ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOFIE807
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOFIE807
Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 00:37
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Alweer een mooie en héél zonnige dag gehad in de Franse provence .... gelukkig maar , want zou niet weten wat ik hier zou zitten doen bij regenweer ... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:44
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ... Twijfelende smiley

Hebben wij als volwassen mensen nu echt regels nodig om gewoon, respectvol met elkaar van gedachten te wisselen ,want dat is toch het doel van een forum of heb ik het mis ? Maar ik snap je reactie wel hoor Crossroad ..
En dat klagen over iemand naar de redactie toe , tja dat heb ik hier nog nooit begrepen en 'k doe me er nu ook al geen moeite meer voor ...
We roepen in het ware leven toch ook geen hulp in als we een meningsverschil hebben ? of wel ?
Of zijn wij Belgen gewoon toleranter naar anderen toe ? Ik begin het zo een beetje te peinzen .... en of dat van domheid is , ( ja ik weet het , we hebben die naam al eens bij onze buurlanden ) laat ik maar in het midden ... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:25
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Pfff , gelukkig raak ik ( door men leeftijd of is het door men conditie ) niet rap meer op de kast ..... en wel leerzaam zo een druk forum ..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:53
BerichtOnderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
 
Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?

Mijn bidden zijn men gesprekjes met Hem .... men Vader .....
Hoe , vind ik persoonlijk tussen Hem en mij .... in ieder geval niet luidruchtig .....
Leren bidden .... het mij aangeleerde bidden is er niet echt vaak meer bij ... ik ging mettertijd meer persoonlijk praten en voel er mij goed bij .... als ik men leven overdenk dan heb ik steeds meer reden om Hem te danken .... want ik kreeg steeds meer dan ik vroeg ...
Men onverhoorde gebeden ( vragen ) , tja .... ook een kind krijgt van zijn wereldse vader niet alles wat het vraagt en is mijns inziens maar goed ook .
Een voor mij passend citaat .... " soms is iets niet krijgen wat men héél graag wil , het beste wat ons kan overkomen ... "
Fijne dag Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
 
HERMAN388 schreef:
Of ik gelukkig ben op dit moment?
Eigenlijk niet, want regent weer Huilende smiley, smiley in tranen

Och Herman , hangt jouw geluk echt van de weersomstandigheden af ? Geschokte, onthutste smiley
Na regen komt zonneschijn .... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Vandaag aan de Belgische kust ... één enkele bui ... maar dan wel van deze morgen al en ja , ze is nog steeds niet voorbij ... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 13:15
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Even reclame voor de Belgische kust .... Knipoog smiley

Hier mooi en zonnig .... dus best wel aangenaam om een paar dagen te blijven ... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
YELNIN491 schreef:
een vrouw een WIJF noemen vind je normaal of niet
vrouwonvriendelijk Smiley die vol vragen zit sorry hoor, maar dat vind ik geen
taalgebruik, maar het zegt genoeg over degene die de term gebruikt.

sorry Yelnin , ik maak normaal zelf ook geen gebruik van die termen maar ik kan moeilijk een oude zegswijze omvormen naar " vrouw ipv wijf en lichaam ipv lijf " ... Dus jammer van deze reactie , ik denk maar als je over zoiets gaat struikelen , tja dan sta je nog weinig rechtop vrees ik ... en ja , ik voel me aangesproken want ook ik gebruikte de term wijf ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn mooiste moment van vandaag ... een vriendelijk mailtje van iemand die ik hoog acht en waarvan ik dacht dat hij me was vergeten Knipoog smiley niet dus , maakt me weer blij ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:56
BerichtOnderwerp: Ramp
 
CHATULIEM619 schreef:
bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal.

Onecht ? Meen je dat nu ? hou jij jezelf geen blinddoek voor dan ? .... Ik kan het in ieder geval niet aanzien ...
Als ik aan zo een beelden denk krijg ik schuldgevoelens bij het boodschappen doen Geschokte, onthutste smiley
dan kijk ik in men winkelkar en zie er weinig in wat ik echt nodig heb .... Dan schaam ik mij voor de lekkernijen die ik alweer heb gekocht .
Nu ja , ik ben nogal gevoelig ... als ik zoiets zie dan heb ik opeens geen zin meer in een nieuwe jurk , broek of lekker uit eten gaan , maar stort ik het geld door ... want ik besef dan opeens dat ik niks te weinig heb ... eerder te veel ... Verlegen lachende smiley
En ja Chat , ik ben niet naief , ik weet best ook wel dat alles niet komt waar het hoort maar iets is beter dan niets denk ik dan ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: Ramp
 
CHATULIEM619 schreef:
De oplossing ligt veel meer in het geven van gelegenheid tot zelf ontwikkeling...

