ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 00:05
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.

Ja, over het O.T. ligt een bedekking, maar God de Vader in Jezus Christus is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. In Jezus Christus is Hij zacht van aard en nederig en mag je bij Hem in eerste instantie tot rust komen. Je mag daar het verkwikkende levende water drinken, dat nimmer meer opraakt en je zal verkwikken en dat in je zal worden tot een fontein.

Jezus is gekomen om de wet te vervullen (en niet te ontbinden). In Jezus zien wij de Vader en de Vader en Jezus zijn één, zo zei Jezus. Als je Jezus ziet, dan zie je ook de Vader. De Vader Zelf heeft ons lief zei de Heer.

Nu in deze genadetijd drukt de Vader Zich uit in Jezus en God de Vader is liefde en de liefde wordt bezongen in 1 Kor. 13 :

""1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.
2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn.
3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan.

Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen.

11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Laten we ons allen door Hem verkwikken en in de rust komen. Want Hij is niet gekomen om te veroordelen, maar om te redden. Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaars en niet voor diegenen, die zichzelf rechtvaardig achten.

citaat uit bijbelsdagboek van 20 november j.l.: ""De Here woont bij de verbrijzelden van hart en bij de nederigen van geest (Jes.57:15b). Wie dit ervaart, kan alleen nog maar met een verbroken hart neerknielen aan de voeten van Hem, die alles voor ons volbracht heeft aan het kruis. Hoe meer we beleven dat we er weinig van terechtbrengen, des te meer gaan we inzien dat we Jezus nodig hebben. En in dat besef gaan we steeds meer naar de realiteit van Zijn liefde verlangen.""

Heer, dank U voor Uw Liefde ! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 04:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:39
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
[quote=CROSSROAD317]Ja, dat kletsen, kwam hoofdzakelijk door die 2 op de voorbank. En maar kletsen en maar kletsen over van alles en nog wat en ik lekker relaxend en dus niks zeggend Smiley met dichtgeplakte mond (heerlijk) op de achterbank , genietend van de 2 heerlijke sonore mannelijke stemmen, die de auto vulden (Ik word er nog poëtisch van) en toen...., toen kwam Crossroadje met zijn achtergehouden troef...... zijn radio.....dus dat werd op een gegeven ogenblik zingen geblazen in de nacht, terwijl we langs de wegen zoefden.........uit volle borst........... Gezellig hoor ! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 01:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:14
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
[quote=PIETER649] Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Pieter back in town, o my....... o my. Nou moet ik dus weer extra opletten wat ik hier allemaal schrijf........mijn nimmer aflatend scherpslijpertje, mijn geweten.....

hee Pieter welcome back!!! Treat me gentle please........

Volgens mij moet je al vader zijn inmiddels. Vertel eens....wat is het geworden.....een mannetje of een vrouwtje of..........misschien wel beide...?

Jaaaaaa........Chatje heeft destijd wel een blijvende indruk op me achtergelaten. En het verhaal gaat eigenlijk nog een beetje anders, want voordat we op reis gingen, heeft Chat nog gezegd, dat hij niet samen met me kon reizen omdat hij een andere trein nam........hi...hi....... Clown smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 9 december 2009, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:51
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....

Om jouw vaderbeeld op God over te planten....daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn Rel....want dan kun je jezelf heel erg veel tekort doen.

God wil IN JEZUS CHRISTUS ons, Zijn kinderen, ALLES schenken. Hij is geen straffende God maar een liefhebbende God, zoals hiervoor al een keer is gezegd.

God gebruikt echt andere methoden om Zijn kinderen op te voeden m.i..
Hij heeft onnoemlijk veel geduld met ons. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:43
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
is ook niet direkt als ding gekozen maar sja Hijs is voor mij ook een beetje ongrijpbaar een soort van kracht macht of hoe je het ook wil noemen.... en dus dan van mijn part een ding.... snapie? Coole smiley met zonnebril

Jij hoeft Hem ook niet te grijpen Rel, Hij grijpt jou.

Hij heeft jou allang bij je kladden en woont in je; Hij laat je nooooooooit meer gaan.

Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:40
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves

Nou Rellok.......de Heilige Geest een ding? Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Hij is Geest dacht ik.

