ChristianMatch
 


Forum

Waarom zo moeilijk?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 18:44
 
Het valt me op, dat het voor veel mensen moeilijk is gewoon te leven zoals de Bijbel van ons vraagt. En ik ben daar soms verbaasd over, want de opdracht die de Bijbel geeft is heel eenvoudig. En toch lijkt het eenvoudige moeilijker te zijn dan het moeilijke. Doet me denken aan Naäman, die alleen maar 7 keer onder water moest en hij voelde zich daar te goed voor. Zelf denk ik dat trots een belangrijk motief kan zijn.

Voorbeelden 1: doop. Het verhaal van de kamerling vind ik heel frappant. zijn uitspraak: Wat is er eigenlijk op tegen, is een vraag die in mijn ogen nog steeds actueel is. Wat is erop tegen je te laten dopen als de Bijbel daartoe oproept. Kerken en mensen hebben allerlei argumenten bedacht dat het niet hoeft, maar is dat doorslaggevend? Als Jezus zelf de doopopdracht geeft, zou je dan daar niet naar moeten luisteren?

Voorbeeld 2: huwelijk. Als de bijbel het huwelijk als heilig verklaart, waarom gaan we er dan zo gemakkelijk mee om? Waarom zeggen we dan dat samenwonen hetzelfde is, dat een homorelatie hetzelfde is? Waarom gaan mensen van partner naar partner?

Voorbeeld 3: Doop in de Geest. Als Jezus ter hemelvaart gaat, zegt hij de discipelen te wachten totdat de kracht vvan de Geest over hen komt. Waarom denken wij dat we zonder de kracht van de Geest het evangelie kunnen verkondigen. Waarom zoeken mensen naar kracht buiten God om? Zou het niet gewoon eens verstandig zijn om te doen wat de Bijbel zegt?

Een bekend liedje is Give me that old time religion, it 's good enough for me.

Voor mij is het geloof nog steeds actueel, omdat de mensen in de kern niet veranderd zijn. En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het geloof nog steeds actueel, omdat de mensen in de kern niet veranderd zijn. En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Is dat zo, dat mensen de bijbel om willen vormen naar hun normen en maatstaven? Ik denk meer dat mensen de bijbel lezen met een bepaalde bril op (bril van normen, maatstaven, tradities).
Je eigen bril zie je maar voor een heel klein gedeelte... die van de ander des te meer...

Daarnaast heb je wel gelijk denk ik dat het gezag van Gods Woord in het geding is als mensen zich niet (zozeer) bewust zijn van hun 'bril'...

En, ligt hier ook niet een stukje strijd tussen het dienen van God en je eigen ik... Het verlangen om net als Eva, als God te willen zijn, herken ik wel als ik heel eerlijk diep in m'n hart kijk...

HERZIENE STATENVERTALING, GEN. 3:1-6 schreef:
1 De slang nu was de listigste onder alle dieren van het veld die de HEERE God gemaakt had; en hij zei tegen de vrouw: Is het echt zo dat God gezegd heeft: U mag niet eten van alle bomen in de hof?
2 En de vrouw zei tegen de slang: Van de vrucht van de bomen in de hof mogen wij eten,
3 maar van de vrucht van de boom die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: U mag daarvan niet eten en hem niet aanraken, anders sterft u.
4 Toen zei de slang tegen de vrouw: U zult zeker niet sterven.
5 Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend.
6 En de vrouw zag dat die boom goed was om ervan te eten en dat hij een lust was voor het oog, ja, een boom die begerenswaardig was om er verstandig door te worden; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en hij at ervan.

Ik denk... hoe meer we ons hart en Gods liefde leren kennen en we onze bril gaan herkennen, des te zuiverder kunnen we begrijpen wat God ons in Zijn Woord wil zeggen en zullen we ons laten gezeggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:59
 
Ben het met Liesbeth eens. Het is niet zomaar een willen omvormen van Gods woord naar eigen inzichten, maar een lezen vanuit een ander perspectief en dus met een andere interpretatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op, dat het voor veel mensen moeilijk is gewoon te leven zoals de Bijbel van ons vraagt. En ik ben daar soms verbaasd over, want de opdracht die de Bijbel geeft is heel eenvoudig. En toch lijkt het eenvoudige moeilijker te zijn dan het moeilijke. Doet me denken aan Naäman, die alleen maar 7 keer onder water moest en hij voelde zich daar te goed voor. Zelf denk ik dat trots een belangrijk motief kan zijn.

Voorbeelden 1: doop. Het verhaal van de kamerling vind ik heel frappant. zijn uitspraak: Wat is er eigenlijk op tegen, is een vraag die in mijn ogen nog steeds actueel is. Wat is erop tegen je te laten dopen als de Bijbel daartoe oproept. Kerken en mensen hebben allerlei argumenten bedacht dat het niet hoeft, maar is dat doorslaggevend? Als Jezus zelf de doopopdracht geeft, zou je dan daar niet naar moeten luisteren?

