ChristianMatch
 


Forum

Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:47
 
BIJ DE JAARWISSELING!

Onze HEER en onze GOD, wij verblijden ons in U, zonder Uw hulp kunnen wij het jaar, dat voor ons ligt, niet onbevreesd tegemoet zien.

IK sta tussen de jaren in, het licht van MIJN tegenwoordigheid schijnt over het komende jaar - de glans van de ZON der Gerechtigheid.
Over het achterliggende jaar laat IK MIJN schaduw vallen, die moeite en leed en teleurstelling bedekt.

Leef niet in het verleden, maar leef in het heden.
Begraaf elke vrees voor de toekomst, voor armoede van hen, die je lief
hebt, elke vrees voor lijden en verlies.
Begraaf alle onvriendelijke en bittere gedachten, al je tegenzin, je wrevel, je gevoelens van mislukking, je teleurstellingen in anderen en in jezelf, je droefgeestigheid en je moedeloosheid, ga voorwaarts naar een nieuw leven, een opstandingsleven.

IK houd het jaar in MIJN handen en houd het Zo voor je in bewaring, maar IK zal je van dag tot dag leiden.
Laat de rest aan MIJ over, loop niet vooruit op hetgeen IK je wil schenken
door te vrezen of door te denken over de dagen, die voor je liggen.
En voor elke dag zal IK wijsheid en kracht geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 14:10
 
Zondag 2 januari:

DE HELPENDE HAND!

Je moet helpen om anderen te redden, laat geen dag voorbij gaan, waarin je niet in liefde een hand hebt uitgestoken naar iemand buiten het eigen gezin - een kaart, een brief, een bezoek, hulp in èèn of andere vorm.

Wees vol blijdschap, blijdschap redt en geneest!
Blijdschap bij elke zonnestraal, bij elke glimlach, bij elke vriendelijke of liefdevolle daad, elke kleine dienst.

Doe iedere dag iets om een ander op te trekken uit de zee van zonde, ziekte of twijfel, waarin men gevallen is.

Er is een helpende hand nodig, die de hulpeloze opwekt tot moed, strijd, geloof en genezing.

Verzet je tegen neerslachtigheid, laat je niet tegenhouden bij het beklimmen van het pad omhoog, heb lief en wees blij!

IK ben met je, IK draag je lasten, werp je last op MIJ en IK zal je ondersteunen en keer dan volkomen opgelucht terug en help een ander met de last, die te zwaar op hem of haar drukt.

Hoeveel lasten kun je dit jaar helpen verlichten?
Hoeveel harten blij maken?
Hoeveel zielen te hulp komen?

En door te geven krijg je zelf:

Een goede, gedrukte en overlopende maat.

IK je HEER, heb dit gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:43
 
Maandag 3 januari:

DE WEG WIJST ZICH VANZELF!

Wie de HEER verwachten, putten nieuwe kracht.
Jes. 40:31.

Je moet vernieuwd worden, herschapen. alles moet gefundeerd zijn op MIJ.
Kracht wordt geboren uit rust, allèèn de liefde is een kracht, die overwint, wees niet bevreesd, IK zal je helpen.

Wees een kanaal, MIJN GEEST zal er doorheen stromen en terwijl
HIJ er doorheen stroomt, zal MIJN GEEST heel het bittere verleden wegvagen.
Vat moed, GOD heeft je lief, GOD helpt, GOD strijdt, GOD wint.
Je zult het zien, je zult het weten, de weg zal duidelijk worden.
Elk plan, dat MIJN LIEFDE ooit heeft gemaakt, alles wat MIJN LIEFDE ooit heeft bedacht, zal zich dag aan dag voor uw ogen ontvouwen.
Laat je slechts onderwijzen, wees als een kind, een kind heeft nooit bedenkingen tegen plannen, maar aanvaardt ze met blijdschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:40
 
Dinsdag 4 januari:

MAAK ZELF GEEN PLANNEN!

Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden.
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet.
Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden.
Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen.
CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:41
 
EVA685 schreef:
Dinsdag 4 januari:

MAAK ZELF GEEN PLANNEN!

Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden.
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet.
Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden.
Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen.
CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt.

Betekent dit, Eva, dat we helemaal nooit plannen zouden mogen maken?
Ook niet als het om positieve dingen gaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:35
 
JOSINA022 schreef:
Betekent dit, Eva, dat we helemaal nooit plannen zouden mogen maken?
Ook niet als het om positieve dingen gaat?



