ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANNEMIEKE012
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNEMIEKE012
Auteur Bericht
ANNEMIEKE012 (65)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2019, 09:37
BerichtOnderwerp: oudere man en jongere vrouw kan dat ?
 
AXEL688 schreef:
Omdat uit het verhaal van Bufalo Tom blijkt dat hij een hang naar jongere vrouwen heeft. Hij valt niet op vrouwen van eigen leeftijd. In zo'n geval wordt een relatie met een vrouw van eigen leeftijd hoogstwaarschijnlijk een verstandsrelatie die een grote kans van mislukken heeft. Een relatie die tot stand is gekomen door wat de omgeving vindt, wat de norm zou zijn etc.

Een relatie met een jongere vrouw kan ook mislukken. Elke relatie kan mislukken om wat voor reden dan ook. Maar dat neemt niet weg dat je je gevoel zou kunnen proberen te volgen. Je bent dan in ieder geval iedere dag blij, een belangrijk ingrediënt voor een geslaagde relatie.

Axel, weet jij dat de meeste gearrangeerde huwelijken, de echtelieden worden dan dus uitgehuwelijkt, uitgroeien tot uitstekende, stabiele relaties? Je verstand gebruiken kan dus helemaal geen kwaad. En wat betreft de gewenstheid van de diverse reacties het volgende; Tom zit hier op dit forum om goedkeuring te vragen. Die goedkeuring hoopt hij hier van ons te krijgen. Kennelijk heeft hij die bevestiging nodig, anders had hij dit ‘probleem’ hier niet eens ter sprake gebracht. Ik ga alleen niet met hem mee, dat moge duidelijk zijn Lachende smiley Tom, even samengevat; een beetje meer je verstand gebruiken en een beetje minder achter je .... aanlopen (keurige site dit, dus kan het woord niet intikken). Ik beloof je, dan komt het allemaal goed!!! En dit is het laatste wat ik over dit onderwerp gezegd heb. Fijne zondag allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNEMIEKE012 (65)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2019, 07:55
BerichtOnderwerp: oudere man en jongere vrouw kan dat ?
 
Ja, het heeft altijd zin om je verstand te gebruiken. Ik begrijp dat mijn reactie misschien niet de gewenste is, maar zo denk ik erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNEMIEKE012 (65)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2019, 07:51
BerichtOnderwerp: oudere man en jongere vrouw kan dat ?
 
AXEL688 schreef:
Heeft het zin om je verstand te gebruiken, als je niet veel voelt voor een vrouw van je eigen leeftijd ? Dat wordt een verstandshuwelijk/relatie en zoiets zal waarschijnlijk mislukken. Terwijl de dame in kwestie waarschijnlijk niet wist dat je eigenlijk op jonger valt. Is ook nog oneerlijk.

Je kunt toch het toch proberen om een relatie met een jongere vrouw te hebben ?

Zelfs kinderen krijgen is m.i. gewoon een optie. Als zij pubers zijn, ben jij rond de 70. Tegenwoordig zijn de meeste mensen die 70 worden, gewoon gezond en actief. En een bijkomend voordeel: jij gaat tegen die tijd met pensioen of in ieder geval veel minder werken en kunt er daardoor volledig voor je kinderen zijn (als zij dat willen). Er zijn niet zoveel mannen die dat kunnen nazeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNEMIEKE012 (65)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 augustus 2019, 15:21
BerichtOnderwerp: oudere man en jongere vrouw kan dat ?
 
Hallo Tom,

Ik zou nog maar eens heel goed nadenken, als ik jou was. In mijn omgeving heb ik meerdere voorbeelden van relaties met een groot leeftijdsverschil en de ervaring leert dat zo’n relatie een minder grote kans van slagen heeft. En dan maakt het niet uit wie de oudere partij is. Een collega van mij is 34 en haar aanstaande 64. En ze willen nog kinderen ook....gebruik je verstand, zou ik zeggen. Is nu allemaal spannend en leuk, maar hoe is dat over 15/20 jaar? Is zij 54 en hij 84. En ze hebben een paar pubers in huis. De relatie komt hevig onder druk te staan en dan is haar bereidheid om zijn rolstoel te duwen opeens heel klein geworden. Ik als vrouw van nu 61 word enigszins onwel van de gedachte met een 91-jarige getrouwd te zijn. Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk is, maar op termijn maak je het jezelf en je partner, en dan hebben we het nog niet over eventuele kinderen, niet echt makkelijk. Mijn advies; gewoon je boerenverstand gebruiken Lachende smiley

Hartelijke groet,
Annemieke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNEMIEKE012
Pagina 1 van 1