M.i. is de Heilige Geest, die van de Vader uitgaat en Die door de Heer naar deze aarde gezonden is op de eerste Pinksterdag, waarover je kunt lezen in Handelingen en Zich toen neerzette op iedere discipel van de Heer, die daar bijeen waren.

Die Heilige Geest gaf toen de kracht aan de discipelen om het werk van de Heer te beginnen en het evangelie te gaan verkondigen in de wereld

Hij is echt geen ding, want dingen zijn dingen en die leven niet en kunnen niet mensen het Eeuwige Leven geven en de Heilige Geest leeft en verheerlijkt de Here Jezus en Hij zal ons te binnen brengen al wat Jezus gezegd heeft en zal met ons zijn tot aan het einde der tijden. Hij zal nimmer meer uit ons gaan, omdat we verzegeld zijn met de Heilige Geest vanaf het moment, dat wij geloven in Jezus Christus volgens mij.
Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:51
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
ANGELIQUE772 schreef:
Sola,

dank je wel voor je antwoord. Maar het is zoals je zegt : een persoonlijke iets tussen God en mij. En Zijn antwoord zal niet voor iedereen het zelfde zijn, wat voor de 1 goed is, kan dat voor de ander niet zijn. Maar ik heb al heel vaak mogen ervaren dat ik nooit bedrogen uitkom als ik op Hem vertrouw. Dat is toch de enige houvast die ik heb. Vandaar die keuze.

Dank je voor je antwoord Angelique....en inderdaad het is natuurlijk altijd een persoonlijk iets tussen God en een bepaald persoon.

Je kunt het n.l. net zo goed bekijken als jij het benadert. Voor jou is het misschien dan dus een geloofsdaad om juist in zo'n geval niets te doen en op God te vertrouwen. Ja, van die kant kun je het dus ook bekijken, als je daar dan ook maar geloof voor hebt. Alleen moet je dat dus dan weer ook uit volle overtuiging kunnen doen m.i.! En als je twijfelt dan is het misschien goed om voor jezelf toch de bijbel te bestuderen of je wel goed zit, want soms kunnen mensen ook op een m.i. nogal simplistisch manier met de bijbel omspringen.

Jezus leert ons echter in Zijn woord hoe we met datgene om moeten gaan, wat in de bijbel staat. Zo heeft Hij dat geopenbaard aan Zijn discipelen en aan de Emmausgangers.

Het is soms niet altijd makkelijk en soms moet je daarvoor strijden in gebed en steeds maar weer het woord lezen en bestuderen, misschien geholpen door bijbelstudies van anderen, om erachter te komen hoe je de bijbel moet verstaan op dat punt.
Soms moet je kauwen en herkauwen en blijven herkauwen en dan kun je ineens het licht krijgen....misschien wel op een moment, dat je er helemaal niet mee bezig bent, maar door iets wat iemand zegt op een bepaald ogenblik. Dergelijke momenten ken ik wel.



God bless you ! Moge Hij je bewaren en behoeden op al je wegen ! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:07
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst wil ik Sola welkom heten. Je weet niet hoe ik je gemist heb. Hoewel we vaak in de clinch hebben gelegen, houd ik van de manier van denken en de scherpte van je opmerkingen. In mijn ogen ben je een van de personen die in staat is om de site weer de diepgang te geven die ik heel erg mis.

Mijn kijk op de chat is heel anders dan dat nu gebruikelijk is. Als ik zo leeg wil kletsen kan ik net zo goed naar Pino gaan, voor niet insiders het plaatselijke café. Ik kan me wel voorstellen dat mensen op een luchtige manier met elkaar willen praten, maar deze luchtigheid is leegheid aan het worden en daarvoor is volgens mij de site niet opgericht.
Bij elke vorm van communicatie laat je iets van jezelf zien. Ook al probeer je dat te voorkomen, maar je creeërt wel een bepaalde indruk van jezelf. Als die indruk is, dat je niet eens in staat bent een normaal gesprek te voeren, dat het alleen maar gaat over koffie zetten en de hond uitlaten, zullen anderen afhaken.
Het is de bedoeling dat je mensen leert kennen, en mijn vraag is, kan dat als er alleen maar in de ruimte gekletst wordt? Ik denk het niet.



