ChristianMatch
 


Forum

wie is God?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:21
 
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:40
 
RELLOK036 schreef:
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves

Nou Rellok.......de Heilige Geest een ding? Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Hij is Geest dacht ik.

M.i. is de Heilige Geest, die van de Vader uitgaat en Die door de Heer naar deze aarde gezonden is op de eerste Pinksterdag, waarover je kunt lezen in Handelingen en Zich toen neerzette op iedere discipel van de Heer, die daar bijeen waren.

Die Heilige Geest gaf toen de kracht aan de discipelen om het werk van de Heer te beginnen en het evangelie te gaan verkondigen in de wereld

Hij is echt geen ding, want dingen zijn dingen en die leven niet en kunnen niet mensen het Eeuwige Leven geven en de Heilige Geest leeft en verheerlijkt de Here Jezus en Hij zal ons te binnen brengen al wat Jezus gezegd heeft en zal met ons zijn tot aan het einde der tijden. Hij zal nimmer meer uit ons gaan, omdat we verzegeld zijn met de Heilige Geest vanaf het moment, dat wij geloven in Jezus Christus volgens mij.
Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 14:40
 
Dat ding is inderdaad niet zo gelukkig gekozen, maar Hij doet wel dat werk in ons Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:44
 
is ook niet direkt als ding gekozen maar sja Hijs is voor mij ook een beetje ongrijpbaar een soort van kracht macht of hoe je het ook wil noemen.... en dus dan van mijn part een ding.... snapie? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:51
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:06
 
RELLOK036 schreef:
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves

Hoi Rell,
GOD geeft je geen straf. HIj heeft jouw geluk voor ogen en niet je ongeluk en als je JEZUS hebt aanvaard dan is er geen veroordeling meer.
GOD kijkt door JEZUS naar jou en dus ben je vrij!!!!!
En JEZUS heeft de Heilige Geest aan ons gegeven om ons de weg te wijzen en ons te helpen.
JEZUS heeft de straf gedragen en daardoor kunne we in alle vrijmoedigheid bij GOD komen, zonder angst en zonder schroom!

Groet Mary,
geniet van je vrijheid in HEM Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:29
 
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:33
 
RELLOK036 schreef:
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....

Hi Rel,

Zoals mary al schreef is God de Vader een liefhebbende Vader en niet een Gog die straft. Lees bijv Luc 14 over de verloren zoon. Jezus vertelt daar eigenlijk hoe God de Vader eigenlijk is. de Vader staat op de utkijk of dat de zoon al komt en zodra Hij maar en stipje ziet rent de Vader hem tegemoed en voor dat de zoon kan zeggen dat het hem spijt en dat hij wel als knecht wil komen werken. Zegt de Vader tegen een dienst knecht dat hij een feestmaal aan moet richten voor zijn zoon en Hij omhelst hem en doet hem een mantel aan en schoenen en geeft hem zelf een ring aan zijn vinger. De Vader had het hem allang vergeven. De Vader was zo blij dat Hij zijn zoon terug had. Dat de zoon zelf terug gekomen was dat was de zoon zijn eigen vrije keus. En dat is wat de Vader wil dat wij een eigen vrije keus maken om naar de Vader te gaan en ons leven aan Hem toewijden. Dan is er geen straf, alleen maar een willen tonen dat je alles wil doen wat je voelt dat je in je eigen vrije keuze wilt opgeven ter ere aan Hem. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:43
 
RELLOK036 schreef:
is ook niet direkt als ding gekozen maar sja Hijs is voor mij ook een beetje ongrijpbaar een soort van kracht macht of hoe je het ook wil noemen.... en dus dan van mijn part een ding.... snapie? Coole smiley met zonnebril

Jij hoeft Hem ook niet te grijpen Rel, Hij grijpt jou.

Hij heeft jou allang bij je kladden en woont in je; Hij laat je nooooooooit meer gaan.

Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:51
 
RELLOK036 schreef:
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....

Om jouw vaderbeeld op God over te planten....daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn Rel....want dan kun je jezelf heel erg veel tekort doen.

