ChristianMatch
 


Forum

Berichten van EVA685
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 31 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van EVA685
Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:07
BerichtOnderwerp: gebed:
 
DANIEL576 schreef:
gebed om liefde en wijsheid ,voor mijn kinderen ,dat die ook mogen gaan geloven in GOD.



dat hebben we al in de gebedsroon gedaan Daniel en gebed geeft kracht, houd moed! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 18:44
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 6 januari 2011/20.00 uur-21.00 uur
 
GIBBY159 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Ik zou zo graag aan God willen vragen en er voor bidden dat we allemaal wat milder en vriendelijker met elkaar willen omgaan. Zowel het Forum en Lobby zijn gemakkelijke lokaties op ChristianMatch om iedere keer weer met een 'sneer' en/of een denigrerende op/aanmerking te plaatsen. Met nadruk wil ik zélf ook erkennen mijn hand in eigen boezem te steken! Laat ik daar héél duidelijk in zijn! Misschien en hopelijk kunnen wij dan elkaar veel beter te woord staan en eventuele block's en negeer tactiek momenten gelukkig overbodig laten worden! Laten wij dáár eens voor bidden. Moge Gode ons állen zijn bevolen. Eer aan God de Vader! Engeltje smiley




Dat zullen we doen Gibby Knipoog smiley Want er kunnen veel misverstanden in de lobby ontstaan, vaak is het zo dan niet bedoeld, maar ja.....we hebben over iedereen wel wat te vertellen, ook zijn er mensen die het prachtig vinden de ander op de kast te jagen, sta er boven en breng al je onvrede en boosheid bij HEM.
Wij bidden ook altijd of GOD de mensen uit de lobby naar de gebedsroom wil trekken, sommigen zijn er in en uit, maar hebben wel even gekeken Knipoog smiley
Jammer dat Zinga weg is, met haar serieuse chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 14:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik vind het fijn de bemoedigingen te lezen die je plaatst Eva,
dank je hiervoor!



Marylien en Josina, haal eruit wat voor jullie bestemd is, spit niet te diep Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 14:27
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 6 januari 2011/20.00 uur-21.00 uur
 
Goede voornemens:

Ik neem me voor vooruit te kijken.
Al is het leven toch vaak een vraag.
Alles wat komt het blijft misschien?
Maar toch uw toekomst is niet vaag.


Ik neem me voor weer kind te zijn.
Vertrouwen blindelings elke dag.
Uw goedheid Heer maakt mij weer klein.
Maak dat mijn liefde groeien mag.


Ik neem me voor in het nieuwe jaar
mens te worden, ontplooi mij Heer.
Dat lukt me niet alléén God maar
geef mij de kracht dan telkens weer.


U nam zich voor om alle dagen
te zorgen voor ons, de nacht voorbij.
Voor heel uw schepping wil ik vragen.
Ontfermt U en blijf ons dicht nabij.


Hallo allemaal:

Alle CM vrienden en redactie van CM wensen wij een gezegend 2011 toe!

Weer een jaar voorbij, wat nemen wij ons veel voor, elke dag mag je opnieuw beginnen, vooral met HEM, HIJ is het grootste geschenk in ons leven, wat moeten we toch zonder HEM?

Daar gaan we voor danken, ook voor Chris, die het ons toch mogelijk heeft gemaakt, dat er mooie dingen hier zijn gebeurd

Maar we bidden ook of zijn opvolger hier een fijne tijd mag hebben.

Sofie heeft een goede uitslag gehad.

Speciaal denken we aan Jorine (vrouw van onze overleden (Wim)Arjan.
Wat zal zij het moeilijk hebben en wat te denken van al die mensen,
die ongeneselijk ziek zijn hier, o.a. Pieki, Dave, zus van Gibby, zomaar een paar namen, er zullen er misschien wel meer zijn.

Ook voor die mensen die dit jaar niet zien zitten en de feestdagen allèèn door moesten brengen Smiley die vol vragen zit

Martha zit ook niet lekker in haar vel, heeft de zorg voor zieke broer en zus, wat erg zwaar is.