Dank je wel lieve Chat voor je lieve (welkomst) woorden. Maar zonder de anderen hier op het Forum ben ik absoluut niets.

Ik ervaar wel hier het funktioneren van het lichaam van de Heer. Ieder heeft weer zijn of haar talenten gekregen en past die toe en gebruik die....... waar was een ieder als hij of zij helemaal alléén zou moeten functioneren. He vult elkaar aan en je inspireert elkaar en dat is heel erg mooi als je elkaar als christen inspireert, want m.i. lkan dat alleen door de Heilige Geest, tenminste als je dat doet in alle serieusheid en je best doet om datgene, wat je hebt geleerd uit het lezen en bestuderen van de bijbel hier of elders toe te passen.

Ik ben niet altijd zo diepgaand overigens. Soms komt er ook niets bij uit, maar ja, dat zal iedereen wel een hebben en daarbij is het ook zo, dat niet iedere Christen even ver is in het begrijpen van Gods Woord. De één is een beginneling en de ander is weer verder op weg naar de volwassenheid en een ander heeft de volwassenheid inmiddels bereikt. M.i. is het zo, zoals Henk het ook al aangaf.

Ieder heeft recht hier op zijn/haar eigen ontwikkeling. Juist als je evt. méér zou weten dan een ander, zul je juist de wijsheid moeten hebben om omzichtig met diegene om te gaan, waarvan je vindt, dat hij/zij minder weet en juist deze persoon niet te kwetsen maar te stimuleren in het verder gaan om meer kennis en inzicht te krijgen. Dat is niet altijd makkelijk....ik heb er ook soms last van, maar toch moeten we voorzichtig zijn op dit punt.

Inderdaad hebben we met regelmatige tussenpozen in de clinch gelegen. Ik heb uiteraard ook mijn vele beperktheden.

Ik probeer zoveel mogelijk genuanceerd te zijn.....daar heb ik af en toe ook zo mijn moeite mee en ik ben dan zodanig hier mee bezig, dat ik misschien een ander aspect weer uit het oog verlies........bijv. om te letten, dat mijn woorden iemand niet kunnen kwetsen, maar soms is het mij ook niet mogelijk om dit recht te doen, omdat ik dan niet die energie meer kan opbrengen en anders zou ik ueberhaupt niet tot een reactie in staat zijn. Dan zou er helemaal niets meer uit mijn toetsenbord komen.

En.....soms moet je wel een standpunt innemen en soms is een bepaald standpunt totaal niet welkom bij de ander. Ook dat heb ik ervaren. Je staat dan voor de keuze: (weer) je mond houden of toch maar (noodgedwongen) je standpunt naar voren brengen op het gevaar af, dat je een conflikt kunt kriijgen. Tja....soms is een conflikt niet te voorkomen. Ook dat leer ik van de Heer.....er is n.l. een strijd in de hemelse gewesten en daarvan weten juist christenen alles van. Je kunt niet altijd vanwege de lieve vrede je mond houden, soms mag je dat zelfs niet.

Maar nogmaals, ik realiseer mijn beperkingen, die ertoe bijdragen dat er nodeloos een conflikt kan ontstaan. Maar ja....dat is ook mijn ervaring hier.....dan wordt er wel aan de bel getrokken.......en dan krijg ik ook ongezouten de mening van anderen geventileerd. We zijn net mensen hier, he Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verliefde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Kussende smiley Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley

Ik vind jou erg goed in nederigheid Chat. Daar heb ik weer bewondering voor. Je bent heel erg plooibaar..........daar ben je heel erg sterk in...."as a rock" zou ik zeggen...en je hebt ook het vermogen om je kwetsbaar op te stellen. Dat bewonder ik ook in je. Maar ja....soms ....vind ik je reactie niet om te pruimen en dat zal wel wederzijds zijn....maar goed niet getreurd...we zijn er tenslotte om het lichaam goed geolied te laten functioneren en zijn bij het steeds verder ontwikkelen van elkaar gebaat volgens mij en mogen elkaar corrigeren, waar nodig, dacht ik en elkaar te inspireren, van elkaar te leren.

