ChristianMatch
 


Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 11:16
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik geloof werkelijk niet dat Roady en Zoeker robots en napraters zijn, shanita. Laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp hun manier van denken heel goed en sta er zelf ook zo tegenover omdat ik in staat ben de nuances in het verhaal te zien. Maar blijkbaar is het pad dat zij en ik hebben afgelegd een andere dan die van jou en is er geen mogelijkheid om elkaar op dit punt te vinden. Soms is het dan beter dit te accepteren en erop te vertrouwen dat God met ieder van ons Zijn eigen weg gaat. Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken. Knipoog smiley


Tja, het is altijd makkelijk invullen bij de ander.....Wat is er mis met een pittige discussie? Je hoeft hem niet te lezen het mag.....Blij dat jij het allemaal begrijpt en de nuances ziet, ik zie ze niet..........soms blijven dingen onbegrijpelijk voor de ander en dat is prima toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 11:20
 
ZOEKER064 schreef:
Blij dat we het hier in ieder geval over eens zijn Willemijn!

Mijn leven lang ben ik weggelopen voor emoties. Conflict vermijdend. De kunst is om juist als de emoties oplopen, toch weer terug te stappen. En elkaar te blijven zoeken. Dat is duidelijk niet de weg van de minste weerstand ...

Al met al heb ik tot dusver voor mezelf in ieder geval waardevolle lessen geleerd.

Als man, en dan speciaal gereformeerd opgevoed, is het zo normaal om theoretisch over van alles en nog wat te praten (de objectieve waarheid waar ik toch niet aan kan voldoen) los van enige emotie en koppeling aan eigen gedrag. Leuk "spelen" met gedachten, spelen met teksten.

Het is dan erg confronterend om met iemand in discussie te gaan die dat hele onderscheid niet kent. En dat is niet goed of fout of zo, het is gewoon een heel andere belevingswereld.

Het heeft me heel wat emotionele reacties van Shanita gekost om te begrijpen waar voor haar dingen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn; theorie en emotie, maar ook emotie en specifieke ervaring.
Het maakt het leven er zeker niet makkelijker op ...

Bedankt Jol voor de beslissende zet als het gaat om het inzicht dat er verschil is tussen vergeven en vergeving vragen..




Respect voor je woorden Zoeker, we nemen allemaal onze eigen geschiedenis mee en reageren van daar uit........Dat kan soms hoog oplopen maar
Uiteindelijk kom je er wijzer uit en dat is zo mooi van dit soort discussies....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:25
 
Ja Zoeker, ik ook: RESPECT!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
Pagina 9 van 9