Voorbeeld 2: huwelijk. Als de bijbel het huwelijk als heilig verklaart, waarom gaan we er dan zo gemakkelijk mee om? Waarom zeggen we dan dat samenwonen hetzelfde is, dat een homorelatie hetzelfde is? Waarom gaan mensen van partner naar partner?

Voorbeeld 3: Doop in de Geest. Als Jezus ter hemelvaart gaat, zegt hij de discipelen te wachten totdat de kracht vvan de Geest over hen komt. Waarom denken wij dat we zonder de kracht van de Geest het evangelie kunnen verkondigen. Waarom zoeken mensen naar kracht buiten God om? Zou het niet gewoon eens verstandig zijn om te doen wat de Bijbel zegt?

Een bekend liedje is Give me that old time religion, it 's good enough for me.

Voor mij is het geloof nog steeds actueel, omdat de mensen in de kern niet veranderd zijn. En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :
CHATULIEM619 schreef:
En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:12
 
Chat, ik wil graag reageren op jouw stukje maar weet nu nog niet zeker of ik mijn gedachten goed in woorden om kan zetten.

Toen ik tot geloof kwam, had ik een 'werelds' leven achter me liggen. Ik kwam tot geloof...maar om nu te zeggen dat álles direct veranderde? Niet direct. Ik vond bepaalde dingen heel normaal, dingen zoals samenwonen bijvoorbeeld. Ik dácht er niet eens aan dat het verkeerd zou kúnnen zijn. Ik voelde ook geen afwijzende reaktie van God's kant....maar juist Zijn liefde voor mij.
Toch ben ik in de loop der jaren veranderd, ben ik anders gaan denken over bepaalde zaken. Ik heb beslissingen genomen, dingen die ik eerst wél deed, de rug toegekeerd en nieuwe dingen opgepakt, goede dingen.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dit:

God wilde mij in Zijn leven hebben en vertelde mij van Zijn liefde. Daar heeft nooit een veroordeling in gelegen, echt nooit, hoe ik ook was. Maar....Hij hield téveel van mij om me zo te laten! En heel rustig, heel geleidelijk kwamen de veranderingen. Nooit door druk, door veroordeling of iets dergelijks.
Die veranderingen gaan door...en ik hoop dat dit nooit ophoudt, totdat ik bij Hem mag komen.
Hij heeft NOOIT met opgeheven vingertje naar mij gewezen....en dát, beste Chat, is iets wat ik hier op het forum wél eens voel/ervaar! Regels, wetten, móéten! Ik mis Zijn liefde in die verhalen, zo ook in jouw verhalen, helaas....
Wat Hij mij leert, dagelijks? Is nooit door middel van 'straf, hel of verdoemenis gebracht'....alleen maar door LIEFDE.

Om bij het voorbeeld van samenwonen te blijven: ik zag in, dat God het beste met mij voorheeft en dat het bijzonder pijnlijk is als je een relatie verbreekt als je als man en vrouw geleefd hebt. Daar zag/zie ik geen veroordeling in, daar zie ik liefde in...God's liefde die het beste met mij voor heeft en mij wil bewaren voor een stuk ellende waarvan Hij weet dat 't komen gaat als ik daarmee doorga.
Dát is het verschil tussen Hém en degene met het opgeheven vingertje... daarom leg ik alleen verantwoording aan Hem af...Hij wijst mij de weg wel...in Zijn LIEFDE.

Ik geloof, wanneer iemand een relatie met de Heere heeft, God die veranderingen zal maken. Vertrouw maar een beetje meer op Hém!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:34
 
LIESBETH326 schreef:
Is dat zo, dat mensen de bijbel om willen vormen naar hun normen en maatstaven? Ik denk meer dat mensen de bijbel lezen met een bepaalde bril op (bril van normen, maatstaven, tradities).
Je eigen bril zie je maar voor een heel klein gedeelte... die van de ander des te meer...

Daarnaast heb je wel gelijk denk ik dat het gezag van Gods Woord in het geding is als mensen zich niet (zozeer) bewust zijn van hun 'bril'...

En, ligt hier ook niet een stukje strijd tussen het dienen van God en je eigen ik... Het verlangen om net als Eva, als God te willen zijn, herken ik wel als ik heel eerlijk diep in m'n hart kijk...

Ik denk... hoe meer we ons hart en Gods liefde leren kennen en we onze bril gaan herkennen, des te zuiverder kunnen we begrijpen wat God ons in Zijn Woord wil zeggen en zullen we ons laten gezeggen!


Ik vrees, dat Chatuliem wel degelijk gelijk heeft en dat er heeeel veel mensen zijn, die de bijbel naar hun normen en maatstaven willen omvormen.

