ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:04
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
 
[quote=PIETER649]
met de 80% van ons zuurverdiende geld bedoel ik uiteraard 80% van het BUDGET VOOR ONTWIKKELINGSSAMENWERKING.[quote]

Euhhh... wat ik ervan gezien heb komt 80% niet eens de lands- / EU-grenzen over. En idd grote sommen geld (van de resterende 20%) blijken helaas regelmatig gebruikt te zijn voor de aanschaf van wapens of de verrijking van dictatoriale machthebbers. Ik heb uitsluitend nog vertrouwen in particuliere initiatieven.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 15:45
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
 
JONATHAN890 schreef:
De verkiezingsuitslag van woensdag brengt het christelijk onderwijs verder in problemen. Ook de positie van islamitische scholen kan in het gedrang komen. Dat heeft de Besturenraad, de belangenorganisatie van het protestants-christelijk onderwijs, donderdag gezegd.

Met name de partijen die geen uitgesproken fans zijn van christelijk onderwijs, zoals D66 en GroenLinks, hebben woensdag bij de verkiezingen zetels gewonnen. De grote winnaar van de verkiezingen, de PVV van Geert Wilders, is weliswaar voorstander van christelijk en joods onderwijs, maar juist niet van islamitische scholen. Ook daar kunnen dus klappen vallen, vreest voorzitter Wim Kuiper van de Besturenraad. Zijn organisatie wil ook opkomen voor islamitisch bijzonder onderwijs.

Er is de laatste jaren steeds meer discussie om de vrijheid van scholen te beperken, bijvoorbeeld om segregatie tegen te gaan. Zo werken PvdA, D66 en GroenLinks aan een wetsvoorstel om scholen te dwingen alle leerlingen te accepteren, dus ook leerlingen met een andere achtergrond dan een christelijke.

Volgens voorzitter Kuiper worden christelijke scholen door het voorstel in ’de beklaagdenbank’ gezet. „Het komt nooit voor dat kinderen worden geweigerd, maar zo wordt toch die indruk gewekt.”

Hij is bang dat het nieuwe kabinet de viijheid van onderwijs, vastgelegd in de grondwet, verder zal beperken.

Het is voor mij volslagen nieuw dat leerlingen met een andere achtergrond op christelijke scholen worden geweigerd. Integendeel; ik heb altijd andere geluiden gehoord. Moslimouders die een voorkeur hebben voor christelijk onderwijs vanwege de normen en waarden die er onderwezen worden. En wellicht ook vanwege de godsdienst (mss beter dan atheïstisch). En klachten van seculiere ongelovige ouders die hun kids wel op christelijke scholen doen, maar vervolgens moeite hebben met de christelijke identiteit.

Iemand andere ervaringen hiermee?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 15:37
BerichtOnderwerp: Nederland is in de greep van angst
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben het zeker met je eens dat het heel goed is om die gevaren van "verdrukking" onder de aandacht te brengen.
Zelf grootgebracht in een situatie waar veel christenen ervan overtuigd zijn dat de Islam de verwezelijking is van "de grote verdrukker" (openbaringen) geloof ik zeker dat we op onze tellen moeten passen als in dat we voorzichtig zijn met waar we "in mee gaan"...
Persoonlijk denk ik overigens dat de grote verdrukking wel meer zal omvatten dan bijv. één enkele religie, maar dat terzijde.
Toch zie ik, juist in onze huidige nederlandse (en wereldse) politiek steeds meer tekenen tevoorschijn komen van de tijd waar we voor gewaarschuwd zijn.
Ik denk dan aan het vers: "De rijken zullen rijker worden en de armen worden armer" (weet zo snel ff niet meer waar het staat)...
Ik zié dit gewoon gebeuren! En denk dan bij mezelf, dan kunnen we nog zo hard roepen hoe het wél moet, en met zen allen spontaan op het CDA en CU gaan stemmen, maar we kunnen toch gewoon niet voorkomen dat het gebeurt?! Het staat zo geschreven, en zo zal het geschieden...
Natuurlijk is het dan heel makkelijk om te zeggen dat we maar niet meer moeten gaan stemmen omdat het toch geen zin heeft, maar dat lijkt me niet goed...Ik denk dat we vooral in deze tijd juist moeten laten zien waar we, als christenen, voor staan!
Maar wel met de wetenschap in ons achterhoofd, dat de duivel ook een groot aandeel heeft in wat er allemaal gebeurt. We kunnen zoveel als we willen stemmen op partijen die "onze" overtuigingen uitleven (en dat hoeft niet persé CDA of CU te zijn) die duivel zal het ons toch knap lastig gaan maken...ons, én ook de mensen die de christelijke partijen leiden...onderscheid is er niet!
Maar er is één ding dat we nooit moeten vergeten: Hij heeft de overwinning al behaald! Die moeilijke tijd waarin we nu leven, we worden soms ongenadig onderuit getrapt...maar God zal zegevieren, en wanneer hij dat doet...zal alles weer goed zijn!
En aangezien ik zelf onder de (financieel) armen val, is dat een gedachte waar ik me regelmatig echt weer aan omhoog mag trekken...
Hallelujah, God is goed!