Het is altijd fijn m.i. om de hoogte, de breedte en diepte van het Koninkrijg van God te zien en te ervaren en volgens mij ben je hiermee hier op het forum mee bezig, ook al doet het af en toe zeer, voel je je voor schut staan en erger je je soms of voel je je teleursteld, gekwetst, gefrusdtreerd of anderszins.

Wat een ontboezeming he....en ik ga het ook nog op hjet forum zetten ook....... en ik vind dat je nog vele andere talenten hebt Chat, maar misschien heb ik het daarover een andere keer...... Knipoog smiley Lachende smiley

God bless you en iedereen hier op het forum ook !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 19:00
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
ANGELIQUE772 schreef:
Sola,
dat ik mijn leven in Zijn hand mag leggen zou Hem verzoeken zijn Smiley die vol vragen zit

Tja, Angelique......Jezus zei, wat Hij heeft gezegd toen en ik vind, dat Zijn woorden slaan op de door jouw geschetste situatie.

Jezus wilde zich niet in een groot gevaar brengen terwijl het eigenlijk ook niet nodig was, want waarom zou Jezus van de tempel af springen, ondanks het feit, dat de Schrift zei, dat Jezus altijd voor vallen behoed zou worden door Zijn Vader en denk maar dat de Vader aller belang erbij had om de Zoon in leven te behouden, want Zijn missie was echter nog niet volbracht....Hij stond toen eigenlijk aan het begin van Zijn missie hier op aarde. Hij MOEST door de verzoeking in de woestijn heen. Hij moest beproefd worden door de Vader.....en omdat Jezus Gods Zoon was, moet Hij volgens mij dit alles geweten hebben......ook dat Zijn Vader Hem voor iets anders geroepen had, maar Hij IS NIET GESPRONGEN................!!!!!!!!!



Ik leer hier uit, dat je je als mens niet in een gevarenzône hoeft of moet begeven als het niet nodig is en je leven in de waagschaal moet stellen, want dat zou het wel geweest zijn voor Jezus, als Hij was gesprongen.

Hij gaf als antwoord aan de duivel, dat je Gode niet moet verzoeken....Dat is dus Zijn antwoord en niet het mijne. Ik probeer slechts uit de bijbel te leren, wat de Heer heeft gezegd en daaruit tot levenswijsheid te komen om dat toe te passen voor en in mijn leven en dat van anderen, als dit van toepassing is en op mijn weg komt en ik daarvoor de woorden krijg en inzicht in Zijn woord.

Van jou heb ik begrepen, dat je in een gevarenzône zit, want je zegt dat je hartproblemen hebt......... Nou dan kom ik op mijn beurt tot de conclusie, dat m.i. je jouw leven niet nodeloos in gevaar hoeft te brengen door datgene, wat nu hier mogelijk is om je (leven) uit die gevarenzône te laten, n.l. het je laten inenten, niet zou mogen en kunnen ondergaan.

Veel mensen, die aan de Mexicaanse griep sterven hebben al gezondheidsproblemen net zoals jij die ook hebt. Sommigen hebben diabetes, sommigen hebben hartproblemen en er ziijn er die weer wat anders hebben. Je bent dus al in een gevaren zône en als je dan nog de Mexicaanse griep daarbij zult kriijgen, dan ben je dus extra kwetsbaar.
Waasrom zul je jezelf extra in gevaar brengen, terwijl het niet nodig is, Je kund die injectie toch zien als gegeven door de Vader, want je kunt vragen aan God of Hij dat vaccin wil heiligen en reinigen en je kunt het dan als door Hem gegeven accepteren. Net zoals Paulus liet zien, dat je ook offervlees mag eten, als je dat uit handen van God accepteert. En voor de Joden was het eten van offervlees een gruwel. Ik weet op dit ogenblik niet precies waar dit gedeelte staat over dat offervlees, sorry! Misschien dat ik het vind en dan zal ik het wel hier voor je neerzetten. Misschien weet een ander dir zo uit zijn/haar hoofd....?
Door jouw gebed wordt dan iets geheiligd en gereinigd, ook al komt het van heidenen af.

Paulus zei, dat alles hem geoorloofd was!

