ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 126 127 128 129 130 131 132 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:51
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Ja, je hebt gelijk. Horden mensen die zo denken in de groepen.

Een keer zeggen en dan hopen dat het doorsijpelt.

Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!

Nee dus want de standpunten zijn verhard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.


MAt 11:28
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.


Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen. en zeker niet het idee dat je rust hebt voor je ziel, door altijd maar je uiterste best te doen. en ook door dingen die je eerder schreef, je negatieve emoties.Zoals:
"Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid."Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14



Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.

Helemaal waar...
Maar we komen hier al niet meer uit want weet je... het is al "zij en ik" en dan is er geen sprake van met elkaar praten in eenheid maar in verdeeldheid en uit elkaar trekken... USELESS!
Er is geen sprake van discussie maar een neerleggen van vaststaande interpretaties als "de waarheid" ... en slikken of stikken... jammer...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 13:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:59
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
quote=TINK100]dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?[/quote]

JOSINA022 schreef:
Nee hoor, is een gedachte die je juist in de reformatorische kringen hoort.


In beide kringen Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 09:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:59
BerichtOnderwerp: Humor
 
JOSINA022 schreef:
Geweldig! Lachende smiley

Clown smiley ... en ze lachten nog lang en gelukkig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
en dus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.

Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan.

Dit verlangen deel ik met jou en herken ik en velen hier zullen het be-amen, dat het goed is dichtbij Hem te zijn. Maar dan ook God toelaten in ALLE aspecten van ons bestaan waar wij dat smalle pad bewandelen en Hij ook graag Zijn licht en heelheid in geeft.
Ik ben wel blij met Jezus die in onze wereld kwam en in ALLE dingen ons leven heeft gedeeld en dit ten voeten uit kent.. Hij kwam niet alleen in de geest bij ons wonen maar juist naar lichaam, ziel en geest om in alles het goede nieuws te brengen en ons tot Leven te wekken en in balans te brengen.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 07:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PAULUS636 schreef:
Si un jour - from Jean de Florette

http://www.youtube.com/watch?v=cqVgzWzImUo&feature=fvwp&NR=1[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: Humor
 
Ik zet het maar even hierbij... even iets luchtigs tussendoor

aanstekelijk...

http://youtu.be/2n00zO_DTI0


my waffely eh lovely wife whihi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:43
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
ik vind het erg jammer dat iemand zo slecht denkt over zo iets moois wat door God gegeven is.....En god zag dat het goed was, heel genesis 1 staat er vol van...
is ons lichaam met zijn/ haar gevoelens dan een "foutje" van God.......


In de middeleeuwen "kastijden" o.a. de monniken hun lijf met een gesel waaraan spijkers vastzaten... ik heb hier het gevoel dat er zoiets gaande is... en vind het intriest. Nee Tink, ik geloof ook niet dat God zich vergiste. Hij gaf ons de mogelijkheid te verlangen en te dromen met alle gevoelens die daarbij behoren en samen gedeeld kunnen worden....


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

Ik weet de reactie...
en toch zeg ik het.. Ik denk niet dat God je vraagt om deze prijs te betalen... en wellicht was Paulus helemaal niet bezig met die strijd waar jij het over hebt...
maar inderdaad: ieder voor zich en zeker is het jouw keuze... eenzame weg dan...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat maak je het jezelf ontzettend moeilijk als ik je verhaal zo lees......
Staat bijna gelijk aan een moord zo lees ik het.....






..... inderdaad....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Het was idd ook een vorm van frustraties uiten zoals kwaadheid, troost, eenzaamheid etc maar schuldgevoelens had ik niet. De reden voor mij om er niet meer aan toe te geven, is dat ik merkte dat ik steeds meer verwijderd van God raakte, het weten dat het zonde is en het mij geestelijk steeds meer ongevoelig maakt.


okay, geen schuldgevoelens... maar kennelijk wel een schreeuw van andere gevoelens. Naar mijn idee staat het gevoel/idee verwijderd te raken van God los van het feit of je dit via de masturbatie een uitweg gaf... jouw focus hierin was dat het zonde zou zijn... terwijl al je pijn en ellende bij God voorop stonden om maar bij je te zijn...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Zelfbevrediging: wel, Ik zal het vertellen. Toen ik pas tot bekering kwam in mijn 1ejr deed ik zoals ieder uit de wereld aan zelfbevrediging. Ik wist wel dat niet helemaal goed was maar nam het niet zo serieus. Een keer waarschuwde God mij en gaf mij de passage ....hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

Ik wist dat God tot mij gesproken had. Kort daarna, ging ik dus toch weer mastruberen, de waarschuwing negerend. Terwijl ik steeds dichter tot het hoogte punt (orgasme) kwam ervaarde ik in de geest een dikke duisternis die langzaam naar beneden kwam. Ik schrok er zo van dat ik acuut stopte.

