ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOSINA022
Ga naar pagina Vorige 1 ... 115 116 117 118 119 120 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOSINA022
Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:44
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
[quote=LEPELTJE037]Als we werkelijk God willen dienen, zoals Hij dat van ons vraagt...quote]

Ik dien God dmv mijn werk. Ik geloof dat God mij in de zorg geplaatst heeft om zo God te dienen via mijn werk.

Ieder mens heeft zijn gaven en talenten van God gekregen en ik heb de gave gekregen om te kunnen zorgen voor minder bedeelden. Mensen die die zorg heel erg nodig hebben.

"Wat je aan de minste van mijn broeders hebt gedaan, dat heb je ook aan Mij gedaan.

Ik verzorg mensen met een meervoudige beperking. Het niveau is laag, zintuigelijk niveau ("baby") niveau. Deze mensen zijn afhankelijk van sondevoeding, luiers, kwijlslabben etc. Ze zijn dus zo zwaar gehandicapt dat ze niet meer thuis kunnen wonen. Moet ik dan tegen de ouders zeggen: ik mag je kind op zondag geen eten geven??

Jij geeft je kinderen toch ook eten op zondag? Ik sta, qua verzorging, in de schoenen van de ouders.

Ik kan zo nog véél meer voorbeelden op noemen, zoals meerdere mensen dat al hebben gedaan, maar dat doe ik niet.

Je hebt mij heel erg gekwetst door te zeggen dat ik schijt heb aan God door te gaan werken in de zorg en daardoor ook op zondag moet werken.

Let wel: de zorg wordt erg slecht betaald, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. Nee iedereen die in de zorg werkt, doet dat uit compassie voor de medemens.
En wanneer je een Christen vraagt waarom er voor de zorg gekozen is, zul je veelal te horen krijgen: omdat God mij daar geplaatst heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
GRACE585 schreef:
mijn mooiste moment was bij de revalidatiearts die vertelde dat mijn dochtertje stabiel was gebleven en dat ze zeer tevreden was en dat Dominique dus niet in een nachtspalk hoeft met haar benen
dat haar terugslag van de vorige x waarschijnlijk gedeeltelijk de invloed was van haar groeispurt
ook de uitslag van haar heupfoto's was perfect.

en ook de reactie van mijn dochter voor we naar de dokter gingen;nl;
ze vroeg zou God iets speciaals met mij voorhebben dat Hij toegelaten heeft dat ik een spierziekte heb,misschien voor andere mensen als getuigenis???Want God kan alles dus ook mij genezen
kijk dat noem ik nu vertrouwen hebben als een kind.

Grace, wat een geweldige uitslag en een fantastische reactie van je dochter! Echt gaaf! Wat kunnen wij toch veel leren van kinderen!

Alle dank aan God!

Knuf, José Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:18
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
[quote=MAR907]Waar staat dat: heb u vijanden lief! gelijk u zelf!!!!


deze ken ik wel:
Mat 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;


Laten we dit dan ook doen, hoe moeilijk het vaak ook is. Ik ken diverse moslims en zij verwerpen de acties van hun geloofsgenoten ook. Zij accepteren en respecteren mij in mijn Christen-zijn.

Sterker nog: ik weet dat er een is die zelfs voorstander is van Wilders Verraste, verbaasde smiley , dat kan ik van mijzelf niet zeggen. Ik vind Wilders maar een eng ventje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:26
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=RZdyCwQ92ig

Open the eyes of my hart!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:16
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
MAR907 schreef:
Hoe zit het dan met diegene die op zee varen?
Ik ben nog nooit een kerk op zee tegen gekomen. Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij is dat niet in Den Haag bepaald. Wel de CAO's van diverse bedrijfstakken.
Dus niet iedere iedere CAO heeft dat erin staan.

Zelf werk ik ook in volcontinu bedrijf een werk in vijf ploegen diensten dus ook zaterdags. Toch heb ik zaterdag als een rustag (appart gesteld met andere dagen).

De meesten maken de fout om de Sabbat te zien onder de dezelfde "christelijkewetten" zoals die zijn voor de zondagsrust.

