 oktober 2017, 21:57
 
HOBBS314 schreef:
Dank zal je geduld moeten hebben met elkaar
Engeltje smiley


Klopt!
Sommigen mensen beginnen na 10e nog aan een legpuzzel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 oktober 2017, 11:35
 
HEIDE573 schreef:
Klopt!
Sommigen mensen beginnen na 10e nog aan een legpuzzel.

Ja....leuk toch...legpuzzels. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 oktober 2017, 20:29
 
HOBBS314 schreef:
Ja....leuk toch...legpuzzels. Verlegen lachende smiley


Ja vroeger wel is gedaan.

1 puzzel van 999 stukjes, kan ik me nog goed herinneren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 oktober 2017, 21:12
 
HEIDE573 schreef:
Ja vroeger wel is gedaan.

1 puzzel van 999 stukjes, kan ik me nog goed herinneren.

De 1000e was zoek??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 oktober 2017, 21:24
 
HOBBS314 schreef:
De 1000e was zoek??


Ja klopt.
999 stukjes ben je niet zo snel kwijt?!...:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOBBS314





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 18 oktober 2017, 17:07
 
HEIDE573 schreef:
Ja klopt.
999 stukjes ben je niet zo snel kwijt?!...:)

Heb ik ook een keer gehad....Ik heb de puzzel in elkaar gezet..opgeplakt en op de plaats waar het ontbrekende stukje was, heb ik een grote vlinder geplakt.

Dat heeft daarna een tijdje bij mij aan de muur gehangen
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: woensdag 18 oktober 2017, 21:00
 
HOBBS314 schreef:
Heb ik ook een keer gehad....Ik heb de puzzel in elkaar gezet..opgeplakt en op de plaats waar het ontbrekende stukje was, heb ik een grote vlinder geplakt.

Dat heeft daarna een tijdje bij mij aan de muur gehangen
Verlegen lachende smiley


Waar vlinders al niet goed voor zijn :)))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: donderdag 19 oktober 2017, 12:47
 
We hebben het Topic nog kunnen redden, door even wat over te gaan op de vlinder tocht :)

Alle gekheid op een stokje.


Het denken voor een ander kan dus ook in velerlei opzichten verkeerd zijn.
Natuurlijk bestaat er ook nog een voor een ander denken in de goede zin,maar dat is een ander onderwerp.

Ik besef dat wij bijna aangekomen zijn in de IK tijdperk.
in de hele maatschappij kan ik soms aanvoelen dat iedereen een behoorlijke muur om zich heen aan het optrekken is.
Wanneer kan ik nog dingen geloven zegt men......dus blijf ik dicht bij me zelf.
Dicht bij mijzelf blijven,is in zekere zin een kracht.
Maar die kracht kan verkeerd gebruikt gaan worden...

Tot hier toe
Misschien later hierover meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2