Waarvoor dan mijns inziens weer geld voor nodig is .... dus komt het erop neer om wel in te zamelen maar anders te besteden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
Is dit dan typisch Nederlands ? hier zegt men het omgekeerd ...
Wie een vrouw trouwt om het lijf , verliest het lijf maar behoudt het wijf ... omdat schoonheid zooo vergankelijk is . Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: Ramp
 
ach ja , ik denk altijd " krijgen ze maar één tiende van wat ik geef , hebben ze toch dat , anders helemaal niks " en weten wij hier wat honger lijden is ? Ik denk het niet .... velen hier in het westen staan wel vaker eens op dieet of zouden zoals ik het toch beter eens doen ... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 00:39
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
Ons moeder zaliger zei steeds " God slaat niet of Hij zalft ook "
En ja ... af en toe wel eens nodig door onze Vader ... al is dat breken van een pootje wel louter figuurlijk denk ik .
Zo ook het spreekwoord " wie niet horen wil moet voelen " .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 01:16
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
 
[quote=ANITA695]

EN JAMMER DAT ER NOG GEEN SIT ES BESTAAN VOOR NABESTAANDEN EN GEHUWDE MENSEN MISSCHIEN EEN TIP VOOR CHRISTAN MATCH

Jammer ? Hoor ik nu in een andere groep thuis ? en de reden ? pffff als CM dat een tip vind dan is het voor mij wel over .... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 17:51
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ERIKA129 schreef:
Weer terug van weggeweest Lachende smiley

Hey Erika , blij je hier weer te zien ... alles ok ? ik mail je binnenkort wel ... moet er nu rap vandoor .... xje Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 08:44
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
FRANKT627 schreef:
Misschien leidt die tomtom me wel ergens heen waardoor ik helemaal niet frusty meer ben Knipoog smiley Maybe zorgt die sprekende wegvinder wel voor een CM-setje... Clown smiley

Ik help het je in ieder geval hopen Frank ... rij niet verloren hé ... en braaf zijn .. of hoe zegt men dat hier ook alweer ...." doe niks wat ik ook niet zou doen " Clown smiley
Ik wens je een héél aangename dag en minder regen dan hier Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?

Dus Willemijn , met andere woorden " toeval " ?
Ik persoonlijk hou het voor mij graag bij het citaat .... Het toeval is de schuilnaam waarvan God zich bedient wanneer Hij incognito wil optreden....... Schweitzer
Maar natuurlijk heeft iedereen zijn mening en daar is niks mis mee ...
Grtjes


Laatst aangepast door
SOFIE807
op donderdag 23 juni 2011, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:06
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament
 
THOMAS968 schreef:
Ik vraag me dat af, want er is ook de menselijke onvolkomenheid. Soms is het beter het huwelijk te beeindigen. Als het een sacrament is gaat het heel erg knellen als het mis gaat. Is het huwelijk goed, ja dan is het een versteviging als het een sacrament is. Mensen scheiden niet te snel, ze trouwen te snel.

Thomas


Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord ..... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:00
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
 
FRANKT627 schreef:
Lachende smiley ja, ik kan en mag niet klagen... Clown smiley

Wij Belgen klagen toch nooit .. of alléé ja ... zelden dan Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: Vaderdag / moederdag / Grootmoedersdag / Grootvadersdag
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley en wat met die mannen die geen kinderen hebben? Waarom worden die eens niet gevierd? Hoe zou zo'n dag dan moeten heten?
Niet-vaderdag? En dan krijg je van je niet-kinderen een niet-kadootje.

