ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19
ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
THOMAS968 schreef:
Jane,

Ook na het verbouwen van je link lukt het niet, ik denk dat je hem even opnieuw moet kopiëren. Jouw link kan nooit werken.

Bedankt Thoma`s

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 17:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://wwhttp://youtu.be/ZHh9owBFWQMw.youtube.com/user/ShiraChadasha2

sorry, het is niet gelukt, heb iets niet goed gedaan


Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 17 september 2012, 17:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:38
BerichtOnderwerp: Kaddiesj
 
CARMEN073 schreef:
Laat de grootheid en heiligheid
van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft,
volgens Zijn wil en moge
Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël
spoedig en binnenkort.
Zegt nu: Amen.
Moge Zijn grote Naam
geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en
hoogachting vermeld, verheven, verheerlijkt
en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is,
boven alle uitingen van prijzen, gezang, hulde
en troost, die er in de wereld geuit worden.
Zegt nu: Amen.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Zegt nu: Amen.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen
moge ook vrede brengen voor ons en voor heel Jisraël.

Zegt nu: Amen.



(Vrije vertaling)

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 17:35
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo?

Elke keer als het over yoga ging, begon jij over roddelen,medicijngebruik of roken. Dit commentaar van jou kan ik dus niet zo goed plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 11:35
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
PETRA944 schreef:
Altijd mooi om getuigenissen te lezen
Knipoog smiley

Ja, vind ik ook Petra en het kan ook andere gelovige of zoekende mensen bemoedigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
FILIA110 schreef:
Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.

En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.

Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.

Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.

Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.

Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.

En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.

En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.

Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.

Gods zegen!

Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.

Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.

Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.

Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij.
Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.

Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.

De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.

Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.

Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.

Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.

Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.

Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.

Filia, Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
FILIA110 schreef:
Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.

En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.

Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.

Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.

Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.

Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.

En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.

En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.

Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.

Gods zegen!

Wat een mooi getuigenis Filia, ben blij voor je dat je de vrede van Christus heb mogen vinden. wil nog wel meer schrijven maar ben daar nu te moe voor in m`n hoofd, komt later.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen Verraste, verbaasde smiley
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....

Ik vind wel dat het met trouw te maken heef Willemijn. Ik ga niet alleen maar met die teksten wapperen, ik lees ze en ik probeer ze te begrijpen en daarna probeer ik er ook naar te leven. Het is Gods woord en zijn woord is heilig. Ik begrijp niet zo goed wat je met vernieuwende theologie bedoelt? De bijbel is heel actueel ook vandaag de dag.
Staat die vernieuwde theologie dan opeens in de bijbel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:10
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je hier met volwassen mensen zit die je verder niet kent dus laat dat vermanen maar zitten......Ik zit daar echt niet op te wachten, heb gelukkig de leeftijd dat ik zelf heel goed keuzes kan maken in wat goed en kwaad is.....Ik heb ook theologie gestudeerd en mijn ervaring is wel dat je niet altijd maar moet wapperen met Bijbelteksten maar ook zelf wat moet en kan vinden........

Misschien heb je wel gelijk Willemijn, maar ik blijf toch maar trouw aan mijn Bijbel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:01
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
FILIA110 schreef:
Dat heb je heel mooi gezegd Jane en daar kan ik het van harte mee eens zijn.

Ik vraag me ook steeds af, als men yoga dan gewoon gymnastiek oefeningen noemt, waarom men het dan niet gewoon gymnastiekoefeningen noemt? Want ze hebben het zelf steeds over Yoga en Yoga is toch echt wel wat anders dan gymnastiekoefeningen en ook ik kom niet verder en wil ook niet verder gaan dan de bijbel, die inderdaad zeer duidelijk is, dat christenen zich niet met afgoden en de occulte wereld of alles, wat daar uit voortkomt, moeten bezighouden.

Ook ongezeggelijkheid is tovenarij zo leert de bijbel mij. En zo kunnen mensen denken, dat ze God de Vader van Jezus Christus dienen, maar ondertussen al enorm zijn afgedwaald van Hem. 1 Sam 15,23 "Weerspannigheid is even erg als toverij, en eigenzinnigheid is even slecht als afgodendienst. U hebt de opdracht van de HEER verworpen; daarom verwerpt hij u als koning!’

Dit werd met name ook de val van Salomo, die zich ook had verontreinigd met de vele afgoden, die zijn vele heidense vrouwen meenamen. God heeft toen zijn koninkrijk van hem afgenomen; weleswaar tijdens de regering van zijn zoon, omwille van David, die God wel op een Gode welgevalloge wijze gediend had. Hij mocht slechts 1 stam overhouden en dat ook maar alleen omwille van David.

En staat er ook zeer duidelijk in de bijbel: 1 Joh 5,21; Hoedt u voor de afgoden!!!


Hand 15,20
maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.

2 Kor 6,16
Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.


1 Tess 1,9
iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen

Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.

Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.

De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.

We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.

Allen Gods rijke zegen toegewenst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:59
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten.....

Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden?
Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.

De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden,
Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
FILIA110 schreef:
Zo is dat Petra, die vrijheid heb je inderdaad en wat is er tegen om te bidden voor verbitterde mensen? Niets, helemaal niets...bidden is het beste en het mooiste wat je maar kunt doen tenslotte als Christen...een zeer machtig wapen in de strijd in de hemelse gewesten, waar overigens Jezus Christus op Golgotha de overwinning heeft behaald. Alle machten en krachten heeft Hij openlijk tentoongesteld daar. Hij alleen is overwinnaar, Hallelujah...Hij zij geprezen tot in alle eeuwigheid...Onze Heer en Heiland Jezus Christus.... Gods zegen ! Lachende smiley

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Wil je ons echt doen geloven dat Luther en Calvijn in de lotushouding zaten bij het bidden. Dat bij het bidden de overdenking hoort, klopt, maar dat hoeft niet gepaard te gaan met speciale technieken.
Je wilt ons doen geloven dat tongentaal hetzelfde is als yoga? We hebben eerder aangegeven dat het gaat om de bron van waaruit je put.

In dit antwoord kan ik me vinden. Als je terug gaat naar de bron waar het vandaan komt: vanuit het hindoisme/india, zij geloven niet in de GOD van de bijbel. Zij geloven in het goddelijke in jezelf zoeken. Ik geloof dat het belangrijk is als je in Christus bent, dan heb je geen yoga nodig. In Cristhus vind je alles.
Maar ja, zo denk ik erover Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:26
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Mee eens, in tongen spreken is bijbels en genezingen doen in Jezus naam is ook bijbels. Jan Zijlstra geeft altijd Jezus de eer en zegt er altijd bij dat het Jezus is die geneest. Een waarzegger is geheel iets anders, dat komt niet van God en is onbijbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19
Pagina 19 van 19