We vragen om kracht voor de mensen in Australie, die niets meer hebben.

Voor snelle opvang van daklozen in deze koude tijd, bejaarde mensen
die met deze dagen de deur niet uitkomen, vullen jullie zelf ook maar in.... Knipoog smiley

We zijn om 20.00 uur in de chat/even klikken rechtsonder op gebedsroom Lachende smiley en zijn daar tot 21.00 uur, daarna is er tijd voor een pv gesprek, niet tijdens het bidden, we houden het eerbiedig en begroeten elkaar met GODS Zegen

Genoeg gelezen? Kom dan eens kijken, wij zien naar jullie uit.

Volgende week hebben Marty en Vandam de leiding.


Warme groetjes van Martha en Eva. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 6 januari 2011, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: Gebed voor ander huis in andere stad..
 
CLEO478 schreef:
Hoi ik zou graag gebed willen voor een ander huis. Ik wil graag verhuizen. Heb mijn woning op de site van woningruil geplaatst. Ik bid dat God mij de juiste woning zal geven zodat mijn kinderen en ik een nieuwe start kunnen maken.....





En Cleo.....is dat huis er al voor jullie gekomen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: Voor Sabine
 
MARTY909 schreef:
Hoe is het nu? Engeltje smiley



Hoe gaat het met Sabine Flower?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
SUSANNAH475 schreef:
pfff, dat is wat Eva...
Ik zat het net nog te denken op de fiets dat ik blij ben dat ik weer in een warm huisje terecht mag komen... (ik vind het 3x niks die kou).



Wat mogen wij dan dankbaar zijn hè Suus Knipoog smiley
Maar wat vergeten wij dat vaak, ik zeg altijd,
tel je zegeningen, nou, dan vind je er nog heel wat Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:05
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
HERMAN388 schreef:
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Deze woorden is voor mij erg bekend

De dichter van Psalm 86 vers 6 van de oude berijming

Leer mij naar Uw wil te handlen,
'k Zal dan in Uw waarheid wandlen;
Neig mijn hart, en voeg het saam,
Tot de vrees van Uwen Naam.
Heer', mijn God, ik zal U loven,
Heffen 't ganse hart naar boven;
'k Zal Uw Naam en majesteit
Eren tot in eeuwigheid.

Neem je deze woorden mee naar je gebed en De Heere zal je verhoren op Zijn tijd.

Gods zegen



Zeker Herman, op ZIJN tijd, we moeten om wat meer geduld bidden misschien? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 12:59
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
LEANNE226 schreef:
Waar haal je die bemoedigingen vandaan Eva?Ze komen,op zn zachtst gezegd,een beetje vreemd op me over Smiley die vol vragen zit
Ik kon een klein stukje in het Nederlands vinden over A.J.Russell(ik neem aan dat ze uit "Jezus spreekt" komen?).......niet erg bemoedigend moet ik zeggen Knipoog smiley


Een klein juweel: "Jezus spreekt"
Ik sprak twee logjes geleden al over het boekje Jezus spreekt. Voor wie het niet kent: in Jezus spreekt, bestaande uit twee delen, zijn de boodschappen van Jezus bijeengebracht die Hij in de jaren dertig van de vorige eeuw overbracht aan twee vrouwen uit Engeland. De beide vrouwen verkeerden in moeilijke omstandigheden; door armoede en ziekte geteisterd, hadden zij de hoop op een betere toekomst zo goed als opgegeven. Totdat zij Jezus 'ontmoetten'. Die ontmoeting veranderde hun leven. ''Dag aan dag kwam Hij hen bemoedigen. En hoewel zij nog hun zorgen hadden, kregen zij nieuwe moed en kwam er blijdschap in hun leven." (uit het voorwoord door A.J. Russel).