God wil IN JEZUS CHRISTUS ons, Zijn kinderen, ALLES schenken. Hij is geen straffende God maar een liefhebbende God, zoals hiervoor al een keer is gezegd.

God gebruikt echt andere methoden om Zijn kinderen op te voeden m.i..
Hij heeft onnoemlijk veel geduld met ons. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:45
 
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 00:05
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.

Ja, over het O.T. ligt een bedekking, maar God de Vader in Jezus Christus is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. In Jezus Christus is Hij zacht van aard en nederig en mag je bij Hem in eerste instantie tot rust komen. Je mag daar het verkwikkende levende water drinken, dat nimmer meer opraakt en je zal verkwikken en dat in je zal worden tot een fontein.

Jezus is gekomen om de wet te vervullen (en niet te ontbinden). In Jezus zien wij de Vader en de Vader en Jezus zijn één, zo zei Jezus. Als je Jezus ziet, dan zie je ook de Vader. De Vader Zelf heeft ons lief zei de Heer.

Nu in deze genadetijd drukt de Vader Zich uit in Jezus en God de Vader is liefde en de liefde wordt bezongen in 1 Kor. 13 :

""1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.
2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn.
3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan.

Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen.

11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Laten we ons allen door Hem verkwikken en in de rust komen. Want Hij is niet gekomen om te veroordelen, maar om te redden. Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaars en niet voor diegenen, die zichzelf rechtvaardig achten.

citaat uit bijbelsdagboek van 20 november j.l.: ""De Here woont bij de verbrijzelden van hart en bij de nederigen van geest (Jes.57:15b). Wie dit ervaart, kan alleen nog maar met een verbroken hart neerknielen aan de voeten van Hem, die alles voor ons volbracht heeft aan het kruis. Hoe meer we beleven dat we er weinig van terechtbrengen, des te meer gaan we inzien dat we Jezus nodig hebben. En in dat besef gaan we steeds meer naar de realiteit van Zijn liefde verlangen.""

Heer, dank U voor Uw Liefde ! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 04:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 07:25
 
Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 07:29
 
SOLAFIDE630 schreef:
Om jouw vaderbeeld op God over te planten....daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn Rel....want dan kun je jezelf heel erg veel tekort doen.

God wil IN JEZUS CHRISTUS ons, Zijn kinderen, ALLES schenken. Hij is geen straffende God maar een liefhebbende God, zoals hiervoor al een keer is gezegd.

God gebruikt echt andere methoden om Zijn kinderen op te voeden m.i..
Hij heeft onnoemlijk veel geduld met ons. Lachende smiley
Dus God is een lieve papa waar je alles bij kan flikken??? dus euhm je mag bv stelen of liegen want God straft toch niet...oooow dan ga ik straks ff weet ik veel wat doen want God straft nie..... en sola ook in het nieuwe testament was God aan het straffen in Handelingen bij dat echtpaar wat geld achter liet om vroom te lijken... maar God zag hun hart en floep ze waren dood...(oke iets gecompliceerder maaar strekking is wel het zelfde)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 09:38
 
Wordt het Godsbeeld niet gevormd door je levenservaringen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:48
 
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. Veel misverstand ontstaat als de godsbeelden anders zijn en men zich dat niet realiseert. De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. Op basis van het godsbeeld met daarbij passende teksten vormt men vaak een mening. Het vergt bijna een mensenleven om er een beetje greep op te krijgen de teksten goed te interpreteren.

Thomas

RELLOK036 schreef:
Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:30
 
THOMAS968 schreef:
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. Veel misverstand ontstaat als de godsbeelden anders zijn en men zich dat niet realiseert. De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. Op basis van het godsbeeld met daarbij passende teksten vormt men vaak een mening. Het vergt bijna een mensenleven om er een beetje greep op te krijgen de teksten goed te interpreteren.

Thomas

dus thomas wat is jouw beeld hiervan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:32
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.

