ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIO564
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO564
Auteur Bericht
MARIO564 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 10 augustus 2017, 17:40
BerichtOnderwerp: Getuigenissen
 
Met getuigenissen ben ik bekend. Niet alleen bij mij in de kerk, maar ook bij het verenigingswerk waar ik bestuurslid van ben. Ik wil daarom best het voortouw nemen, en als er 1 schaap over de dam komt, dan volgen er misschien meer.

De reden dat ik op deze site zit, is omdat ik weer het geluk zoek in mijn leven. Ruim 2 jaar geleden ben ik gescheiden. In eerste instantie raakte ik mijn vertrouwen kwijt. Alles wat ik dacht te hebben, was ik ineens kwijt.

Van een stad als Leeuwarden, ben ik naar een dorpje verhuisd, in de kop van Friesland. Daar ben ik tot rust gekomen, en in de rust ben ik gaan nadenken wat God met mij van plan is. Langzaam ben ik verder gegroeid in mijn geloofsleven. Ik dacht, omdat ik mijn hele leven al christen ben, alles al te weten, maar mijn ogen gingen open. In, laat mij maar zeggen korte tijd, ben ik geestelijk gegroeid, en daar ben ik God enorm dankbaar voor. De mens deed de deur dicht, maar God opende een venster in mijn leven.

De liefde heb ik nog niet gevonden, maar wel de rust bij God. Op Hem vertrouw ik, en ik leg alles bij Hem neer. Mensen die mij persoonlijk kennen, zien dat ik veranderd ben. Ja, ruim 12 kilo lichter, maar dat komt wel weer aan. Maar vooral dat ik gegroeid ben in geloof. Ik ben nu zo'n jaar bestuurslid van een christelijke vereniging van mannen, in het noorden van het land, en zet mij in voor Gods werk. Hij heeft mij geholpen, en Hij zal ook verder met mij gaan.

Ik heb gemerkt dat na regen (tegenslagen) echt de zonneschijn komt (dichter bij God)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO564 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juli 2017, 22:57
BerichtOnderwerp: 20 mei, uitje in het noorden van het land
 
Klinkt goed. Als er weer een uitje in het noorden is, dan hoop ik zeker aanwezig te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO564 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juli 2017, 12:00
BerichtOnderwerp: Tips voor een date
 
ESTHER363 schreef:
Een date is een ontmoeting een date is nog niet ja ik wil. Toch voelt het voor mij soms wel als een sollicitatiegesprek.

Klopt. Bij zowel een sollicitatiegesprek als wel bij een date, kan het betekenen dat je een nieuwe weg in slaat. Alleen is een sollicitatiegesprek formeel, zakelijk, en kan een date, als het klikt, een stap zijn naar een nieuw leven. Niet meer alleen, maar samen. Voor beide keuzes is gebed zeer belangrijk.

Maar wat betreft kleding denk ik wel dat je jezelf moet blijven, en je niet anders voor moet doen dan je bent. Zo heb ik morgen weer een sollicitatiegesprek. Spannend, maar ik ga wel als mijzelf, en ga niet meer strak in het pak voor gesprek. Bij een date zie ik dat ook zo. Wanneer God een lieve vrouw op mijn pad brengt, en het moment van de date komt, dan probeer ik mijzelf te blijven, en ga ik als mijzelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO564 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juli 2017, 11:38
BerichtOnderwerp: Mooiste Bijbeltekst
 
Zelf heb ik ook meerdere Bijbels in huis. Van de herziene statenvertaling tot de Williibrordvertaling. Handig om teksten te vergelijken, en om te begrijpen wat er werkelijk staat

Er zijn heel veel bijbelteksten die mij aanspreken. Mijn tekst van mjin beleidenis staat mij nog altijd bij: "Weest krachtig in de Heer, en in de sterkte Zijner macht"

Maar als je mij zou vragen wat direct in mij op komt, dan is dat het volgende gedicht:

Ik droomde eens en zie
ik liep aan 't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen,
want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door,
en lieten in het zand,
een spoor van stappen; twee aan twee,
de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij,
en zag mijn levensloop,
in tijden van geluk en vreugde,
van diepe smart en hoop.

Maar als ik het spoor goed bekeek,
zag ik langs heel de baan,
daar waar het juist het moeilijkst was,
maar één paar stappen staan.

Ik zei toen "Heer waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
juist toen ik zelf geen uitkomst zag,
op het zwaarste deel van mijn pad..."

De Heer keek toen vol liefde mij aan,
en antwoordde op mijn vragen;
"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
toen heb ik jou gedragen..."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO564 (50)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juli 2017, 10:09
BerichtOnderwerp: Tijd van komen......tijd van gaan!
 
Ja, altijd een lastige keuze. Mijn proefabonnement loopt ook bijna af, en als ik kijk hoe vaak mensen reageren, of beter gezegd niet reageren op een mailtje dat ik stuur, dan weet ik niet wat verstandig is. Zelf beantwoord ik ieder mailtje, ook al is het een afwijzing.

Het lijkt mij dat we allemaal op zoek zijn naar een partner, of om de vriendenkring uit te breiden. Maar toch hebben we allemaal 1 doel. Een medechristen vinden.

Nog een paar dagen en dan zal ik de beslissing nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO564
Pagina 1 van 1