Josina, toen ik het stukje plaatste dacht ik wat is wijsheid Smiley die vol vragen zit
Weet je, we maken allemaal plannen, heel normaal, maar ik denk wel,
dat we erbij moeten zeggen...Uw wil geschiedde.
Maar ik heb ook best m.n twijfels bij dit stukje hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:47
 
Woensdag 5 januari:

NIETS OPPOTTEN!

Heb MIJ lief en doe MIJN wil, geen kwaad zal je overkomen, maak geen zorgen voor de dag van morgen!
Als je rust in MIJN tegenwoordigheid brengt dat innerlijke vrede.
GOD zal je helpen, je verlangen zal vervuld worden.
Vrede reinigt als een stil stromende rivier en spoelt alle prikkels weg.

Je zult onderricht worden, ga door deze tijden van gebed, ook al schijnen ze vruchteloos, de duivel zal op alle mogelijke manieren trachten er een eind aan te maken, sla geen acht op hem, hij zal zeggen, dat er zo boze geesten kunnen binnenkomen, let er niet op.

Laat je zenuwen tot rust komen, vermoeide zenuwen weerspiegelen GODS kracht niet, maar geven weer, dat zij GODS kracht tegenwerken.
Blijf onder alle omstandigheden hoopvol, wees niet bang voor armoede, laat je geld vrijelijk rollen, IK zal het laten binnenstromen, maar jij moet het weer uitgeven, IK zend nooit geld om het te laten liggen, maar IK geef het slechts aan hen, die het doorgeven.
Houd niets voor jezelf, pot niets op, bezit allèèn wat je nodig hebt en gebruiktt.
Dit is MIJN wet voor het dicipelschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:57
 
EVA685 schreef:
Josina, toen ik het stukje plaatste dacht ik wat is wijsheid Smiley die vol vragen zit
Weet je, we maken allemaal plannen, heel normaal, maar ik denk wel,
dat we erbij moeten zeggen...Uw wil geschiedde.
Maar ik heb ook best m.n twijfels bij dit stukje hoor Knipoog smiley

Idd Eva, als Uw wil geschiede er maar bij gezegd wordt...Deo Volente...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:25
 
Klopt Josina,

Deo volente is heel mooi woord dus Latijn.
Zo de Heere wil en wij leven
Het is Zijn voorzienigheid zie zondag 10 van onze Heidelbergse Catechismus.
Want de Heere regeert in voorspoed maar ook in tegenspoed.
Wij hebben de jaarwisseling weer mogen beleven. Wat achter ons ligt is geschiedenis, wat voor ons ligt is verborgen.
Wat het jaar ons brengen zal, voor- of tegenspoed, of dat het ons sterfjaar worden zal, wij weten het niet.
Zeker is, dat wie achter Hem mag komen die verloochene zichzelven, welgelukzalig is.
Zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is, roept Hem aan terwijl Hij te vinden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 10:17
 
Waar haal je die bemoedigingen vandaan Eva?Ze komen,op zn zachtst gezegd,een beetje vreemd op me over Smiley die vol vragen zit
Ik kon een klein stukje in het Nederlands vinden over A.J.Russell(ik neem aan dat ze uit "Jezus spreekt" komen?).......niet erg bemoedigend moet ik zeggen Knipoog smiley


Een klein juweel: "Jezus spreekt"
Ik sprak twee logjes geleden al over het boekje Jezus spreekt. Voor wie het niet kent: in Jezus spreekt, bestaande uit twee delen, zijn de boodschappen van Jezus bijeengebracht die Hij in de jaren dertig van de vorige eeuw overbracht aan twee vrouwen uit Engeland. De beide vrouwen verkeerden in moeilijke omstandigheden; door armoede en ziekte geteisterd, hadden zij de hoop op een betere toekomst zo goed als opgegeven. Totdat zij Jezus 'ontmoetten'. Die ontmoeting veranderde hun leven. ''Dag aan dag kwam Hij hen bemoedigen. En hoewel zij nog hun zorgen hadden, kregen zij nieuwe moed en kwam er blijdschap in hun leven." (uit het voorwoord door A.J. Russel).

