ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 06:07
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.

Ja...en ik zie NU een HELE WERELD gebukt gaan onder de gesel van een handjevol onverzadigbare geldgierigaards, die steeds maar meer willen en NOOIT GENOEG hebben.

Nou zeg....ik kan me voorstellen dat dergelijke mensen liever niet een regering boven zich hebben, die hen leidt, want inderdaad dan zouden ze niet meer zo ongebreideld hun gang kunnen gaan. Nee daar houden die lieden niet van..... Niemand moet hen in de weg kunnen staan en vooral niet corrigeren.......das maar lastig en zeer ongewenst. Kenne we niet hebbe, hoor.

Of de wereldeconomie naar de ratsmedee gaat, dat kan dergelijke lui toch totaal niets schelen? Als zij het geld maar hebben. Dat is wel bewezen lijkt me zo met de kredietcrisis. Hiermee kunnen we zien hoe ruecksichtslos deze mensen zijn.......gewoon een stelletje ordinaire misdadigers dus.

Zoiets heeft de sociaal democratie nog niet gepresteerd hoor, naar mijn bescheiden mening. Bij lange na niet......Dat moet toch eerlijkheidshalve ook gezegd worden, vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 05:29
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.




Ik lees juist in de bijbel, dat de mens in dit zondige vlees NIET TOT ENIG GOED IN STAAT IS en dat ADDERENVEGIF onder onze tong is.Heb jij dat wel eens gelezen?

De kredietscrisis heeft dat toch wel duidelijk gemaakt lijkt me....... Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 01:30
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.


Mag ik je eens vragen door wie de economie naar de knoppen is geholpen? Door mensen m.i., die nooit genoeg hebben. Die al enorm rijk waren, maar toch niet genoeg.......en volgens mij zit dat type mensen in de VVD en stemt op de VVD....

De VVD is m.i. dus een koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is dan (en je weet....zo'n koninkrijk gaat ten gronde), men probeert, althans naar jouw visie dan, de economie weer vlot te trekken, terwijl hun eigen mensen ervoor gezorgd hebben, dat de hele wereldeconomie op apegapen ligt door de nimmer aflatende hebzucht van mensen, die al rijk zijn en steeds weer meer willen hebben.

Jezus was overigens voor die mensen die zichzelf niet kunnen helpen.....daar is Hij voor gekomen.....en dat is dus iets anders dan wat jij zit uit te dragen gezien je opmerking: " Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden".


Als ik het evangelie begrijp, dan gaat het er juist om, dat je niet jezelf zit te roemen...je eigen daden en werkkracht of wat dan ook. God zoekt juist diegenen, die zwak zijn, die nergens toe in staat zijn van zichzelf...... Hij zoekt die mensen, die HEM nodig hebben....HEM verheerljken...alleen in HEM maar kunnen roemen en niet zichzelf.

God kan alleen die mensen gebruiken, die zwak zijn. Lees de bijbel er maar eens op na......pas als mensen verbroken worden kan God die mens juist gebruiken.........DAN PAS EN NIET EERDER.

Hoe was het ook al weer....? Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.......
Lachende smiley

Ik ben vor de economie van het GENOEG van professor Heertje, zoals ik al eerder hier aangaf, maar ja...helaas pindakaas.......dat vind ik nergens..... in geen enkele partij .......


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 1 april 2010, 01:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
RINGO975 schreef:
Net als Chatuliem ben ik ook van plan om VVD te gaan stemmen.

Jammer dat u deze partij niet kunt waarderen, een ander doet dat wel. Enig respect hiervoor lijkt mij wel op haar plaats. Ook in uw eigen belang want u maakt zichzelf lichtelijk belachelijk door een keurige politieke beweging af te beelden als een soort antichrist.