Zover ik het begrepen heb, valt het onder het artikel van vrijheid van godsdienst en godsdienstbeleving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:06
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLEMIJN232 schreef:
En dat bedoelde ik nu......soms gebeuren er dingen waar zorg gewoon voor gaat.....
En inderdaad, geen weekenden en geen onregelmatigheid.......heerlijk....... Kussende smiley

Ook geen ORT meer dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Ik weet ook dat de meesten mensen op die manier de zondag ervaren en dat vind ik ook een hele mooie gedachte. Maar het neemt niet weg dat de zondag in de plaats van de zaterdag is gekomen zonder dat God of de bijbel daar de opdracht toe heeft gegeven.

Met cultuurverschijnsel bedoel ik dat het houden van de zondag in de loop van de tijd zo is gegroeid en dat het een belangrijke plaats in ons denken en onze cultuur heeft veroverd. Ik bedoel het niet denigrerend. Maar iets wat bij je cultuur hoort is vaak zo vertrouwd dat je het als vanzelfsprekend aanvaart. En als je alleen de bijbel erop zou na slaan dan is de zondagsrust niet vanzelfsprekend; wordt zelfs nergens genoemd.

GrZing!

Ok, begin het geloof ik te vatten en ik moet je, geloof ik, ook nog gelijk geven Verlegen lachende smiley
Het is idd nergens in de Bijbel terug te vinden, tenminste..ik kan het zo snel niet vinden Smiley die vol vragen zit

Niettemin denk ik dat het ook iets is tussen God en mij. Ik heb nog wel eens de neiging om te "schoppen" tegen allerlei kerkelijke (menselijke) wetjes en regels, maar in deze kan ik mij wel vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:58
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik werk in een algemeen ziekenhuis en ik hoef de weekenden niet te werken.....
Heb ik natuurlijk wel jaren gedaan en ik weet ook dat het niet altijd realiseerbaar is en de nood van de mens gaat voor de kerkgang..........

Geen weekenden meer, da's helemaal beter Clown smiley

Maar zonder gekheid: natuurlijk is het zo, dat wanneer ik een dagdienst heb en er gebeurt een calamiteit, ik dan niet wegsprint wanneer mijn dienst er op zit.
Laatst heb ik een hele zondag met 1 van "mijn jongens" in het ziekenhuis gezeten. Het is dan niet anders, ik kan hem daar niet alleen achter laten met ouders die er niets van snappen en niet assertief zijn. Ik ben er dan ook voor hen, om hen te begeleiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:52
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Psalm 84 van Psalmen voor nu

http://www.youtube.com/watch?v=dDrEw3NKU8Y
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLEMIJN232 schreef:
En gelukkig hebben ze in Den Haag bepaald dat iedere werknemer, in welke sector dan ook, het recht heeft om 1x naar de kerk te kunnen gaan. Elke werkgever heeft zich daaraan te houden.


De praktijk is tegenwoordig wat weerbarstiger he?
En je hebt zorg waar het nu eenmaal wat makkelijker gaat dan de andere zorg.....

Op mijn werk gaat het ook niet makkelijk, maar ik blijf ze er aan herinneren. En als ik een dusdanige dienst moet draaien dat ik niet naar de kerk kan, dan moeten ze er voor zorgen dat ik een andere dienst krijg. Daar sta ik op en imiddels hebben ze dat wel door Lachende smiley

Mag ik vragen wat voor werk je doet, in welke sector binnen de gezondheidszorg?


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 12 september 2010, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
LEPELTJE037 schreef:
Wat betekend het voor jou dan, dat God iets heilig heeft verklaard?
Hoe heilig is Gods heilige rustdag, als we die als mens eigenhandig verplaatsen? Deze dag door de allerhoogste God heilig gemaakt! Apart gezet. De enige dag, die God een naam heeft gegeven, 'sabbath'.
Kunnen we dan zomaar voorbijgaan aan de heiliging van die dag?
Het is wel degelijk de mens zelf die de sabbath heeft ontbonden en daarvoor in plaats de zondag heeft ingesteld.

