ChristianMatch
 


Forum

Een volledige lock down. Wat doet dat met jou?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LOES133





Berichten: 72

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2020, 23:36
 
Volledige lock down.


Tja de volledige lock down is nu sinds gisteren een feit.
Een ingrijpende maatregel in ons dagelijkse leven, juist nu voor kerst.

Wat voor effect heeft deze lock down op jouw leven?
Begrijp je het of ben je er vol onbegrip , boos over?

Wat is het effect van corona op jouw leven? Wil je dat met ons delen?

Maar misschien nog wel meer.... hoe kunnen we toch positief bijdragen in deze ellende? Heb jij een voorbeeld?

Positief inzetten is toch wat wij als christenen nastreven.....?

Ben benieuwd naar jouw verhaal, en zal mijn verhaal zeker ook een plek op deze topic geven.

Dank voor jouw reactie of misschien wel vraag waar een ander lid op kan antwoorden.

De lock down en corona treft ons allemaal. Er is nog nooit een ziekte / pandemie geweest die niet alle landen op de wereld getroffen heeft.

En wat zegt de Bijbel over corona?

Reageer gerust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2020, 01:13
 
LOES133 schreef:
Volledige lock down.


Tja de volledige lock down is nu sinds gisteren een feit.
Een ingrijpende maatregel in ons dagelijkse leven, juist nu voor kerst.

Wat voor effect heeft deze lock down op jouw leven?
Begrijp je het of ben je er vol onbegrip , boos over?

Wat is het effect van corona op jouw leven? Wil je dat met ons delen?

Maar misschien nog wel meer.... hoe kunnen we toch positief bijdragen in deze ellende? Heb jij een voorbeeld?

Positief inzetten is toch wat wij als christenen nastreven.....?

Ben benieuwd naar jouw verhaal, en zal mijn verhaal zeker ook een plek op deze topic geven.

Dank voor jouw reactie of misschien wel vraag waar een ander lid op kan antwoorden.

De lock down en corona treft ons allemaal. Er is nog nooit een ziekte / pandemie geweest die niet alle landen op de wereld getroffen heeft.

En wat zegt de Bijbel over corona?

Reageer gerust.

Dank je wel Loes, goed om hierover van gedachten te wisselen. In de eerste plaats ben ik dankbaar dat ik gezond ben. Mijn werk kan doen, werk deze periode en bij de vorige lock down thuis. Voorrecht vind ik dat dit kan met de middelen die er zijn. In mijn persoonlijk leven ga ik de face to face contacten missen met mensen die mij dierbaar zijn bij mij horen. Dat vind ik moeilijk. Aanraking/knuffel die ik nu ga missen. Omdat dit ook een primaire levensbehoefte is voor mij.

Kan niet op bezoek bij mijn vader is recentelijk positief getest. Ik denk zelf dat het voor vele mensen een wat andere kerst wordt door deze maatregelingen enerzijds. Anderzijds denk ik aan de mensen die dit jaar eenzaam en alleen zijn geweest. Dierbaren hebben verloren verdrietige periodes hebben meegemaakt. Persoonlijk denk ik dat velen in onze samenleving denken dat alles maakbaar is. Wij en ik zijn verwend. Vele dingen die vanzelfsprekend waren zijn niet meer vanzelfsprekend. Wij allen leven in een gebroken samenleving. Geen waardeoordeel naar/voor anderen. Belangrijk vind ik dat ik kijk nu naar wat ik heb, niet wat er niet kan. Tel mijn zegeningen iedere dag. Denk dan aan vele mensen die in andere omstandigheden moeten leven. Zonder de primaire levensbehoeften.

Persoonlijk geloof ik wel dat deze pandemie er niet zomaar is. God spreekt door zijn megafoon dat is mijn ervaring. Als ik openbaring lees en lees wat er vooraf gaat aan de wederkomst. De voorbereiding op adventstijd is verwachting en hoop voor alle mensen die klein en afhankelijk van God zijn.
God heeft zijn zoon gegeven, de zonden gedragen voor ons allen. Hoopvol voor een ieder die in hem gelooft. Wens jullie allen Gods zegen toe.

Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SCHIPPER929





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2020, 11:19
 
LOES133 schreef:
Volledige lock down.


Tja de volledige lock down is nu sinds gisteren een feit.
Een ingrijpende maatregel in ons dagelijkse leven, juist nu voor kerst.

Wat voor effect heeft deze lock down op jouw leven?
Begrijp je het of ben je er vol onbegrip , boos over?

Wat is het effect van corona op jouw leven? Wil je dat met ons delen?

Maar misschien nog wel meer.... hoe kunnen we toch positief bijdragen in deze ellende? Heb jij een voorbeeld?

Positief inzetten is toch wat wij als christenen nastreven.....?

Ben benieuwd naar jouw verhaal, en zal mijn verhaal zeker ook een plek op deze topic geven.

Dank voor jouw reactie of misschien wel vraag waar een ander lid op kan antwoorden.

De lock down en corona treft ons allemaal. Er is nog nooit een ziekte / pandemie geweest die niet alle landen op de wereld getroffen heeft.

En wat zegt de Bijbel over corona?

Reageer gerust.


De lockdown heeft ons raar te pakken, helaas kunne we niet zonder maatregelen.
Het jammere in het geheel is dat er geen afwegingen worden gemaakt aangaande de feiten die er zijn. Er zijn die het goed vinden zo'n lockdown terwijl anderen ook redenen hebben om er tegen in te gaan. De hele maatschappij staat op zijn kop en er is geen advies orgaan die de plussen en minne tegen elkaar afzet om zo tot een goed besluit aangaande het hele Corona gebeuren te maken.

IK pleit voor een andere aanpak en dat men daar naar op zoek gaat, namelijk aanpakken van de schade die Corona een mens aandoet. Dus meer op zoek naar medicatie die dus schade herstellen. Vaccineren kan een oplossing zijn maar in hoeverre is dat gezond?

Wij zouden met z'n achten, als gezin, kerstmis vieren maar omdat een ieder zich aan de regels heeft gehouden en er geen Corona is, krijgen we als beloning dat het feest niet door kan gaan.

Er is nu al veel onderzocht en er zijn goede bevindingen gedaan, helaas moet de commercie voorrang hebben boven gezondheid van de mensheid, dat stuit mij tegen de borst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1