Laatst had ik daar nog een gesprek over met een theologe. Wij hadden het over homosexualiteit. Op mijn mening, dat ik het huwelijk van homosexuelen niet als bijbels kan zien en voor mij dus een zondige relatie blijft, opperde zij, dat heden ten dage in de wetenschap bewezen is, dat homosexuelen met hun geaardheid GEBOREN WORDEN EN hebben wij nu heden ten dage MEER INZICHT in de geaardheid van de homosexuelen en op die grond van die bewijzen zouden we dus de homosexuelen moeten accepteren en ook een huwelijk tussen homosexuelen moeten goedkeuren. Vreselijk vind ik dat altijd weer..... De haren rezen mij toen ten berge. Niet alleen vind ik, dat haar visie nogal naif is, maar ook, dat ze geen psychologisch inzicht heeft in het feit, dat er niet zoiets is als WAARDEVRIJE WETENSCHAP.

Geen enkel mens en geen enkel menselijk bezigzijn op het gebied van onderzoek kan iets wat in de bijbel staat omverhalen of corrigeren. Dat is m.i. zo krom en onjuist als het maar even zijn kan.

Alleen in de bijbel kunnen wij lezen hoe de mens echt is. Maar ja....je hebt altijd weer mensen, die dit totaal niet kunnen zien en het nodig vinden om de mens als maatstaf te zien in het begrijpen van de bijbel. Als je iets niet begrijpt, nou dan is er altijd wel weer iemand geweest, die wetenschappelijk iets denkt te hebben bewezen en dat wordt dan heeeeeel makkelijk gewoon aangenomen als DE WAARHEID en de bijbel wordt er dan meteen door vervangen, want het is immers WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dat is ontzettend gevaarlijk m.i. en daar wordt ik persoonlijk altijd NIET GOED VAN......dat veroorzaakt bij mij zeer heftige emoties, daar dit steeds maar weer opduikt als je met mensen spreekt. Je zou er moedeloos van worden.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 20:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:05
 
Wat wij geloof noemen, is dat niet voor 70% theologie en moraaltheologie. Dus, hoe we het uitleggen of denken te begrijpen.
In die zin is theologie ook een wetenschap, die niet waardevrij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:32
 
IMRE695 schreef:
Wat wij geloof noemen, is dat niet voor 70% theologie en moraaltheologie. Dus, hoe we het uitleggen of denken te begrijpen.
In die zin is theologie ook een wetenschap, die niet waardevrij is.
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.

Ik ben misschien niet zo thuis in de Bijbel als jij Chat, ....maar ik ken wél De Schrijver ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.

Maar dan raak je toch altijd de theologie. Want bijbellezen kan niet zonder interpretatie en op dat moment houdt een mens zich al bezig met een stukje theologie in mijn ogen. Dus inderdaad Imre, praten vanuit en over de Bijbel gaat niet waardenvrij!


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 30 maart 2010, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.

Nou, vooruit dan:

De reformatorische bijbel (SV 1637), de evangelische bijbel, de Pinksterbijbel, de remonstrantste bijbel, de baptistenbijbel, de RK bijbel (Willibrordvertaling), de Lutherse bijbel, de Afrikaaner bijbel, de grieks-orthodoxe bijbel, de Koptische bijbel, de oud-katholieke bijbel of gewoon het onversneden Evangelie (waarin de woorden van Christus rood zijn gemarkeerd). Wie luisteren kan, hij hore!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:21
 
IMRE695 schreef:
Nou, vooruit dan:

De reformatorische bijbel (SV 1637), de evangelische bijbel, de Pinksterbijbel, de remonstrantste bijbel, de baptistenbijbel, de RK bijbel (Willibrordvertaling), de Lutherse bijbel, de Afrikaaner bijbel, de grieks-orthodoxe bijbel, de Koptische bijbel, de oud-katholieke bijbel of gewoon het onversneden Evangelie (waarin de woorden van Christus rood zijn gemarkeerd). Wie luisteren kan, hij hore!

En hier is 'Biebel' uitgegeven.. ook prachtig, in het Gronings.. Lachende smiley.
Wees gerust allemaal, zolang er mensen op deze wereld rondlopen met eigen bril/levenservaring/opvoeding/tot-geloof-kom-verhaal zal er een verscheidenheid aan interpretaties zijn.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En gelukkig is diegene die niet leeft met allerlei regeltjes en wetjes en mag-welles-en-nietes maar leeft vanuit genade. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:09
 
INEZ910 schreef:
En hier is 'Biebel' uitgegeven.. ook prachtig, in het Gronings.. Lachende smiley.
Wees gerust allemaal, zolang er mensen op deze wereld rondlopen met eigen bril/levenservaring/opvoeding/tot-geloof-kom-verhaal zal er een verscheidenheid aan interpretaties zijn.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En gelukkig is diegene die niet leeft met allerlei regeltjes en wetjes en mag-welles-en-nietes maar leeft vanuit genade. Engeltje smiley

Lucas 11 :
28 Maar hij zei: ‘Gelukkiger zijn zij die naar het woord van God luisteren en ernaar leven.’ Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:13
 
HENK710 schreef:
Maar dan raak je toch altijd de theologie. Want bijbellezen kan niet zonder interpretatie en op dat moment houdt een mens zich al bezig met een stukje theologie in mijn ogen. Dus inderdaad Imre, praten vanuit en over de Bijbel gaat niet waardenvrij!
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:38
 
CHATULIEM619 schreef:
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.