Niet alleen de beide vrouwen vonden veel troost en bemoediging in Jezus' woorden. Inmiddels worden de meditatieve boodschappen gelezen door gelovigen van over de hele wereld. Enkele citaten van lezers: "Dagelijkse meditatie van onschatbare waarde" - Baptist Times; "Uitstekend" - Christian World; "Een klein juweel" - de mening van een lezer. Bij dat laatste sluit ik mij direct aan: Jezus spreekt is, op de bijbel na, het mooiste wat er in de christelijke literatuur verschenen is. Jezus bemoedigt, inspireert, haalt angst weg en geeft er hoop voor terug, en telkens wijst Hij -onverstoorbaar- de weg. Soms ook licht vermanend, maar altijd met liefde. En dat alles in prachtige bewoordingen. Eigenlijk is niet goed uit te leggen waarom het zo mooi is. Eigenlijk moet je Jezus spreekt gewoon lezen. Niet in één keer uit, maar iedere dag een stukje, totdat je nieuwe kracht gevonden hebt. En aan het eind van het boekje begin je gewoon weer opnieuw...

"Wandel in Mijn weg en vertrouw Mij. Geen kwaad kan je deren. Ik ben evenzeer van jou als jij van Mij. Vind in die waarheid rust. Rusten wil zeggen: het staken van alle strijd. Put uit die zekerheid een kalm, sterk vertrouwen. Rust niet alleen in Mij, als de strijd in de wereld te zwaar en te veel voor je blijkt te zijn om te dragen of onder ogen te zien; rust in Mij als je volmaakt begrip nodig hebt, als je behoefte hebt aan intieme, liefdevolle vriendschap en contact."
(uit: Jezus spreekt -deel 1, pagina 112)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 12:36
 
HERMAN388 schreef:
Klopt Josina,

Deo volente is heel mooi woord dus Latijn.
Zo de Heere wil en wij leven
Het is Zijn voorzienigheid zie zondag 10 van onze Heidelbergse Catechismus.
Want de Heere regeert in voorspoed maar ook in tegenspoed.
Wij hebben de jaarwisseling weer mogen beleven. Wat achter ons ligt is geschiedenis, wat voor ons ligt is verborgen.
Wat het jaar ons brengen zal, voor- of tegenspoed, of dat het ons sterfjaar worden zal, wij weten het niet.
Zeker is, dat wie achter Hem mag komen die verloochene zichzelven, welgelukzalig is.
Zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is, roept Hem aan terwijl Hij te vinden is.

Mooi gezegd, Herman!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 12:59
 
LEANNE226 schreef:
Waar haal je die bemoedigingen vandaan Eva?Ze komen,op zn zachtst gezegd,een beetje vreemd op me over Smiley die vol vragen zit
Ik kon een klein stukje in het Nederlands vinden over A.J.Russell(ik neem aan dat ze uit "Jezus spreekt" komen?).......niet erg bemoedigend moet ik zeggen Knipoog smiley


Een klein juweel: "Jezus spreekt"
Ik sprak twee logjes geleden al over het boekje Jezus spreekt. Voor wie het niet kent: in Jezus spreekt, bestaande uit twee delen, zijn de boodschappen van Jezus bijeengebracht die Hij in de jaren dertig van de vorige eeuw overbracht aan twee vrouwen uit Engeland. De beide vrouwen verkeerden in moeilijke omstandigheden; door armoede en ziekte geteisterd, hadden zij de hoop op een betere toekomst zo goed als opgegeven. Totdat zij Jezus 'ontmoetten'. Die ontmoeting veranderde hun leven. ''Dag aan dag kwam Hij hen bemoedigen. En hoewel zij nog hun zorgen hadden, kregen zij nieuwe moed en kwam er blijdschap in hun leven." (uit het voorwoord door A.J. Russel).

Niet alleen de beide vrouwen vonden veel troost en bemoediging in Jezus' woorden. Inmiddels worden de meditatieve boodschappen gelezen door gelovigen van over de hele wereld. Enkele citaten van lezers: "Dagelijkse meditatie van onschatbare waarde" - Baptist Times; "Uitstekend" - Christian World; "Een klein juweel" - de mening van een lezer. Bij dat laatste sluit ik mij direct aan: Jezus spreekt is, op de bijbel na, het mooiste wat er in de christelijke literatuur verschenen is. Jezus bemoedigt, inspireert, haalt angst weg en geeft er hoop voor terug, en telkens wijst Hij -onverstoorbaar- de weg. Soms ook licht vermanend, maar altijd met liefde. En dat alles in prachtige bewoordingen. Eigenlijk is niet goed uit te leggen waarom het zo mooi is. Eigenlijk moet je Jezus spreekt gewoon lezen. Niet in één keer uit, maar iedere dag een stukje, totdat je nieuwe kracht gevonden hebt. En aan het eind van het boekje begin je gewoon weer opnieuw...