De VVD is socialer dan u denkt, maar gezien uw woonomgevingsregio denk ik dat u lichtelijk of zwaarlijk aangetast bent door het communistisch vuur dat in die uithoek van het land nog welig tiert. Dit vermoeden is mede gesterkt door diverse uitspraken op het forum, door u gedaan.
De boze bazen lijnrecht tegenover de zielige arbeider die, begeleid door hoongelach van zijn baas, met een jodenfooi als salaris naar huis strompeld na gedane arbeid.
Uw referentiekader is er ook 1 van de tijden van koning Willem I schijnbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afgezien van heel misschien de SGP is er geen enkele partij waar de bijbel zo strak gehanteerd word als jij wenst.
De CU en CDA zijn zinloze alternatieven, beide partijen hebben bewezen hun achtergrond graag te verkwanselen voor een bord linzemoes ( lees: het regeringspluche )
In een ander topic las ik hoe u over het gebod van bedekte hoofden denkt, dus zo fundamenteel als u zich hier op het forum voordoet, bent u geenszins!! Dus die SGP gaat het bij u ook niet worden, vrees ik.

Iedereen maakt dus zelf zijn of haar afweging met betrekking tot de stemkeuze. Ook Chatuliem, ikzelf en ja, zelfs Solafide mag zelf haar afweging maken.

Anyway, verder schrijft u (soms) best grappige stukjes hoor Knipoog smiley

Dat je hier spreekt zoals je spreekt verbaast me niets.......kan ook niet anders....jouw kwalificaties, die je gebruikt in je reactie zijn echter voor je eigen rekening.......allemaal erg speculatief

Jezus is gekomen voor de hoeren, de tollenaren, de zondaren, voor hen die ziek zijn om hen te roepen en niet voor diegenen, die zich zelf zo rechtvaardig achten......

Jezus is gekomen voor diegenen, die geen helper hebben en die met de nek door al die keurige en o zo geweldige burgers worden aangekeken.....

Je typeerde het mensentype van de VVD erg goed: KEURIGE MENSEN ......in de VVD zitten er voor mij veel te veel van die keurige en rechtvaardige mensen........die zichzelf zo geweldig vinden en zich op de borst slaan.

Ik persoonlijk ben meer voor de economie van het GENOEG van professor Heertje, dacht ik. Maar dat vind ik helaas niet in een politiekprogramma terug......jammer.....

Het enige wat ik wil is Jezus en Hij komt gauw weer terug....dus laten we onze hoofden opheffen naar Hem....Hij kan volgens mij iedere dag komen om ons te halen naar die plek, waar wij als christenen thuis horen..., n.l. daar waar Hij nu is. Dit aardse zullen we toch moeten achterlaten....laten we ons maar bezighouden met de dingen van het Koninkrjk van God...dat lijkt me veel beter....ben jij klaar om Jezus te ontmoeten.....? Ik doe mijn best om daar klaar voor te zijn....dat is voor mij het allerbelangrijkste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:01
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:
Het is te vondeling gelegd. Ik zou zeggen: erop af! En adopteer het ei.


Heb net weer de boel bekeken. Zowel de steenuil als de houtduif waren nu beiden gelijktijdig thuis, maar het leek, alsof moe houtduif niet naar binnen durfde..... totdat pa houtduif ook kwam en ze even op het ei ging zitten in het voorportaal. He, he.....eindelijk......

Moe steenuil in spé, die beneden in haar nesthokje zat te dutten, reageert echter behoorlijk scherp op de geluiden in het voorportaal boven haar....ze kijkt af en toe behoorlijk fel uit haar ogen, maar ze heeft nog geen aanval gedaan om de duif weg te jagen, zoals ze enige dagen geleden wel heeft gedaan.

Pa houtduif inmiddels weer weggevlogen en moe houtduif is ook weer van haar ei afgekomen.........

Volgens mij wordt het een zorgenkindje....... Twijfelende smiley Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 31 maart 2010, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:45
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
ARJAN007 schreef:
Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep.
Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal.

Alleen....een man hoeft niet zo bang te zijn, dat hij door een vrouw verkracht wordt.....Je hoort niet echt zo vaak, dat een man is verkracht door een vrouw Clown smiley Geschokte, onthutste smiley

Ik zou niet weten hoe een vrouw DAT voor elkaar zou kunnen krijgen.....ze is zo wie zo al fysiek de mindere van de man, terwijl dat andersom wel een zeer belangrijke factor is.

