ChristianMatch
 


Forum

WAAROM
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:16
 
Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken?
Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij....
Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:19
 
ANGELIQUE327 schreef:
Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken?
Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij....
Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is...


Is dit een vraag aan de leden van CM of is dit meer een vraag voor CM ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:22
 
CROSSROAD317 schreef:
Is dit een vraag aan de leden van CM of is dit meer een vraag voor CM ??

Ik vraag het me af crossy...waar is de liefde hier gebleven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:23
 
ANGELIQUE327 schreef:
Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken?
Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij....
Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is...

ik denk niet dat het alleen klef klinkt en daarom irritant is, maar dat het meest irritant aan zulke dingen is dat het zo klinkt alsof lieve woorden geen enkele waarde meer hebben.
Houd je liefkozende woorden privee, en ze zullen waarschijnlijk waardevoller zijn.
Persoonlijk weet ik heel goed wat liefde is, en vergeleken daarbij klonken mij deze liefkozingen enorm surrogaat in de oren.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 11 januari 2011, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:27
 
JOLAN931 schreef:
ik denk niet dat het alleen klef klinkt en daarom irritant is, maar dat het meest irritant aan zulke dingen is dat het zo klinkt alsof lieve woorden geen enkele waarde meer hebben.
Houd je liefkozende woorden privee, en ze zullen waarschijnlijk waardevoller zijn.
Persoonlijk weet ik heel goed wat liefde is, en vergeleken daarbij klonken mij deze liefkozingen enorm surrogaat in de oren.

Jolan...hoe vaak maakte jij mij en gibby mee in de box? twee keer? misschien wel drie?
En vraag twee..jij weet wat liefde is zeg je....je spreekt uit ervaring neem ik aan...is het niet mogelijk dat er tussen gibby en mij ook liefde is? Misschien anders als die van jou...maar....minder???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:29
 
ANGELIQUE327 schreef:
Jolan...hoe vaak maakte jij mij en gibby mee in de box? twee keer? misschien wel drie?
En vraag twee..jij weet wat liefde is zeg je....je spreekt uit ervaring neem ik aan...is het niet mogelijk dat er tussen gibby en mij ook liefde is? Misschien anders als die van jou...maar....minder???

Tuurlijk kan dat, daarom oordeel ik daar ook niet over.
Ik geef enkel mijn mening over de woordkeuze, en waarom ik dus begrijp dat het mensen kan iriteren, meer niet. enne, hoeveel keer?
Ik ben de tel kwijt 100x ofzo? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:32
 
JOLAN931 schreef:
Tuurlijk kan dat, daarom oordeel ik daar ook niet over.
Ik geef enkel mijn mening over de woordkeuze, en waarom ik dus begrijp dat het mensen kan iriteren, meer niet. enne, hoeveel keer?
Ik ben de tel kwijt 100x ofzo? Knipoog smiley

okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139
...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:37
 
ANGELIQUE327 schreef:
okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139
...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden!

weet ik angelikie, ik kan het wel verantwoorden hoor.
Ik ben ook zo onopvallend aanwezig tegenwoordig Knipoog smiley
slaap lekker en ik zal voor em bidden hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:51
 
JOLAN931 schreef:
weet ik angelikie, ik kan het wel verantwoorden hoor.
Ik ben ook zo onopvallend aanwezig tegenwoordig Knipoog smiley
slaap lekker en ik zal voor em bidden hoor

heerlijk om zo'n gemoedsrust te hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 02:03
 
ANGELIQUE327 schreef:
Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken?
Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij....
Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is...


Voor sommige mensen lag het continu aanspreken van Gibby als "paps" erg gevoelig,zoals ze uitgelegd hebben(de pure eenmalige liefde voor hun vader),een beetje rekening met elkaar houden moet toch kunnen?Blijf Gibby zo noemen als je wilt maar houdt het voor speciale momenten,het is tenslotte een speciaal persoon voor je Knipoog smiley

En.......ik kan me niet voorstellen dat iemand zich ergert als je meeleeft met een zieke,ik heb er in ieder geval niets van meegekregen.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:19
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:40
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 08:54
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:00
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:00
 
ANGELIQUE327 schreef:
Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken?
Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij....
Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is...


t is soms nauwelijks te verwerken voor mij, angelique;
twee keer per reactie "papsie" te horen is voor mij persoonlijk een bijna ondoenlijke opgave.
maar ik ben dan ook niet zo heel erg honneponnerig, lieve schatterig, heersbeestje-, vlindertje-, schatjepatje achtig.


