ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 10:46
BerichtOnderwerp: WAAROM
 
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
IMKE917 schreef:
Haha...pcies Knipoog smiley

opscheppers Smiley met dichtgeplakte mond

Mannen krijgen hier wel vreemde namen Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
Ik vindt het een beetje barbaars hoe er af en toe gereageerd wordt, het is iets Heiligs, waar je niet te pas en onpas maar een opmerking in mag zetten.
1 Korintiers 14 tot 15 staat het best wel duidelijk beschreven, ik vindt het helaas wel een gebrek in de traditieonele kerken (pkn bv)dat daar nu niet eens wat meer aandacht aan gegeven wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:59
BerichtOnderwerp: honne-ponnetje
 
GRIFFIN748 schreef:
onderdanig hoeft nou ook weer niet. in een goede relatie ben je aan elkaar gelijk (en aan elkaar gewaagd Knipoog smiley ) en is er naast wederzijdse liefde ook wederzijds respect: elkaar vrij laten om behalve samen, ook naast elkaar dingen te ondernemen. ik kan me van mijn ouders herinneren dat mijn moeder ook wel eens een weekend samen met een vriendin of nicht weg ging. en ook mijn vader ging nog wel eens een paar dagen de hort op, om de familie uit te pluizen.

ik denk dat als je een partner hebt die continu maar 'ja' en 'amen' zegt, je gauw bent uitgepraat.

Als je al gelijk, zo begint sta je binnen de kortste keren zelf met pantoffeltjes voor de deur te wachten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:57
BerichtOnderwerp: honne-ponnetje
 
HANNAH810 schreef:
hoe klinkt dat dan ongeveer, gert?

iets in de zin van;
"mijn lieve baasje, mag ik uw voeten drogen met mijn blonde lokken?
het zou me zo gelukkig maken uw pantoffeltjes aan te mogen reiken ziet u............." Clown smiley?

Hehe Verlegen lachende smiley het begint er op te lijken Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:39
BerichtOnderwerp: honne-ponnetje
 
GRACE585 schreef:
misschien een idee om nieuw topic te openen om ff alle vleierijtjes en liefkozende woordjes te uiten voor al die schattteboute


HANNAH810 schreef:

maar ik ben dan ook niet zo heel erg honneponnerig, lieve schatterig, heersbeestje-, vlindertje-, schatjepatje achtig.

komt nog wel HANNAH

.
GIBBY schreef
Dank je wel Hannah! Overigens, ik hou er wel van om tegen m'n vriendinnen te zeggen: "Hey suikerklontje...snoezepoese..!"en al dat soort uit mijn hart voortkomende uitingen. Dat is beter dan:"Hey...oud wijf, doe je nog eens wat vandaag

HANNAH schreef
och ja, suikerklontje snoezepoessie, die was ik vergeten ja!!
(ik was nog nooit op t idee gekomen, dat suikerklontjes kooswoordjes waren, zo leer ik nog eens wat, gibby!!)
maar toch;
roep tegen mij dan maar t laatste hoor gibby, dat ligt me dan toch een stuk beter, ben ik bang, haha

, schatjepatje achtig.

vul maar aan lieve poepies Clown smiley

Jullie kunnen ook eens proberen je wat liever op te stellen tegen de Man Engeltje smiley onderdanig en teder, dan komen die lieve woordjes vanzelf Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:48
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid
 
MAR907 schreef:
Moeten vind ik niet, ik zie liever iemands hart, dan is moeten niet nodig...
En toch laat ik de Moet niet zakken, soms heel soms Moet het Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
WILLEMIJN232 schreef:
Op dat soort mannen knap ik altijd een beetje af Knipoog smiley dus het is heel persoonlijk Chatuliem.......hou ook niet van voetbal trouwens......alleen het WK met Bert van Marwijk was wel leuk
En Bert is al gelukkig, sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 20:07
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid
 
Je mag best waarschuwen Lachende smiley en soms mag het best moeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:07
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat de wereld gekker wordt kan ik me iets bij voorstellen. Maar het lijkt alsof we gewoon meedoen met de wereld....