Zo zie ik het en anders moet je het maar aan de Heer Zelf voorleggen en goed kijken of die woorden van Hem op jou van toepassing zijn. Volgens mij wel........maar ja, het is uiteindelijk een zeer persoonlijk zaak.........Je moet daarvan wel van overtuigd zijn, want er staat ook in de bijbel, dat alles wat niet uit geloof is, zonde is. Dus het komt erop aan......: geloof jij dat persoonlijk of niet....

Je moet het maar eens goed bestuderen Angelique en daarover bijbelstudie doen in nauw contact met de Heer en bidden om de verlichting daarbij van en door Zijn Heilige Geest.

Een betere raad en antwoord kan ik je nu niet geven!!!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 03:13
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
ANGELIQUE772 schreef:
Chat, waarom vind je dit dan niet diepgaand ?
Ik heb echter nog een andere vraag voor je. Ik vind het vreemd dat jij in het geval mexicaanse griep m.i. niet op God vertrouwt. Ik lees je hier al ruim een jaar en je komt bij mij over als een zeer gelovig iemand die al zn vertrouwen op God stelt. Ik heb ook een oproep gekregen ivm hartproblemen maar ben niet gegaan omdat ik mn hele leven in Zijn hand mag leggen.
Nogmaals, ik wil je niet veroordelen, 't is maar gewoon een vraag.

Angelique, Jezus sprong ook niet van de tempel naar beneden toen de duivel Hem in de woestijn aan het verzoeken was, omdat er in de Schrift staat, dat engelen Hem zouden bewaren voor vallen.

Jezus antwoordde de duivel, dat je God niet moest verzoeken ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 01:24
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
Ik dacht aan de Here Jezus bij deze psalm.....Toen Hij aan het kruis hing en moest ervaren, dat Zijn Vader, Die altijd bij Hem was, Hem toen verlaten had en bij de Heer de woorden uitlokte: Mijn God, mijn God waarom hebt Gij mij verlaten.

Hij was toen in de duistere Godverlatenheid gekomen en dat moet wel het meest verschrikkelijke zijn, dat een mens en vooral de Heer heeft moeten doormaken. Zwarter kan het m.i. niet

Zoals hierboven al aangegeven door iemand, komt hier m.i. duidelijk tot uiting, dat het gaat om iemand, die geen klacht heeft tegen God, maar in tegendeel juist God wilde en moest gehoorzamen in datgene, wat Hij moest doen en waarvoor Hij op deze aarde gekomen is, n.l. tot zonde gemaakt worden, opdat de mensheid door Zijn offer juist verlost zou kunnen worden van hun zonden.

De Heer heeft zelfs Zijn Vader onder luid geroep gevraagd die beker van Hem weg te nemen; en heeft Hij niet bloed gezweet en was Hij niet vreselijk beangstigd vóór Zijn kruisiging?

Ik zie dus de Godverlatenheid van de Here Jezus aan het kruis in deze psalm tot uiting gebracht.

Maar gelukkig is Hij in deze Godverlatenheid niet gebleven, maar is, integendeel, door de Vader opgewekt en leeft eeuwig bij de Vader en zit aan Zijn rechter hand.

Dit ziijn mijn gedachten hierover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:55
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
RELLOK036 schreef:
nah heeft wel een beetje te maken met de topic... het komt niet los... das een verkoudheid die blijft hangen dus een griep kan er op door gaan he....
maar weer ff terug naar topic

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 23:17
BerichtOnderwerp: Vervolg Twee Naturen
 
Bedankt voor je fijne bijbelstudies Anita ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:46
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
SMILEY462 schreef:
nou hier dan iets om over te discuseren, en niet zeuren o wat een lang stuk, dan bedenk je zelf maar wat ipv zeuren

Mexicaanse griep, feit of fabel?
Wat is er nou wel of niet waar van al die verhalen over vaccins tegen de Mexicaanse griep. RTL Nieuws duikt in de feiten.
MEXICAANSE GRIEP, FEIT OF FABEL?
Foto

