ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAUREEN217
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Berichten van MAUREEN217
Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
 
Willemijn,
Graag wil ik proberen hierop te reageren. Wanneer je verliefd be, vind je alles goed en mooi. Maar pas als je getrouwd bent, komen er na een tijdje de problemen, als je bv aangeeft dat je aar de kerk wilt gaan dN je partnerliever heeft dat je langer bij hem in bed blijft.om de lieve brede zal je een keer toetemme. Dit Jan twee kanten op gaan, of je gaat helemaal niet meer of je hebt iedere zondag bonje. Dit gebeurd omdat de ander jou niet begrijpt, zijn ogen zijn nog gesloten en hij kan het niet vatten waarom jij iedere week zo nodig naar de kerk moet gaan. Dit is het begin van een moeilijke strijd. Daarom alleen al is het beter te trouwen met iemand van jou geestelijk niveau, die begrijgt het beter. Ik hoop dat ik je het een beetje hebtkunnen uitleggen. Het is God die ons ook waarschuwd, vraag me niet waar het. Staat, maar lees de corinthebrieven, die spreken veel over dit onderwerp, ik wens je sterkte, Maureen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:47
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Hoe ik erover denk, vinden jullie onzin, oké, dat jullie goedrecht. Maar dat er wordt gesuggereerd dat mannen autistisch zijn, daar hoor ik jullie niet over. Hoe zit dat dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Mannen zijn niet autistisch, naar mijn mening, er schuilt meer een klein jongetje in hun, in de meeste gevallen zijn mannen niet helemaal volwassen, de vrouw daarintegen is sneller volwassen en heeft ook een scoort ook hoger in het onthouden, van verschillende dingen. En wat betreft wat ik eerder zei dat een vrouw zich moet terughouden, achterstellen, ja ik heb misschien verkeerde woorden gebruikt, soms heb ik moeite met bepaalde woorden ik zeg dit, maar bedoel dat. Ik bedoelde eigenlijk doordat een vrouw meer tijd heeft dan een man( als ze tenminste niet werkt buitenshuis), deze tijd kan benutten om te bidden voor haar man, want als het hem goed gaat, is het in het belang oor het hele gezin, je ziet en merkt de uitwerking van het gebed. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, sorry dat ik jullie op een dwaalspoor hebt gebracht. Tuurlijk is op basis van samenwerking en gelijkwaardigheid, het hele gebeuren is samen, daar is het hele huwelijk op gebaseerd, dat weet ik ook wel.
Basis voor een goed huwelijk is communicatie, samenspel een zijn en een goed sexueel beleving, zoals God het heeft bedoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:39
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
In het begin van een relatie het verliefd zijn periode, is alles roderend en maneschijn, alles ziet er mooi en goed uit, je bent verliefd, je ziet niets verkeerd in de ander. Maaaaaaaar eenmaal getrouwd 24 uur op elkaars nek zitten,dat is een andere zaak.je ziet en weet alles van de ander, ook de min puntjes, die er wel waren maar je zag ze niet. Nu de vraag, wat doe je? Durf je erover te spreken wat je niet leuk vind of zwijg je? Ik heb ondervonden dat erover praten vaak tot grote ruzie's kan komen, want dan krijg je het welles en nietus spelletje. Of zal ik je vertellen wat jij allemaal wel niet doet. Dus dat lost niets op. Ga bij de ander kijken wat wel positief is en ga daarvan uit werken, geef eens een compliment aan de ander, laat weten dat je nog steeds van je partner houdt, bid voor elkaar en steun elkaar. ga vooral niet redetwisten of discuteren. Ga samen dingen doen, inplaats voor de t.v. Maak een lange wandeling. Buiten de natuur in, dat helpt. Ik spreek nu uit eigen ervaring, ik ben 25 jaar gelukkig getrouwd geweest, voor mijn man stierf. Als je trouwt, ga hè een strijd aan, durf je dat????? Dan zal je moeten inleveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:02
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Uit ervaring heb ik geleerd, door niet op je eigen omstandigheden te letten, maar je fixeren op een ander zijn strijd, en voor diegene op bres te staan, help je je mede zuster/broeder in hun strijd. En als je later naar jezelf terug kijkt is jouw probleem vanzelf opgelost, dat bedoelde ik te zeggen. Ook in je huwelijk moet je (. Vind ik ) je man voor alles laten gaan. Zo ben ik tenminste opgevoed. De man is de kostwinner en heeft een grote verantwoording tegenover God ten opzichte van zijn gezin. De vrouw is
zijn hulpe. Veel huwelijken gaan stuk omdat men elkaar niet begrijpt,maar niet de principes van God. Men wil alleen maar nemen.