Hoevaak ben ik vroeger op de vingers getikt als ik op zondag iets deed wat eigenlijk niet mocht, omdat het op zondag werd gedaan?
Het werd gezien als een schande... En dat terwijl de zondag niet eens van God komt, maar juist van de verering van de Baal.

Waarom hebben mensen er zoveel moeite mee om de sabbath te houden, zoals God die heeft ingesteld?
Vanuit je geloofsovertuiging wil je toch gehoorzaam zijn aan wat God je gebied?! Wat is dan de moeite met de sabbath?

Voor mij is de zondag toch echt een heilige rustdag, omdat op die dag Christus is opgestaan en die dag wil ik graag in ere houden om Zijn opstanding te kunnen gedenken. In die zin voel ik dat de zondag gegeven is door God en niet door de baal.
Ik weet van veel mensen dat ze er op die manier tegenaan kijken en het ook echt zo voelen. Cultuurverschijnsel? Nee, absoluut niet.

En ja, ik zit in de zorg, dus ik werk op zondag. De mensen die ik verzorg kunnen niet zonder, dus ik geloof dat God mijn werk zegent en mij daar ook de kracht voor geeft.

En gelukkig hebben ze in Den Haag bepaald dat iedere werknemer, in welke sector dan ook, het recht heeft om 1x naar de kerk te kunnen gaan. Elke werkgever heeft zich daaraan te houden.

Groet, José


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 12 september 2010, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:55
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LOES550 schreef:
Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb.
Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.

God weet dat hoor! En ik geloof dat iedereen niet meer krijgt dan dat ie aankan.

En ja, het kan eng zijn wanneer je God zo aanwezig voelt en dat is goed ook: ik besef op dit soort momenten meer dan anders hoe groot en machtig God is! Hij is met ons allen tegelijk bezig, probeer jij dat maar eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LOES550 schreef:
wat lief van je Huilende smiley, smiley in tranen dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst.
Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè
liefs Loes

Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
IMKE917 schreef:
Jose, dat doe ik ook, heel dicht bij God blijven!! Alleen God is stabiel, blijft altijd bij je.

Tjonge Jose, ja dat wat jij hebt meegemaakt voelt het zelfde als een scheiding. Ook jij hebt afscheid moeten nemen van iets waarvan je dacht dat het voor je leven zou zijn. Dat is dezelfde pijn en het zelfde rouwproces.
Jij ook sterkte.

Thnx, word me ff een beetje teveel geloof ik Huilende smiley, smiley in tranen

De laatste keer is inmiddels bijna 10 jr geleden, maar nu ik zo dit forum volg komen er een hoop emoties boven.

Mar's woorden komen idd hard aan en toch leef ik ook met hem mee. je vrouw op die manier verliezen..brr


Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 10 september 2010, 23:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
IMKE917 schreef:
Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.

Idd Imke, iedereen hier heeft een rugzakje, de een een grotere dan de ander.

Ook ik vind het fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen en de troost en bemoediging geeft God ook via jullie! Dank daarvoor!

Liefs, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ik luister heel veel naar Grootnieuwsradio, een fijn Christelijk radiostation met vele mooie overdenkingen en vooral veel muziek!

Kan het iedereen aanbevelen!

Voor de mensen die dit station (nog) niet kennen: het is te vinden op
AM 1008

Groet, José


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 11 september 2010, 00:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.

Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LOES550 schreef:
Het is teveel om op jullie allemaal appart te reageren.
Wat fijn dat jullie met me mee willen denken.

de Heilige Geest! pff daar had ik niet meer aan gedacht.
Wat is het geloof toch ingewikkeld. Natuurlijk woont Hij
in mij. Ik heb mn hart allang voor Hem geopend. Soms
is Hij even op vakantie denk ik wel eens. Maar nu ben ik
geheel gevuld en vind ik troost, warmte en kracht bij Hem.
Ik zie het vaak nog niet als drie maar als één, God.

