ChristianMatch
 


Forum

Geloofs verschil.
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:40
 
Daar bedoel ik mee,binnen de Christelijke Kerk.
Jezus is de Belangrijkste,want Wie mij Niet aanvaart,kom niet tot de Vader.
Pinkstergemeente,was onbesproken,in mijn opvoeding,en RKK,helemaal,verguisd.
Best was ik jalours op de RKK,op zondag,gingen zij naar het Café,hielden kermis,en voetbal.
Ik en mijn broers en zussen,de straffe hands des heeren op die soms slopende dag,zonder enige vreugde,en saaie preken aanhoren.

Dat wee u,zit niet erg in mijn gestel,en geest.
De ernst van Profetie,juist weer wel,onderzoek dus.

Ergens heb ik geleerd,keer Uw hoofd af,van degene die niet in de rechte paden wandelen,van het ware brood.
Geen idee,welk brood dus.
Want ik eet,volgranenbrood,omdat ik dat lekker vind.
En een ander Witbrood,om dat het mals is,en lekker verteerd.
Van het zelfde graan dus maar anders gebakken,in geloofsopbouw.
Volgens Prognoze,van de Reformatie,kom geen enkele RKK mens,in de Hemel.
En de RKK Kerk,eerd de Paus,zoals de Refo Gemeente Calvijn als Beelddragend erkennen,als Jezus Christus.

Alle boeken van de Schrijver,Toon Kortooms,bezit ik,puur RKK dus.
Ik hou van die humor,en geniet ervan.
Maar ? het is ook een geloofsovertuiging,van die Schijver,als Thomas a Kempis.
De Liefde Dus,zoekt zich zelf niet.
Want je leest een bewogen hart,met groot respeckt,in zijn ook verdere literatuur,over de Reformatie.
Lees dan de Zwarte plak,van die schrijver.
Autobiografie,van waar gebeurd verhaal,zij stelden hun leven in gevaar,om Joden te verbergen,uit Chr Geloof,en de dood aanvaarden in dat werk.
De straat in het Dorp,America,is vernoemd naar die Familie,de Poelsstraat dus.
Zij deden het Voor Jezus Christus,en sloegen nooit hun ochtendgebed over,ondanks hun leven,willekeur was,van de Nazi,en SS.
Ach het was wel de rozekrans bidden,en tot Maria.
Maar vele gebeden zijn verhoord,en geheiligd.
Zij wisten wat de Gekruisigde Christus Betekende.
En dat ik geschiedenis,altijd onderzoek,is geen dementie van mij,ik wil er van leren,want de Bijbel is ook geschiedenis.
En toch realiteit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALICE495





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:50
 
Ik moet eerlijk bekennen nu dat ik dit ook mee heb gemaakt dat er zo veel verschil zit in het geloof dat het mij best wel verdriet doet.
Maar ja de mens heeft een eigen keus gekregen om te geloven wat hun willen geloven.
Ik denk dat je de mensen in hun eigen waarde moet laten en alleen maar kunt bidden voor elkaar en dat we straks met zn allen bij Hem mogen komen.
Tegen elkaar ingaan heeft toch geen zin, want dat heb ik wel gemerkt dat je dan geen stap verder komt.
Maar voor elkaar bidden en God vragen om Zijn leiding dat is denk ik de enige manier om dichter tot Hem te komen.
En niet te vergeten het evangelie door te geven aan anderen is nooit verkeerd, maar ja daar heeft iedereen ook weer een eigen beeld van hoe ze dat zien.
Het blijft gewoon lastig allemaal.
Bidden en los laten en het aan Hem overlaten, dat is wat ik aan het doen ben. Luisteren naar de stem van God wat Hij ons te vertellen heeft.
Althans zo voelt het voor mij zo op dit moment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 23:57
 
Ja , moeilijk... verschillen zijn er en makkelijk te vinden ook en pro en anti studies maken ook...
uiteindelijk gaat het om jou relatie met God de Schepper. de Vader, God de Zoon en de Heilige Geest die ons veel doet begrijpen en geloof me, ieder mag komen tot de Vader zoals hij/zij is.
De enige weg is via Zijn Zoon.
Dat kan binnen de Rk Binnen de PKN binnen de Pinksterbeweging en alle andere denkbare organisaties die zich kerk noemen.
Binnen welke kerk dan ook, God kent jou door en door, Jij mag bij hem horen,, jij mag koemn zoals je bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:43
 
De verschillen tussen de zovele zgn. christelijke richtingen zit hem in interpretatieverschil van (delen van) de Bijbel.

Het ene geloof schrijft bijvoorbeeld voor dat je ingeschreven moet staan in een kerkregister om tot de kerk te behoren en dus een christen te zijn, de andere kerk verwerpt dat en zegt dat iedereen die zijn zonden heeft beleden voor God en vergeving ontvangen heeft van God een christen is.

Wat de verschillende geloven binnen het christendom ook leren, ik geloof dat in ieder geloof hier op aarde, mensen zijn die dat met de volle overtuiging doen dat ze God dienen en Jezus Christus navolgen.
Ik waag het niet om daarover te gaan oordelen, want het zou zo maar kunnen dat juist andere mensen dan ik denk in de hemel komen. De cruciale vraag in geloof is "leef ik zoals God van mij verwacht, dien ik Hem oprecht en volledig en ziet Hij met een welgevallen op mij neer?".
Als dat zo is, dan hoef je ook niet te vrezen dat je niet in de hemel terecht komt.

Dat wil niet zeggen dat je lekker verder achterover kunt gaan leunen, van zo ... dat zit wel goed. De talenten die je hebt gekregen moet je gebruiken om meer talenten te verwerven.

Geloven is dus werken. Werken aan jezelf welteverstaan. Werken aan je relatie met God. Werken aan je relatie met je medemens, wie dat ook is.
Werken, werken, werken ... totdat je uiteindelijk eeuwig mag rusten.

Hoe kan je werken? Dat begint met eerbied, ontzag en respect voor elkaar, voor de schepping, voor de Bijbel en voor God.

In dit kader moet ik echter wel aan Paulus denken. Hij was volledig overtuigd dat hij God diende. Tot hij op weg naar Damaskus om de christenen te vervolgen, te martelen en te doden door Jezus Zelf tegengehouden werd met onder ander de vraag: "Saulus, waarom vervolgt gij Mij?" Dat was een complete shock voor Saulus, want hij was volledig overtuigd dat hij de jusite weg volgde, op de juiste wijze God diende. Wat een ontgoogeling voor hem. Daar had hij echt een tijd voor nodig om echt tot bezinning te kunnen komen. Blind gemaakt, om alleen in zichzelf te kunnen kijken en de noodzakelijke strijd met zichzelf en de satan te leveren om vervolgens na een periode van geestelijke groei en rijping als de grootste apostel te voorschijn te komen die de geschiedenis gekend heeft.

Tjonge, jonge ... wie zijn wij om elkaar te veroordelen?
Nee, sorry ... ik waag me daar echt niet aan.


Groet,
André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1