ChristianMatch
 


Forum

Berichten van REMMIE634
ChristianMatch forum index » Berichten van REMMIE634
Auteur Bericht
REMMIE634 (48)





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 06:08
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
Ahhh ja, het zal ook weer eens niet...het onderwerp tongen en genezing...wel jammer dat je er zelf niet een studie van hebt gemaakt en alleen klakkeloos aanneemt wat een zekere schrijver met anti-gevoelens jegens deze onderwerpen meent de waarheid te zijn.

Persoonlijk vind ik het zinloze discussies...

Er is maar 1 waarheid en das Gods waarheid.., en God heeft ons christenen Zijn Heilige Geest gegeven om ons te leiden en inzicht te geef. Daarbij geeft God ons de mogenlijkheid door Zijn Geest de zelfde gaves uit te voeren die Jezus had en deed en meer dan dat, volgens Zijn eigen woorden. Alles wat de Geest doet is namens Hem, Jezus en doet alleen wat Hem word ingeven door Jezus dw God. En wat dat is.., de Geest overtuigt je of iets goed is of niet.

Als ik deze 50 knip en plak punten lees, moet ik automatisch denken aan het Griekse gedachte goed. Oftewel bekromt denken. Alleen maar redeneren van uit dat wat we kunnen verklaren en begrijpen. En zodra het niet te verklaren valt, dan maar afwijzen. Ik moet de eerste christen nog tegen komen die God compleet doorgronden kan en begrijpt. God denkt en doet totaal anders dat wat wij met onze menselijke brein begrijpen en snappen kunnen. Moeten we ook niet willen denk ik, je zou er gek van worden haha.. In plaats daarvan moet je gewoon willen ontvangen ipv met een sceptische houding tegen alles wat moeilijk te verklaren is aangaande de Heilige Geest en alle gaves en wonderen die daar mee samen hangen. En de Joden ontvingen, zij stonden open voor meer dan wat het Schrift alleen verwoorde, want zij besefte maar al te goed dat God idd richtlijn aangeeft in Zijn Woord, maar Zichzelf niet beperkt dan alleen het Schrift maar Zich wel altijd bewust is van het grote doel... En dat is dat een ieder voorzich God leert kennen en maaltijd met Hem zal hebben.

Ik ben nu ruim 16 jaar christen, ik weet me nog heel goed te herinneren dat ik amper 2 weken bekeerd was en op me kamer zo goed als ik kon bad, want wist totaal niks van geloof, God en de hele mikmak, en ik ineens in een andere taal begon te bidden en wat ik ook probeerde het lukte me niet voor zeker een uur weer in me eigen taal te bidden. Pas later begreep ik dat ik door de Heilige Geest was aangeraakt en in tongen sprak. Kort daarna, exact 2 mnd na me bekering, op 2 okt 1994 heb ik me laten dopen. En dat was het toen voor mij...ik was een wederomgeboren christen vervuld met de Heilige Geest en sprak in tongen. Jaren lang deed ik niet anders. Dwz ik stapte wel geregeld uit in geloof om voor mensen te bidden voor genezing. En soms genazen mensen wel en soms niet en lang begreep ik dat laatste niet. Tot dat God me op een geven moment duidelijk maakte dat genezing niet per defentie altijd lichame is. Door Zijn Geest maakte God mij duidelijk dat Zijn doel niet zo zeer is dat we perminent gezond en gelukkig leven leiden hier op aarde, maar voor eeuwig met Hem zijn in Zijn Paradijs. Zijn grootste doel is dat het hart genezen word en daarmee Zijn redding verwezelijkt kan worden voor een ieder.

Een ander ding wat altijd opvalt, vooral als het knip en plak betreft, dat men die zo anti tegenover de gaves van de Heilige Geest staan. God niet echt kennen voor wie Hij is en hoe breeds Gods glorie is en gaat. Niet of nauwelijks zelf met hun neus het Schrift in gaan. Zich alleen vast willen houden wat ze van jongs af aan met de paplepel is in gegoten en ook alleen maar open staan voor hen die het zelfde denken en daarmee de zelfde anti gevoelens hebben tegen onderwerpen zoals deze. En dat vind ik jammer en wat ik eerder al zei het getuigt van Grieks denken. Te veel mensen lezen de Bijbel en lezen alleen de woorden en zinnen die er staan. Maar lezen niet de diepere betekennis en de meerdere betekennissen die veel versen hebben. In de 16 jaar dat ik de Bijbel nu lees, en heb de Bijbel nu wel tig keer compleet uitgelezen, lees ik toch elke keer weer wat anders of bekijk de zaken van uit een ander punt. Het Schrift van God zijn niet alleen woorden, zinnen, versen, hoofdstukken, etc. Maar elke letter is door Hem geinspireerd!! En Zijn inspiratie is vele malen groter dan wat wij als mens bevatten kunnen. Als je dat beseft en weet daarmee dat Hij door Zijn Geest en de Gaves die Hij daar aan mee geeft ook vele malen groter zijn dan dat wij kunnen bevatten. Daarom zeg ik altijd maar weer... Heer, ik wil meer meer meer meer meerrrrrr Amen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van REMMIE634
Pagina 1 van 1