Hey Tessy, mooi gezegd. Ik liep er vandaag nog aan te denken; hoe gaat de / mijn toekomst eruitzien? En het lukt me steeds beter om alles los te laten. Het gaat niet om mij. Het gaat om Hem! En om (de komst van) Zijn Koninkrijk. En dat mijn leven Zijn liefde mag weerspiegelen, onder ALLE omstandigheden.
't Brengt me op een idee voor een nieuw topic; volgt nog.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:12
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
WILLIE400 schreef:
Ik kan je alleen maar zeggen wat ik er van vind.
En ik heb er tijd over nagedacht en ik laat mij zondag a.s dopen.
Is na mijn mening een logische stap en ik verheug me er ook erg op.
Veel vrienden die niet geloven komen ook zondag dat is zo gaaf !!!
Met Hem sterven en weer opstaan Lachende smiley

Gezegende dag Willie!

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley


Hi Tessy,

Jouw gevoel erbij, waarom je je wilt laten dopen staat misschien wel beschreven in 1 Petrus 3:21

"...in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden.
21 ¶ Als tegenbeeld daarvan redt u thans de doop, die niet is een afleggen van lichamelijke onreinheid, maar een bede van een goed geweten tot God, door de opstanding van Jezus Christus,"


De bijbel vergelijkt de waterdoop met de zondvloed. In het water leg je als het ware je oude zondige leven af, om in Jezus Christus weer op te staan in je nieuwe leven. De ark wordt wel gezien als type van Jezus Christus: slechts IN Hem kunnen wij worden behouden. Het nieuwe testament benadrukt dit ook:

Johannes 6:56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem.
Johannes 15:4 (15-3b) blijft in Mij, gelijk Ik in u. (15-4a) Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft.


Je zegt dat je op 1 of andere manier het gevoel hebt dat je je wilt laten dopen. Waar komt dat gevoel vandaan? Zou het de Heilige Geest kunnen zijn?

Gods zegen met het nemen van de juiste beslissing! Je kunt ook bidden dat God je volkomen vrede geeft met de juiste beslissing.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: Nederland is in de greep van angst
 
JONATHAN890 schreef:
"Een aderlating voor de christelijke politiek", dat zei Arie Slob van de ChristenUnie gisteravond naar aanleiding van de verkiezingsuitslag. Daar lijkt het inderdaad op. De SGP bleef staan op twee zetels, maar de ChristenUnie verloor één zetel en het CDA maar liefst twintig. De PVV komt als grote winnaar uit de bus. De partij van Wilders won vijftien zetels en is nu de derde partij van het land. Vraag is of we daar blij mee moeten zijn. Christenen zijn in Den Haag plotseling bar slecht vertegenwoordigd.
Oké, iemand als Wilders kan wel op sympathie rekenen van sommige christenen. Want Wilders stelt terecht dat de islam een gevaarlijke ideologie is. Radicale moslims schuwen niet om geweld te gebruiken om hun idealen te verwezenlijken. Natuurlijk moeten christenen daar niet naïef over denken.
Volk ophitsen
Maar schiet je iets op met een laatdunkende en provocerende benadering van de islam? Volgens journalist Thomas Blondeau speel je op deze manier zelfs terroristen in de kaart. Je werkt volgens hem mee aan de verwezenlijking van hun doel: angst zaaien. "Terroristen moet je uitschakelen met scherpschutters en niet met kanonnen", stelt Blondeau. "Je kunt beter efficiënt te werk gaan, in plaats van een heel volk op te hitsen."

Helderziend
De weg van het Evangelie is om onze moslimnaasten lief te hebben. En is er een alternatief? Een eilandje opspuiten waarop je alles wat vreemd en anders is op afstand houdt? Moeten we paniekerig strijden voor het comfortabele leventje van Henk en Ingrid? Of ons in liefde uitstrekken naar moslims en hen het Evangelie vertellen?

