ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROMY531
ChristianMatch forum index » Berichten van ROMY531
Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 21:00
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
CROSSROAD317 schreef:
Sorry hoor Chatuliem, maar waar lees jij ergens dat wij weten hoe het moet ... We geven aan dat we voor elkaar gaan, dat we SAMEN hebben besloten om te gaan trouwen ... (SAMEN = crossroad en marian, daar hebben wij geen toestemming van jou of anderen voor nodig)Ik herinner me dat jij een paar jaar geleden iets had met AM, dat jullie samen ook vergevorderde plannen hadden en dat iedereen op CM daar ook van mee mocht genieten ...

Dat jij je irriteert zegt heel veel over jou, wie je bent, en wat je "iemand die je je vriend noemt" gunt/verwijt. Een echte vriend zou wel contact opnemen om zijn bezorgdheid of wat hem anders dwars zat, kenbaar te maken, die zou het bespreekmaar maken. Nee, jij kiest ervoor om je te verlagen tot opmerkingen zoals je die nu plaatst. Dan zou je je niet verlagen tot roddel en achterklap zoals dat in de chatbox is gebeurt, nee dan zou je "als goede vriend en voorganger" dat een halt toeroepen ...

Je gedicht zegt me overigens meer dan genoeg Chatuliem

Vol verwachting klopt ons hart
gaan ze trouwen of is er smart?
Vol verwachting klopt ons hart
gaan ze trouwen of is er smart?

Om terug te komen op de topic titel "christianmatch is maar een hele kleine kans voor vaste relatie" dan moet ik zeggen; Ja voor sommige mensen is christianmatch maar een hele kleine kans op een relatie.

Vol verwachting klopt ons hart
We gaan trouwen in de Smart
Vol verwachting klopt ons hart
We gaan trouwen in de Smart ... Lachende smiley

Ik vind het geweldig voor jullie dat julllie gaan trouwen!! Diep in ons hart willen we dat toch allemaal! Als ik hier de ware zou ontmoeten, zou ik ook voor een huwelijk gaan! Als de Heer het zegent, zegt tijd helemaal niets! Trek jullie niets van niemand aan hoor-mensen hebben altijd wel wat te klagen. God zegent jullie huwelijk klaarblijkelijk, dat is ALLES wat telt.

HEEL VEEL GELUK!!! Romy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 18:03
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
RENATE619 schreef:
Ik kan me goed vinden in wat Romy zegt. Ook ik kom hier regelmatig mannen tegen die eigenlijk wat genegenheid zoeken van wat ze nu missen doordat ze single zijn. Vaak is de relatie dan nog maar kort achter de rug. Ik heb het dan over een maand of 2. Helaas wordt dat omschreven als: op zoek naar een serieuze relatie.
Uiteindelijk nekt dat diegene toch omdat ze eigenlijk niet toe zijn aan iets nieuws, zolang het oude nog niet verwerkt is.
En dat lijkt me toch wel belangrijk. Ik ben niet in staat om de rommel die een ander heeft aangericht op te ruimen. Dat is iets wat iemand zelfs moet doen voor de verwerking.

Ik ben blij dat er in ieder geval een persoon helemaal met mij eens lijkt te zijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:46
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
GERJANNE461 schreef:
Hoi Romy,

ik begrijp je helemaal. Maar ik denk dat veel mensen denken dat ze iets verwerkt hebben, maar het hebben weggestopt. Dus dan zadelen ze er niemand mee op, want ze denken zelf dat ze het niet meer bij zich dragen.
Aan de andere kant hoop ik dat ik met mijn toekomstige partner er wel open over kan zijn wat we beiden hebben meegemaakt in het verleden. Want ik heb nu eenmaal een leeftijd dat er niemand meer is die niets heeft meegemaakt.

groetjes Gerjanne

Hoi Gerjanne, je hebt helemaal een punt. Het gaat mij er ook niet om dat je er niet over kan praten - tuurlijk kan dat, dat is ook juist goed- maar je moet wel genezen zijn van de pijn die gebeurtenissen met zich meegebracht hebben. Het litteken blijft, maar het mag niet meer bloeden als het ware. Dat moet een plekje gekregen hebben. Maar wie ben ik he.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:44
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
THOMAS968 schreef:
Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.

Thomas, ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Mijns inziens is het wel zo dat als je als doelstelling hebt om bijwijze van spreken snel uit de schulden te komen, of omdat je niet alleen wil zijn (en dus genoegen neemt met Jan en alleman) je uiteindelijk niet gelukkig gaat worden. Dit gaat je toch nekken omdat het niet vanuit een goede, gezonde basis gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 14:54
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
GERJANNE461 schreef:
Hoi Romy,

dat zou mooi zijn, maar dat vraag ik me echt af. Maar zoals al eerder is gezegd, iedereen doet het op zijn eigen manier en er is niet één goede manier.

Groetjes Gerjanne

Ik begrijp wel dat ieder het op zijn/haar manier doet, en dat is prima. Maar zadel een ander niet met onverwerkt (liefdes)verdriet op. Doe dat dan letterlijk op je EIGEN manier ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
PIETER649 schreef:
verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan Clown smiley

Haha dat is helemaal waar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
ROMY531 schreef:
Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??