dat neemt overigens niet weg, dat je vrij bent te roepen wat je wilt, in de chatbox.........
alleen kies ik er dan wél voor even iets anders te gaan doen, voor ik onwel zou worden.

ps. sterkte vandaag, gibby



.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 11 januari 2011, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:06
 
misschien een idee om nieuw topic te openen om ff alle vleierijtjes en liefkozende woordjes te uiten voor al die schattebouten Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 11 januari 2011, 09:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:09
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:15
 
GIBBY159 schreef:
Dank je wel Hannah! Overigens, ik hou er wel van om tegen m'n vriendinnen te zeggen: "Hey suikerklontje...snoezepoese..!"en al dat soort uit mijn hart voortkomende uitingen. Dat is beter dan:"Hey...oud wijf, doe je nog eens wat vandaag?" Clown smiley




och ja, suikerklontje snoezepoessie, die was ik vergeten ja!!
(ik was nog nooit op t idee gekomen, dat suikerklontjes kooswoordjes waren, Clown smiley zo leer ik nog eens wat, gibby!!)
maar toch;
roep tegen mij dan maar t laatste hoor gibby, dat ligt me dan toch een stuk beter, ben ik bang, haha

@grace; go girl............let's make fun!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:18
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:57
 
MARYLIEN613 schreef:
Hé Angy, het is toch niet omdat wij ons de bedenkingen maakten of gibby al dan niet je echte paps was dat je dit niet meer mag zeggen !!!
Jullie hebben een goede band, behoudt die band en als sommigen hier niet tegen kunnen stoor je daar niet aan!
ik weet niet precies wat klef betekent maar het klinkt niet positief.... en jij komt me nu wel positief over = zo blijven!

Thx Mary! fijn om te horen dat er ook nog andere reakties zijn, dat doet goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:29
 
Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren.
In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde.
Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen..
Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren.
In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde.
Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen..
Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.

laat ik het nou helemaal met je eens zijn
maar sommigen hebben les nodig chat
zie topic honne-ponnetje Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:42
 
ANGELIQUE327 schreef:
okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139
...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden!

pffff Angel ............ bijna niks stoort mij , maar dit nu wel .... Hij kent en weet ook alles van jou en van mij hé Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:00
 
SOFIE807 schreef:
pffff Angel ............ bijna niks stoort mij , maar dit nu wel .... Hij kent en weet ook alles van jou en van mij hé Geschokte, onthutste smiley

Wie liefde zaait, zal LIEFDE oogsten!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:30
 
BILLY701 schreef:
Wie liefde zaait, zal LIEFDE oogsten!!!!!
Liefde zaaien is wat anders dan lieve woordjes zeggen. Het kan soms ten koste van jezelf gaan, indruisen tegen je eigen ik. Het gaat om de ander en niet om jezelf. Het gaat om liefde geven en niet opeisen....En weet je, als je van iemand houdt, gaat dat eigenlijk vanzelf, dan is het je tweede natuur geworden om aan de ander te denken en te denken, wat wil diegene?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Liefde zaaien is wat anders dan lieve woordjes zeggen. Het kan soms ten koste van jezelf gaan, indruisen tegen je eigen ik. Het gaat om de ander en niet om jezelf. Het gaat om liefde geven en niet opeisen....En weet je, als je van iemand houdt, gaat dat eigenlijk vanzelf, dan is het je tweede natuur geworden om aan de ander te denken en te denken, wat wil diegene?


En de vraag is of het wel echt is!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:47
 
BILLY701 schreef:
En de vraag is of het wel echt is!!!!!!!
Liefde zoekt zichzelf niet, dat is echte liefde. Liefde eis je niet op, liefde geef je...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 12:24
 
ff off topic ... gibby sterkte morgen met het dotteren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren.
In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde.
Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen..
Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.

Ik begrijp hieruit Chat, dat JIJ degene bent die bepaalt of de gevoelens die tussen Gibby en mij zijn, echt zijn???? Hele bewering hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:32
 
[i]Het is lastig om een ander zijn taal gebruik in te schatten, denk ik.

Nog lastiger om in te schatten wat iemand er mee bedoelt of het echt meent.

Ik noem de meeste van mijn 10 broers schat, dat is een gewoonte geworden, en ik meen het ook nog, een ander geeft daar een andere invulling aan.
Eerlijk gezegd is het ook praktischer, het voorkomt dat je per ongeluk de verkeerde naam zegt met zoveel familie. hihi Knipoog smiley

Geen echt probleem denk ik Smiley die vol vragen zit
Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4