Niet alleen de beide vrouwen vonden veel troost en bemoediging in Jezus' woorden. Inmiddels worden de meditatieve boodschappen gelezen door gelovigen van over de hele wereld. Enkele citaten van lezers: "Dagelijkse meditatie van onschatbare waarde" - Baptist Times; "Uitstekend" - Christian World; "Een klein juweel" - de mening van een lezer. Bij dat laatste sluit ik mij direct aan: Jezus spreekt is, op de bijbel na, het mooiste wat er in de christelijke literatuur verschenen is. Jezus bemoedigt, inspireert, haalt angst weg en geeft er hoop voor terug, en telkens wijst Hij -onverstoorbaar- de weg. Soms ook licht vermanend, maar altijd met liefde. En dat alles in prachtige bewoordingen. Eigenlijk is niet goed uit te leggen waarom het zo mooi is. Eigenlijk moet je Jezus spreekt gewoon lezen. Niet in één keer uit, maar iedere dag een stukje, totdat je nieuwe kracht gevonden hebt. En aan het eind van het boekje begin je gewoon weer opnieuw...

"Wandel in Mijn weg en vertrouw Mij. Geen kwaad kan je deren. Ik ben evenzeer van jou als jij van Mij. Vind in die waarheid rust. Rusten wil zeggen: het staken van alle strijd. Put uit die zekerheid een kalm, sterk vertrouwen. Rust niet alleen in Mij, als de strijd in de wereld te zwaar en te veel voor je blijkt te zijn om te dragen of onder ogen te zien; rust in Mij als je volmaakt begrip nodig hebt, als je behoefte hebt aan intieme, liefdevolle vriendschap en contact."
(uit: Jezus spreekt -deel 1, pagina 112)





Leanne het komt inderdd. uit Jezus spreekt, voor jou niet bemoedigend,
voor een ander misschien wel, niks mis mee hoor,een ieder mag zijn mening zeggen, het is maar net wat je eruit haalt Knipoog smiley

Dat stukje laat het geld vrijelijk rollen, heb ik zelf moeite mee, vooral omdat je uit moet kijken, hoe je het geld uitgeeft, als je maar weinig hebt Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 6 januari 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
BART817 schreef:
letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze...




Al met al best eng, hoe merk je dat onderscheid dan bij jezelf?


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 5 januari 2011, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
Woensdag 5 januari:

NIETS OPPOTTEN!

Heb MIJ lief en doe MIJN wil, geen kwaad zal je overkomen, maak geen zorgen voor de dag van morgen!
Als je rust in MIJN tegenwoordigheid brengt dat innerlijke vrede.
GOD zal je helpen, je verlangen zal vervuld worden.
Vrede reinigt als een stil stromende rivier en spoelt alle prikkels weg.

Je zult onderricht worden, ga door deze tijden van gebed, ook al schijnen ze vruchteloos, de duivel zal op alle mogelijke manieren trachten er een eind aan te maken, sla geen acht op hem, hij zal zeggen, dat er zo boze geesten kunnen binnenkomen, let er niet op.

Laat je zenuwen tot rust komen, vermoeide zenuwen weerspiegelen GODS kracht niet, maar geven weer, dat zij GODS kracht tegenwerken.
Blijf onder alle omstandigheden hoopvol, wees niet bang voor armoede, laat je geld vrijelijk rollen, IK zal het laten binnenstromen, maar jij moet het weer uitgeven, IK zend nooit geld om het te laten liggen, maar IK geef het slechts aan hen, die het doorgeven.
Houd niets voor jezelf, pot niets op, bezit allèèn wat je nodig hebt en gebruiktt.
Dit is MIJN wet voor het dicipelschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
BART817 schreef:
verder wilde ik nog toevoegen: beproeven van geesten, persoonlijk doet het mij denken aan:
gever/nemer, bouwer/gebruiker, producent/consument, constructief/destructief, vredestichter/onruststoker, geduldig-spaarder/winstzoeker_woekeraar, investeerder/uitbuiter, hulpverlener/leedvermaker, oplossingen-/probemenzoeker, enz...enz...enz...

volgens mij is het resultaat dat dan (als het goed is) overeenkomt met de vrucht van de Geest. (liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.)

