ChristianMatch
 


Forum

Terugblik
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 12:06
 
Het jaar 2020 was anders. Gezondheid was het afgelopen jaar geen vanzelfsprekendheid. Om gezond te blijven hebben wij ons aan regels moeten houden die nooit eerder bestonden en onze wereld veranderde. Gezondheid daarin tegen is nooit vanzelfsprekend en hebben wij dit niet in onze eigen hand. Mijn ervaring en die van vele anderen is dat het soms moeilijk was om vrijheid in te leveren allerlei activiteiten te moeten schrappen voor “het landsbelang” Niet alles loopt zoals wij dit willen. Anderzijds zijn/waren wij ook niets gewend.

Verbinding met anderen is essentieel. Was dit jaar ook voor velen en mij beperkt. Het knuffelen, iemand troosten was niet mogelijk. Realiseerde mij dat dit nu een daad van liefde was. Besef dat je niet onbekommerd kon wandelen niet naast elkaar kon zitten. Of elkaar vastpakken en lachen alles op afstand. Met de gedachte aan aerosolen met het virus die als een wolkje op weg konden zijn naar die ander.

Creativiteit en flexibiliteit waren nodig. Ondanks alle beperkingen waren de contacten voor mij intiemer en intenser. Samen zijn vond ik iets anders dan met velen samenzijn. Een andere dynamiek. Meer aandacht voor elkaar, verbinding voelen. Dankbaarheid voor alles wat er wel was.

Ik denk aan alle mensen die eenzaam zijn. Velen die dierbaren hebben verloren door het virus of door een andere ziekte zelfdoding of andere gezondheidsproblemen. Mensen op de vlucht verdreven van huis en haard met angst en onzekerheid. Mensen die failliet gingen. Financiële problemen door sluiting van bedrijven, ondernemers klein/groot. Topje van de ijsberg!

In het leven zijn kleine dingen essentieel voor ieder mens. Glimlach, gebaar, luisterend oor, iets betekenen voor de ander. Respect, verdraagzaamheid, en betrokkenheid. Mijn wens voor iedereen wees lief voor elkaar. Vraag verheldering als er dingen onduidelijk zijn. Koester de mooie momenten met allen die je dierbaar zijn bij je horen!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1