Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2016, 22:30
Onderwerp: Liefde is
|
|
|
Liefde is het antwoord Liefde is het geneesmiddel Liefde ontwapent de pijn, de haat, het verdriet. Liefde volhardt, laat zich niet afschepen. Liefde blijft liefhebben, totdat zij overwint. Niet door geweld, haat, gevaar, moeilijkheden of tegenslagen, door niets is liefde te verslaan. Liefde steekt een hand uit naar de ander in zijn isolement. Liefde houdt vast, ook als er geen kracht meer is om die hand te grijpen. Liefde begrijpt alleen maar, zonder te vragen. Liefde is een zegenende hand op een zere plek. Liefde is in de diepste zin: "De ander bij Jezus brengen." Liefde plaatst Jezus tussen jezelf en de ander in. Liefde troost, liefde geneest, zij bedekt wat is geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2016, 12:25
Onderwerp: Neem de tijd, o mijn ziel...
|
|
|
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd om te overdenken, tot je door te laten dringen... hoe groot Zijn liefde is. Neem de tijd om te ontdekken op welke wijze Hij Zijn liefde laat zien.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd en vind rust in Zijn liefde en trouw. Neem de tijd tot je hart gevuld is met verwondering, aanbidding en vreugde.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd tot deze kostbare waarheid deel is van je leven. Neem de tijd en groei in volharding en standvastigheid.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:16
Onderwerp: Je bent
|
|
|
Je bent Mijn creatie Je bent Mijn gedicht Je bent Mijn muziek Je bent Mijn lied
Je bent wie Ik liefheb in wie ik geloof
Je bent Mijn beminde Mijn liefste bezit
Je bent Mijn dans Je bent Mijn schilderij
Je bent een schitterende uiting van Mij!
Dus leef je leven Dans en wees blij!
Want je zult altijd kostbaar zijn voor Mij
Durf te geloven dat Ik van je hou
Durf te leven want Ik ben trouw.
Durf te genieten Durf en droom!
Want Mijn hart is zeker: Ik zal het doen!
De toekomst is zo mooi Zo vol van ervaringen van Mijn liefde van Mijn grootheid van Mijn goedheid
Je zult Mijn glorie zien in je leven en hier op aarde!
Je hemelse Vader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:12
Onderwerp: Geliefde kind
|
|
|
Jij bent mijn geliefde kind in wie ik een welbehagen heb.
Prent het in je geheugen vergeet het niet:
IK HOU VAN JOU!
Weet je dat?
Kom maar in Mijn armen Ik zal je tegen me aandrukken Ik wil je koesteren Als een vader zijn kind Als een moeder haar kind.
Zo veilig ben je Als een kind in de armen van de moeder.
Nooit zal Ik je verlaten Nooit laat Ik je alleen Je bent van Mij Ik sla Mijn arm om je heen Laat je nooit meer alleen!
Ik zal heel dichtbij je zijn. Altijd! Ik ben altijd heel dichtbij je geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:07
Onderwerp: Mijn genade is genoeg
|
|
|
Mijn genade is genoeg Mijn offer is genoeg Je hoeft het niet te verdienen Je krijgt het omdat Ik van je hou!
Je bent veilig IN MIJ.
Ontspan in mijn liefde.
Je hoeft niet te streven of hard te werken om Mijn doelen te bereiken.
Geniet van Mij en van je omgeving en vanuit die vrede, die rust zal Mijn Geest tot Mijn doel komen.
Een kraan wacht geduldig tot hij wordt opengedraaid.
Daarom: geniet en ontspan en laat Mij het werk doen.
Ik zal de kraan opendraaien en het water zal stromen en stromen en stromen uit jou naar de mensen om je heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 14:59
Onderwerp: De Heer zegt tegen jou
|
|
|
De Heer zegt tegen jou:
Ik zorg altijd voor je.
Als je door het duister moet gaan hou Ik je nog steviger vast!
Ik laat alles meewerken ten goede.
De diepste pijn en strijd doe ik meewerken ten goede voor je. Ik keer het om en breng zegen voort uit de strijd.
Doe alles vanuit Mijn rust.
Vanuit Mijn rust zal Mijn Geest heel sterk gaan werken.
Laat je nooit opjagen!
Ik ben een eeuwige God en jij hebt het eeuwige leven. Ik heb alle tijd die er is.
Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.
Ik ben eeuwig.
Dus rust en ontspan in Mij. In Mijn rust komt de kracht veel meer tot uiting.
Er zijn kleine dingen die voor mensen onbelangrijk lijken maar juist daardoor werk ik heel krachtig zonder uiterlijk vertoon.
---
Wees niet ongerust Mijn kind, want Ik ben met je.
Ik heb mijn hand naar je uitgestrekt om je te helpen. Elke dag opnieuw zal ik klaarstaan voor je om je te helpen.
Ik laat je niet in de steek, Ik laat je niet zitten. Zit dus niet bij de pakken neer! Want ik ga iets moois doen.
Vestig je blik op wat komen gaat.
Heb geen twijfel Heb geen angst Want Ik ben een groot en machtig God en Ik heb Mijn arm om je heen geslagen.
Ik ben de God die alles waarmaakt. Ik doe wat Ik heb beloofd. Ik maak alles. Ik maak je dromen waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 14:46
Onderwerp: Interview met God
|
|
|
Ik droomde dat ik een interview met God had. "Dus je wilt mij interviewen?" vroeg God. "Als U tijd heeft" zei ik. God glimlachte. "Mijn tijd is eeuwigheid." "Welke vragen heb je voor mij in gedachten?" "Wat verbaast U het meest over de mensheid?"
God antwoordde... "Dat zij uitgekeken zijn op hun kinderjaren, zij zich haasten om volwassen te worden en dan terugverlangen naar hun kind zijn." "Dat zij hun gezondheid verliezen om rijk te worden en dan hun geld verliezen om hun gezondheid terug te winnen." "Dat door verlangend naar de toekomst te kijken zij het heden vergeten, zodat zij noch in het heden, noch in de toekomst leven." "Dat zij leven alsof zij onsterfelijk zijn en sterven alsof zij nooit geleefd hebben." God nam mijn hand in de Zijne en wij zwegen een poosje.
Toen vroeg ik... "Als een ouder, wat zijn enkele levenslessen die u Uw kinderen wilt leren?" "Dat je niemand kunt dwingen van je te houden. Alles wat je kunt doen is aanvaarden dat een ander van je houdt." "Dat het niet goed is jezelf te vergelijken met anderen." "Leren te vergeven door vergevingsgezind te zijn." "Dat het maar een paar seconden neemt om gapende wonden te maken bij degenen van wie je houdt en dat het jaren kost om ze te helen." "Dat een rijk persoon niet iemand is die het meest bezig, maar het minste nodig heeft." "Dat er mensen zijn die innig van hen houden, maar eenvoudig nog niet hebben geleerd hun gevoelens te uiten." "Dat twee personen naar hetzelfde kunnen kijken, maar iets verschillends zien." "Dat het niet genoeg is elkaar te vergeven, maar dat zij zichzelf ook moeten vergeven."
"Bedankt voor Uw tijd" zei ik nederig. "Is er nog iets anders wat U uw kinderen wilt laten weten?" God glimlachte en zei, "Weet dat hier ben... altijd."
|
|
Naar boven |
|
|