maw een levenslang leerproces, persoonlijke vermaning van God, als ook het inzicht. ik denk dat als je dat niet zo ervaart je Gods doel in je leven voorbijloopt. resultaat: eigengerechtigheid zoekend, normen van anderen spiegelen aan je zelf ipv vrucht vd Geest. het lijkt me dat als een geest beproefd wordt (zoals rijtje boven) deze overeen dient te komen met de Geest. aantekening daarbij, niet elk voorbeeld is altijd goed/fout. als het maar niet je karakter wordt. zoals: 'nemer', 'gebruiker' zal iedereen ooit ten deel zijn. om plaats te maken voor iets nieuws zal destructie nodig kunnen zijn. als productontwikkelaar weet ik dat je soms problemen moet zoeken om te voorkomen dat de klant ze als eerste ontdekt. investeren hoeft ook niet altijd het juiste te zijn, je moet ook kritisch blijven om niet blut te raken. vrede stichten is nobel, maar als het twee partijen zijn waar je beter geen deel bij kunt hebben... (zie bijbel) nou ja, enz... enz...




Mij is verteld, dat als je in tongen spreekt, je rechtstreeks contact met GOD hebt, de boze kan daar niet tussen komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
EVA685 schreef:
AMEN! Sofie, zie je, bij HEM is niets onmogelijk!




De bemoedigingen voor jullie plaatsen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
GRIFFIN748 schreef:
tsja, dat zijn nou de kleine lettertjes, he.... Huilende smiley, smiley in tranen



Dat ik vandaag hoorde, dat er vele daklozen uit m.n kennissenkring, vanwege m.n vrijw. werk, op nieuwjaarsdag doelloos over straat hebben gelopen, niets was er open, waar ze wel terecht konden???
Cafeshops, waarin drugs wordt gehandeld, hoe raakt iemand verslaafd???
Wat doe je, als je verr.... van de kou?


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 5 januari 2011, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
JOSINA022 schreef:
Fijn, Sofie! Alle eer aan God!



AMEN! Sofie, zie je, bij HEM is niets onmogelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 5 januari 2011, 00:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:49
BerichtOnderwerp: Gerry Velema
 
IMKE917 schreef:
Dank je wel Eva!!
Ik was deze site vergeten, hij is heel mooi.





Nou, dat komt dan weer mooi uit Imke Knipoog smiley Geniet ervan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:35
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
JOSINA022 schreef:
Betekent dit, Eva, dat we helemaal nooit plannen zouden mogen maken?
Ook niet als het om positieve dingen gaat?



Josina, toen ik het stukje plaatste dacht ik wat is wijsheid Smiley die vol vragen zit
Weet je, we maken allemaal plannen, heel normaal, maar ik denk wel,
dat we erbij moeten zeggen...Uw wil geschiedde.
Maar ik heb ook best m.n twijfels bij dit stukje hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: Gerry Velema
 
www.bemoedigingssite.nl
31 december 2010,
... vrijdagmiddag, nog voor de zon onder is...
Al mijn plannen en mijn tijd...



Lieve mensen,
Daar ligt hij dan: een open, bijna nog lege agenda... Hoor je ze roepen, al die mooie plannen en voornemens. Ze willen het liefst allemaal het levenslicht zien, maar niet alles zal gerealiseerd worden. Daar zijn ze: 365 nieuwe dagen... Hierin liggen je kansen, je mogelijkheden, maar ook je leven met onmogelijkheden... Hoe tel jij je dagen?


De Bijbel zegt: 'Leer ons zo onze dagen tellen Heer, dat wij wijs van hart gaan worden!' Waar gaat dit over? Hoe doe je dat... op Gods manier dagen tellen? En dan loopt er nog de cynicus bij ons in de buurt, de vijand van alle onze mooie plannen en goede voornemens...

Ontvang een bemoediging, God zij met je!
Gerry Velema

klik hier voor de bemoedigingssite

In de bijlage het tekstbestand met de bemoediging van deze week.

--------------------------------------------------------------------------------

Quote: In het 'Gelukkig Nieuwjaar' hoor ik Mijn Vader zeggen: en dat je in wijsheid mag toenemen, mijn kind!