"Wandel in Mijn weg en vertrouw Mij. Geen kwaad kan je deren. Ik ben evenzeer van jou als jij van Mij. Vind in die waarheid rust. Rusten wil zeggen: het staken van alle strijd. Put uit die zekerheid een kalm, sterk vertrouwen. Rust niet alleen in Mij, als de strijd in de wereld te zwaar en te veel voor je blijkt te zijn om te dragen of onder ogen te zien; rust in Mij als je volmaakt begrip nodig hebt, als je behoefte hebt aan intieme, liefdevolle vriendschap en contact."
(uit: Jezus spreekt -deel 1, pagina 112)





Leanne het komt inderdd. uit Jezus spreekt, voor jou niet bemoedigend,
voor een ander misschien wel, niks mis mee hoor,een ieder mag zijn mening zeggen, het is maar net wat je eruit haalt Knipoog smiley

Dat stukje laat het geld vrijelijk rollen, heb ik zelf moeite mee, vooral omdat je uit moet kijken, hoe je het geld uitgeeft, als je maar weinig hebt Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 6 januari 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:01
 
EVA685 schreef:
Dinsdag 4 januari:

MAAK ZELF GEEN PLANNEN!

Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden.
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet.
Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden.
Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen.
CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt.




Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Deze woorden is voor mij erg bekend

De dichter van Psalm 86 vers 6 van de oude berijming

Leer mij naar Uw wil te handlen,
'k Zal dan in Uw waarheid wandlen;
Neig mijn hart, en voeg het saam,
Tot de vrees van Uwen Naam.
Heer', mijn God, ik zal U loven,
Heffen 't ganse hart naar boven;
'k Zal Uw Naam en majesteit
Eren tot in eeuwigheid.

Neem je deze woorden mee naar je gebed en De Heere zal je verhoren op Zijn tijd.

Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:05
 
HERMAN388 schreef:
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Deze woorden is voor mij erg bekend

De dichter van Psalm 86 vers 6 van de oude berijming

Leer mij naar Uw wil te handlen,
'k Zal dan in Uw waarheid wandlen;
Neig mijn hart, en voeg het saam,
Tot de vrees van Uwen Naam.
Heer', mijn God, ik zal U loven,
Heffen 't ganse hart naar boven;
'k Zal Uw Naam en majesteit
Eren tot in eeuwigheid.

Neem je deze woorden mee naar je gebed en De Heere zal je verhoren op Zijn tijd.

Gods zegen



Zeker Herman, op ZIJN tijd, we moeten om wat meer geduld bidden misschien? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:33
 
Donderdag 6 januari:

SCHERP EN KLAAR VOOR GEBRUIK!

O, Grote GOD, leid GIJ mij
Pelgrim door dit vreemde land
ik ben zwak, maar GIJ zijt machtig
leid mij met UW sterke hand.

Je moet bidden, GOD zorgt en ontvouwt ZIJN plannen.
Heb lief en wacht maar, liefde is de sleutel, geen deur, die niet door de liefde kan worden geopend.

Waarom zou je vrezen, heeft HIJ niet voor je gezorgd en je beschermd?
Wees stil in MIJN kracht, verwaarloos deze tijden nooit, bid en lees je Bijbel en oefen je en diciplineer jezelf, dat is jouw werk - MIJN werk is het je te gebruiken.

Zie, hoe IK heb gemaakt, dat de reinheid en goedheid van je eigen leven voor jezelf een noodzaak is geworden.

Spoedig, heel spoedig zal je wat vragen en het zal meteen geschiedden.
Aanvaard de training met vreugde.
Tob niet over het leven van anderen, dat komt allemaal wel terecht.
Je moet eerst jezelf ver-vol-maken in MIJN kracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:19
 
Vrijdag 7 januari:

DE VERBORGEN PAREL!

Wacht, er staan wonderen te gebeuren.
Geen mens kan zonder diepe bewogenheid op de drempel van de eeuwigheid staan.
IK geef je eeuwig leven.
Het Koninkrijk komt in stilte, niemand kan bepalen wannèèr het in het hart van een mens zijn intrek neemt, het wordt allèèn gezien aan de resultaten, luister in alle rust.
Soms zul je geen boodschap ontvangen, kom toch bijeen, je zult een geestelijke invloed ervaren.
Oefen je in het stilzijn, GOD spreekt in de stilte, een stilte, het suizen van een zachte koelte kan ook een boodschap zijn, die MIJN bedoeling kenbaar maakt, hoewel geen stem of zelfs geen woord wordt gehoord.