Ik begrijp je Chat. Zoiets komt inderdaad helaas zeer veel voor. Daar heb je gelijk in. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:26
 
CHATULIEM619 schreef:
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.

Ik lees heel goed wat er staat en toch interpreteer ik het anders dan jou, het is dan nogal wat om te zeggen dat een ander niet goed de bijbel leest!
Ik vind wel dat je erg zwart wit denkt om te stellen:men leest niet wat er staat.....
Je moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die er een andere beleving bij hebben en die hoeft helemaal niet minder waardevol te zijn dan jouw mening.....ja is ja en nee is nee is voor mij wel erg kort door de bocht! Waarschijnlijk vind je mij dan te soft.....
Jammer dat je hier niet wat milder naar kan kijken.....
En ik ga er vanuit dat je hier-kijk maar naar de avondsmaaldiscussie- nog veel van een ander kan opsteken of leren....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 31 maart 2010, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees heel goed wat er staat en toch interpreteer ik het anders dan jou, het is dan nogal wat om te zeggen dat een ander niet goed de bijbel leest!
Ik vind wel dat je erg zwart wit denkt om te stellen:men leest niet wat er staat.....
Je moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die er een andere beleving bij hebben en die hoeft helemaal niet minder waardevol te zijn dan jouw mening.....ja is ja en nee is nee is voor mij wel erg kort door de bocht! Waarschijnlijk vind je mij dan te soft.....
Jammer dat je hier niet wat milder naar kan kijken.....
En ik ga er vanuit dat je hier-kijk maar naar de avondsmaaldiscussie- nog veel van een ander kan opsteken of leren....

Willemijn
Zoals je gelezen hebt ben ik begonnen met het stellen van vragen. En die vragen blijven nog steeds overeind. Misschien is dat in je ogen zwart wit denken, maar dat komt voort uit het respect voor de Bijbel. Als je de Bijbel serieus neemt, dan laat je die ook boven je eigen mening, gevoelens en gedachten prevaleren. Dat is de functie van Gods Woord, die ons een spiegel voorhoudt.
Het argument van eigen interpretatie vind ik niet steekhoudend. Temeer omdat ik de voorbeelden gebruik die duidelijk in Gods Woord staan. En toch worden ze niet op hun merites beschouwd, maar worden ze vervormd naar eigen theologie.

Wat mij opvalt aan je bijdrage, is dat je een andere strategie kiest als ik. Net zoals jij besef ik dat ieder mens zondig is, maar ik kies er niet voor dit maar goed te praten, of maar meer te vertrouwen dat God je wel accepteert zoals je bent.
Voor mij ligt de oplossing is bevrijding en vergeving. God bevrijdt je van zonde, alleen dan is het wel nodig dat je die zonde belijdt. Gods bevrijding gaat verder dan alleen maar goedpraten. God ziet onze zonde, Hij ontkent ze niet, Hij praat ze niet goed, nee, Hij vergeeft ze als we bereid zijn te belijden dat het zonde is wat we doen.
Psalm 31 schreef:

Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,
als in zijn geest geen spoor van bedrog is.


3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,
kreunend leed ik, de hele dag.
4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,
mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela


5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela


6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden
als zij in zichzelf een zonde vinden. Noot [sluiten]
(32:6) als zij in zichzelf een zonde vinden – Betekenis van het Hebreeuws onzeker. Ook mogelijk is de vertaling: ‘zolang u zich laat vinden.’Stormt dan een vloed van water aan,
die zal hen niet bereiken.


7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding. sela


8 ‘Ik geef inzicht en wijs de weg die je moet gaan.
Ik geef raad, op jou rust mijn oog.
9 Wees niet redeloos als paarden of ezels
die met bit en toom worden bedwongen,
dan zal geen kwaad je treffen.’


10 Een slecht mens heeft veel leed te verduren,
maar wie op de HEER vertrouwt wordt met liefde omringd.
11 Verheug u in de HEER, rechtvaardigen, en juich,
zing het uit, allen die oprecht zijn van hart.