Lijken mee te doen! We doen gewoon mee, kijk alleen al wat er van een simpele sabbat (zondag) over is. Vroeger sloten de winkels zaterdags al rond een uur of 13:00. En nu, Zelfs na +/- 10 jaar een kabinet (door ons zelf gekozen) met een Christelijke indentitijd zijn er overal koopzondagen
homo,s overal getolereerd, en tegenwoordig op een voetstuk gezet.
En in de meeste Christelijke gezinnen was tv op zondag taboe zo ook telefoon, laat staan het intensieve pc gebruik ( nog je os nog je ezel) of iemand die binnen je poorten is laten werken.
En we weten het maar donders goed, je geeft ze een vinger en ze trekken je hele hand.
Je kan tegenwoordig geen baan meer krijgen of je bent het hele weekend de sigaar, het is tegenwoordig al zo ver dat met het Christelijke geloof geen rekening gehouden meer wordt. Maar kom niet aan Islamitische feest dagen, anders doe je aan discriminatie.
enz enz enz als er wat gebeurd heeft God het gedaan, en wij zeggen NIETS, en als er al een Christelijke politieke partij zijn eigen aan zijn Christelijke normen en waarden houd SGP dan wordt die gedoemd tot achterhaald discriminatie en niet meer van deze tijd zijnde, en we doen er allemaal aan mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 01:07
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid
 
CHATULIEM619 schreef:
Een paar maanden geleden las ik eens een bijdrage van iemand op het forum over seks. Hij was 26 jaar, nooit getrouwd geweest en had grote ervaring op het gebied van seks. En wat me er nu aan stoort, is dat we dit eigenlijk heel gewoon vonden...
Dingen die vroeger als schokkend ervaren werden, vinden we nu eigenlijk vanzelfsprekend. Vrije seks, echtscheiding, homofilie...Het is alsof ons geweten doof gemaakt wordt voor de dingen om ons heen.
Wat zullen we over 10 jaar vanzelfsprekend vinden? Pedofilie of euthenasie???

Niets is vanzelfsprekend, eigenlijk nog steeds niet, alleen is het meer bespreekbaar als vroeger.
En je hebt tegenwoordig, een heleboel meer media versturende aparaten, dus je wordt er teveel mee geconfronteerd.
En zeker ook op cm, en eigenlijk wordt het hier over het algemeen ook veelal vergoedelijkt (pedofilie daargelaten).
Lees wat dat aangaat het forum maar na, onder het mom, in deze tijd we kunnen er niet meer omheen, en dan mag het wel.
Want er is altijd wel weer een reden te verzinnen, .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:26
BerichtOnderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
 
MARIO216 schreef:
Organiseer jij het opeens Marijan Knipoog smiley

Leeftijd crises denk ik Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:23
BerichtOnderwerp: 15 jan 2011 bowlen de kuip rotterdam
 
Blowen mag toch niet in een openbare plaats Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 01:34
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
Het vage vuur Smiley die vol vragen zit doet me meer denken aan een oude kolenkachel Zieke smiley die nog opgepookt moet worden Verlegen lachende smiley das ook vaag
Trouwens ik heb kennis aan een pastoor die het nu weer heeft over het voorgeborgte, en dat het vage vuur was achterhaalt.
en dan kom je weer uit op een eerder geplaats stuk.


Laatst aangepast door
GERT856
op zaterdag 8 januari 2011, 01:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:37
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
MAR907 schreef:
Goed ik had het al in een andere topic het een en ander vanuit de bijbel uiteen gezet.
Ik geloof in hetgeen in de bijbel staat en verder niks.
In het eeuwig leven geloof ik ook.
Begint pas wanneer de Here Jezus terug komt, heb ik al genoemd.


Wat zegt de bijbel???

Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag.
Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.

Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood.
De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.

Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.

De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.

Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven.
Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?

Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.

Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.

Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.

1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat.
2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.

De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren.
Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.

De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’.
Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.

Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theologische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age.
Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.

Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis me

Mooi geschreven, en in bijna helemaal met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:23
BerichtOnderwerp: Iemand privé ropen...
 
HERMAN388 schreef:
waarom geen status bij persoonlijke profiel net als bij msn of hyves
Dan kun je zien wat iemand aan het doen is, dus niet storen!!!

Directie van CM, graag groot renovatie van uw website en belletje aanschaffen aub!
Voor betere samenwerking Knipoog smiley

Net als op je tv ook op je pc, gewoon uitdrukken Verlegen lachende smiley op het kruisje dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
CROSSROAD317 schreef:
Om een mening te geven over het boek "de hemel is zo echt" zal ik het boek gelezen moeten hebben, anders geef ik alleen maar meningen van anderen weer en ben ik niet objectief.

Een voorbeeld: Stel ik ben een "ongelovige" heb nog nooit de bijbel gelezen, maar ik geef wel mijn ongezouten mening over de inhoud van die bijbel.... Hoe zou ik dan overkomen? geloofwaardig of ongeloofwaardig?? Waarop is mijn "oordeel" gebaseerd???

Zo gaat het met dat boek waarschijnlijk net zo, zoveel voorstanders als zoveel tegenstanders. Idee, eerst lezen dan je mening geven ....