Elk woord van je of iedere gedachten kan zijn als een parel, die je in het verborgene van iemands hart neerlegt en zie, in een tijd van nood vindt hij de schat en beseft voor het eerst de waarde ervan!

Ga niet te snel tot handelen over, maar wees iets.
IK zei:
GIJ dan zult volmaakt zijn.
IK zei niet:
Doe volmaakte dingen!
tracht dit te begrijpen, eigen inspanning helpt niet.
Allèèn het werk van de alomvattende GEEST betekent iets.
Laat je gedachten hier meer en meer mee bezig zijn.
Grote heiligen hebben een heel leven nodig gehad om zich dit eigen te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:12
 
Zaterdag 8 januari:

LIEFDE SLAAT DE DEUR DICHT!

Het leven met MIJ betekent geen vrijwaring VAN moeilijkheden, maar vrede IN de moeilijkheden.
MIJN leiding komt vaak via gesloten deuren, liefde slaat deuren dicht en liefde opent deuren.

Blijdschap is het gevolg van een aanvaarden van MIJN wil, in geloof en vertrouwen, ook al schijnt het geen zaak van vreugde te zijn.
MIJN dienstknecht Paulus leerde deze les van dichtgeslagen deuren, toen hij zei:
Onze lichte verdrukking, die weldra voorbijgaat, bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid.

Verwacht tegenslagen tot je dit geleerd hebt - het is de enige weg.
Blijdschap is de dochter van de (innerlijke) rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 22:57
 
Zondag 9 januari:

GEEN SPANNINGEN!

Blijf kalm, wat je ook overkomt, rust in MIJ, wees geduldig en laat geduld zijn volmaakt werk aan je doen.
Denk nooit, dat de dingen je ondergang betekenen, hoe kun je ten onder gaan, als IK met je ben?

Laat de spanning van het leven je niet te pakken krijgen, voor MIJN kinderen bestaat er geen spanning.
Begrijp je niet, dat IK een MEESTER Instrumentmaker ben?
Heb IK niet ieder onderdeel gevormd?
Weet ik niet precies wat het kan verdragen zonder spanning?
Zou IK, die dat gevoelige instrument gemaakt heb, er iets van eisen, dat het zou vernielen of forceren?
Neen! Er ontstaat allèèn spanning als je een andere meester dient;
de wereld, eer, wat de mensen ervan denken.....of als je op èèn dag twee daglasten probeert te dragen.
Bedenk, dat dit niet zo moet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 23:51
 
Maandag 10 januari:

INVLOED!

Als je tot MIJ komt en IK je het eeuwige leven geef, dat IK aan allen schenk, die in MIJ geloven, dan verandert dit je hele bestaan, de woorden die je spreekt, de invloed, die je uitoefent.

Al deze dingen zijn eeuwig, dat moeten ze zijn, ze ontspringen aan het leven, dat in je is, MIJN leven, Eeuwigheidsleven, zodat ook zij eeuwig blijven voortbestaan.
Nu kun je zien hoe onmetelijk, hoe verbluffend het werk is van elke ziel, die eeuwigheidsleven bezit.
De woorden, de invloed, blijven voor immer de eeuwen doorgaan.

Over deze waarheden, die IK je geef, moet je diep nadenken, het zijn geen algemene waarheden, maar de geheimen van MIJN Koninkrijk, de verborgen parels van zeldzame waarde.

Mediteer over die waarheden, verwerk ze in je denken en in je hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:19
 
Dinsdag 11 januari:

DE SMART VAN DE LIEFDE!

Roep MIJ aan en IK zal je horen en zegenen.
Er kunnen tijden komen, dat je stil zit te wachten en het lijkt alsof je allèèn gelaten bent, dan beveel IK je te bedenken, dat IK tot je gesproken heb zoals IK in Emmaüs sprak.

Maar daar was ook de tijd in de opperzaal, na MIJN hemelvaart, toen de dicipelen elkaar moesten vertroosten met de woorden:
Sprak HIJ onderweg niet met ons?