De reden dat ik zonde zonde durf te noemen, is niet omdat ik mensen wil veroordelen, maar om mensen te wijzen op de vergeving van die zonde. Ik geloof nl. dat God vergeeft en bevrijdt. Ik geloof dat Jezus Zijn leven gegeven heeft om ons te bevrijden van zonde. Ik geloof dat Hij met Zijn opstanding aangetoond heeft dat Hij de kracht heeft de dood, de zonde te overwinnen.
Een ding geloof ik niet, dat mensen in staat zijn anderen te overtuigen van zonde. Maar wat ik wel geloof, is dat God dit doet. En de vraag is, wat doet de mens ermee. Vers 5 spreekt zo duidelijk hierover. Mensen kunnen gebukt gaan onder hun zonde. En als ze dan van anderen horen dat het geen zonde is, blijven ze gebukt gaan onder schuldgevoel. De enige oplossing die ik zie, zoals in deze psalm beschreven is, is zonde te belijden. Dan kan God vergeven. En vergeving en bevrijding vormt voor mij het centrale thema van het evangelie.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 31 maart 2010, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:24
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley




Net als Chatuliem ben ik ook van plan om VVD te gaan stemmen.

Jammer dat u deze partij niet kunt waarderen, een ander doet dat wel. Enig respect hiervoor lijkt mij wel op haar plaats. Ook in uw eigen belang want u maakt zichzelf lichtelijk belachelijk door een keurige politieke beweging af te beelden als een soort antichrist.

De VVD is socialer dan u denkt, maar gezien uw woonomgevingsregio denk ik dat u lichtelijk of zwaarlijk aangetast bent door het communistisch vuur dat in die uithoek van het land nog welig tiert. Dit vermoeden is mede gesterkt door diverse uitspraken op het forum, door u gedaan.
De boze bazen lijnrecht tegenover de zielige arbeider die, begeleid door hoongelach van zijn baas, met een jodenfooi als salaris naar huis strompeld na gedane arbeid.
Uw referentiekader is er ook 1 van de tijden van koning Willem I schijnbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afgezien van heel misschien de SGP is er geen enkele partij waar de bijbel zo strak gehanteerd word als jij wenst.
De CU en CDA zijn zinloze alternatieven, beide partijen hebben bewezen hun achtergrond graag te verkwanselen voor een bord linzemoes ( lees: het regeringspluche )
In een ander topic las ik hoe u over het gebod van bedekte hoofden denkt, dus zo fundamenteel als u zich hier op het forum voordoet, bent u geenszins!! Dus die SGP gaat het bij u ook niet worden, vrees ik.

Iedereen maakt dus zelf zijn of haar afweging met betrekking tot de stemkeuze. Ook Chatuliem, ikzelf en ja, zelfs Solafide mag zelf haar afweging maken.

Anyway, verder schrijft u (soms) best grappige stukjes hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:39
 
ARIENNEZ498 schreef:
Ik ben misschien niet zo thuis in de Bijbel als jij Chat, ....maar ik ken wél De Schrijver ervan!
Daar ben ik heel blij om.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 31 maart 2010, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals je gelezen hebt ben ik begonnen met het stellen van vragen. En die vragen blijven nog steeds overeind. Misschien is dat in je ogen zwart wit denken, maar dat komt voort uit het respect voor de Bijbel. Als je de Bijbel serieus neemt, dan laat je die ook boven je eigen mening, gevoelens en gedachten prevaleren. Dat is de functie van Gods Woord, die ons een spiegel voorhoudt.
Het argument van eigen interpretatie vind ik niet steekhoudend. Temeer omdat ik de voorbeelden gebruik die duidelijk in Gods Woord staan. En toch worden ze niet op hun merites beschouwd, maar worden ze vervormd naar eigen theologie.

Wat mij opvalt aan je bijdrage, is dat je een andere strategie kiest als ik. Net zoals jij besef ik dat ieder mens zondig is, maar ik kies er niet voor dit maar goed te praten, of maar meer te vertrouwen dat God je wel accepteert zoals je bent.
Voor mij ligt de oplossing is bevrijding en vergeving. God bevrijdt je van zonde, alleen dan is het wel nodig dat je die zonde belijdt. Gods bevrijding gaat verder dan alleen maar goedpraten. God ziet onze zonde, Hij ontkent ze niet, Hij praat ze niet goed, nee, Hij vergeeft ze als we bereid zijn te belijden dat het zonde is wat we doen.


De reden dat ik zonde zonde durf te noemen, is niet omdat ik mensen wil veroordelen, maar om mensen te wijzen op de vergeving van die zonde. Ik geloof nl. dat God vergeeft en bevrijdt. Ik geloof dat Jezus Zijn leven gegeven heeft om ons te bevrijden van zonde. Ik geloof dat Hij met Zijn opstanding aangetoond heeft dat Hij de kracht heeft de dood, de zonde te overwinnen.
Een ding geloof ik niet, dat mensen in staat zijn anderen te overtuigen van zonde. Maar wat ik wel geloof, is dat God dit doet. En de vraag is, wat doet de mens ermee. Vers 5 spreekt zo duidelijk hierover. Mensen kunnen gebukt gaan onder hun zonde. En als ze dan van anderen horen dat het geen zonde is, blijven ze gebukt gaan onder schuldgevoel. De enige oplossing die ik zie, zoals in deze psalm beschreven is, is zonde te belijden. Dan kan God vergeven. En vergeving en bevrijding vormt voor mij het centrale thema van het evangelie.