Wel kan een man verkracht worden door een andere man en m.i. gebeurt dat ook wel........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 01:17
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:
Wauw... een natuur-thriller!! Verraste, verbaasde smiley

De natuur-thriler blijft nog even uit. Vanaf 29 maart tot nu toe, dus 31 maart heb ik geen steenuil of houtduif meer gezien in het nest en voorportaal. Alleen het ei ligt daar maar te liggen....helemaal zielig alleen en zonder een vogel, die erop gaat zitten..... Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley

Volgens mij kan het zo helemaal niets worden met dat ei.........zo zielig ja.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:47
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
ERIC483 schreef:
Bij de verkrachtingen die in het nieuws komen, heb ik niet het idee dat het ook maar iets met uitdagende kleding van de slachtoffers te maken heeft...

Hoe kun jij dat nou weten? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.

Ik begrijp je Chat. Zoiets komt inderdaad helaas zeer veel voor. Daar heb je gelijk in. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:23
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
ANITA324 schreef:
Dankje wel. Lachende smiley

Stel mijn vertrouwen
op de Heer, mijn God.
Want in zijn hand
ligt heel mijn levenslot.

Hem heb ik lief,
zijn vrede woont in mij.
'k Zie naar Hem op en 'k weet:
Hij is mij steeds nabij. Verliefde smiley

Mooi Anita...en blijf dat volhouden.......

Als je de Heer volgt en vasthoudt zul je altijd tegenstand krijgen.... zo is het nu eenmaal.

Verheug je dus daarop, wanneer je tegenstand krijgt, want dan weet je, dat je goed zit.

Blijft vertrouwen op de |Heer alleen en Hij zal het doen in je leven. Ook ik blijf mijn vertrouwen stellen op de Heer en ken die strijd dus, waar jij het over hebt. Het is niet altijd eenvoudig inderdaad, maar....dan mag je uithuilen bij de Heer....lucht op. Vertel het maar aan Jezus...Hij is altijd voor ons thuis en heeft altijd tijd voor ons. Gelukkig wel.

Gods zegen Anita.......ik zal voor je bidden..... Verliefde smiley Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
INEZ910 schreef:
En hier is 'Biebel' uitgegeven.. ook prachtig, in het Gronings.. Lachende smiley.
Wees gerust allemaal, zolang er mensen op deze wereld rondlopen met eigen bril/levenservaring/opvoeding/tot-geloof-kom-verhaal zal er een verscheidenheid aan interpretaties zijn.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En gelukkig is diegene die niet leeft met allerlei regeltjes en wetjes en mag-welles-en-nietes maar leeft vanuit genade. Engeltje smiley

Lucas 11 :
28 Maar hij zei: ‘Gelukkiger zijn zij die naar het woord van God luisteren en ernaar leven.’ Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
LIESBETH326 schreef:
Is dat zo, dat mensen de bijbel om willen vormen naar hun normen en maatstaven? Ik denk meer dat mensen de bijbel lezen met een bepaalde bril op (bril van normen, maatstaven, tradities).
Je eigen bril zie je maar voor een heel klein gedeelte... die van de ander des te meer...

Daarnaast heb je wel gelijk denk ik dat het gezag van Gods Woord in het geding is als mensen zich niet (zozeer) bewust zijn van hun 'bril'...

En, ligt hier ook niet een stukje strijd tussen het dienen van God en je eigen ik... Het verlangen om net als Eva, als God te willen zijn, herken ik wel als ik heel eerlijk diep in m'n hart kijk...

Ik denk... hoe meer we ons hart en Gods liefde leren kennen en we onze bril gaan herkennen, des te zuiverder kunnen we begrijpen wat God ons in Zijn Woord wil zeggen en zullen we ons laten gezeggen!


Ik vrees, dat Chatuliem wel degelijk gelijk heeft en dat er heeeel veel mensen zijn, die de bijbel naar hun normen en maatstaven willen omvormen.

