ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JEAN248
ChristianMatch forum index » Berichten van JEAN248
Auteur Bericht
JEAN248 (46)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2015, 16:32
BerichtOnderwerp: Genesis
 
GERARD072 schreef:
Ik heb sinds een maand weer eens een Pathe pas aangeschaft. Ik kijk geen tv, maar soms heb ik enorme behoefte om de nieuwste films te zien. Laatste keer was ruim 4 / 5 jaar geleden.

Nu valt mij al in een paar films op dat er wordt verwezen naar Genisis. Met Films als:

Terminator: Genesys
Knock knock: waarin één van die doorgedraaide grietjes zo het en;
Pixels: waar met een opmerking wordt gerefereerd aan het bijbelse Genesis.

Iemand een idee waarom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEAN248 (46)





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2015, 17:58
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
ANNA415 schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.
Beetje late reactie maar Matheus 24:36 is compleet uit zijn context gehaald wat profetieen betreft. Meer dan 30 procent in de bijbel gaat over profetieen.
Dit gaat alleen over het precieze moment wanneer de Heere Jezus in zijn volle glorie als God terugkeert. De Heere Jezus sprak naar het volk altijd over zichzelf als de Zoon des Mensen. Maar de Heere Jezus die zowel 100% mens en God was moest zijn godelijkhijd afleggen om te kunnen sterven in het menselijk en zondevolle vlees van de bloedlijn van David en als voorbeeld voor zijn volgelingen, niet zijn macht maar de macht van de Vader door Hem heen. Hebreeën 4:14-16
Dewijl wij dan een groten Hogepriester hebben, Die door de hemelen doorgegaan is, namelijk Jezus, den Zoon van God, zo laat ons deze belijdenis vasthouden. 15 Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde. 16 Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd.
Maar in de hemel heeft de Heere Jezus zijn Godellijkheid weer opgenomen om een hogepriester voor de mensheid te zijn zoals Aaron dat was op aarde voor het volk Israel. Dit betekent dus ook dat Jezus het ure nu wel weet. Johannes 10:30 Ik en de Vader zijn een. Johannes Al wat de Vader heeft, is Mijn; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen. 100% God en ook Mens was ook nodig om een nieuw en beter verbond te maken (de ladder van Jakob)Hebreeën 10: 34 Want gij hebt ook over mijn banden medelijden gehad, en de roving uwer goederen met blijdschap aangenomen, wetende, dat gij hebt in uzelven een beter en blijvend goed in de hemelen.Hosea 4:6 Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is. Openbaring maar ook het boek van Daniel worden ook wel de profetische tweelingen genoemd. Openbaring 1: De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten;Openbaring betekent ook wel onthulling. Wat betekend profetie? een uitspraak uit naam van een godheid die de toekomst voorspelt.
Openbaring 22:6
En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden. 7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart
10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij. Wat betekend niet verzegelen? Dat het voor iedereen te bestuderen is. Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 2 Timotheüs 3:16 Jesaja 28:9 Wien zou Hij dan de kennis leren, en wien zou Hij het gehoorde te verstaan geven? Den gespeenden van de melk, den afgetrokkenen van de borsten? 10 Want het is gebod op gebod, gebod op gebod, regel op regel, regel op regel, hier een weinig, daar een weinig12 Wat dan betekent melk? Want gij, daar gij leraars behoordet te zijn vanwege den tijd, hebt wederom van node, dat men u lere, welke de eerste beginselen zijn der woorden Gods; en gij zijt geworden, als die melk van node hebben, en niet vaste spijze. 13 Want een iegelijk, die der melk deelachtig is, die is onervaren in het woord der gerechtigheid; want hij is
een kind.. En gij, Daniel! sluit deze woorden toe, en verzegel dit boek, tot den tijd van het einde; velen zullen het naspeuren, en de wetenschap zal vermenigvuldigd worden. Conclusie: Openbaring maar ook het boek van Daniel gaan over de hisrosche gebeurenissen die moeten plaatsvinden tot de wederkomst van de heere Jezus Christus. Het gaat om voorspellingen die in de toekomst moeten plaatsvinden, vanaf Christus hemelvaart tot zijn wederkomst. Tevens wijst het woord op een diepere en betere methode van bijbelstudie. Wat zorgt voor vast voedsel i.p.v. melk(de beginselen). Ook blijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JEAN248
Pagina 1 van 1