Begrijp ik nu uit je woorden dat jij suggereert dat ik de bijbel niet goed lees?
Mag je vinden hoor maar ik vind het nogal wat om dat van een ander te zeggen.
Ik ben ontzettend blij dat ik niet zo'n zonde geloof heb en ook nog blij mijn geloof mag beleven. Het zondegeloof is mij veel te eng en te beperkt.
Het is ook vaak een angstgeloof waar ik me graag buiten hou.......
Niet voor niets hebben mensen jaren nodig om zich te ontwortelen aan zo'n schuldgeloof.....
Heb je het boek van Aleid Schilder; "hulpeloos maar schuldig"wel eens gelezen? Ik raad het je aan....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:47
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 20:14
 
ARIENNEZ498 schreef:
Chat, ik wil graag reageren op jouw stukje maar weet nu nog niet zeker of ik mijn gedachten goed in woorden om kan zetten.

Toen ik tot geloof kwam, had ik een 'werelds' leven achter me liggen. Ik kwam tot geloof...maar om nu te zeggen dat álles direct veranderde? Niet direct. Ik vond bepaalde dingen heel normaal, dingen zoals samenwonen bijvoorbeeld. Ik dácht er niet eens aan dat het verkeerd zou kúnnen zijn. Ik voelde ook geen afwijzende reaktie van God's kant....maar juist Zijn liefde voor mij.
Toch ben ik in de loop der jaren veranderd, ben ik anders gaan denken over bepaalde zaken. Ik heb beslissingen genomen, dingen die ik eerst wél deed, de rug toegekeerd en nieuwe dingen opgepakt, goede dingen.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dit:

God wilde mij in Zijn leven hebben en vertelde mij van Zijn liefde. Daar heeft nooit een veroordeling in gelegen, echt nooit, hoe ik ook was. Maar....Hij hield téveel van mij om me zo te laten! En heel rustig, heel geleidelijk kwamen de veranderingen. Nooit door druk, door veroordeling of iets dergelijks.
Die veranderingen gaan door...en ik hoop dat dit nooit ophoudt, totdat ik bij Hem mag komen.
Hij heeft NOOIT met opgeheven vingertje naar mij gewezen....en dát, beste Chat, is iets wat ik hier op het forum wél eens voel/ervaar! Regels, wetten, móéten! Ik mis Zijn liefde in die verhalen, zo ook in jouw verhalen, helaas....
Wat Hij mij leert, dagelijks? Is nooit door middel van 'straf, hel of verdoemenis gebracht'....alleen maar door LIEFDE.

Om bij het voorbeeld van samenwonen te blijven: ik zag in, dat God het beste met mij voorheeft en dat het bijzonder pijnlijk is als je een relatie verbreekt als je als man en vrouw geleefd hebt. Daar zag/zie ik geen veroordeling in, daar zie ik liefde in...God's liefde die het beste met mij voor heeft en mij wil bewaren voor een stuk ellende waarvan Hij weet dat 't komen gaat als ik daarmee doorga.
Dát is het verschil tussen Hém en degene met het opgeheven vingertje... daarom leg ik alleen verantwoording aan Hem af...Hij wijst mij de weg wel...in Zijn LIEFDE.

Ik geloof, wanneer iemand een relatie met de Heere heeft, God die veranderingen zal maken. Vertrouw maar een beetje meer op Hém!


Zo ervaar ik God ook meestal Ariënne, niet als een bijl aan de wortel, maar als een fluistering in de ziel. Want God is lankmoedig en liefdevol en laat niet varen wat Zijn Hand begon. Hij is Liefde en oneindig geduldig met ons. Hij heeft ons lief want Hij maakte ons zoals we zijn. Soms is God onverbiddelijk omdat we ook moeten leren van onze 'fouten' en dat voelen we, weten we, als we op Hem afstemmen.
De wetten van Mozes zijn niet voor niets aan de mens gegeven. Er is ook het kwaad, dat ons kan beïnvloeden en verleiden.
De Bijbel zwart op wit lezen is eendimensionaal proberen te leven, dat is naar de mens niet mogelijk. De Bijbel is driedimensionaal die je het best leert interpreteren als je die alleen leest, na een gebed om inspiratie van De Geest en samen met andere zoekers, onder leiding van een dominee, een priester, een pastor. Samen of alleen zoeken in de Bijbel naar Zijn bedoeling, naar Zijn Boodschap is een prachtig avontuur waarin de mooiste schatten te vinden zijn in het verstaan van Zijn Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 21:05
 
