ChristianMatch
 


Forum

satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 20:58
 
Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme.
ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven.
Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten.
Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen.
Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan.
De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.

Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven.
Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is.
Evenals hun ouders overigens.

Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme.
Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant.
Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.

Alles is ook gelieerd met het Satansisme.

Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie ..........
Het is en blijft satanisme.
De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie.
De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie
Reiki , Ying -yang enzo enzo.

Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God.
Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme.
Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 00:08
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 01:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 00:27
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 01:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 00:41
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 01:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 00:46
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 01:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 05:26
 
Occultisme en demonen

http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=248


De Strategie van Satan

http://verhoevenmarc.be/PDF/satansstrategie.pdf


De Bijbel en het Occulte

http://verhoevenmarc.be/PDF/Occultisme.pdf



Video's Hekserij, Demonie, Paganisme

http://www.verhoevenmarc.be/videoshekserij.htm


Why Kids Today are Obsessed with the Occult (and Harry Potter)

http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=6920


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 12:22
 
Quote:
Voordat je het weet zet je je hart open voor de boze.
Idd. Conclusie: gewoon je er niet mee bezig houden dus.

Quote:
Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven.
Dat beaam ik ook. Maar als je het weet, wat kun je er dan aan doen? Het enige wat je kunt doen is je door God laten gebruiken.


Laatst aangepast door
ROLF230
op zaterdag 18 augustus 2012, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:17
 
SHANITA130 schreef:
Zedenzaken die vastlopen en daardoor gefrustreerde rechecheurs...

Omgaan met slachtoffers seksueel misbruik

Inleiding

Er zijn nogal wat frustraties bij zedenrechercheurs vanwege vastgelopen zedenzaken. Nadat een vermeende dader van seksueel misbruik was aangehouden op verdenking van seksueel misbruik, liepen veel zaken dood vanwege gebrek aan bewijs en bekentenissen of het ontbreken van aangiften door slachtoffers.

De pleger (kerk- of gemeentelid) deed zijn schuldbekentenis bij de ouderlingen of oudsten, kreeg vergeving en kon zijn gewone leven voortzetten, zij het dan, dat het kwaad aan het licht was gekomen. De overheid die volgens Paulus het zwaard niet vergeefs draagt (Romeinen 13), kwam er niet meer aan te pas. Alles werd in het werk gesteld om de stabiliteit van het gezin en de gemeente of kerk weer te herstellen.

Men zat niet te wachten op sancties van buiten het eigen systeem en zowel de daders als de slachtoffers en andere betrokkenen deden er het zwijgen toe. Incestzaken verdwenen zo in de doofpot. Maar is dat goed? Is dit de juiste wijze van handelen bij zaken die volgens de Nederlandse wetgeving misdrijven worden genoemd. Hoe zou men idealiter moeten handelen?

Gevolgen

Door seksueel misbruik worden de autonomie en de geestelijke en lichamelijke integriteit van het slachtoffer geschonden. Ervaringen met seksueel geweld hebben alle elementen van trauma’s in zich: machteloosheid, acute ontwrichting van het bestaan en extreem onbehagen. Het slachtoffer heeft geen controle over de gebeurtenis. De gevolgen van seksueel misbruik zijn afhankelijk van de ernst en de duur van het misbruik, de leeftijd waarop het misbruik plaatsvond, de relatie van het slachtoffer met de pleger, de ervaren opvang na misbruik en de specifieke omstandigheden rond het misbruik van het slachtoffer.

De gevolgen kunnen psychisch, somatisch en psychosomatisch zijn. Meestal ondervinden slachtoffers een combinatie van soorten gevolgen. De klachten van seksueel misbruikte mensen verergeren vaak doordat slachtoffers uit angst en schaamte jarenlang zwijgen over hun ervaringen.

Ons eigen onderzoek (Van der Feen, 2000) bij seksueel misbruikte cliÑ?nten liet zien dat slachtoffers gemiddeld elf psychische, psychosomatische en psychiatrische klachten hadden. De belangrijkste waren: dissociatieve klachten, angsten, depressie, slaap-, eet- en concentratiestoornissen, eenzaamheid, paniek, nachtmerries, seksuele- en relatieproblemen, hoofd- en buikpijn, spanningsklachten


De Sterke Arm (het zwaard) wordt in het Nieuwe Testament erbij gehaald (Romeinen 13). De overheid moet de orde handhaven, de goeden belonen en de kwaden straffen. Dat kan alleen als iedereen waakzaam is en aan de bel trekt als dat nodig is. Het kan alleen als slachtoffers het zwijgen doorbreken en aangifte of melding doen.Wie mogen volgens de Bijbel sekspartners zijn?