Het is bemoedigend om te lezen dat jullie tegen dezelfde
onzekerheden en moeilijkheden aan lopen als ik. Zo langzaam
aan vorm ik mn eigen mening wat dit betreft.
de kerk waar ik zit is zo klein dat er nauwelijks iets spannends
gebeurd of het moet de startzondag zijn..... Allemaal trouwe
kerkgangers, getrouwd, kindertjes. Of ja toch ook wel
gescheiden maar alleen. Van uitspattingen of onzekerheden
hoor je niets. Ook op de bijbelkring niet. Is dat bij jullie
ook? Mensen praten niet openlijk over hun eigen onzekerheden
met God. Tenminste niet bij mij in de kerk.
Loes


Speciaal voor jou, Loes!

http://www.youtube.com/watch?v=SwlhnVOdclQ

Liefs, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
ik ben nl. lelijk, arm en heb megaveel problemen [/quote]

"We hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar; en toch zijn we broertjes en zusjes. We hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar; en toch houden we elkaar"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LOES550 schreef:
Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft.
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop niet heb waar kunnen maken.


Ik vind het ook lastig hoor, ook al ben ik met God en Zijn Woord opgegroeid! In mijn opvoeding heb ik ook dingen meegekregen waarvan ik zelf moet onderzoeken of dat ik het ermee eens ben of niet.

Tenslotte heb ik ook mijn eigen ideeën en verantwoordelijkheid en kan ik niet mijn hele leven achter mijn opvoeding verschuilen (alleen de positieve dingen dan Clown smiley ).

En falen t.o. God? Ook dat herken ik, ik heb ook wel dingen gedaan waarvan ik weet dat God niet blij met mij was, maar ik weet ook dat er vergeving is wanneer je oprecht berouw hebt. Dus falen...nee, volgens mij kunnen wij, in Gods ogen, niet falen. Dan zouden we de hele dag, in al ons doen en laten, continu falen. Al voelt het wel zo.

Met je doop en belijdenis ben je een nieuw leven begonnen, je hebt je oude leven afgedaan en gekozen voor God. God heeft je toen aangenomen als een wedergeboren kind! Hij heeft alles wat je verkeerd gedaan hebt in Zijn ogen, vergeven. En je mag dan ook jezelf vergeven, sterker nog: moet, hoe moeilijk dat ook is.

Vanaf het moment dat je voor God gekozen hebt, ben je een prooi geworden voor de duivel, geef hem geen kans!

God houdt van je en neemt je zoals je bent. Ook jij bent een parel in Gods hand! Hou dat vooral vast!

Ga naar God wanneer je je weer zo wiebelig en onzeker voelt en zoek vrienden op die je begrijpen. Het feit dat je familie niet gelovig is maakt het er niet makkelijker op, maar je kunt wel een levend getuigenis voor hen zijn, met al je vragen en moeilijkheden, want jij kunt laten zien waar je naar toe kunt.

Enne..fijn dat je dit met ons wilt delen!

Liefs en in God verbonden, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RENSKE067 schreef:
ben ik helemaal met je eens

Dank Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat je de rol van seks in een huwelijk/diepgaande relatie onderschat,het ontbreken of tegenvallen van seks kan een huwelijk makkelijk breken.
Wil je daar voor of na de inzegening achter komen?Dat is je eigen keuze......

Ik onderschat het niet hoor, integendeel..ik heb het van zeer nabij meegemaakt dat juist dit de reden was van scheiding.

Toch vind ik de relatie met God veel belangrijker en ik denk dat, wanneer je relatie verder goed is en ook je relatie samen met God (de driehoeksverhouding), je er dan samen (met God!) uit kunt komen.
Zonodig professionele hulp niet schuwt.

In de situatie die ik meegemaakt hebt was de relatie tussen hen verder al niet goed, er was geen openheid, geen communicatie. Het onderwerp sex was niet bespreekbaar, achteraf bleek dat dat voor hun huwelijk al niet was.

Het is idd een zeer belangrijk issue in een relatie en dat moet het ook zijn. Daarom ben ik van mening dat het een open gespreksonderwerp moet zijn vanaf het moment dat je in die relatie stapt, zodat je van elkaar weet hoe een ieder erover denkt.