Laatst had ik daar nog een gesprek over met een theologe. Wij hadden het over homosexualiteit. Op mijn mening, dat ik het huwelijk van homosexuelen niet als bijbels kan zien en voor mij dus een zondige relatie blijft, opperde zij, dat heden ten dage in de wetenschap bewezen is, dat homosexuelen met hun geaardheid GEBOREN WORDEN EN hebben wij nu heden ten dage MEER INZICHT in de geaardheid van de homosexuelen en op die grond van die bewijzen zouden we dus de homosexuelen moeten accepteren en ook een huwelijk tussen homosexuelen moeten goedkeuren. Vreselijk vind ik dat altijd weer..... De haren rezen mij toen ten berge. Niet alleen vind ik, dat haar visie nogal naif is, maar ook, dat ze geen psychologisch inzicht heeft in het feit, dat er niet zoiets is als WAARDEVRIJE WETENSCHAP.

Geen enkel mens en geen enkel menselijk bezigzijn op het gebied van onderzoek kan iets wat in de bijbel staat omverhalen of corrigeren. Dat is m.i. zo krom en onjuist als het maar even zijn kan.

Alleen in de bijbel kunnen wij lezen hoe de mens echt is. Maar ja....je hebt altijd weer mensen, die dit totaal niet kunnen zien en het nodig vinden om de mens als maatstaf te zien in het begrijpen van de bijbel. Als je iets niet begrijpt, nou dan is er altijd wel weer iemand geweest, die wetenschappelijk iets denkt te hebben bewezen en dat wordt dan heeeeeel makkelijk gewoon aangenomen als DE WAARHEID en de bijbel wordt er dan meteen door vervangen, want het is immers WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dat is ontzettend gevaarlijk m.i. en daar wordt ik persoonlijk altijd NIET GOED VAN......dat veroorzaakt bij mij zeer heftige emoties, daar dit steeds maar weer opduikt als je met mensen spreekt. Je zou er moedeloos van worden.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 20:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op, dat het voor veel mensen moeilijk is gewoon te leven zoals de Bijbel van ons vraagt. En ik ben daar soms verbaasd over, want de opdracht die de Bijbel geeft is heel eenvoudig. En toch lijkt het eenvoudige moeilijker te zijn dan het moeilijke. Doet me denken aan Naäman, die alleen maar 7 keer onder water moest en hij voelde zich daar te goed voor. Zelf denk ik dat trots een belangrijk motief kan zijn.

Voorbeelden 1: doop. Het verhaal van de kamerling vind ik heel frappant. zijn uitspraak: Wat is er eigenlijk op tegen, is een vraag die in mijn ogen nog steeds actueel is. Wat is erop tegen je te laten dopen als de Bijbel daartoe oproept. Kerken en mensen hebben allerlei argumenten bedacht dat het niet hoeft, maar is dat doorslaggevend? Als Jezus zelf de doopopdracht geeft, zou je dan daar niet naar moeten luisteren?

Voorbeeld 2: huwelijk. Als de bijbel het huwelijk als heilig verklaart, waarom gaan we er dan zo gemakkelijk mee om? Waarom zeggen we dan dat samenwonen hetzelfde is, dat een homorelatie hetzelfde is? Waarom gaan mensen van partner naar partner?

Voorbeeld 3: Doop in de Geest. Als Jezus ter hemelvaart gaat, zegt hij de discipelen te wachten totdat de kracht vvan de Geest over hen komt. Waarom denken wij dat we zonder de kracht van de Geest het evangelie kunnen verkondigen. Waarom zoeken mensen naar kracht buiten God om? Zou het niet gewoon eens verstandig zijn om te doen wat de Bijbel zegt?

Een bekend liedje is Give me that old time religion, it 's good enough for me.

Voor mij is het geloof nog steeds actueel, omdat de mensen in de kern niet veranderd zijn. En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :
CHATULIEM619 schreef:
En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
[quote=ARJAN007]Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?[/quote


Ik denk ook dat het de bedoeling nog steeds van God is, dat we aan het avondmaal gaan. Maar ik denk, dat het toch ook een goede zaak is, om op al die dingen te blijven letten en jezelf evt. bij te sturen als je je bewust word van al die zaken......je daarop te bezinnen dus. Kan geen kwaad lijkt me..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
ARJAN007 schreef:
Dan blijven er bitter weinig mensen over die aan het Avondmaal kunnen gaan...... geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiterer zijn aardig wat mensen die op geld belust zijn
er zijn veel mensen die af en toe meedoen aan geroddel
er zijn aardig wat mensen die geen maat weten met alcohol
er zijn ook wel wat mensen die de ander uitbuiten.

ik ken eigenlijk maar weinig mensen die zich NIET bezondigen aan één of meer van bovengenoemde zaken......