Dat klopt wel, maar omdat JEZUS alles heeft gedragen is dat het grote verschil.
En natuurlijk kun je er nu niet op los leven omdat GOD toch wel vergeeft maar als je JEZUS in je hart hebt wil je er ook niet op los leven, wil je alleen maar dicht bij HEM zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:34
 
RELLOK036 schreef:
Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?

Natuurlijk mag je eigen GODs beeld hebben, maar ik gun je zo dat dat beeld anders wordt dan dat het nu is, niet omdat ik het zo goed weet Rel maar juist voor jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:23
 
Iedereen heeft denk ik een ander Gods beeld afhankelijk van wat hij/zij heeft meegemaakt... en hoe en waar iemand in het leven staat....

Tevens kan je groeien in je Gods beeld... het kan dus ook veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:03
 
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:49
 
HENK710 schreef:
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!


ik ben blij dat jij dit plaatst Henk.
we hebben nu een nieuw forum, daarom ben ik ook op cm teruggekomen.
het oude forum stonk gewoon van het doodknuffelen, zal er nu ook wel weer op uitdraaien.
half cm is zielig en de andere helft bevestigd ze daarin.
iemand op eigen verantwoording wijzen, of een mentale schop onder de kont geven is een doodzonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:55
 
HENK710 schreef:
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!

dat bedoel ik dus henk God is idd een God van liefde maar toch als je dingetjes doet die niet door de beugel kunnen sja dan spanky spanky dacht ik....Daarom vindt ik het vader beeld ook zo mooi daar straalt liefde uit maar ook gezag en iemand die je ook kan straffen (lees het dan al te hard bv dat hij je kompleet de grond in stampt) maar tuchtiging houd ook in vormen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYLA060





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:56
 
PIETER649 schreef:
ik ben blij dat jij dit plaatst Henk.
we hebben nu een nieuw forum, daarom ben ik ook op cm teruggekomen.
het oude forum stonk gewoon van het doodknuffelen, zal er nu ook wel weer op uitdraaien.
half cm is zielig en de andere helft bevestigd ze daarin.
iemand op eigen verantwoording wijzen, of een mentale schop onder de kont geven is een doodzonde.

nah dan heb je dus nog een hele klus te gaan pieter want als half cm zielig is en de ander helft erbij das dus heeel heel veel mensen die je aan
moet spreken of schoppen Clown smiley
krijg je een lamme poot van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 22:59
 
Hieronder iets om op te kauwen en te herkauwen:

1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 11 december 2009, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIANNE566





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:34
 
Ik ben opgevoed met het beeld van God de Vader. De term Vader schept een bepaalde verhouding, een bepaalde afstand. God vraagt van ons onze liefde voor Hem, maar ook voor onze medemens in de 10 Geboden. Ondanks dat Jezus de 10 Geboden vervuld heeft, ligt daar voor mij nog steeds een uitdaging. God dienen door te leven naar zijn 10 Geboden zo goed en kwaad als het gaat.

Jezus is voor mij de brug tussen mij en God. Door Jezus kan ik bij God komen, ondanks al mijn fouten en tekortkomingen.

De Heilige Geest ligt wat lastiger. Weet voor mij persoontje ook niet goed wat ik er mee aan moet. Ik geloof dat mijn talenten door de Heilige Geest zijn gegeven en dat Hij door mij heenwerkt. Alleen ik zie niet hoe of hoe dat zou moeten. Nu ben ik graag iemand die alles en overal de controle over heeft en iets het liefst zo snel mogelijk geregeld heeft en dat gaat niet echt samen Gefrustreerde smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 03:21
 
HENK710 schreef:
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!


Dat is jouw interpretatie Henk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 07:24
 
Sola ik leef niet in angst hoor verre van God is voor mij geen boeman echt nie. Maar zoals je het hier een beetje neer zet mag je als je geloofd in God dan is zonde geen probleem want GOd is liefdevol en zla je er niet ter verantwoording roepen hier op aarde... (straffen dus)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 12:16
 
RELLOK036 schreef:
Sola ik leef niet in angst hoor verre van God is voor mij geen boeman echt nie. Maar zoals je het hier een beetje neer zet mag je als je geloofd in God dan is zonde geen probleem want GOd is liefdevol en zla je er niet ter verantwoording roepen hier op aarde... (straffen dus)

Inderdaad Rellok, je hebt het goed gezegd....Voor God is zonde geen probleem meer, want daar heeft Hij Zelf nu de oplossing voor gegeven: de kruisdood van Zijn Zoon.

