Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 10:43
Onderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
|
|
|
Dag iedereen,
Ik heb eerst even een vraagje: Wat zijn nou de punten die jullie hier zo vreselijk vinden?
In de bijbel worden toch ook demonen en boze geesten uitgedreven? Denk je dat wij dat niet kunnen doen door de kracht van de heilige geest? Ja dat kan wel. Ik ken deze man niet, ik ben er niet geweest dus ik weetniet wat het precies is, maar het hoeft perse fout te zijn.
Ook met het aanraken en dat mensen vallen, dat zou de heilige geest kunnen zijn die door hem heen werkt en die vrouw aanraakt, want de heilige geest is krachtig en het zou kunnen dat je dan even je kracht of controle of hoe je dat ook noemt kwijt raakt. Op het eind word het wel een beetje creepy, maar als er echt een boze geest/demoon in haar verstopt zit, is dit hoe hij zou reageren als hij geboden wordt om er uit te komen.
Mattheüs 18:20: Want waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.
Vergaderen is iets wat je met zn allen doet. Het is niet alleen een presentatie van de voorganger en daar denk je een week over na. Zo gaat het in velen kerken vandaag de dag er aan toe.
Ik denk eigenlijk dat er aardig wat mensen zijn die hier vele harde uitspraken doen, die niet vervult zijn met de heilige geest en dus in tongen spreken. Want door in tongen taal te spreken maak je de heilige als een soort vlammetje, groter. Want door de heilige geest hoor je dingen, voel je dingen als het bijvoorbeeld niet goed is. En als je die vlam niet gebruikt en hij dus niet aan staan, voel je dat dus niet tot veel minder dan anderen die dit wel doen.
Sorry ik weet niet waarom ik hier een hele preek over hou (A)
Maar nogmaals, ik zeg niet dat dit filmpje goed is, maar het hoeft niet fout te zijn. Nog een fijne dag allemaal,
Carsten
Laatst aangepast door
|
CARSTEN834
|
op vrijdag 27 januari 2012, 10:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:09
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He Carsten, ben het voor een groot deel wel met je eens, als je met iemand seks hebt gehad, heb je iets unieks met elkaar gedeeld, en dat maakt dat je elkaar nooit helemaal kunt loslaten. Er is namelijk, zoals je al schreef in je voorbeeld, een deel van jou bij die ander achter gebleven. Dat unieke wat je hebt gedeeld, is niet uitwisselbaar met een andere partner.
Laat de opmerkingen over je leeftijd je vooral niet weerhouden om te blijven schrijven op het forum ... het gaat namelijk om de inhoud van wat je schrijft !!! |
Thanks voor je reactie!
En momo: ik wou het ook niet eens weten, dus je hoeft ook niet moeilijk te doen over ja 20 bla bla bla...
Have a nice day,
Carsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 09:47
Onderwerp: The one
|
|
|
When i feel sad, you make that all my feelings no longer feel bad.
Cause you are straight in every kind of way, that's why i always on your side want to stay.
Cause my love for you is also real, there is nobody else that my heart can steal.
Happiness is what you bring into my life, thank you for help me to survive.
To survive the things which are too hard for me, i know for sure, it's you were i want to be.
I needed so much the person who you are, cause you reach me like the most beautiful star.