Ben ik het dus niet helemaal mee eens, eigenlijk heel simpel zoals jij het stelt, moet je dus ook pas reageren, als je het zelfde hebt gelezen, of in een ander geval het zelfde hebt mee gemaakt.
Aan de andere kant, dan wordt het hier wel lekker rustig, maar je kan toch so wie so ook bv bevoor oordeelt zijn.
Want voor mijn gevoel is het toch een verzinsel, maar das persoonlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen.
En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof.
Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter.
En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof.
Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:15
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
 
MAR907 schreef:
Jij mag winnen Lachende smiley

Dat bedoel ik Knipoog smiley zo kan het ook Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
 
Mens ,erger je niet Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:41
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind het maar spannend.............

wie bakt de lekkerste appeltaart?
wie krijgt de rijkste boer?
en.........(tromgeroffel)komt er eindelijk diepgang in het programma? Clown smiley

(het is een stuk succesvoller dan cm,dat moet gezegd wordenKnipoog smiley)

Vindt je het gek Smiley die vol vragen zit de keuze is daar veel groter Boze smiley en op cm maar beperkt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:36
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
CHATULIEM619 schreef:
De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!

Ben daar gek, Gefrustreerde smiley begint net goede tijden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:48
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
CHATULIEM619 schreef:
Helaas is dat je eigen interpretatie Gert, daar kan ik niks mee. Trouw blijven is het allermooiste, maar ik heb veel situaties meegemaakt dat dit niet werkbaar was voor beiden.

Mijn interpetatie, is dat ik met zo,n uitleg wel wat kan als die van voorgenoemde, alleen het voorbeeld van jou in deze vind ik wel goedkoop en vaag, dat jij veel situaties hebt mee gemaakt, waarin, jij wel het werkbare van in zag.
Gelukkig hoeven we niet aan jou verantwoording af te leggen.


Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 3 januari 2011, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 23:07
BerichtOnderwerp: oud en nieuw
 
HANNAH810 schreef:
da's een griezel; die wíl ik niet kennen.........

Beter op kouse voeten,.. dan met volle zakken Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:57
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb geen enkel waardeoordeel gegeven over het OT, ik heb alleen maar weergegeven wat het OT wel en wat het niet zegt.

volgens mij is het meer ! wat jij denkt wat het O.T zegt . Ook hierover lopen in de meeste gevallen de meningen van een ieder uiteen.
En vindt ik de uitleg zoals Mar die stelt, eigenlijk nog het meest zinvol.
Trouw blijven tot in de dood, aan Hem,.. je hoeft dan zeker niet bij elkaar te blijven, voor de kerk en staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:58
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
[quote=CHATULIEM619]Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw warren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.

En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo?[/


Zieke smiley


Laatst aangepast door
GERT856
op zondag 2 januari 2011, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
MAR907 schreef:
Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind.
Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden.
Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....

Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel.

Mooi gezegt, helemaal mee eens soms zijn er redenen waar je niet onderuit kan komen.
En is van tafel en bed plus de rest beter, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
 
MARIO216 schreef:
Wat heeft dit onderwerp met wokken maken Smiley die vol vragen zit Willen jullie mee Smiley die vol vragen zit

jokken lijkt toch een beetje op wokken Smiley met dichtgeplakte mond laat ze toch Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GERT856
op zondag 2 januari 2011, 17:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
HERMANDV978 schreef:
ben ik met je eens maar de basis van het oude testament is de Thora
ik ben ook niet voor scheiden maar .... het is wel eens niet anders
en ook blijf ik erbij dat God niet wil dat mensen ongelukkig zijn
het is een God van liefde,

Ik ben dus ook met jou eens dat Thora en het O.T niet daarin (10 geboden) bijna geen verschillen kennen.
Maar als we zouden leven zoals geschreven is, zouden we ons moeten opsluiten in onze huizen.
En zou het leven alleen bestaan uit werken bidden eten danken en slapen.
En dan nog zou het fout gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:13
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
HERMANDV978 schreef:
niet alles mag maar als je de 10 geboden vertaald uit de Thora
wat volgens mij de basis is van het oude testament staat er iets heel anders


1. Ik ben de Here, uw God.

2. U zult geen andere goden hebben.

3. U zult geen valse eed afleggen in Mijn naam.

4. Gedenk de sabbatdag en houd hem heilig.

5. Eer uw vader en uw moeder.

6. U zult niet doodslaan.

7. Neem niet de vrouw of de man van een ander.

8. U zult niet stelen.

9. U zult niet liegen.

10. Wees niet jaloers.

wat maar weer aangeeft vertalen is en blijft mensen werk,

En das nu het verschil, de Thora, de Bijbel daar staat het wel in, en nog heel wat meer dan in de Thora, daar staat denk ik ook niet in de geboorte van Jezus Christus, als zijnde verlosser en zaligmaker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 Volgende
Pagina 4 van 12