Je zult je bewust zijn van MIJN tegenwoordigheid, ook als je geen stem hoort, blijf in die tegenwoordigheid.
IK ben het licht der wereld, maar uit innige bewogenheid scherm IK een al te scherp licht voor je af, omdat je door de verblindende straling ervan, niet je dagelijkse weg en werk zou mislopen.

Eerst wannèèr de hemel bereikt is, kunnen zielen ongestoord de verrukking van GODS openbaring aan de zijnen indrinken.
Nu ben je nog een pelgrim en heb je allèèn je dagelijkse marsorders nodig en kracht en leiding voor die dag.

Luister met blijdschap naar MIJN stem, laat die nooit verdringen!
IK heb geen mededingers, die gelijkwaardig zijn en als mensen het geleuter van de wereld zoeken, dan trek IK MIJ terug!

Het leven heeft je verwond, allèèn levens, die overdekt zijn met littekens, kunnen werkelijk redden.

Je kunt de dicipline niet ontlopen, het is het waarmerk van dicipelschap.
MIJN kinderen, vertrouw MIJ altijd, rebelleer nooit!
Het vertrouwen, dat je MIJ heden schenkt, neemt de smart weg over het verwerpen van MIJN liefde, de smart, die IK op aarde leed en die IK de eeuwen door geleden heb.
IK stierf voor jullie, MIJN kinderen en zouden jullie MIJ zo kunnen behandelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:29
 
Woensdag 12 januari:

DANK VOOR BEPROEVINGEN!

Voor alles moet je Dank U zeggen, zelfs als het een beproeving of kwelling lijkt.
Blijdschap is, als je hele wezen Dank U zegt tot MIJ.
Een VADER ziet graag, dat ZIJN kinderen gelukkig zijn.
IK maak jullie zoveel bekend, geef dat door, elke waarheid is een juweel.
Probeer een hart te vinden, dat een woning wil zijn voor iedere waarheid, die IK je gaf, er zullen nog meer waarheden volgen.
Gebruik alles wat IK je geef.
Help anderen.
Vurig verlang IK een weg te vinden tot ieder leven en elk hart, opdat allen vol verwachting zullen uitroepen:
Ja, kom HEER JEZUS!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:27
 
Donderdag 13 januari:

ONZICHTBARE VRIENDEN!

Wanhoop nooit en geef nooit de moed op, wees gewoon een kanaal voor hulp aan anderen, betoon meer medeleven.
Wees fijngevoeliger voor anderen.
je leven moet niet èèn en al zorg zijn.
Goud blijft niet in de smeltkroes - slechts totdat het gezuiverd is.
IK hoor reeds de muziek en het optrekken van de onzichtbare heerscharen, die zich verheugen over je overwinning.

Geen volgeling van MIJ zou zelfs falen of vallen, als even de sluier werd weggetrokken, die hem belet te zien hoe deze struikelingen de boze geesten verheugen en de pijn en teleurstelling te zien van hen, die er naar verlangen, dat hij in MIJN kracht en in MIJN Naam zal overwinnen en de vervoering van vreugde waar te nemen als de zege is behaald.

MIJN kracht is dezelfde als die, waarmee IK satan in de woestijn overwon - en waarmee IK de inzinking en smart in de Hof en zelfs de dood op Golgotha overwon.

Denk daarover na!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:54
 
Vrijdag 14 januari:

MACHTIG EN WONDERBAAR!

De zielen, met wie IK wandel, zijn echt blij, wie met MIJ wandelt, wandelt veilig.
Als MIJN GEEST in een leven komt en ZIJN werk doet, dan is dat niet waarneembaar, maar de gevolgen zijn machtig.

Leer van MIJ, dood het eigen ik, elke klap, die aan het eigen ik wordt toegebracht, dienst om een waarachtig, eeuwig, onvergankelijk nieuw mens van je te maken.

Wees eerlijk en streng voor jezelf, vraag je steeds af:
Gaf mijn eigen ik me dit in en als dat het geval was, verdrijf het dan
ten koste van alles.
Toen IK aan het kruis stierf, belichaamde IK al stervend het eigen ik van de gehele mensheid.
Toen dat eenmaal gekruisigd was, kon IK zelfs de dood overwinnen.
Als jij ook je eigen ik dood, verwerf je de overstelpende macht,
die IK vrijmaakte voor een afgematte wereld en zul jij eveneens de overwinning kennen.

