ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JENNY524
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van JENNY524
Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:55
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
Volgens mij gaat dit onderwerp 'off topic'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:20
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
Even kort op het eerste berichtje.

Ik heb even nog geen mening gevormd of ik nu voor of tegen ben. Je opmerking over fundamentalisme zorgt dat ik wilde reageren.
Als christen ben je als het goed is fundamentalist.. vanuit het fundament.. en radicaal.. vanuit de wortel.
Geen consessies..
De asiocatie tegenwoordig met 'fundamentalist'of 'radicaal' heeft weinig te maken met de betekenis van die woorden. Als je in Christus bent geworteld (radicaal) dan betekend dat niet dat je geweldadig bent. Als christen ben je 'navolger van de Christus' als je kijkt hoe Jezus leefde en zich gedroeg.. en als je daarin je fundament zoekt en daarin geworteld weet.. dan heeft de wereld echt niets van je te vrezen.

Tegenwoordig denkt men bij fundamentalist of radicaal aan geweld, opdrukken van jou mening aan de ander, dwang, of zelfs terrorisme..
Dit alles heeft echt niks te maken met christenen die fundamentalist zijn.. of zelfs mensen die in andere goden geloven ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:14
BerichtOnderwerp: goede voornemens
 
Nou goede voornemens.. haha mijn ouders bestempelden dat altijd als heidens.. ik heb geen flauw idee waarom.

Ik ben vandaag jarig.. dus bij mij is het vandaag nieuwjaarsdag. Op de een of andere manier is de dag voor mijn verjaardag toch zo'n bezinningsmoment over het afgelopen jaar. Ik was al van plan iets te doen met 'de hele bijbel lezen' maar vorige week stuitte ik dus op zo'n bijbelleesrooster. Tja wat is een mooiere dag om te beginnen, de dag dat je een nieuw levensjaar ingaat.

Als je trouwens 'goede voornemens' zou hebben.. dan zou het daar dus niet bij moeten blijven ( ja ik ben iet wat praktisch ingesteld) dat moet vergezeld gaan met een 'actieplan' Je kunt je wel iets voornemen, maar als je niet bedacht hebt waarom je iets wilt en wat het doel is, en hoe je dat uit wil gaan voeren, en of dat uberhaupt mogelijk is.. tja dan is het een leuk 'voornemen' maar weinig concreets aan.

Ohja.. en het leuke is altijd het 'onmogelijke' mogelijk te maken..
' ja meer fitnessen.. maar wacht ik heb helemaal geen geld voor fitness.. nou: A neem baan als postbode.. weet je hoe goed voor je conditie en je KRIJGT geld ipv dat je ervoor betaald. B koop een paar hardloopschoenen en je raad het al... hardlopen.. (wel koud in januari)
C oefen je liefste glimlach ..
Tja en hoe je dat weer invuld heeft te maken met je doel en motivatie.. kijk als je graag sterker wilt worden.. dan hoef je niet te hardlopen.. je kan ook gewoon die kratjes bier die je normaal leegdrinkt aan een stang hangen en opdrukken..

Ok.. na heel dit onzinnige verhaal:
TIP: goede voornemens, prima.. maak het concreet! Behapbaar, weet wat je doel is. Het is misschien 'cliche' om het op 1 januari te doen.. maar met een nieuw jaar heeft iedereen toch iets van 'iets nieuws beginnen'
En voor mij is dat vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:04
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
Even eerlijk.. ik heb niet alle bovenstaande reacties gelezen en ik weet dus niet of ik in herlaling val...

Serieus op een forum kan goed zijn, maar fora moeten ook gewoon ontspanning en lol zijn. Op fora - zeker wat serieuzere en dus gevoeligere onderwerpen betreft - is het vrij makkelijk om in verhitte discussies te belanden, of eerlijk .. vrij moeilijk om je fatsoen te bewaren. Ik ben op hyves eerst lid geweest van zo'n christenen hyvves om te leren van elkaar... tenminste dat was mijn insteek. Al snel ging het er echt lelijk uitzien.. toen heb ik besloten mij niet meer op dergelijke fora te begeven.

Op christianmatch wil ik best over serieuze (lees: geloof) dingen praten, maar voor echte diepgang moet je tegenover elkaar zitten. Lichaamstaal en intonatie schelen een hoop in het begrijpen van wat de andere bedoeld.

Bovendien ben ik het eens met dat zulke diepgang op fora toch even een inwerk tijd nodig hebben. Mensen hebben meer te doen dan op cm zitten en het vereist toch de nodige kwetsbaarheid... je kunt niet verwachten dat dat er direct is.
Wel eerlijk dat de starter van dit onderwerp aangeeft dat hij/zij dit vervelend vind/mist.

Conclusie:
Logisch dat het niet direct heel diepgaand is ivm kwetsbaarheid en meer te doen. De vraag is hoe diepgaand het moet zijn.. ivm forumtaal en geen lichaamstaal. Het gezellig hebben met elkaar.. met serieuse dingen erbij (want waar gaat het anders over!) heeft mijn voorkeur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:55
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
Hebben ze hier niet zo'n functie dat je 'de laatste berichten' eerst kunt zien? Zo'n gescroll..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:55
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
Hebben ze hier niet zo'n functie dat je 'de laatste berichten' eerst kunt zien? Zo'n gescroll..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 16:30
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
Ik had ook een wow momentje afgelopen zomer in Kenya
(wees gerust ik heb ze wel vaker dan dat, maar deze was best grappig toen)
Ik was met Athletes in Action in Kenya. (sportministries) en dat is alles bij elkaar best zwaar. De kenyanen zijn enorm trots op hun televisietoestel als ze er 1 hebben. Ook was het een vrij grappig straatbeeld als het ging om mobiele telefoons.. een kar..een ezel.. een kleine jongen met schamele kleren.. druk bellend aan een sony ericson.
In de kerk werden de mobiels gewoon ff aan de lader gelegd en heel de tijd telefoneren .. dat is gewoon normaal.
Ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van! Je bent moe.. ga je dus eten bij zo'n Kenyaanse familie.. televisie te tetteren in je oren.. telefoons die alsmaar afgaan.
In het groepsgebed vroeg ik dus of God alsjeblieft de telefoonverbinding wilde lamleggen en dat die televisies eens uit konden vallen. Ze moesten toen wel erg lachen, ik inclusief maar ik meende het.
De volgende dag aan het ontbijt... stond de tv dus niet aan! (voor het eerst in 7 dagen)
haha dat is pas gebedsverhoring! Al met al was het wel hilarisch..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524 (40)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 16:24
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
SMILEY462 schreef:
geen auto zeker waar je de ramen van hebt moeten krabben? ik denk dan helemaal niet aan een knipoog eerder aan waar blijft tie opwarming.

Tja je kunt ook negatief tegen dingen aankijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JENNY524
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2