Je hoort vaak zeggen door mannen vooral, mijn vrouw is frigide. Maar ze vertellen er niet bij hoe hun gedrag is naar hun vrouw. In veel gevallen zijn ze niet lief voor hun vrouw en als de avond komt. Dan is zij ineen het liefste schatje die er bestaat, nou m'n hoela, zo werkt het niet, en als ze hun ding hebben gedaan, dan begint het oude liedje weer van voor af aan en dat pikken vrouwen niet meer en dan zijn ze ineens frigide, het moet van twee kanten komen. De vrouw respecteert heer man en heeft ontzag en eerbied voor hem, en als de man dat ook heeft naar haar, is het niet moeilijk een stap of meer opzij te doen voor je man.dan komt de liefde naar elkaar. Zo is het in mijn geweest. Durven jezelf te geven vertrouwen op de Heer en een stap terug durven doen,zal je zien wat een fantastisch leven je Jan hebben. Ik heb gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Eerst wil ik zeggen dat ik helemaal achter Suzanne sta, met hetgeen zij zegt over 1 korinthe. Verder. Wil ik ingaan op de Liefde. Ik vind dit een belangrijkonderwerp. Het hele geloof is gebaseerd op Liefde. Het is die Goddelijke Liefde die God in je hart plant, als je die Liefde heb, kan je iedereen liefhebben, zelfs je ergste vijand ( behalve de satan, natuurlijk ) ik weet niet of jullie weleens aan God hebben gevraagd in Zijn Hart te kijken, ik heb het weleens gevraag, en ik kon alleen maar huilen,ik geloofbdat God een vreselijk verdriet heeftover Zijn kinderen, ik praat nuover mensen, die zeggen kinderen te zijn van de Allerhoogste, ik weet niet hoe het met jullie is gestel, maar ik streef ernaar te zijn als Jezus. En dat doet pijn, je moet jezelf wegcijferen. Alles VAB jezelf inleveren, en dat is heel moeilijk, als mens wil je toch iets blijven vasthouden. Als je de Goddelijke Liefde hebt, sta je in de overwinning, je kan ook anderen liefhebben door Zijn Liefde in jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 19:00
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Dank je wel, Lisa. Ja je hebt gelijk wat die vrouwen betreft, torn ik het opnieuw las zag ik wat ik fout heb doorgestuurd. Goed dat jij dat voor mij hebt hersteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:16
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Graag wil ik reageren op hetgeen ik van jullie gelezen heb.
De vrouw speel best wel een grote rol in de bijbel,laten we wel zijn. Kijk naar Esthter, door gehoorzaam te zijn, is een heel volk gered. Kijk naar Ruth, uit haar geslacht is de Here Jezus geboren. Kijk naar de drie vrouwen bij het graf van de Here, zij hebben als eerste de Here gezien. Een vrouw draaggolf aangeschreven bij onze Vader, zeker, een man heeft een grote verantwoording naar God, hoe hij met zijn vrouw is omgegaan, een man heeft een zware taak, geloof me, daarom moeten wij onze mannen helpen en ondersteunen in gebed.
Maar als een partner alleen komt te staan, zal onze Heer die plaats opvullen. Zelfs Paulus zegt dat het in sommige gevallen beter is om alleen te blijven.
Ja, God heeft man en vrouw gemaakt om samen te zijn. Wij mensen zijn sociale wezens, wij hebben nodig om met anderen samen te zijn. Dat zit in ons, maar met de kracht, steun en wijsheid van God kan Hij ons helpen, daar waar een gat is gevallen, nultarief de Here het weer op voor ons. Laten wij elkaar liefhebben en niet veroordelend naar elkaar toe, want wij weten niet wat de ander heeft meegemaakt waardoor hij(zij in een bepaalde situatie terecht is gekomen.ook dit heeft met wederzijds respect te maken.
Maureen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Nog iets, amplified bijbel is de beste Engelse bijbel, ligt et dichts bij de Hebreeuwse bijbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:08
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Graag wil ik reageren op hetgeen ik van jullie gelezen heb.
De vrouw speel best wel een grote rol in de bijbel,laten we wel zijn. Kijk naar Esthter, door gehoorzaam te zijn, is een heel volk gered. Kijk naar Ruth, uit haar geslacht is de Here Jezus geboren. Kijk naar de drie vrouwen bij het graf van de Here, zij hebben als eerste de Here gezien. Een vrouw draaggolf aangeschreven bij onze Vader, zeker, een man heeft een grote verantwoording naar God, hoe hij met zijn vrouw is omgegaan, een man heeft een zware taak, geloof me, daarom moeten wij onze mannen helpen en ondersteunen in gebed.
Maar als een partner alleen komt te staan, zal onze Heer die plaats opvullen. Zelfs Paulus zegt dat het in sommige gevallen beter is om alleen te blijven.
Ja, God heeft man en vrouw gemaakt om samen te zijn. Wij mensen zijn sociale wezens, wij hebben nodig om met anderen samen te zijn. Dat zit in ons, maar met de kracht, steun en wijsheid van God kan Hij ons helpen, daar waar een gat is gevallen, nultarief de Here het weer op voor ons. Laten wij elkaar liefhebben en niet veroordelend naar elkaar toe, want wij weten niet wat de ander heeft meegemaakt waardoor hij(zij in een bepaalde situatie terecht is gekomen.ook dit heeft met wederzijds respect te maken.
Maureen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217 (67)





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Ik heb een beetje gelezen, wat hier staat en ik moet zeggen dat ik het met vele punten eens ben.
Een man is volgens de bijbel een priesterin het gezin. Hij heeft ook een grote verantwoording naar God toe. Een vrouw dient als ondersteuning van de an. Maar als er geen man is, dan rust dit alles op de vrouw. En God geeft haar hier de kracht en wijsheid om haar gezin te runnen. Eenvrouw doet niet onder voor een man, maar mag hem tot steun zijn, daarom zijn zij een geworden. Dit geloof ik, als je wilt dat je huwelijk stand houdt, betekent dat, datje moet geven, ennogeens geven, dan zal je ook ontvangen. Dat is het balans waar ik een van jullie over hoorde spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAUREEN217
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4