Wij worden altijd vergeten... Huilende smiley, smiley in tranen

Hey Frank , ik zou zeggen " kies je er eentje uit " .... leek me moeilijk dit voor jou te doen al had ik wel een paar suggesties ... Knipoog smiley

http://www.flogs.com/c/De_dag_van_de.../99292
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 00:47
BerichtOnderwerp: strandwandeling 25 juni bij strand katwijk
 
PIMPERNEL883 schreef:
nou veel animo is er jammer genoeg niet als er niet meer mensen zich op geven gaat de wandeling helaas niet door, zal het wel erg jammer vinden ook voor degene die zich wel hebben opgegeven.
vriendelijke groet pimp.

Gezelligheid hoeft geen grote groep toch Pimpernel ... en al helemaal niet om te wandelen ... dus ik zou zeggen , ga op stap met degenen die meewillen of meekunnen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 00:44
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen.

Hallo Chatuliem , denk je dat echt dat je aan de hand van een foto het innerlijke kan peilen ? Laat me toe dat toch wel in twijfel te trekken ... in ieder geval niet bij iedereen ... foto's zijn een momentopname en kan zo anders zijn dan in levende lijve .. mijn mening hé Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
HERMAN388 schreef:
........ de Belgen dom zijn en geen raad meer weten. Boze smiley

Hey Herman .... peinsde gij dat nu echt ? Woedende smiley
Misschien ben ik wel dom maar ik weet me altijd raad Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: maandag 13 juni 2011, 09:50
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
[quote=FRANKT627] Gefrustreerde smiley pfff, ik ben veel te zwak...zit ik te verkondigen dat ik er even tussenuit ga en nu wil ik al haast niet meer vertrekken. Waarom kan het toch allemaal niet eenvoudiger?[/quot


Goeie morgen Frank , maak het jezelf niet zo moeilijk en blijf gewoon .... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 12 juni 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
YELNIN491 schreef:
quote=FRANKT627]neen Sofie, ik ben al weg...sinds overmorgen... Knipoog smiley

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen[/quote]

ik schrei een beetje mee Yelnin .... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 12 juni 2011, 22:45
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
euh, ik ben er niet meer... Knipoog smiley


Hey Frank , blijf je niet op cm ? grtjes van een landgenoot ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
MARISKA601 schreef:
gisteren was het vrijdag de 10de
maanda is het de 13de.

Hey Mariska , en ik ... ik vraag me af hoe het nu met je lieve vriend is ? alles ok daar ? grtjes Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 02:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Hallo Tink , wat betreft vlekken op je witte pantalon.... goed inwrijven met ossegalzeep .... daarna wassen en eventueel in het zonnetje te bleek leggen ... maar met ossegalzeep maak ik vrijwel ( ook zonder zon ) alles vlekvrij .
Grtjes Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
Dit las ik op een site van de KULeuven .....

Het Kerkelijk Wetboek van 1917 verbood een kerkelijke begrafenis bij zelfdoding. Deze bepaling is uit het Kerkelijk Wetboek van 1983 geschrapt. De veranderde houding tegenover zelfdoding hangt voor een groot deel samen met het doorbreken van de maatschappelijke taboesfeer die lange tijd rond zelfdoding hing. De kerk is meer en meer het belang van gemeenschap en mogelijke draagkracht van het christelijk geloof voor mensen in uitzichtloze situaties gaan inzien. Vanuit deze verandering heeft de post factum beschuldiging plaats gemaakt voor preventieve bemoediging. Hier wordt een grotere verantwoordelijkheid gelegd bij de pastor.

En nog even dit ... naar aanleiding van Marylien haar verhaal .....
Ik vind het héél erg dat een priester dit weigert .... alsof de klap vaak nog niet hard genoeg is ...
Hier bij ons in het dorp ( kerkhof idd nog rond de kerk ) zijn maar twee soorten gronden ... betalend en gratis ... betalend voor niet inwoners van het dorp en een gratis rustplaats voor de inwoners , om het even hoe ze gestorven zijn .
Hier krijgen dus ook mensen die door zelfdoding om het leven kwamen een christelijke begrafenis met dienst ( als zij of de familie dit wenst(e) ) en persoonlijk vind ik dat dit ook moet kunnen ... want , wie zijn wij en wat weten wij over een ander zijn innerlijke ?
Ik heb vaak meer moeite met de preek ........ daar kan ferm gelogen worden .... dus dan denk ik wel eens vaker ... zeg maar beter niks !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOFIE807
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9