Als je vriendschap zoekt, maakt het niet zo veel uit of je je verleden helemaal een plekje gegeven hebt of niet, maar ik vind als je op een datingsite staat omdat je een relatie wilt, je dan wel je verleden een plekje gegeven moet hebben-ook om een relatie een eerlijke kans van slagen te geven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
LEANNE226 schreef:
Sorry Romy maar mensen zijn niet standaard,er is dus ook geen standaard verwerkingstijd..........je klinkt alsof je verwacht had hier mensen aan te treffen die stuk voor stuk hun verleden volledig verwerkt hebben en klaar zijn voor een relatie........blijkbaar ben je teleurgesteld en voel je je daardoor gekwetst,dat is jammer voor je maar je krijgt het niet op een presenteerblaadje(zelfs op lexa niet Knipoog smiley )

Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil Knipoog smiley

Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:58
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
CHATULIEM619 schreef:
Zo gemakkelijk ligt dat niet hoor. Want hoe verwerk je datgene wat je is overkomen? Als je met dezelfde situatie te maken krijgt. En vaak maakt tijd dan niet uit. Je kunt ook na drie jaar gescheiden zijn in de relatie tot ontdekking komen dat je het nog niet verwerkt hebt.

Daar heb je wel een punt. Maar 3 jaar is toch ook wel wat anders dan anderhalve maand...! Ik denk dat het standaard wel beter is dat je eerst je relatie verwerkt. En dat kost tijd, dat heb je niet binnen een of paar maanden gedaan (tenzij de relatie heel kort was, of wel lang maar niet diepgaand was-dat kan ook nog). Ik vind het niet eerlijk naar een nieuwe partner toe als mensen hun issues nog niet verwerkt hebben. Je kwetst daarmee onnodig mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 12:25
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
PIETER649 schreef:
dus jij bepaald of iemand klaar is voor een nieuwe relatie?
das knap....

Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen als hun relatie net over is, ze al op een datingsite gaan staan op zoek naar een nieuwe relatie. En dan krijgen ze een nieuwe 'relatie', en dan komt toch hun ex weer in beeld - dan blijkt vaak dat ze er niet overheen zijn. Dan denk ik bij mezelf 'ga het eerst verwerken, kom daarna op een datingsite'. Maar goed, zal wel aan mij liggen dat ik dit zo zie Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 23:31
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
HANNAH810 schreef:
mijn ervaringen zijn anders, romy;
ik denk ten eerste dat het niet alleen de mannen zijn, die hier en daar wat littekens opgelopen hebben in het leven; ik merk het namelijk aan mijzelf ook, dat je op een wat dieper nivo toch wel degelijk beschadigingen opgelopen hebt in het hele scheidingsproces.
ik denk niet dat dat te maken heeft met "over je ex-echtgenoot/-echtgenote heen zijn" maar dat dat gewoon inherent is aan een eventuele tweede start.
dat is jammer, maar gewoon wel de realiteit.

je weet immers inmiddels beter wat een huwelijk inhoud, dan toen je 18 was? en ik denk dat het merendeel ook de schaduwkanten van een huwelijk heeft leren kennen.
ik vind het een beetje flauw, om dat alleen toe te schrijven aan de mannen op cm. er zijn ook dames die verscheidene relaties op de klippen hebben zien lopen, romy, en het is de vraag, of dat wellicht ook kan komen door de levensloop van desbetreffende vrouwen.

wat ik wél met je eens ben, is dat het niet handig is om wanhopig op zoek te zijn naar een relatie, en als je iemand tegen zou komen, te dúrven iemand de kans te geven om een plaatsje in je hart te veroveren.

Je hebt helemaal gelijk, maar ik spreek ook uit mijn ervaringen, met mannen. Natuurlijk zijn er ook vrouwen met dergelijke beschadigingen. Maar als iemand pas anderhalve maand vrijgezel is en dan op deze datingsite staat, is het mijns inziens vragen om problemen. Volgens mij ben je dan echt nog niet over die relatie heen. Die ervaringen heb ik hier wel gemaakt. Gelukkig ben ik niet iemand die snel een relatie aan gaat (hele plaatje moet kloppen), waardoor mij teleurstellingen bespaard zijn gebleven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531 (50)





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 00:03
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
Ik begrijp wel een beetje waar jouw denkwijze vandaan komt dat je op CM weinig kans hebt om een relatie te vinden. Ik ontmoet via CM ook alleen maar mannen die niet over hun ex heen zijn...

Ik heb daardoor geleerd geen relatie meer 'na te jagen' maar dat ik het echt gewoon aan de Heer moet geven. Hij weet wat voor mij het beste is. Gelukkig ondervind ik daardoor steeds meer rust. Niet op zoek gaan naar een relatie, het komt vanzelf. En zo niet, dan niet Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ROMY531
op zondag 20 november 2011, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROMY531
Pagina 1 van 1