Ik denk dat je moet oppassen dat je voor je huwelijk de sex "uitprobeert" om te kijken of dat wel goed zit. Stel nl dat dat niet zo is, wat dan? Ben je er dan nog op tijd bij, want je bent toch nog niet getrouwd?
Dan haal je het mooie van de sex naar beneden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RENSKE067 schreef:
dat verhaal van die inzegening kan ik me ook wel herinneren maar dan dwalen we af
en waarom zou er bij een 2e relatie veel balangrijkere dingen spelen dan in een 1e relatie
in beide gevallen lijkt het me dat een goede basis heel belangrijk is en seks is inderdaad geen stabiele basis dus is het raadzaam om eerst te werken aan de basis zonder seks dus
maar als die basis er is en je hebt trouwplannen enz (lijkt het me dat de basis er al is anders neem je die stap niet) heb ik er niet zoveel moeite mee
en trouwens hoe werkt het bij jou in de praktijk???


Ik ben van mening dat het inzegenen van je huwelijk hier juist alles mee te maken heeft. Het gaat om de openbaarheid van het inzegenen tov God en zijn gemeente.
Het is idd zo dat, wanneer je gemeenschap hebt voordat je trouwt, je voor God al getrouwd bent.

Echter wat ik begrijp uit de Bijbel is dat God het pas graag wil wanneer je in het openbaar hebt laten zien dat je samen door het leven wilt gaan als getrouwd stel en voor de gemeente, als getuige, belooft dat je elkaars toeverlaat zult zijn.

Ik geloof ook dat een 2e huwelijk voor God niet minder is dan de 1e. Maar ook bij een 2e huwelijk ben ik van mening dat je sex beter kunt bewaren tot na de openbare inzegening.
God geeft een nieuwe start en wat mij betreft hoort onthouding daar dan ook bij.

Dit is echt zoals ik er, vanuit mijn geloof, tegenaan kijk. Ben maar mens en mijn mening is dus niet zaligmakend. Wil dus geen oordeel vellen hoor!

Groet, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:46
BerichtOnderwerp: BIESBOSCH
 
BEHAPPY332 schreef:
Een KNAL activiteit op een FLUISTER boot Smiley die vol vragen zit

dat kan nooooooooooooooooooooit goed gaan

Dat wordt zwemmen......., maaruuhhh...zwemkleding vergeten Gefrustreerde smiley


Sssst, wel zachtjes zwemmen Clown smiley


Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 9 september 2010, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 17:07
BerichtOnderwerp: bowlen in Utrecht
 
JOSINA022 schreef:
Beste mensen,

Het plan is als volgt:
verzamelen op station Utrecht-C en dan lopend richting de bowling. Dit is +/- 5 min lopen (mits ik daar nog kan reserveren en dat kan pas wanneer ik weet op hoeveel mensen ik moet rekenen)

Maarre: gezien het animo op dit moment denk ik dat de datum van 18 sept te snel is en heb ik bedacht dat we het beter door kunnen schuiven naar nov. Dit ook omdat we in okt al gaan eten in Veenendaal.

Wanneer ik kijk naar mijn rooster in okt zal het wrs zo zijn dat ik het 1e weekend van nov vrij ben, dus daarom een nieuwe datum (onder voorbehoud van mijn kant):

Zaterdag 6 november

Verdere details betreffende plaats, tijd en kosten volgen nog!

Groetjes, José

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: Op zoek naar geluk
 
Voor mij spreek het voorbeeld van de arend altijd erg aan.

De moederarend gooit (letterlijk!) haar kinders uit het nest, of ze al kunnen vliegen of niet.
Kinders vallen dan letterlijk naar beneden, maar dan komt pa er aan en gaat er pal onder vliegen om zo kind op te kunnen vangen.

Dit is zoals het echt in de natuur gaat en dit beeld gebruikt God dan ook om te laten zien dat Hij ons zo opvangt wanneer we vallen.

De vaderarend is niet altijd zichtbaar, maar is er wel en zo zie ik het ook met onze Hemelse Vader. Hij is niet altijd zichtbaar, maar "vliegt" onder ons om ons zo op te kunnen vangen!