--------------------------------------------------------------------------------

De bemoedigingssite bestaat bijna een jaar. Nog een paar weken... Deze mail zal straks naar 1620 abonnees gaan.

Iemand schreef me: 'Dit jaar voor het eerst kerst zonder mijn man. Ik vierde het expres buitenshuis. Toen ik weer thuis kwam lag de bemoediging in mijn mailbox... Dat was warm thuiskomen voor me!'

Help mee om de bemoedigingssite bekend te maken. Misschien kun je in je kerkblaadje iets schrijven over de site. Denk ook aan zieken in je omgeving, gevangenen of aan werkers in het buitenland! Vergeet ook de mensen niet die buiten de kerk leven...

Wie weet wacht iemand bij jou in de buurt wel op deze bemoediging...

Stuur deze email door naar een vriend

Zelf gratis abonnee worden? klik hier

Je persoonlijke reactie is welkom via: mail Gerry

--------------------------------------------------------------------------------

Voor kinderen is er de KIDS pagina!




--------------------------------------------------------------------------------






--------------------------------------------------------------------------------
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:40
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
Dinsdag 4 januari:

MAAK ZELF GEEN PLANNEN!

Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden.
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet.
Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden.
Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen.
CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:43
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
Maandag 3 januari:

DE WEG WIJST ZICH VANZELF!

Wie de HEER verwachten, putten nieuwe kracht.
Jes. 40:31.

Je moet vernieuwd worden, herschapen. alles moet gefundeerd zijn op MIJ.
Kracht wordt geboren uit rust, allèèn de liefde is een kracht, die overwint, wees niet bevreesd, IK zal je helpen.

Wees een kanaal, MIJN GEEST zal er doorheen stromen en terwijl
HIJ er doorheen stroomt, zal MIJN GEEST heel het bittere verleden wegvagen.
Vat moed, GOD heeft je lief, GOD helpt, GOD strijdt, GOD wint.
Je zult het zien, je zult het weten, de weg zal duidelijk worden.
Elk plan, dat MIJN LIEFDE ooit heeft gemaakt, alles wat MIJN LIEFDE ooit heeft bedacht, zal zich dag aan dag voor uw ogen ontvouwen.
Laat je slechts onderwijzen, wees als een kind, een kind heeft nooit bedenkingen tegen plannen, maar aanvaardt ze met blijdschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 14:10
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
Zondag 2 januari:

DE HELPENDE HAND!

Je moet helpen om anderen te redden, laat geen dag voorbij gaan, waarin je niet in liefde een hand hebt uitgestoken naar iemand buiten het eigen gezin - een kaart, een brief, een bezoek, hulp in èèn of andere vorm.

Wees vol blijdschap, blijdschap redt en geneest!
Blijdschap bij elke zonnestraal, bij elke glimlach, bij elke vriendelijke of liefdevolle daad, elke kleine dienst.

Doe iedere dag iets om een ander op te trekken uit de zee van zonde, ziekte of twijfel, waarin men gevallen is.

Er is een helpende hand nodig, die de hulpeloze opwekt tot moed, strijd, geloof en genezing.

Verzet je tegen neerslachtigheid, laat je niet tegenhouden bij het beklimmen van het pad omhoog, heb lief en wees blij!

IK ben met je, IK draag je lasten, werp je last op MIJ en IK zal je ondersteunen en keer dan volkomen opgelucht terug en help een ander met de last, die te zwaar op hem of haar drukt.

Hoeveel lasten kun je dit jaar helpen verlichten?
Hoeveel harten blij maken?
Hoeveel zielen te hulp komen?

En door te geven krijg je zelf:

Een goede, gedrukte en overlopende maat.

IK je HEER, heb dit gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:47
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
 
BIJ DE JAARWISSELING!

Onze HEER en onze GOD, wij verblijden ons in U, zonder Uw hulp kunnen wij het jaar, dat voor ons ligt, niet onbevreesd tegemoet zien.

IK sta tussen de jaren in, het licht van MIJN tegenwoordigheid schijnt over het komende jaar - de glans van de ZON der Gerechtigheid.
Over het achterliggende jaar laat IK MIJN schaduw vallen, die moeite en leed en teleurstelling bedekt.

