ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARJAN029
ChristianMatch forum index » Berichten van MARJAN029
Auteur Bericht
MARJAN029 (54)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 17:09
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
[quote=JOLAN931]Dit houd voor mij in dat je als vrouw zijnde, niet anders kunt dan je man steunen om God te dienen, en Hem op de eerste plaats te zetten.

Daarbij mag wel even gelet worden op de motieven van de man om kerkenraadslid te worden, maar als deze motieven zuiver zijn, heeft hij zijn roeping maar te volgen. En zijn vrouw(of ze wil of niet)heeft daarin ook direct de roeping om haar man te steunen in zijn ambtelijk werk.


En als zij daar hardstikke ongelukkig van word?
Daar ken ik dan voorbeelden van dat de man veel tijd aan de kerk had en de vrouw de roeping van haar man vervulde door jarenlang het kinderwerk tegen heug en meug op zich te nemen. En ze moest dat ook vol van blijdschap doen uiteraard.
Deze vrouw had heel andere talenten en interesse. Kinderwerk moet bij je passen! Je kunt toch pas goed funktioneren als je dat doet waar je goed in bent

Het is mooi als je samen achter een keuze kan staan. Dan komt daar denk ik iets heel goeds uit.
Waarom maakt God je uniek met je eigen talenten en heb je vervolgens de keuzen van je echtgenoot maar te acceoteren? Iets klopt daar dan toch niet in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARJAN029 (54)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:51
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
ARJAN007 schreef:
Vandaag gehoord hoe het komt dat in het sneeuwrijke Zwitserland en Oostenrijk de wissels zelden of nooit vastvriezen.
Ze maken dáár gebruik van...... elektrisch verwarmde wissels!
Hier in ons land gebruiken ze gasverwarming, en ja.... dat schijnt wat gevoeliger te zijn voor sneeuwvlokken.....!

Het zal wel net zo iets zijn als met winterbanden, doe je zo'n dure investering. Hier in ons kikkerlandje komen die extreme toestanden zo weinig voor dat je geen 500 euro gaat neerleggen voor een paar winterbanden, is best prijsig wel! Of heeft het iets met klimaatopwarming te maken dat extreme weer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARJAN029 (54)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:44
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HDBAS635 schreef:
Dit is inderdaad het probleem. Een soort geestelijke dwangbuis. Dat lijkt me voor een vrouw verschrikkelijk,die zich inderdaad wil ontwikkelen en dat niet MAG.

En dat lijkt me zelfs dus niet bijbels, als ik zo vrij mag zijn hier? Want God gaf een ieder zijn talenten, man en vrouw. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat de man beslist en de vrouw moet volgen, want hij is het hoofd van het gezin. Zo zal het bijbels gezien niet bedoelt zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARJAN029 (54)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 16:26
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Wat ik best even kwijt wil,

Ik denk dat binnen een relatie/huwelijk het ook belangrijk is dat zowel man als vrouw hun eigen talenten kunnen ontwikkelen.
Te vaak zie je bij christenen dat de man de leidende rol in het gezin inderdaad heeft en hij heeft bijvoorbeeld een taak in de kerk en dat de vrouw zich daar volledig naar moet voegen, want, je volgt je man.
Als de vrouw zich daar goed bij voelt en het werk van harte kan ondersteunen is dat prima maar het komt ook voor dat het volledig ten koste gaat van die vrouw, dat ze er heel ongelukkig van wordt doordat ze niet aan een eigen ontwikkeling toekomt.
Misschien heeft ze heel andere talenten waar ze nu niks mee kan doen?
In hoeverre is het dan bijbels om jezelf als vrouw in die zin op te offeren, voer je dan de wil van God uit of is het beter om daar goed over te communiceren zodat je samen de goede weg voor allebei kunt gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARJAN029
Pagina 1 van 1