MIEKE364 schreef:
Zo ervaar ik God ook meestal Ariënne, niet als een bijl aan de wortel, maar als een fluistering in de ziel. Want God is lankmoedig en liefdevol en laat niet varen wat Zijn Hand begon. Hij is Liefde en oneindig geduldig met ons. Hij heeft ons lief want Hij maakte ons zoals we zijn. Soms is God onverbiddelijk omdat we ook moeten leren van onze 'fouten' en dat voelen we, weten we, als we op Hem afstemmen.
De wetten van Mozes zijn niet voor niets aan de mens gegeven. Er is ook het kwaad, dat ons kan beïnvloeden en verleiden.
De Bijbel zwart op wit lezen is eendimensionaal proberen te leven, dat is naar de mens niet mogelijk. De Bijbel is driedimensionaal die je het best leert interpreteren als je die alleen leest, na een gebed om inspiratie van De Geest en samen met andere zoekers, onder leiding van een dominee, een priester, een pastor. Samen of alleen zoeken in de Bijbel naar Zijn bedoeling, naar Zijn Boodschap is een prachtig avontuur waarin de mooiste schatten te vinden zijn in het verstaan van Zijn Woord.

Mooi Mieke! Het leven met Hem is idd. een prachtig avontuur..en als ik zie wat Hij al veranderd heeft? Wauw...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:26
 
sorry chat maar ik vind je een beetje schijnheilig
hier op het forum mooie woorden
maar in de chat laat je er soms weinig van zien
en praat je wel eens anders Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.


Zo, Chat, laat je zien hoe je gelooft in de werking van Gods Liefde in persoonlijke levens. De werkelijke betekenis van Het Woord. Prachtig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:53
 
ARIENNEZ498 schreef:
Mooi Mieke! Het leven met Hem is idd. een prachtig avontuur..en als ik zie wat Hij al veranderd heeft? Wauw...!

Fantastisch, hè....met Hem kan werkelijk alles ten goede veranderen en het houdt niet op, als we maar op Hem blijven afstemmen en vertrouwen hebben. Blij voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 00:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik nu uit je woorden dat jij suggereert dat ik de bijbel niet goed lees?
Mag je vinden hoor maar ik vind het nogal wat om dat van een ander te zeggen.
Ik ben ontzettend blij dat ik niet zo'n zonde geloof heb en ook nog blij mijn geloof mag beleven. Het zondegeloof is mij veel te eng en te beperkt.
Het is ook vaak een angstgeloof waar ik me graag buiten hou.......
Niet voor niets hebben mensen jaren nodig om zich te ontwortelen aan zo'n schuldgeloof.....
Heb je het boek van Aleid Schilder; "hulpeloos maar schuldig"wel eens gelezen? Ik raad het je aan....

Willemijn
Allereerst denk ik idd dat de kerk hier geen goede rol in gespeeld heeft. Ik ben met je eens dat te veel mensen alleen maar horen hoe schuldig ze zijn en hoe zondig ze zijn. Dat is voor mij echter de helft van het verhaal. Dan ontken je het verlossingswerk van Jezus. Dan blijf je hangen in schuldgevoel en kom je geen stap verder.

Waar ik echter niet mee eens ben, is dat de kerk de mensen zonde aanpraat. Ze weten zelf wel wat goed of fout is. En dat ontkennen werkt niet. Wat doe je met een hart dat niet goed is? Sommigen zoeken het in de oplossing van yoga. De reiniging van de ziel zou je dan dichter bij God brengen. Is het eigenlijk niet tragisch dat christenen daar een oplossing moeten vinden? Terwijl het antwoord heel simpel is.
Jezus Christus bevrijdt en geneest en herstelt. Dat is mijn boodschap. In de verzoening met God, de vergeving van zonden en de genade die God ons geeft ligt het antwoord.

Leven in die vrijheid belijd ik. Te weten dat alles wat ik doe, en wat niet goed is, door God vergeven wordt. Niet vanwege mijn verdienste, maar vanwege de genade die God mij geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 01:03
 
RINGO975 schreef:
Net als Chatuliem ben ik ook van plan om VVD te gaan stemmen.

Jammer dat u deze partij niet kunt waarderen, een ander doet dat wel. Enig respect hiervoor lijkt mij wel op haar plaats. Ook in uw eigen belang want u maakt zichzelf lichtelijk belachelijk door een keurige politieke beweging af te beelden als een soort antichrist.