In het Oude Testament wordt in Leviticus 18 aangegeven wie de sekspartners mogen zijn. Seksuele omgang tussen verwanten is verboden. Er wordt niet expliciet gezegd, dat een vader en moeder geen seks mogen hebben met hun eigen (pleeg- of stief) kinderen, maar uit de context is volkomen duidelijk dat seksuele omgang tussen verwanten wordt verboden. Toch zijn er mensen, vooral mannen, die zichzelf als christelijk beschouwen en het tegelijk normaler vinden om seks met hun dochter te hebben dan bijvoorbeeld naar de hoeren te gaan. “Moet ik dan naar de hoeren gaan?” zei de vader van een cliënte.

In 2011 heeft de wetgever de verjaringstermijn opgeheven voor ernstige zaken van seksueel misbruik, zodat daders toch gestraft zouden kunnen worden.
Eerlijk gezegd vind ik dat je dit onderwerp niet moet verwarren met satanisme anders gaat het weer alleen om seksueel misbruik. Zelf ben ik het met TS eens, dat christenen nogal gemakkelijk doen over occulte zaken. Veel dingen zijn eigenlijk geaccepteerd en dat stuit me wel tegen de borst. Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 01:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je dit onderwerp niet moet verwarren met satanisme anders gaat het weer alleen om seksueel misbruik. Zelf ben ik het met TS eens, dat christenen nogal gemakkelijk doen over occulte zaken. Veel dingen zijn eigenlijk geaccepteerd en dat stuit me wel tegen de borst. Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal.

Ik neem het wel serieus, glaasje draaien, tarot kaarten, hand-lezen ik zal mezelf daar nooit mee inlaten hoe iemand ook aandringt. Dan is nee echt wel nee, hoe het anders ook zou moeten zijn, in situaties waar ik ja zeg en nee bedoel.

Ja, d'r wordt gemakkelijk over gedaan, ff een boekje halen over astrologie, etc.

(Occult is verborgen
Occultisme:
Leer van het in het duister gehulde, het verborgenen. als iets alleen bekend is bij ingewijden. betekent: verborgen, geheim en Verborgen geheim en
Niet direct waarneembaar of verborgen.)

Maar ja, mijn mening wat ik hierboven schrijf, ik zal 't er niet meer over hebben in dit topic.
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Ik zal de posts van mij hier verwijderen die erover gaan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 06:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 06:27
 
Kan een gelovige demonisch bezeten zijn?

http://verhoevenmarc.be/PDF/gelovigebezeten.pdf


Hoe Bevrijdingsbedieningen mensen
tot demonische gebondenheid leiden

http://verhoevenmarc.be/PDF/bevrijdingsbedieningen.pdf


Oosterse Meditatie sluipt de Kerk binnen!

http://verhoevenmarc.be/PDF/meditatie.pdf



<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:17
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme.
ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven.
Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten.
Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen.
Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan.
De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.

Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven.
Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is.
Evenals hun ouders overigens.

Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme.
Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant.
Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.

Alles is ook gelieerd met het Satansisme.

Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie ..........
Het is en blijft satanisme.
De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie.
De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie
Reiki , Ying -yang enzo enzo.

Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God.
Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme.
Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze.



Waar baseer je deze beschuldigingen op? Heb jij wel eens gemediteerd (overigens heel normaal, ook in christelijke kringen ) en heb je op Yoga gezeten dat je het als des duivels ervaart? Of heb je het alleen van horen zeggen en weet je eigenlijk niet zo waar je het over hebt?????
Je schrijft wel wel over de satan en de boze maar heb je dat zo ervaren?????????? Of neem je maar gewoon over wat sommige kerken vinden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:49
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme.
ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven.
Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten.
Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen.
Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan.
De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.

Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven.
Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is.
Evenals hun ouders overigens.

Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme.
Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant.
Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.

Alles is ook gelieerd met het Satansisme.

Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie ..........
Het is en blijft satanisme.
De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie.
De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie
Reiki , Ying -yang enzo enzo.

Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God.
Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme.
Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze.

Ben benieuwd hoe je tot bepaalde conclusies komt?
De geest van de wereld is volgens jou satanisme? Ik denk zelf dat het 2 verschillende zaken zijn. Satan ontkent helemaal niet de grootheid van God hij onderkent deze juist. de wereld denkt niet eens aan het bestaan van God
Boeken van Harry Potter is gelieerd aan satanisme? Waarom om dat er tovenaars in voor komen? Die tovenaars hebben een duidelijke literaire functie en de boeken zijn overigens geschreven door een anglicaanse christin.
Wat zijn volgens jou die alternatieve geneeswijze de satanistisch zijn en yoga of mediteren satanistisch?
Het komt op mij over of je alles op een en dezelfde (voor jou) satannistische hoop veegt.
overigens zegt de Heer Jezus niet alleen; "wie niet met Mij is is tegen mij"in luk 11;23 zoals jij al aanhaalde maar ook : wie niet tegen ons is is voor ons in luk 9;50 . Om de boel weer in evenwicht te brengen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:27
 
Tja wie de schoen past .....
In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.

Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren.
Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.

In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na.
Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend.
Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten.
De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen.
In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.

Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht.
Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.

Wat betreft Harry Potter........
Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens.
Tovenaars die een literaire functie hebben ?
Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte.
En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?

Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars.
De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden.
Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.

Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen.
Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.

Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.

En dat lukt hem goed.
Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren
Toen de harry p leugen
en zo gaat hij voort.

Wolf en schaapskleren ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:40
 
CORTAZAR588 schreef:
Tja wie de schoen past .....
In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.

Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren.
Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.

In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na.
Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend.
Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten.
De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen.
In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.

Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht.
Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.

Wat betreft Harry Potter........
Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens.
Tovenaars die een literaire functie hebben ?
Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte.
En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?

Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars.
De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden.
Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.

Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen.
Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.

Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.

En dat lukt hem goed.
Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren
Toen de harry p leugen
en zo gaat hij voort.

Wolf en schaapskleren ?



Je geeft nu een theoretische uitleg.......maar heb je het zelf ervaren dat het des duivels is allemaal? Of praat je na?
Ik heb trouwens nog nooit gehoord en ervaren dat Yoga voor geleide geesten is???????? Verraste, verbaasde smiley heb jij dat ervaren tijdens Yoga?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 19 augustus 2012, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal.


Dat is zo ja... er wel mee bezig zijn maar het tegelijk wegpoetsen en relativeren.. deed de "andere kant" dat ook maar maar de duvel zit niet stil als je hem opening geeft.
Ik ben het ermee eens als men aanhaalt wat in de bijbel staat: de wereld die "in het boze ligt"... oftewel de gevolgen van de zondeval, het feit dat satan blijkbaar zijn gang nog kan gaan ondanks zijn overwonnen staat en de voor hem zekere toekomst.
Toch Cortazar heb ik meer bij "het satanisme" het beeld actief satanisme bedrijven... en daar zelf dader in zijn, slachtoffers in betrekken en die weer tot dader maken... de rituelen en het daadwerkelijk Jezus bespotten..


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 19 augustus 2012, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:02
 
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:23
 
CORTAZAR588 schreef:
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.

Bedankt voor je respons
En dat laatste kan ik volledig amen opzeggen!!
Heb zelf niet zoveel verstand van yoga maar van wat ik er van gezien heb, zijn het gewoon gymnastiek oefeningen, dezelfde oefeningen die ik ook weleens in de sportschool gedaan heb. Toen heten ze gewoon buikspieroefening enz i.pv. die indische namen die yoga er aan geeft. En spierversterkende oefeningen heb ik in mijn beroep wel nodig. (maar even voor de goed orde ik doe niet aan yoga)
Wat bedoel je over het in extase raken bij kerkdiensten? Christelijke kerkdiensten? Vallen in de Geest enzo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:44
 
CORTAZAR588 schreef:
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.