Laten we toch alsjeblieft niet zo moeilijk doen over toelating tot het Avondmaal!!!

Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?
In de gemeente van Paulus zouden die mensen overigens allang uit de gemeente verwijderd zijn....dus dan hoef je niet moeilijk te doen over de toelating tot het Avondmaal.

Ik denk ook, dat het mensen waren, die heel extreem met deze zaken bezig geweest waren en dus zeer waren opgevallen in het doen van al dat kwaad en zich daarin totaal lieten "gaan" inmiddels...... Zou dat niet kunnen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
ARJAN007 schreef:
Uiteraard ben ik het met je eens, Solafide. Maar ik trek het nog wat ruimer: een ieder, die weigert voorzichtig te zijn in het verkeer, en die door zijn eigenbelang een gevaar is voor een ander, pleegt zonde.

Lijkt me ook Arjan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MAR907 schreef:
27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd.

Jij en ik kunnen wel lezen maar mischien teveel. Knipoog smiley
Volgens mij zijn er twee verschillende gedeelte`s waar wij nu over hebben, het gaat toch om het aanzitten van avondmaal.
Het gedeelte die jij noemt gaat over het "gemeente" leven.


Het één kun je m.i. niet scheiden van het andere. Het heeft toch allemaal met elkaar te maken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MAR907 schreef:
Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld.



Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?

1 Korintiërs 5 :
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of 11 zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!

En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 29 maart 2010, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
WILLEMIJN232 schreef:
Kan het niet zo zijn dat samenwonenden en homosexuelen naar een andere kerk dan die van jou gaan omdat ze daar wel welkom zijn aan het avondmaal? Die voelen zich waarschijnlijk helemaal niet meer thuis in jouw kerk! Ik vind het echt erg wat je allemaal opschrijft...... Je eigent jezelf nogal wat rechten toe en oordeelt ook wel makkelijk over andersdenkenden!

Willemijn


Wat versta jij onder andersdenkenden Willemijn? Is dat iedereen, die zijn of haar eigen leven wil leiden, zonder op zijn of haar vestje getikt te worden en waar je met het woord zonde niet mag aankomen en vooral niet met datgene wat er in de bijbel staat?

Voor sommige mensen, bestaat er geen zonde en als je tegen zulke mensen zegt, dat de mens zondig is en de vergeving en de verlossing van het offer van Jezus Christus nodig heeft, dan worden ze kwaad en voelen ze zich zeer beledigd, want .....ja....dat mag je niet zeggen hoor, want zij zijn GOED en niet ZONDIG......HOE DURF JE ZEG.......!!!!!

En als je niet uitkijkt kun je ook nog een proces aan je broek krijgen.

Andersdenkenden, die buiten het boek der boeken om willen gaan, zijn voor mij geen gelovigen, maar wettelozen, die alleen maar hun eigen buik liefhebben en zich niet willen voegen naar de gezonde woorden van de Heer en de bijbel.

Het spijt me....ik vind dat daar nogal GOEDKOOP mee omgegaan wordt.
Daar wordt ik persoonlijk even niet goed van....... Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
HARALD285 schreef:
En als ik nu al eens weet dat ik maandagmorgen erg vroeg door dat ene stoplicht op de fiets door rood ga fietsen, moet ik mijzelf dan ook van het avondmaal onthouden? Of moet ik dan zwaar mezelf de strijd gaan aanbinden om niet door rood te fietsen.

De punten die eerder zijn voorgedragen, inbreker, fraudeur, homofilie zijn meer beladen dan het fietsen door rood. maar wegen zij dan zwaarder ivm het aangaan van het avondmaal dan fietsen door rood.
Of wegen voor God alle zonden even zwaar ivm het aangaan/onthouding van Zijn avondmaal. Ik denk het wel, het gaat om de intentie om het te doen of niet, dat zou meer doorslag moeten geven voor het wel of niet aangaan van het avondmaal.