1. In de vaccins tegen de Mexicaanse griep zit een stof die gevaarlijk is voor gezondheid
Het meest omstreden is de stof thiomersal die in de vaccins wordt gebruikt. Dit bestanddeel wordt aan de Mexicaanse-griepvaccins toegevoegd om te voorkomen dat er schimmels of bacteriën groeien in de flacons nadat ze zijn aangeprikt. Thiomersal wordt al sinds de jaren 30 in vaccins gebruikt als conserveringsmiddel. In de jaren 70 ontstond er discussie over het middel vanwege zorgen over de giftigheid van één van de bestanddelen van thiomersal: kwik. Deze stof wordt in het lichaam omgezet in ethylkwik. Volgens het RIVM is daar de angst ontstaan: ethylkwik lijkt qua naam namelijk sterk op het schadelijke methylkwik (dat onder meer in vissen en bij milieuverontreinigingen wordt aangetroffen). Deze vrees over het gebruik van thiomersal heeft ertoe geleid dat de stof niet wordt gebruikt in vaccins als dat mogelijk is. Bij sommige vaccins is het gebruik van thiomersal echter onvermijdelijk. Vanwege de angst bij het (Amerikaanse) publiek dat vaccinaties kunnen leiden tot autisme, ADHD, spraakstoornissen of taalachterstand zijn er de afgelopen jaren tal van onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van ethylkwik. In deze studies is geen enkele aanwijzing gevonden voor een verband tussen thiomersal en neurologische aandoeningen. Op internet wordt soms beweerd dat het gebruik van thiomersal in Nederland verboden is. Dat is dus ook niet waar.

reactie Solafide

Ik ben nu ingeent tegen de Mexiacaanse griep en heb dus 2 prikken gehad en voel me opperbest. totaal geen problemen. Lachende smiley

In iedere injectie kan wel een middel zitten, waar een bepaald individu niet tegen bestand is.

In ieder geval was mijn overweging om me wel te laten vaccineren, dat ik de kans op complicaties van de injecties kleiner vond, dan de kans deze Mex. griep op te lopen Knipoog smiley Daar had ik nou echt geen zin in Zieke smiley
.


Sommige mensen kunnen ook totaal niet tegen wespen of bijensteken. (Krijgen daar bijv. een gezwollen keel door.) Ook heb ik daar gelukkig totaal geen problemen mee.
Een keer bij het grasmaaien van mijn land, heb ik eens het ongeluk gehad om over een wespennest in de grond te rijden en had niets in de gaten, alleen dan, dat ik vond dat er nogal wat insecten rond mijn grasmaaier vlogen. Toen ik nogmaals over het nest ging, attaqueerden deze lieve diertjes mij Clown smiley . Ik kreeg een hele zwerm wespen plotseling op me af en heb toen maar de benen genomen. Kon echter niet verhinderen, dat er behoorlijk wat wespen onder mijn kleding waren gekomen en ik meer dan tien wespensteken kon tellen ´s avonds Huilende smiley, smiley in tranen . Geen greintje last echter, gelukkig. Het jeukte echter wel behoorlijk een tijdje Clown smiley .


2. In Duitsland worden ambtenaren en militairen met een beter vaccin ingeënt dan het gewone volk
De Duitsers worden ingeënt met het vaccin Pandemrix van fabrikant Glaxo Smith Kline. Deze vaccins zijn door het Duitse ministerie van Volksgezondheid besteld. Daarnaast heeft het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken 200.000 vaccins van fabrikant Baxter besteld, Celvapan, voor ambtenaren en militairen. Al snel ging in Duitsland het gerucht dat het vaccin voor ambtenaren en militairen beter en veiliger zouden zijn. Dat is niet waar. In totaal zijn er drie vaccins goedgekeurd voor gebruik in Europa. Celvapan en Pandemrix horen daarbij. Het zijn verschillende vaccins, maar beide vaccins zijn door de EMEA, het Europees geneesmiddelenbureau, positief beoordeeld. Celvapan is niet beter of veiliger dan de andere vaccins. De Duitse regering geeft toe dat het niet handig was om twee verschillende bestellingen te doen. Er is slecht gecommuniceerd tussen de twee ministeries.