Ik vind het lariekoek wat je allemaal schrijft.........Binnen de christelijke kerken is meditatie heel gewoon en wordt er niet zo denigrerend als jij dat doet over geschreven.....Er zijn ook kloosters die zelfs Zen meditatie cursussen geven.........
Wat jij over yoga schrijft en beschrijft komt mij absoluut niet bekend voor maar ja, ik beoefen het ook pas zo'n tien jaar of zo.....heb er nog nooit wat duivels of satanistisch in gemerkt.....
En buiten dat is het natuurlijk zo dat wat voor jou telt niet voor een ander hoeft te gelden.......
Niemand verplicht je om te gaan mediteren of op yoga te gaan, niemand verbeid het je ook.....Het is een vrije keuze.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:46
 
ROELANDE345 schreef:
Bedankt voor je respons
En dat laatste kan ik volledig amen opzeggen!!
Heb zelf niet zoveel verstand van yoga maar van wat ik er van gezien heb, zijn het gewoon gymnastiek oefeningen, dezelfde oefeningen die ik ook weleens in de sportschool gedaan heb. Toen heten ze gewoon buikspieroefening enz i.pv. die indische namen die yoga er aan geeft. En spierversterkende oefeningen heb ik in mijn beroep wel nodig. (maar even voor de goed orde ik doe niet aan yoga)
Wat bedoel je over het in extase raken bij kerkdiensten? Christelijke kerkdiensten? Vallen in de Geest enzo?


Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......
Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is.


Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk....
En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......

mm ik heb er eens wat beter naar gekeken door jouw opmerking hier.
zo simpel is het inderdaad niet. ben het met de topicopener eens het heeft een verkeerde oorsprong en doel.
Vind ik dan he


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 19 augustus 2012, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:12
 
yoga en yoga is drie........ Knipoog smiley

de ene vorm van yoga is de andere niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk....
En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ Boze smiley
Laten we het dan eens anders stellen. Alle esoterische religies zijn aards en satanisch, occult dus. De bewijzen hiervoor zijn in overvloed. New Age gaat om zelfverwezenlijking, en dat gaat in tegen Gods Woord. Jezus zegt dat Hij de weg is en dat is een heel ander evangelie.
De vraag is echter, kan je als christen daar aan meedoen? Mijn antwoord is nee, jouw antwoord is ja.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:50
 
ik vind dit goede informatie, maar niet populair bij mensen die yoga liefhebben.
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf


Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 19 augustus 2012, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:09
 
KROX372 schreef:
ik vind dit goede informatie, maar niet populair bij mensen die yoga liefhebben.
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom mensen Marc Verhoeven zo vaak citeren...In mijn ogen is hij zeer anti evangelisch.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 00:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:02
 
CORTAZAR588 schreef:
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.


... Er kan en mag dus een heleboel niet. Ik ga hier even niet in op of ik het met je eens ben of niet... Mijn vraag is alleen: hebben wij antwoorden? Alternatieven behalve alleen met Jezus naar voren te komen? Waar wij als christen zo bekend om staan in "de wereld" is ons geheven vingertje bij meditatie, yoga, soorten muziek, seksualiteit en noem maar op.. er wordt zoveel naar de verdachte hoek verwezen en het enige alternatief is "je hebt alleen Jezus nodig". Als ik één ding weet is dat we Hem inderdaad nodig hebben in ons leven en onze levensstijl. Maar hoe komt het dat er behalve een leven met God ook christenen zoeken naar meer ... Kennelijk mist er dan toch iets in hoe we omgaan met ons lief en leed, ons lijf en ons hoofd...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 20 augustus 2012, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:03
 
en nu verzand de discussie in of yoga nu wel of niet mag of wel of niet occult is......

maar dat was de vraag niet, de vraag was: satanisme, wat is wel of niet??
Er zijn verschillende films/ boeken over.....als ik kijk naar de film the exorcist.......hoe duivels kan dat zijn?? en zoals al eerder genoemd, het vervloeken van Jezus en het kruis op de kop hangen...dát is een onderdeel van het satanisme...alles tegengesteld aan Jezus en Zijn evangelie......en dan heb je het over de satanskerk......

Yoga...de 1 zal zich er prima bij voelen, de ander heeft er niks mee...het zij zo......laat dat rusten.....

glaasje draaien, tarot, hand lezen, dreamcatchers, etc. blijf daar van weg, dát zijn de deuren naar een wereld waar jij niet heen wilt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:49
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:02
 



<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
Pagina 1 van 9