ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOZUA332
ChristianMatch forum index » Berichten van JOZUA332
Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
GIBBY159 schreef:
Wat is de hemel dan? Wat bij zovele vragen betreffende het hiernamaals en de toekomst geldt, geldt ook hier: we weten het bar weinig. Op deze vraag is geen volledig antwoord te geven. De heerlijkheid na ons leven is zo groot en veel omvattend. Het gaat ons verstand te boven. Het gaat er in de Bijbel niet om ons een plattegrond te van de hemel te geven. Zodat ons denken er van bevredigd wordt Wel leert de Bijbel ons dat wij hoe langer hoe meer ons verheugen naar Christus verlossingswerk! Daar...in de hemel zal ons thuis zijn...daar zal een bewuste zaligheid ons deel zijn. Laten wij de symbolische taal van de Bijbel ons leert om te verduidelijken . Niet om af te schrikken. En niet ten aanzien van de werkelijkheid zelf.


'Het gaat ons verstand te boven'

Mooi gezegd Gibby. Zo is het ook. God is niet te bevatten en als je het woord laat bezinken dan weet je... dat we denken heel veel te weten, maar we weten nog minder toen we als een onbeschreven blad ter wereld kwamen.
Het zal heel goed kunnen dat God meer werelden heeft met leven dat naar zijn beeld is geschapen. Zoals ik al zei, Hij is niet te bevatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: De hemel is echt
 
MAR907 schreef:
Ik berijp niet helemaal je reactie hierin...
Ik ken wel teksten met "voor de troon"...
Het gaat om de oordeels dag, die over deze wereld heen gaat komen...
Het zijn de gebeden van de Heiligen die door de vierentwintig oudsten op schalen getoond wordt aan God...

Weer ff de bijbel erbij pakken mar.
Ken je het boek 'openbaringen?'

Mar, wees niet zeker van je eigen uitspraken aangaande de bijbel. Het is jouw interpretatie(subjectief). Dat je het denkt, prima. Dat je het ons wilt melden als 'zo is het en niet anders' vind ik gevaarlijk. Melden mag je wel hoor, maar niet als wat hierboven bedoeld. Jij weet het niet, ik niet en anderen ook niet. Only God.

God wekt de doden zeg je, maar God zegt ook dat 2 mensen die naast elkaar lopen... er 1 opeens weg is(door God de uitverkorenen genoemd).
Allentwee de versies zijn waar. God sprak, ik beaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 18:32
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
HANNAH810 schreef:
nou, dan kan ik op naaldhakken nog byzonder hard (weg-)rennen, verwacht ik.......

doe maar liever normaal; das gek genoeg!!

Ennuh... op 'stiletto hakken?'

Wat Chat betreft. He broer (!), laat de dames nou wat te knarren hebben en 'ons mannen' generaliseren. Dat lees je en gaat je andere oog weer uit (afgeleid van: ene oor in, andere weer uit).
Als een subgroepje meiden... een man als meervoud gebruiken dan zoeken ze de sulletjes onder ons. De echte man... weet beter en houdt wijzelijk zijn mond en pakt er een biertje bij ( voor bier mag je ook enig elk ander -alcoholisch- drankje lezen).

Wat de rol van de meiden en gosers in de bijbel betreft. Hierin heeft God man en vrouw geschapen en beiden zullen elkaar respecteren en liefhebben(de erge korte versie). God gaf hen allebei hun kwaliteiten en deze komen elkaar tegemoet in pure harmonie.

Voor mij is God erg duidelijk als Hij het in de bijbel uiteenzet.
De emancipatie in het heden, anno 2011, roept bij mij wel eens vragen op.

Mannen zijn 'ok', maar vrouwen zijn evengoed 'ok'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
JOZUA332
op woensdag 5 januari 2011, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:37
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327 49 jaar, onder voorbehoud
susannah475, 45 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25
pimpernel883, 44 jaar
benny340 44 jaar
mr incognito159 65 jaar
jozua159 49 jaar


willen jullie een prikbordje op je profiel plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
 
Hoi jij en allen,

Ook ik ben op zoek naar de juiste kerk, maar wat is nu juist een 'juiste kerk'. Zoals jij al aangeeft... daar waar je, je thuisvoelt.
Toch zal je jouw wensen ook daar gaan bijstellen als je eenmaal denkt de 'juiste kerk' te hebben gevonden.

De juiste kerk is "buiten de kerk?"
Ik denk dat je buiten de kerk zeker mag proeven en opsnuiven, het is allemaal Gods werk.
Regels zullen er altijd zijn en, met alle respect, ook God heeft Zijn regels. In ruil mag jij Zijn koningkrijk aanschouwen en daar rust te vinden.
Waar regels zijn zullen mensen op den duur eigenwijs worden en defensief worden.
Je hoeft het niet eens te zijn met alle tradities binnen een kerk, er zijn zoveel splitsingen. Vind er een weg in, een weg waar je samen met God bent.
Net als hier op CM... ook hier kom je zoveel verschillende splitsingen tegen en tradities.
Mij maakt het niets uit of de 1 baptist is of pkn of pinkstergemeente, katholiek en hoe ze omgaan met hun tradities waar ze zich lekker bijvoelen... als ze maar samen 1 ding gemeen hebben te weten: God,Jezus en De Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOZUA332 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
CHATULIEM619 schreef:
1. Wilma082
2. Grace (o.v.)
3. Chat..+ hond
4. Willemijn232
5. Billy 701(o.v.)
6. Jasmyn (o.v.)
7. Mar907
8. Trijnie (o.v.)
9. Jozua (o.v.) (lijkt mij leuk broer chat).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOZUA332
Pagina 1 van 1