|
op vrijdag 20 januari 2012, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 22:57
|
|
|
SCOTT582 schreef: | "wat je doet na een huwelijk is voor mij een ander verhaal waar ik het met jou niet over ga hebben, vind ik je te jong voor"
Nou... te jong? Oud genoeg om te mogen stemmen, maar voor dit soort dingen niet? De leeftijd hikt tegen de volwassen grens aan. Dat je het niet au publiek wilt bespreken begrijp ik volledig. |
20 is de helft jonger dan dat jij/u bent, maar voor de rest heb ik broers en zussen die een stuk ouder zijn dan mij. Daarom heb ik toch een beetje ervaring daarmee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 20:41
|
|
|
MOMO697 schreef: | ik vind dit evangelisch gewauwel en zou het graag onderbouwd zien vanuit de bijbel in de bijbel heeft men soms meer vrouwen in de bijbel hertrouwen mensen in de bijbel ken ik een vrouw die iets van zeven mannen heeft gehad Jezus heeft haar lief en stuurt haar op pad met die Liefde dat het zondigen is? jazeker is er daarom veroordeling? nee het enige dat die zonde weg kan nemen is de Liefde van Jezus maar dat aan elkaar vastgeplakt blijven zitten vind ik een menselijk bedenksel dat misschien voor iemand zo werkt en die heeft er dan wat aan gehad. maar wil niet zeggen dat het ook werkelijk zo is voor iedereen. |
Op je eerste verhaal: heb je ooit gehoord van het verschil zovan: Oude testament vs nieuwe testament? Testament staat voor verbond. Abraham etc. hadden veel vrouwen, dat zeker. Maar dat wasVOOR de 10 geboden, dat was VOOR Jezus kwam. Als je dit niet snapt, is het een advies om daar is over na te denken en te lezen. Niet om wijs te doen, maar het geen dat onze zonde weg haalt is het bloed van Jezus Maar ja dat heeft hij gegeven door liefde, maar toch.
(niet heel negatief bedoelt, maar) Zo je te horen heb jij met meerdere mannen geslapen. Als jij je ex of wie dan ook ziet, voel je dan niet meteen van binnen ''iets'' wat er niet was geweest als je geen seks gehad had met elkaar? Het geen wat je voelt is er omdat je dus niet 100% kan ''ontsmelten zoals ik het heb uitgelegd. Meerdere mensen die ik ken hebben mij dit uitgelegd omdat zij dit helaas moeten ervaren. Na seks te hebben gehad gaat je relatie met die persoon als het goed is niet door zoals van te voren... of wel soms?
Laatst aangepast door
|
CARSTEN834
|
op donderdag 19 januari 2012, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:10
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
Er worden hier uitspraken gedaan die niet kloppen en veels te hard zijn.
1. Denk jij dat er enig verschil zit tussen 1x per maand ''vieze dingen kijken'' of elke/om de dag? 2. God is vol met liefde en genade. Je weet toch dat, ehmm.. ZIJN ZOON voor jou zonden is gestorven? Nee dit betekend niet dat je het mag doen, dit betekend dat als je in jezus geloofd, je gered bent. Want hij is de weg, de waarheid en het leven. Niet meer, niet minder PUNT 3. Ook iets wat ik heb geleerd, is dat elke zonde een zonde is. Er is geen nummer van: 'oh liegen heeft een waarde van 1 en vreemd gaan van 100'. Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het maakt niet uit welke zonden je hebt begaan, het is en blijft zonden in de ogen van Jezus. Door zonden en dus verkeerde dingen te doen, kan je wel je 'beloning' die je in de hemel/het eeuwige leven krijgt kleiner maken, om het zo eventjes te noemen. Maar als je vol geloofd dat Jezus de zoon van God is en voor jou zonde gestorven is, dan ben je gered.
Hopelijk geeft dit iets verheldering voor de Peter die dit zo leuk vind om het neer te zetten, of voor wie dan ook.
Yours,
Carsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:37
|
|
|
Wat ik heb geleerd over seks buiten het huwelijk: Seks kan je in een wijze vertalen als het ''samen smelten'' van verschillende unieke! stukken goud; je wordt samen één. Door dit smelten kan je het nooit helemaal meer uit elkaar krijgen en zit je op zekere wijze dus voor altijd deels aan elkaar vast. Binnen het huwelijk is het logisch dat je samen één bent, zo staat het ook in de bijbel. Maar buiten het huwelijk om is er dus een kans dat je uit elkaar gaat en dus met de verkeerde persoon ''eeuwig'' verbonden bent.
Ik vind het dus niet juist om seks te hebben voor het huwelijk. Of het mij gaat lukken is het andere, aangezien het FREAKING lastig kan zijn om te wachten!
Yours,
Carsten
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|