Onderzoek van het Groningse Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid toont aan dat bange kiezers eerder op Geert Wilders stemmen dan stemgerechtigden zonder angst. Nederland lijkt in de greep van angst. Meer dan ooit is er behoefte aan getuigen van Christus. Zijn liefde maakt niet blind of naïef, maar helderziend. Johannes zag het scherp: "Volmaakte liefde drijft de vrees uit."

k Heb niet zoveel vertrouwen in de objectiviteit van dit onderzoek; het past naadloos in de 'linkse trend'. In ieder geval komt het niet overeen met de PVV-stemmers die ik ken. Voor alle duidelijkheid; ik promoot de PVV niet. Maar PVV sympathisanten die ik erover gehoord heb zijn niet bang, maar hebben hun buik vol van bepaalde problemen in Nederland.

"Het comfortabele leventje van Henk en Ingrid" wat is dit voor argument?! Dit is helemaal geen argument; het lijkt eerder een paniekerig belachelijk maken van alle PVV-stemmers alsof dat allemaal bange luie bankhangers zijn. Bah.

Nederland is tot op het bot verdeeld en we moeten met elkaar gaan praten en vooral; eerlijk naar elkaar luisteren. En niet met karikaturen gaan smijten; dat bevordert de communicatie echt niet.
Ik vind het feit dat de PVV zoveel stemmen heeft gekregen een heel duidelijk signaal, wat we niet moeten proberen weg te moffelen.

Ik ga hier mijn politieke kleur niet bekennen want daar gaat het me even niet om. Waar het me wel om te doen is, is: EERLIJKE EN RESPECTVOLLE COMMUNICATIE over en weer. En als we willen kunnen we dat; daar ben ik van overtuigd.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 00:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Dit getal is toch het getal van Satan ?? 777 is toch een goed getal Smiley die vol vragen zit

Nee. Alles is van God!!

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 00:26
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
CROSSROAD317 schreef:
Wil toch even reageren op deze tekst. Wat is een overtreding ??
Is het een wettelijke overtreding ??
Is het een bijbelse overtreding ??

Als ik zie dat een broeder of zuster uit onze gemeente bijv. tegen een andere auto aanrijdt, schade aanricht maar zonder bericht achter te laten doorrijdt. Dan zal ik hem / haar daar op aanspreken, maar ook tegen hem /haar zeggen dat als hij / zij dit niet regelt dat ik dan wel de politie zal inschakelen. Dus ik vermaan hem / haar om wat hij /zij heeft gedaan, maar gelijktijdig veroordeel ik hem / haar ook .....

Of moet ik het maar onder de mantel der liefde bedekken, want stel je eens voor dat ik ook eens in die omstandigheid (verzoeking) kom.

In bovenstaand voorbeeld staan beide overtredingen......
..

Ik zou zeggen dat het om een geestelijke overtreding gaat. Dit impliceert wettelijke overtredingen aangezien een christen zich altijd aan de wet dient te houden (tenzij de wet tegen de bijbel ingaat uiteraard).

Volgens mij staat er niet in de tekst dat je niet mag vermanen, maar er staat dat het in een geest van zachtmoedigheid moet gebeuren. Dat doe je denk ik automatisch wanneer je je eigen onvolkomenheid bewust bent.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:54
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!
 
HENK710 schreef:
Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.


Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley

Ik las vanochtend dat de voorziening alweer is ingetrokken.

Toch wel een mooi futuristisch plan dat perspectief biedt. Alle uitkeringsgerechtigden in 1 database.... Linc-score van CM erop loslaten et voilà.... snelkoppeling tussen de best passende partners. Eventueel nog een huwelijkbonus als je binnen 3 maanden gaat trouwen of samenwonen. Clown smiley

Nee zeg! We kunnen nog meer besparen! ALLE alleenstaanden mèt huurtoeslag toevoegen aan dezelfde database!

Miljóénen besparen we zo! De oplossing voor de crisis!

Jammer; nèt te laat voor de verkiezingen Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 9 juni 2010, 16:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:25
BerichtOnderwerp: dankbaar!
 