Wie heeft het hier erover om je van het avondmaal te onthouden? We hebben het hier over hoe je op een goede en Gode welgevallige wijze juist deel moet nemen aan het Avondmaal.

En natuurlijk spelen de intenties van iemand hier een rol uiteraard.....

Ik denk als jij de weg opgaat met de intentie (het bewuste voornemen) om een wegterrorist te worden, die erop uit is om een gevaar op de weg te worden, ook evt. als voetganger bijv., zowel voor jezelf als voor een ander....dan ben je intussen wel tot iemand geworden, die je beter een moordenaar kunt noemen, een misdadiger dus. Het lijkt me dan wel een zaak, dat je je hiervan helemaal bekeert.

Volgens mij wegen alle zonden voor God even zwaar....ook de kleinste. God is immers heilig en kan zelfs de kleinste zonde niet accepteren, want Jezus heeft ook daarvoor Zijn offer (Zijn leven) moeten brengen. Hij heeft de totale verlossing gebracht voor alle zonden hoe groot of hoe klein ook.....toch? Knipoog smiley

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 16:41
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
MARISKA601 schreef:
ik zal als babyuiltje met het duiveei gaan spelen. Knipoog smiley

Ja.....zou ik ook doen....maar er zijn nog totaal geen uileneitjes te bespeuren in het uilennest. Dus ik denk, dat het duivenei in het voorportaal toch eerder uit zal komen....als dat ei tenminste niet eruit wordt gewerkt of misschien wel wordt opgegeten door de uilen......

Een drama staat op het punt zich te voltrekken daar.........hoe zal het aflopen als straks de uilen weer in het nest zullen komen??????? Clown smiley Clown smiley Clown smiley Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 16:34
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:
Gewoon in het openbaar? Gefrustreerde smiley



Volgens een (oud) reclamespotje doen de lieveheersbeestjes het soms in een auto........... zelfs zo heftig, dat de auto ervan schommelt.........

Ijzersterke beestjes hoor, die lieveheersbeestjes................ Clown smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 29 maart 2010, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 16:15
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
Een groot probleem !!!

In het voorportaal van het nesthokje van de steenuil zijn 2 duiven ingetrokken en er ligt ook al een ei...... Geschokte, onthutste smiley Clown smiley

Die duiven waren al herhaalde malen door de uilen aangevallen en als onwenselijk gezelschap bestempeld.........

HOE ZAL DIT AFLOPEN? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 00:48
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:

De ooievaar is kennelijk op bezoek geweest! Clown smiley

Hi, hi......das een goeie Imre....... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
27/03 ooievaars hebben het 4de ei.........Hiep, hiep hoeraaaaa! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
MARISKA601 schreef:
jaren geleden was mijn tuin een kraamkamer.
eerst een nest pimpelmezen.. 12 babies.
en een merelnest met 5 babies.
en een tijdje later weer een merelnest met 5 babies.
de ouders hadden het er maar druk mee.


Heb je ze ook goed gevoerd Maris ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 18:30
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:
Oh... is dat het geheim....

Imre, die verder met een mond vol tanden staat. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Interessant......... Wat Hannah niet allemaal bij Imre kan bewerkstelligen..............? Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
IMRE695 schreef:
Al dat paren... Kweenie hoor....ik vind het een beetje onzedelijk.... Verlegen lachende smiley

Nou....ehhhh....onzedelijk?

Volgens mij kunnen dieren niet onzedelijk zijn......, toch.....? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: VOGELNESTJES MET JONGEN BEKIJKEN IN REAL TIME
 
De kerkuilen paren vaak, de ooievaars hebben inmiddels drie eieren en de oehoe heeft kuikens........ Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MAR907 schreef:
Ik ben volledig met je eens solafide.

In mij achterhoofd speeld nogwel een, en en tekst.

Rev 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

Mooie teksten Mar. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 23 Volgende
Pagina 5 van 23