De VVD is socialer dan u denkt, maar gezien uw woonomgevingsregio denk ik dat u lichtelijk of zwaarlijk aangetast bent door het communistisch vuur dat in die uithoek van het land nog welig tiert. Dit vermoeden is mede gesterkt door diverse uitspraken op het forum, door u gedaan.
De boze bazen lijnrecht tegenover de zielige arbeider die, begeleid door hoongelach van zijn baas, met een jodenfooi als salaris naar huis strompeld na gedane arbeid.
Uw referentiekader is er ook 1 van de tijden van koning Willem I schijnbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afgezien van heel misschien de SGP is er geen enkele partij waar de bijbel zo strak gehanteerd word als jij wenst.
De CU en CDA zijn zinloze alternatieven, beide partijen hebben bewezen hun achtergrond graag te verkwanselen voor een bord linzemoes ( lees: het regeringspluche )
In een ander topic las ik hoe u over het gebod van bedekte hoofden denkt, dus zo fundamenteel als u zich hier op het forum voordoet, bent u geenszins!! Dus die SGP gaat het bij u ook niet worden, vrees ik.

Iedereen maakt dus zelf zijn of haar afweging met betrekking tot de stemkeuze. Ook Chatuliem, ikzelf en ja, zelfs Solafide mag zelf haar afweging maken.

Anyway, verder schrijft u (soms) best grappige stukjes hoor Knipoog smiley

Dat je hier spreekt zoals je spreekt verbaast me niets.......kan ook niet anders....jouw kwalificaties, die je gebruikt in je reactie zijn echter voor je eigen rekening.......allemaal erg speculatief

Jezus is gekomen voor de hoeren, de tollenaren, de zondaren, voor hen die ziek zijn om hen te roepen en niet voor diegenen, die zich zelf zo rechtvaardig achten......

Jezus is gekomen voor diegenen, die geen helper hebben en die met de nek door al die keurige en o zo geweldige burgers worden aangekeken.....

Je typeerde het mensentype van de VVD erg goed: KEURIGE MENSEN ......in de VVD zitten er voor mij veel te veel van die keurige en rechtvaardige mensen........die zichzelf zo geweldig vinden en zich op de borst slaan.

Ik persoonlijk ben meer voor de economie van het GENOEG van professor Heertje, dacht ik. Maar dat vind ik helaas niet in een politiekprogramma terug......jammer.....

Het enige wat ik wil is Jezus en Hij komt gauw weer terug....dus laten we onze hoofden opheffen naar Hem....Hij kan volgens mij iedere dag komen om ons te halen naar die plek, waar wij als christenen thuis horen..., n.l. daar waar Hij nu is. Dit aardse zullen we toch moeten achterlaten....laten we ons maar bezighouden met de dingen van het Koninkrjk van God...dat lijkt me veel beter....ben jij klaar om Jezus te ontmoeten.....? Ik doe mijn best om daar klaar voor te zijn....dat is voor mij het allerbelangrijkste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 01:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.


Mag ik je eens vragen door wie de economie naar de knoppen is geholpen? Door mensen m.i., die nooit genoeg hebben. Die al enorm rijk waren, maar toch niet genoeg.......en volgens mij zit dat type mensen in de VVD en stemt op de VVD....

De VVD is m.i. dus een koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is dan (en je weet....zo'n koninkrijk gaat ten gronde), men probeert, althans naar jouw visie dan, de economie weer vlot te trekken, terwijl hun eigen mensen ervoor gezorgd hebben, dat de hele wereldeconomie op apegapen ligt door de nimmer aflatende hebzucht van mensen, die al rijk zijn en steeds weer meer willen hebben.

Jezus was overigens voor die mensen die zichzelf niet kunnen helpen.....daar is Hij voor gekomen.....en dat is dus iets anders dan wat jij zit uit te dragen gezien je opmerking: " Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden".


Als ik het evangelie begrijp, dan gaat het er juist om, dat je niet jezelf zit te roemen...je eigen daden en werkkracht of wat dan ook. God zoekt juist diegenen, die zwak zijn, die nergens toe in staat zijn van zichzelf...... Hij zoekt die mensen, die HEM nodig hebben....HEM verheerljken...alleen in HEM maar kunnen roemen en niet zichzelf.

God kan alleen die mensen gebruiken, die zwak zijn. Lees de bijbel er maar eens op na......pas als mensen verbroken worden kan God die mens juist gebruiken.........DAN PAS EN NIET EERDER.

Hoe was het ook al weer....? Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.......
Lachende smiley

Ik ben vor de economie van het GENOEG van professor Heertje, zoals ik al eerder hier aangaf, maar ja...helaas pindakaas.......dat vind ik nergens..... in geen enkele partij .......


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 1 april 2010, 01:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 05:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.




Ik lees juist in de bijbel, dat de mens in dit zondige vlees NIET TOT ENIG GOED IN STAAT IS en dat ADDERENVEGIF onder onze tong is.Heb jij dat wel eens gelezen?

De kredietscrisis heeft dat toch wel duidelijk gemaakt lijkt me....... Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3