Ik ben God dankbaar dat Hij mij door diepe dalen heeft geleid.
Dat ik nu mag genieten van een mooi 'vergezicht': een heuvel vol prachtige beloften.
Dat ik niet bang hoef te zijn voor de toekomst. Hij zal altijd bij mij zijn!
En ik ben superblij dat ik Hem mag kennen. Dat Jezus speciaal voor mij (en ook voor jullie geloof ik Engeltje smiley ) naar deze wereld is gekomen!

Kussende smiley

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 9 juni 2010, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:00
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 9 juni 2010, 16:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:38
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving
 
JONATHAN890 schreef:
soms heb je geen enkele verwachting naar iemand toe, en heb je die persoon alle vertrouwen gegeven in je gezin, en is dat vertrouwen zo beschadigd.

Dan doet het bij mij extra zeer.

Toch denk ik dat je hiermee bij Jezus terecht kunt. Hij is gekomen om te vertroosten, te helen en te verbinden (Jesaja 61: 1-2)

Jezus weet hoe je je voelt: Hij is verraden door één van Zijn beste vrienden. Hij had Judas in het volste vertrouwen zelfs het beheer over de kas gegeven. Als er iemand is die het begrijpt, en weet hoe het voelt, maar ook kan helen en genezen dan is het Jezus.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 23:19
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Dan gaat mijn energierekening wel erg oplopen Knipoog smiley
Of wil jij die betalen? Knipoog smiley

Euh...nou.... Brei liever een trui voor je Lachende smiley Nog speciale wensen?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
De cv ketel is ook weer genezen van de zonnesteek.

Gefeliciteerd! Laat meteen maar aanstaan want de herfst is weer begonnen! Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving
 
JONATHAN890 schreef:
nee het zijn ook geen kleine dingen. gekwetst in het diepst van je vertrouwen, door mensen die je zo hoog had staan. Sommige dingen zijn vergeven, maar sommige dingen blijven.
Zeker als die persoon in kwestie het lef niet heeft om zijn dingen ook eens uit te spreken. Daarna zou ik er voor mij heel wat beter uitkomen.

Wat mij in dit soort situaties wel eens heeft geholpen is het bijstellen van mijn verwachtingen van mensen. Op zich al een heel pijnlijk proces op zich. Gods woord zegt dat de mens geneigd is tot ALLE kwaad (reken ik mijzelf ook bij) en af en toe besef ik me weer dat ik mensen 'te hoog heb aangeslagen'. En ja, dan kan je vertrouwen een deuk krijgen. De bijbel zegt ook "vertrouw niet op prinsen"... en dan vertaal ik prinsen maar met mensen, en dan vooral dié mensen van wie je toch iets zou (behoren te) verwachten.

Ik weet niet of dit aansluit bij jouw beleving, maar misschien heb je er wat aan.

En het doet ook nog behoorlijk zeer om jezelf toe te geven dat je toch teveel (hebt) verwacht van het menselijk ras...

Sterkte ermee.

GrZing


Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 7 juni 2010, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 18:36
BerichtOnderwerp: Dieren zijn lief!
 
Dieren zijn lief... maar deze is nog véél liever! (zie foto)

Ik wil ook een kameeeeel!! Coole smiley met zonnebril

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: Ons doel in ons leven
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dit ben ik zeker met je eens, maar idd is het veelal zo dat men die genadevolle God helemaal niet kent mede doordat er enkel verteld word wat er wel en niet mag etc...daarom denk ik ook dat je de bijbel pas echt zult kunnen begrijpen ofwel "verstaan" wanneer je die genade hebt leren kennen, omdat het anders ook niets meer kàn zijn dan een achteloos opdreunen en naleven van regeltjes.
Pas wanneer we Hem in ons hart hebben gelaten kunnen we gaan leren en die liefde uitdragen...
Zoals Henk al zei; aan enkel je hart of enkel je verstand heb je niets, maar ik denk dat het in eerste instantie bij ons hart begint...
Immers, waar het hart vol van is... Knipoog smiley

Helemaal mee eens Tess!

Afgelopen Pinksteren moest ik het Pinksterverhaal vertellen aan kinderen die dit verhaal niet of nauwelijks kenden. Ik vond het knap moeilijk totdat ik de dag ervoor ineens inspiratie kreeg (ben ervan overtuigd dat dit van Hem kwam) om een vergelijking te maken tussen een sleutel die het slot opent van een dagboek. Alleen met behulp van die sleutel kun je de geheimen in dit dagboek te weten komen.
Wie schetst mijn verbazing als de voorganger van mijn kerk de volgende dag dezelfde beeldspraak gebruikt! Lachende smiley

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 6 juni 2010, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: ...doch gij geheel anders...
 
Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik krijg de laatste jaren steeds meer de indruk dat het wel lijkt of mensen, in het leven van alledag steeds makkelijker worden in het wel of niet nakomen van afspraken, het houden van beloftes of het komen opdagen als er op je gerekend wordt. Het gezegde "belofte maakt schuld" schijnt hopeloos verouderd te zijn.

Ik wil niet al te pessimistisch zijn; gelukkig zijn er ook nog veel mensen op wie je wel kunt rekenen, maar de tendens lijkt om makkelijk en veel te beloven; zonder de echte intentie om dat wat je zegt ook waar te maken.

Christenen lijken hierop geen uitzondering te zijn. En het vreemde is dat wanneer je iemand hierop aanspreekt (wat ik in 't vervolg maar laat) men niet begrijpt wat je bedoelt. Het wordt als heel gewoon ervaren om dingen wel te beloven maar niet te doen.

Ik begrijp hier eigenlijk niets van; is het de 'tijdgeest'? Heeft het te maken met de vluchtigheid die veel digitale communicatie met zich meebrengt? Ben ik de enige die dit opmerkt of hebben anderen deze ervaring ook?

Zouden wij als christenen hierin niet geheel anders kunnen of moeten zijn? Kunnen wij misschien een positief getuigenis afgeven door juist ons 'ja' een 'ja' te laten zijn? Door betrouwbaar te zijn niet alleen in grote, maar ook in de alledaagse kleine dingen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Hieronder een paar teksten waarvan ik me soms afvraag of ze bij sommige herdrukken niet uit de bijbel gedropt zijn... Verraste, verbaasde smiley

Mattheüs 5:37 Laat het ja, dat gij zegt, ja zijn, en het neen, neen; wat daar bovenuit gaat, is uit den boze.

Jakobus 5:12 ¶ Maar vooral, mijn broeders, zweert niet, noch bij de hemel, noch bij de aarde, noch welke andere eed ook. Laat ja bij u ja zijn en neen neen, opdat gij niet onder het oordeel valt.


GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:12
BerichtOnderwerp: In de geest van Elia
 
Voor wie zich wil verdiepen in dit forumonderwerp: het thema van de Reveilweken van de NEM dit jaar is.... "Dit is de tijd van Elia".

Zie ook; http://www.nemnieuws.nl/nl/reveil-thema-2010/


GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
MARIO216 schreef:
Uit de krant (AD) van vandaag:

'Bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel'.

Uit hersenmetingen bij zeven terminale patienten is in het onderzoek gebleken dat op het moment van sterven er een uitbarsting van activiteit van wel drie minuten plaats vindt.
Dit is elektrische energie, die volgens de leider van het onderzoeksteam, Dr. Lakmir Chawla, vrij zou komen als de hersens zonder zuurstof geraken. "We denken dat de bijna-doodervaring wordt veroorzaakt door deze plotselinge toename van hersenactiviteit,"aldus Dr. Lakmir Chawla. Zijn onderzoek is gebubliceerd in het toonaangevende Journal of Palliative Medicine.

Welke argumenten zijn er om een link te leggen tussen de gemeten hersenactiviteit en de bijna-dood ervaring? Ik zou, zonder onderzoek - da's waar, geneigd zijn een andere link te leggen. Veel mensen die ternauwernood aan de dood ontsnappen vertellen later dat ze voor of tijdens dat moment in een 'flits' hun hele leven aan zich voorbij zien gaan. Dit is een algemeen bekend fenomeen.
Ik heb me vaak afgevraagd hoe het kan dat al die herinneringen ineens zo razendsnel aan de oppervlakte komen terwijl je, als je dit zelf bewust zou willen 'oproepen' waarschijnlijk niet erg ver komt. Maar een enorme toename van hersenactiviteit zou volgens mij dit verschijnsel enigszins verklaren.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving
 
JONATHAN890 schreef:
Bitterheid tegenover vergeving.

Sommige mensen koesteren boosheid om daardoor zichzelf tegen toekomstig misbruik te beschermen. Het enige dat ze daardoor doen is zichzelf kwetsen. Anderen willen wraak. De bijbel leert: "Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden spreekt de Heer".

Laat God deze personen aanpakken.

Sja, heel herkenbaar. Maar ik denk dat het meer is dan een wilsbesluit; het is ook een proces. Soms ben je er niet met 1 zo'n wilsbesluit.