Leef niet in het verleden, maar leef in het heden.
Begraaf elke vrees voor de toekomst, voor armoede van hen, die je lief
hebt, elke vrees voor lijden en verlies.
Begraaf alle onvriendelijke en bittere gedachten, al je tegenzin, je wrevel, je gevoelens van mislukking, je teleurstellingen in anderen en in jezelf, je droefgeestigheid en je moedeloosheid, ga voorwaarts naar een nieuw leven, een opstandingsleven.

IK houd het jaar in MIJN handen en houd het Zo voor je in bewaring, maar IK zal je van dag tot dag leiden.
Laat de rest aan MIJ over, loop niet vooruit op hetgeen IK je wil schenken
door te vrezen of door te denken over de dagen, die voor je liggen.
En voor elke dag zal IK wijsheid en kracht geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 15:17
BerichtOnderwerp: kanker
 
PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen of niet genezen?
ben benieuwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..



Je hebt een enorm groot geloof en een rotsvast vertrouwen in GOD,
ik bewonder jou daarom en wens je GODS kracht en nabijheid toe,
zal voor je blijven bidden, want bij HEM is echt niets onmogelijk Pieki Knipoog smiley
Blijf vechten meid!

Dikke knuffel van mij Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 14:57
BerichtOnderwerp: Een handvol klachten!
 
PEET760 schreef:
Heel mooi!
gr. Petra



Prachtig Mary Knipoog smiley
Ja, handen zeggen veel van een mens, heb je ook zo.n mooi gedicht van Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 20:05
BerichtOnderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
 
GIBBY159 schreef:
Lachende smiley Dank je wel voor je wijze raad. Ik ben wel eens aanwezig in het gebedsroom, hoor!Maar aleen als ik daar behoefte aan heb, Eva. Lachende smiley


Niks hoeft daar Gibby, alles mag, je weet, je bent altijd welkom!
We gaan gewoon voor deze narigheid, als het narigheid is??? in de Gebedsroom bidden voor begrip, we moeten elkaar allemaal respecteren.
Sommige mensen kunnen impulsief zijn, zien dat later pas in, maar ja,
dan ben je soms al gekwetst, ideetje Knipoog smiley horen, zien en zwijgen?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:23
BerichtOnderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
 
GIBBY159 schreef:
Graag wil ik hier mijn hart luchten en een paar vervelende dingen kwijt.

Christianmatch is een vriendschaps en dating site op Bijbelse grondslag.

Sinds Juni 2010 ben ik als lid van CM regelmatig aanwezig. Zowel in de Lobby als wel af en toe met een topic op het Forum. Het volgende wil ik graag uitleggen hoe het komt dat er met regelmaat CM leden een ban krijgen opgelegd. Waarbij ik zelf ook niet aan ontkomen ben geweest....
Laat ik mijzelf eerst maar eens onder de loep nemen. Ook ik ben niet altijd even vriendelijk en correct in mijn uitlatingen en gedrag op CM.
Gelukkig ben ik ook maar eens mens en dus absoluut niet volmáákt!
Maar...beste mensen, het moet mij van het hart dat het er in de Lobby helaas niet altijd gezellig aan toe gaat. Hoe komt dat nu toch eigenlijk?

In een eerder door mij geschreven topic op het Forum met als onderwerp over roddelenis op verschillende manieren c.q. wijze op gereageerd. Dat mág en dat is ook leerzaam voor een ieder. Echter, helaas ook soms op een manier wat mij enigzins als irritant overkomt.
Namelijk steeds met een "agressieve" en met een 'sneer' opmerking.
Hierdoor heb ik een indruk gekregen dat sommingen onder ons...en wie de schoen past...trekke hem aan...mijn inziens (nog) niet goed in staat zijn op een gepáste wijze te reageren. Nogmaals ten overvloede...soms zit ik er ook wel eens he-le-maal náást! Wat ik probeer te verduidelijken is dat zowel in de Lobby en andere chatkamers wij elkaar soms op een onvriendelijke manier elkaar bejegenen. Ook in onderlinge MSN contacten wordt mijn inziens het een en ander door verteld. Dit kan zeer nadelige gevolgen hebben voor betrokkenen en anderen die niets wéten!