Voor jou geldt hetzelfde wat IK tot MIJN dicipelen zei:
IK heb je nog veel te zeggen, maar je kunt dat nu nog niet dragen, je zou het niet kunnen begrijpen.
Maar als je MIJ blijft gehoorzamen en met MIJ wandelt en naar MIJ luistert, dan zul je het wel gaan verstaan en zul je inzien hoe heerlijk en wonderbaar MIJN openbaringen en onderwijzingen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:02
 
Zaterdag 15 januari:

ONTSPAN JE!

Ontspan je, raak niet gespannen, wees niet bang, dat is het beste.
Hoe kun je bang zijn voor veranderingen als je leven met MIJ verborgen is in GOD die niet verandert en IK ben dezelfde, gisteren, heden en tot in eeuwigheid.
Je moet zelfbeheersing leren, evenwichtigheid en zelfbeheersing in een wankelende, veranderende wereld.

Maak aanspraak op MIJN macht, dezelfde macht, waarmee IK demonen uitdreef, staat vandaag tot jouw beschikking, gebruik die, zo niet, dan neem IK deze terug.
Gebruik MIJN macht voortdurend.

Je kunt MIJ niet teveel vragen.
Denk nooit, dat je het te druk hebt.
Als je maar tot MIJ terugkeert en je na elke taak met nieuwe kracht laat vullen, kan geen werk te veel voor je zijn.
IK geef je MIJN blijdschap, leef daarin.
Baad je geest erin, weerspiegel MIJN blijdschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:11
 
EVA685 schreef:
Zaterdag 15 januari:

ONTSPAN JE!

Ontspan je, raak niet gespannen, wees niet bang, dat is het beste.
Hoe kun je bang zijn voor veranderingen als je leven met MIJ verborgen is in GOD die niet verandert en IK ben dezelfde, gisteren, heden en tot in eeuwigheid.
Je moet zelfbeheersing leren, evenwichtigheid en zelfbeheersing in een wankelende, veranderende wereld.

Maak aanspraak op MIJN macht, dezelfde macht, waarmee IK demonen uitdreef, staat vandaag tot jouw beschikking, gebruik die, zo niet, dan neem IK deze terug.
Gebruik MIJN macht voortdurend.

Je kunt MIJ niet teveel vragen.
Denk nooit, dat je het te druk hebt.
Als je maar tot MIJ terugkeert en je na elke taak met nieuwe kracht laat vullen, kan geen werk te veel voor je zijn.
IK geef je MIJN blijdschap, leef daarin.
Baad je geest erin, weerspiegel MIJN blijdschap.



Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:25
 
Zondag 16 januari:

VRIEND BIJ HET ZWOEGEN!

Het zijn de dagelijkse inspanningen die tellen, niet de hoogtepunten, die slechts een ogenblik duren.
Het dag in, dag uit gehoorzamen aan MIJN wil in de dorre vlakten telt meer dan de enkele keer op de berg der verheerlijking.
Nergens is volharding zo zeer nodig als in het godsdienstige leven.
Het is het zwoegen terwille van het Koninkrijk, dat je verzekert van MIJN intieme vriendschap.
IK ben de HEER van de kleine dingen, de Goddelijke Bestuurder van kleine gebeurtenissen.

Geen deel van de dag is te klein om in MIJN werkplan te worden opgenomen.
In een mozaïek spelen de kleine steentjes een grote rol.

Verblijd je in MIJ, blijdschap is het door GOD gegeven cement, waarin de harmonie en schoonheid van MIJN mozaïek wordt vastgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:53
 
Maandag 17 januari:

GOD WIL GRAAG SPOEDIG GEVEN!

Zwijg, wees stil voor MIJ, tracht in alle dingen MIJN wil te kennen en dan ook te doen.
Blijf in MIJN liefde, een sfeer van liefdevol begrijpen voor alle mensen.
Dit is jouw deel om te doen en dan omring IK je met een bescherming, die alle kwaad van je weert.

IK wil je alle dingen geven, een goede, gedrukte, overlopende maat, leer deze lessen spoedig.
Je verstaat nog maar weinig van het Goddelijk ongeduld, dat zo graag snel wil geven.
Komt er een zorgelijke gedachte in je op?
Een gedachte van ongeduld?
Bestrijd die dan meteen.

Liefde en vertrouwen zijn de middelen, waardoor de bezorgdheid en zorgen en ergernissen van een leven worden opgelost.
Pas dit direct toe!.