Dat wil dus niet zeggen, dat het de bedoeling is, dat je dan maar aan kunt rotsooien nu en je bewust in een zondig leven kunt storten met de gedachte....ach de Heer heeft voor mijn zonde geboet, dus kan ik gewoon een lekker zondig leven leiden. Nee zo echt niet.

Wel denk ik, dat ieder ECHT KIND VAN GOD wil proberen op een zo goed mogelijke wijze te leven en datgene wil laten, wat de Heer zonde noemt, maar dat je gaandeweg steeds weer kunt en zult falen......tenminste ik faal wel. ook al probeer ik nog zo hard om niet te zondigen.

Het komt er juist op aan hoe je staat tegenover de zonde. Er zijn mensen, die de zonde weg willen redeneren en daarvan niet willen weten, zoals bijv. buitenechtelijke geslachtsgemeenschap niet zondig willen zien of homosexuele geslachtsgemeenschap als niet zondig willen zien bijv.. Dat zijn mensen m.i. die de zonde weg willen redeneren. Die gaan de leugen hanteren.

Maar als je wel datgene, wat de Heer in Zijn woord zonde noemt, ook als zonde wilt blijven zien en je best wil doen om die zonde niet in je leven toe te laten maar je zult dan gaandeweg eens struikelen of daarmee een ontzettende strijd hebben en dan naar de Heer gaat om hulp hierbij, dan zul je steeds inderdaad weer bij God in Jezus Christus terug mogen komen en dan zul je steeds weer vergeving krijgen als je gefaald hebt, want Hij is voor al jouw zonden gestorven. Maar blijf zonde wel als zonde belijden en ga het niet zelf wegredeneren, zoals zoveel mensen gaan doen.

Jezus zegt immers Zelf, dat Hij is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. Hij zegt Zelf, dat Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaren en niet voor hen die zichzelf rechtvaardig achten.

Dus als je je onvolmaakt voelt...of zondig.....wees dan blij, want dan is de Heer voor jou gekomen en dan mag je vrijmoedig naar Hem toegaan om je zonde te belijden en dan zal Hij je ALTIJD VERGEVEN, want dat is juist Zijn roeping, Zijn werk geweest hier op aarde, n.l. al onze zonden op Zich te nemen en al onze zonden te vergeven.

Dus Hij is gekomen voor hen die zwak zijn en die steeds weer evt. falen. Hij is gekomen om ons steeds weer op te richten als we naar Hem toegaan als we gefaald hebben. Dan hoeven we niet in onze ellende te blijven zitten, want Hij heeft onze zondenlast op Zich genomen en heeft ons vrijgezet van die zondenlast. Die hoeven we zelf niet meer te torsen.
En hoe meer we ons dat gaan realiseren, des te blijer we kunnen worden over Zijn offer aan het kruis en hoe meer we Zijn lietfde zullen gaan begrijpen m.i..

Zo bedoel ik het. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:49
 
THOMAS968 schreef:
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. (...) De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk.

De opmerking van Thomas over het godsbeeld in combinatie met de verwijzing naar de in mijn ogen suggestieve tegenstelling tussen God in OT en NT brengt mijn op de volgende gedachte:
God is net als een ouder voor Zijn kinderen, ook als de kinderen al volwassen zijn, nog steeds dezelfde. Kijkend naar de opvoeding van een kind, zie je in de eerste levensfase van een kind iets vertroetelnds, wat even later meer (opvoedend) straffend wordt. Maar op een bepaalde leeftijd wordt dat ook weer minder. De liefde van die ouder verandert daarmee niet qua inhoud. Het is enkel de uitingsvorm die veelal anders is. Waarom kan dit bij God ineens niet bestaan en wordt er geregeld gedaan alsof God veranderd is van OT naar NT?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2