Zéker...ik houd voor mij ook een spiegel voor! Laat ik daar geen misverstand over doen ontstaan. Maar als iemand mij bedreigt met: "dan zoek ik je op" gaat mij dan véél te vér! Dit soort uitlatingen hoort niét thuis op een Christelijke web-site. Vandaar dat ik er een nachtje over geslapen heb alvorens ik deze topic zou schrijven en op het Forum te plaatsen. En toch doé ik het! Want als dit soort op/aanmerkingen..maar ook andere 'sneer' opmrkingen in de Lobby en in andere chat-kamers is absoluut ongepast en getuige niet van een gezond inlevingsvermogen in zulke reacties en/of antwoord geven op zo'n moment. Dat is erg jámmer!

Het kan zo mooi en gezellig zijn. Dat is de BEDOELING ook van een Christelijke datin/vriendschap web-site is mijn stellige overtuiging. Toch?
Daarom beste mensen...laat ons onze gedachten gaan naar ons ieder wéns: maak hier vrienden en laten we elkaar niet "op de kast" jagen.
Ook zelf ben ik iedere dag bezig en ook ik maak af en toe een fout. Gelukkig léér ik er van. Een ban krijgt men niet zoooo maar..opgelegd. Dan is er echt iets niet goed gegaan. Wees sportief, geef je fout toe en probeer herhaling te voorkomen. Geldt voor mij precies hetzelfde....!!!
Graag jullie reactie op deze topic en gelieve op een vriendelijk manier.

Ik wens ook iedereen op deze plek een Gelukkig en Gezond 2011 toe!

Gods Rijke Zegen.

Gibby.




Kom maar eens naar de Gebedsroom, daar is acceptatie, rust, vrede en saamhorigheid Knipoog smiley je mag zijn, wie je bent!
Had ik dat al niet eerder gezegd?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:15
BerichtOnderwerp: Beste Wensen !
 
DIKKIE717 schreef:
van nature kussen wij hem niet, hannah!

een dominee gaf een mooi voorbeeld,
toen het etens tijd was riep tie zijn kinderen, een van de jongens wilde niet komen, en ging die hem na, toen die hem pakte begon die jongen hem te trappen en te slaan, waarna zijn vader zijn armpjes pakte en hem begon te kussen, net zo lang tot zijn armpjes slap werden, weet je wattie toen dee, toen begon die zijn vader te kussen...

dat is nou geestelijk...




Een gezegend 2011 toegewenstvan Hans en Eva, laten we ook even stilstaan bij Pieki en Jorine van onze Wim, zij hebben het erg moeilijk deze dagen en laten we bidden om GODS kracht voor ze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: Pieki en Gebedsroom
 
VANDAM845 schreef:
Knipoog smiley [i]hallo,ook van mij,welkom terug eva,ja van piekie,is erg,het is ook zo dat dat bij god alles mogelijk is Lachende smiley
naar elkaar omzien is goed dat gebeurt denk ik hier ook wel.
martytop Knipoog smiley



bedankt Marty en Vandam Knipoog smiley tot donderdagavond zelfde tijd Lachende smiley

Groetjes van Martha en Eva.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: Afscheid Chris Algra
 
MAR907 schreef:
Alsjeblieft, alle wettelozen verbannen??? grijns Knipoog smiley


Chris, ik wil jou complimeren met zoals je als beheerder hebt gehandeld bij CM.
Ik wens je veel sterkte in je loopbaan die op jou weg is gekomen, en wens jou de kracht en de zegen van God erin...

Shalom.



Chris, het allerbeste met je, bedankt dat je het mogelijk maakte om de Gebedsroom te doen, we wensen je een heel goed 2011 toe.

Groetjes van Martha en Eva (Gebedsroom)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van EVA685
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 31 Volgende
Pagina 4 van 31