Jullie zijn kanalen en hoewel het kanaal misschien niet helemaal verstopt zit, kunnen ergernis en ongeduld en bezorgdheden het aanvreten en op de duur onherstelbaar maken.

Volhard, o volhard!

Verlies nooit de moed, alles is goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 22:46
 
Dinsdag 18 januari:

GELOOF - WERKEN!

Bid dagelijks om geloof, het is een gave van MIJ.
Het is het enige, dat je nodig hebt om machtige daden te doen.
Natuurlijk moet je werken en moet je bidden, maar het antwoord op je gebeden hangt allèèn af van geloof, evenals je werken allèèn van geloof afhankelijk zijn.
IK geef je geloof in antwoord op je gebed, omdat geloof het wapen is, dat je nodig hebt om alle kwaad te verdrijven - om alle ongunstige omstandigheden te overwinnen en al wat goed is in je leven te bereiken en als je geloof hebt, geef het dan aan MIJ terug.
Het is de envelop, waarin ieder verzoek aan MIJ behoort te worden verzonden.

En toch.....geloof zonder de werken is dood.
Dus heb je ook werken nodig om je geloof in MIJ te voeden.
Als je iets probeert te doen, ervaar je hulpeloosheid.
Wend je dan tot MIJ.
Door op MIJ te zien groeit je geloof - en dat geloof is al wat je nodig hebt om MIJN kracht zijn werk te laten doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 00:03
 
Woensdag 19 januari:

LIEFDE LOOPT OP DE DINGEN VOORUIT!

HEER, ik wil U zoeken.

Niemand heeft MIJ ooit tevergeefs gezocht, IK wacht met hunkerend verlangen of men een beroep op MIJ doet en IK, die de nood van je hart al heb gezien, voordat je tot MIJ riep, misschien nog voordat jij jezelf je bewust was van die nood, IK ben het antwoord al aan het voorbereiden.
Het is net als bij een moeder, die al passende geschenken voor het huwelijk van haar dochter heeft weggelegd, nog voor de grote liefde in het leven van die dochter is gekomen.

Dat de liefde van GOD al op de dingen vooruit loopt, is iets, dat de mens zich zelden realiseert.
Reken in je geest af met de gedachte aan een GOD, die je ongunstig gezind zou zijn, die benaderd moet worden met zuchten en tranen en veel woorden, voordat HIJ met tegenzin de begeerde schatten afstaat.
Wat de mensen van MIJ denken, vraagt om een revolutionaire herziening.

Probeer je een moeder voor te stellen, die voorbereidingen treft om haar kind met de verjaardag te verassen, terwijl haar moederhart zingt:
Zal ze dat niet heerlijk vinden? Wat zal ze hier blij mee zijn, ziet ze met een hart vol tedere vreugde reeds van tevoren hoe verrukt haar kind zal zijn.
Waar heeft de moeder al deze voorbereidings-vreugd vandaan?
Van MIJ - het is een zwakke echo van MIJN voorbereidings-vreugde.

Probeer het zo te zien, als zich plannen ontvouwen, die IK heb voorbereid.
Het betekent veel voor MIJ, als IK word begrepen en als je MIJ begrijpt, dan zal dat ook jou blijdschap geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 17:25
 
Donderdag 20 januari:

EÈN ZIJN MET GOD!

Eèn met MIJ.
IK en de VADER zijn Eèn.
Eèn met de HEER van het ganse heelal.
Zouden de aspiraties van de mens nog hoger kunnen reiken?
Zouden menselijke verlangens hier bovenuit kunnen gaan?
Eèn met MIJ.

Als je je realiseert hoe groot je privilege is, dan heb je maar te denken en onmiddellijk wordt dat, wat je denkt, tot aanzijn geroepen.
Inderdaad, met recht heb IK gezegd:
Zet uw hart op de dingen, die boven zijn, niet op de dingen
van deze aarde.

Wanneer je eenmaal in MIJ leeft en je denken houdt zich bezig met de
materiële dingen, dan roep je die tot aanzijn.
Daarom moet je ervoor zorgen alleen dat te denken en te verlangen, wat je kan helpen in je geestelijke groei en niet dat, wat die groei belemmert, deze zelfde wet werkt ook op het geestelijk vlak.

Denk liefde en liefde omringt je en allen aan wie je denkt.
Denk verkeerde gedachten en het kwaad omringt je en allen aan wie je denkt.
Denk gezondheid - en gezondheid komt.
Het lichamelijke weerspiegelt het psychische en geestelijke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2