Op mijn kring hebben we dit onderwerp laatst ook besproken en met name de tekst dat je de zon niet over je boosheid moet laten ondergaan. Maar sommige zaken zijn niet ff in 24 uur 'geregeld'...

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 21:03
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
SUSANNAH475 schreef:
Leuk is dat... heb ik eindelijk "de" opwekkingsliederen... is de helft hetzelfde (dubbel) en ontbreekt er de helft... haha... verkeerd in elkaar gezet... pfff... Gefrustreerde smiley

Ha nee, Susannah; dat hoort zo. Dat is omdat je alles 2x moet zingen! Lachende smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 21:00
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Ik lees altijd een boel boeken tegelijk (doe ik heel lang over), maar echt aanbevelen kan ik:

The Holiest of All - Andrew Murray (om meer zicht te krijgen op wat Jezus voor ons heeft gedaan)

Het christendom is zo gek nog niet - Dinesh D'Souza

L - van Levenstijl, ABC van rechtvaardig en duurzaam leven - Ruth Valerio (als je bewust en verantwoord wilt leven)

Make Love Make War - Brian Doerksen (overwinning door aanbidding)

De 2 Babylons - Alexander Hislop (eindtijd scenario's)

Bidden en Vasten - Derek Prince

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Nee! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Ik ook off-line Imre weg Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Gs ik maar de bonuspunten uitdelen. Knipoog smiley

Kan iemand mij dan asjeblief uitleggen hoe ik hier voor in aanmerking kan komen? Smiley die vol vragen zit

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:05
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
ROBBEDOES873 schreef:
Idd Annet... Ik zal op de bijdrages van Chat maar even niet reageren...
Ben met stomheid geslagen en witheet van woede...
Denk dat er dan niet echt een zinvolle bijdrage verschijnt.

Hier nog 1...

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:38
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Bedankt voor de open en eerlijke antwoorden op mijn vraag m.b.t. de keuze om te trouwen.

Geeft me weer stof tot nadenken...

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 21:37
BerichtOnderwerp: Geld
 
PIETER649 schreef:
Deze tekst word zoooo uit zn verband gerukt dat het schunnig begint te worden deze te gebruiken. Zieke smiley

Wat zou jij doen Pieter als Jezus jou zou vragen alles te verkopen en aan de armen te schenken? Stèl dat Hij, of een engel vannacht, aan je bed staat en jou meedeelt dat Hij een geweldig karwei voor jou heeft (met je gezin uiteraard) 'ergens' op een vuilnisbelt. Voor wie of wat zou je kiezen?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LIESBETH326 schreef:
Hellup... ik moet gaan werken en ik heb helemaal geen zin....

Maar ja... het is wel weer een kans: misschien lukt het me vanavond wél om m'n hoofd mee naar huis te krijgen... Smiley met dichtgeplakte mond

Waarom laat je dat daar dan steeds liggen?? Smiley die vol vragen zit

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:07
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
SUSANNAH475 schreef:
Echtscheiding is misschien een gevolg van de zondeval...
Echter ziekte is dat ook... maar waarom de ene mens ziek wordt en de ander niet... of waarom de een al vroeg sterft en de ander pas op latere leeftijd sterft... daar hebben we geen antwoord op; zeker is denk ik wel dat ziekte niet voortkomt uit de persoonlijke zonde. Juist een vroom iemand kan al heel vroeg sterven.
Ruzie, vreemdgaan, uit elkaar gaan, ziekte... het is allemaal Gods bedoeling niet dat het er zou zijn... en is in die zin ook het gevolg van de zondeval... maar er zijn meer dingen (denk ik) die daar een gevolg van zijn.

Soms is het ook lastig... want wat doe je bijv. als er altijd ruzie heerst... of geweld ? of ...? dat is ook niet te bedoeling van een huwelijk...
In sommige gevallen is er geen andere uitweg... hoe moeilijk dat ook is... denk dat God ons daarin ook zal troosten.

Dat is wel waar Susannah, maar bij ziekte spelen menselijke keuzes geen rol. Bij echtscheiding wèl, waarbij ik niet een oordeel bedoel uit te spreken.

Ik heb eigenlijk een vraag aan gescheiden mensen die ik nauwelijks durf te stellen, maar die toch regelmatig in mij opkomt. Maar hoe stel ik hem zonder dat ik mensen kwets of verdrietig of schuldig doe voelen... Smiley die vol vragen zit
Ik ga het voorzichtig proberen...

Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 Volgende
Pagina 38 van 40