Groet, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
IMKE917 schreef:
Ja José, dat begrijp ik heel goed!! Er is mij idd wel eens gevraagd of ik verliefd was omdat ik zo straalde doordat ik God zo duidelijk ervaarde (of schrijf je ervoer) in mijn leven.
Eerlijk gezegd is dat nu ook zo! vanmorgen al zo'n geweldige dienst gehad, en vanavond.................ik ga niet uitwijden, maar God is goed!!!!


Amen, halleluja!

http://www.youtube.com/watch?v=QGRClSWX-aY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Bedankt voor de lieve woorden!

Ja, het is onbeschrijfelijk, ik voel het ook echt als een wonder!

En zo zijn er, in de afgelopen week, nog een paar bijzondere momenten geweest waardoor ik duidelijk voel dat God met mij aan het werk is!

Ik heb vandaag dan ook tegen meerdere mensen gezegd dat Hij weer aan de touwtjes trekt daarboven en wat voelt dat goed!!!

Ik kan niet eens goed omschrijven hoe het voelt. de beste omschrijving die ik kan geven is een verliefd gevoel, terwijl er nu geen man hier rondloopt waar ik daadwerkelijk verliefd op ben.

Begrijpt iemand mij?? Ik geloof dat ik mijzelf niet meer zo begrijp Smiley die vol vragen zit

Groetjes, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 01:26
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Het is niet mijn mooiste moment van vandaag, maar van gisteren, eigenlijk van de afgelopen paar weken.

Vijf jaar geleden is gebleken dat mijn linker halsslagader behoorlijk afgesloten was. Hierdoor heb ik een aantal TIA's gehad en was ik genoodzaakt om medicijnen (o.a. bloedvedunners) te gaan slikken.
Twee jaar geleden was dit gelukkig niet verslechterd en ik kreeg de mededeling dat de afsluiting nooit meer zou weggaan, maar omdat alles stabiel was, mocht ik 2 jaar wegblijven.

Die twee jaar was dit jaar om en ik moest de nodige onderzoeken ondergaan om te kijken of alles nog stabiel is of dat de afsluiting verergerd is.

En wat blijkt??? De afsluiting is nergens meer terug te vinden???

De neurloog wijt dat aan de juiste combinatie van de medicijnen, echter ik weet wel beter!!!

Alle dank aan God!!!

De neuroloog snapt dit ook niet, dit gebeurd meestal niet. Is dus uitzonderlijk.

Hij vindt het wel belangrijk dat ik de medicijnen blijf slikken en dat zal ik ook zeker doen. God zegent de artsen en de behandelingen die nodig zijn en ik geloof dan ook dat dit bij mij het geval is!

De neuroloog bood nog wel genetisch onderzoek aan (omdat hart- en vaatziekten nogal veel in de familie voorkomt), maar omdat ik geen kinderen heb en die ook niet meer zal kunnen krijgen (biologisch en medisch niet verantwoord/mogelijk) heb ik er voor gekozen om dat niet te doen.

Met een hartelijke groet, José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022 (53)





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: bowlen in Utrecht
 
Beste mensen,

Het plan is als volgt:
verzamelen op station Utrecht-C en dan lopend richting de bowling. Dit is +/- 5 min lopen (mits ik daar nog kan reserveren en dat kan pas wanneer ik weet op hoeveel mensen ik moet rekenen)

Maarre: gezien het animo op dit moment denk ik dat de datum van 18 sept te snel is en heb ik bedacht dat we het beter door kunnen schuiven naar nov. Dit ook omdat we in okt al gaan eten in Veenendaal.

Wanneer ik kijk naar mijn rooster in okt zal het wrs zo zijn dat ik het 1e weekend van nov vrij ben, dus daarom een nieuwe datum (onder voorbehoud van mijn kant):

Zaterdag 6 november

Verdere details betreffende plaats, tijd en kosten volgen nog!

Groetjes, José


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 4 september 2010, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOSINA022
Ga naar pagina Vorige 1 ... 115 116 117 118 119 120 Volgende
Pagina 118 van 120