reactie Solafide

Ik heb geen last gehad van het "gewone volk vaccin" Coole smiley met zonnebril


3. De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn niet getest
De vaccins tegen Mexicaanse griep (H1N1) zijn ontwikkeld op basis van een modelvaccin. Dit modelvaccin is in 2005 ten tijde van de gevreesde vogelgriep ontwikkeld. Voor het maken van dit modelvaccin is dat virus gebruikt. Het modelvaccin is uitgebreid getest. Voor een vaccin tegen de Mexicaanse griep is alleen het virusdeel van het vaccin aangepast. Het vogelgriepvirus is dus vervangen voor het Mexicaanse-griepvirus. Het aangepaste vaccin is net als andere vaccins onderworpen aan allerlei studies en testen. Het vaccin is getest op dieren en op, een beperkte, groep mensen. Het vaccin is niet getest op kinderen en zwangere vrouwen, maar veel bestanddelen van het vaccin zitten ook in andere vaccins waar al miljoenen mensen mee gevaccineerd zijn. De European Medicines Agency (EMEA) ziet erop toe dat het vaccin voldoet aan strenge veiligheidseisen. Het vaccin tegen de Mexicaanse griep (H1N1) is geregistreerd en daarmee goedgekeurd voor gebruik.

4. De vaccins tegen Mexicaanse griep zijn gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind
Voor alle drie de vaccins geldt dat de beschikbare informatie over de vaccins zeer beperkt is. De vaccins zijn niet getest op zwangere vrouwen. Ervaringen met bestanddelen van de vaccins en ervaringen met andere vaccins waar (deels) dezelfde bestanddelen inzitten, hebben geen reden tot bezorgdheid opgeleverd. Ook zijn de vaccins getest op zwangere dieren. Ook dat leverde geen reden tot bezorgheid op. Er wordt dus vanuit gegaan dat de vaccins veilig zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen wordt het vaccin niet gegeven in de eerste 13 weken van de zwangerschap, wanneer de organen van de foetus zich vormen. De veiligheid van het vaccin voor zwangere vrouwen zal scherp gemonitord worden.

reactie Solafide:

M.i. is het vaccin alleen maar gevaarlijk voor baby's, die slechts een paar maanden oud zijn, omdat zij nog niet voldoende antistoffen in hun lichaam hebben kunnen opbouwen.




5. In Zweden zijn mensen overleden nadat ze het vaccin tegen de Mexicaanse griep hebben gekregen
In Zweden worden al enkele weken mensen ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Er zijn 1,3 miljoen vaccins afgeleverd. Zweden gebruikt Pandemrix, het vaccin van Glaxo Smith Kline. Bij de Zweedse Medical Products Agency (MPA), de instantie die in Zweden geneesmiddelen controleert en onderzoekt, zijn tot eind oktober enkele honderden meldingen van bijwerkingen binnengekomen. In verreweg de meeste gevallen gaat het om lichte bijwerkingen als roodheid en zwellingen op de plek van de inenting, duizeligheid en misselijkheid. Dit zijn bekende bijwerkingen van griepvaccins, die ook vermeld worden in de bijsluiter van Pandemrix. In 20 gevallen werd melding gedaan van ernstige bijwerkingen. In 15 gevallen ging het om een allergische reactie op een van de bestanddelen van het vaccin. Na behandeling zijn deze mensen allemaal hersteld. Er zijn bij de Medical Products Agency vijf meldingen binnengekomen van overlijden na vaccinatie. Het gaat om drie mensen van 74 jaar of ouder en twee mensen tussen de 54 en 65 jaar. Alle vijf hadden ze chronische aandoeningen en gebruikten ze medicijnen. Ze overleden twaalf uur tot vier dagen na inenting. De MPA onderzoekt of het overlijden een verband heeft met het vaccin. Op één overledene is inmiddels autopsie gedaan. Deze persoon had last van aderverkalking en had daardoor eerder al hartaanvallen gehad. Een verband met het vaccin is niet aangetoond. Voor de andere vier overledenen is het onderzoek nog niet afgerond, maar volgens de MPA is er op dit moment geen enkele aanwijzing om een verband te vermoeden. De MPA benadrukt dat er in Zweden normaliter dagelijks 200 tot 250 mensen overlijden, voor het grootste deel ouderen met medische complicaties.

reactie van Solafide:

ik hoor alleen maar over de radio, dat het aantal ziektemeldingen afneemt. Er is inmiddels ook al een zeer groot leger mensen gevaccineerd nu. Dus het schijnt toch een goede werking te hebben.



helemaal gelezen? dan kan de discusie nu losbranden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23
Pagina 23 van 23