Ik ben toen de strijd aangegaan tegen dat mastruberen en had het overwonnen voor 11 jr, ik deed het dus niet meer. Totdat ik dankzij de kerkleider in een diep gat terecht kwam en eigenlijk uit kwaadheid, teleurstelling in God het een een keer weer eens deed na 11jr. Maar toen was het effect nog niet zo erg en vond het eigenlijk niets. Daarna gaf ik er niet meer aan toe voor 2,5jr. Maar niet zo lang terug gaf ik weer eens een paar keer aan toe omdat ik weer eens een diepe teleurstelling te verwerken kreeg. Ik kwam in contact met iemand die dat deed. En ik merkte dus dat ik daardoor beinvloed werd. Ik begon er dan ook weer wat makkelijker over te denken. Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid.

Maar sinds een paar weken ben ik weer de strijd ertegen begonnen want ik weet het is zonde, ik weet de gevolgen en ik kwam tot het besef dat ik alleen mezelf daarmee kwaad doe. Ik heb gemerkt doordat ik dat deed mijn geestelijke gevoeligheid steeds minder werd elke keer als ik het deed. Mastruberen is het voeden van het vlees. En tja het vlees pleased God niet. En doordat ik geestelijk minder gevoelig werd, werd ik ook minder gevoelig voor God om zijn tegenwoordigheid te ervaren.

Masturbatie uit mijn ervaring kan ik zeggen is een zonde. Het is het pleasen van het vlees. Voor mij was het ook een vorm van geestelijke zelfvernietig. Ik heb me inmiddels bekeerd, de matrubatie geest van mn vlees afgebeden en vecht er tegen. Ik merk, dat als ik er ieder keer niet aan toegeef, ik beetje bij beetje weer geestelijk gevoeliger word. Het is een langzaam herstelend proces en een zware strijd.


Zolang je strijd voert, is het een vijand... soms moet je leren dat die "vijand" een naam heeft: Verlangen.
Jij masturbeerde uit reactie op frustraties en zo vond je blijkbaar een uitlaatklep... maar door schuldgevoelens beladen. Maar kijk es naar wat er achter je reden zat om het te doen: verlangen naar geborgenheid en vrede....


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=YES356


1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.

(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)[/quote]




Tja... Om nog maar es met Piglet/Pooh te spreken: how do you spell love... you don't spell it, you feel it... Ik bedoel: we wisselen hier van gedachten en het blijft theoretisch en we analyseren het aan alle kanten wel en niet voorzien van glanzende bijbelteksten maar hoe zou het in de praktijk met live relatie gaan... binnen die relatie vindt plaats wat er in de chemie tussen beiden gebeurt en vaak ben je dan alle theorie en verstandelijke beredeneringen al voorbij. Het is per persoon verschillend en ook weer wat betreft je partner verschillend en hoe je er samen in je relatie een weg in wilt vinden. Ik denk dat het goed is als je je vrij en onbevangen kunt voelen hierin om die weg ook daadwerkelijk te vinden, mét al je eigen persoonlijke grenzen waarin je elkaar ook respecteert, ook dat hoort in die relatie thuis. Inclusief het met elkaar bespreekbaar en openhouden hoe je God/Zijn woord hierin betrekt. Dat dus ten eerste.

Even braaf opgezocht:
seks
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen.
Seks kan voor de één al een zoen op de mond zijn en voor de ander pas ergens beginnen bij strelen tot elkaar bevredigen en weer een ander neemt pas het woord seks in de mond bij het met elkaar naar bed gaan. Dat is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic en ik heb niet de illusie dat we hierin tot een vaststelling kunnen komen.

Ik denk dat het belangrijk is, zoals dat in alle dingen belangrijk is, om hier individueel je weg vanuit je levende relatie met God in te vinden en samen. Mij maak je niet wijs dat het lichamelijke aspect uit te sluiten is en op zijn zachtst gezegd zorgelijk als je dit met Gods woord dichtmetselt. Er is een begeren van de koning van de koningsdochter in één van de psalmen, er is een smeltend verlangen en nog meer, van verliefde tortelduiven in Hooglied. Het beter te trouwen dan van begeerte branden lijkt mij overigens niet een gebod die uitgevaardigd werd, meer een vaststelling dat brandend begeerte bestaat. Ik denk niet dat Paulus gelijk ook een blik partners kon opentrekken.

Je emoties, je denken, je lijf is allemaal deel van je zijn en om volop te erkennen en deel te laten nemen aan Leven en ik denk dat je het op veel meer manieren kan omzetten in de praktijk. Door het niet te onderdrukken maar er te laten zijn is er van alles aan moois in de muziek en kunst ontstaan eenvoudig door te (durven) dromen en voelen. Ontkennen en afsplitsen van dit aspect is schadelijk, onderdrukken van dit aspect al evenzo en mijns inziens zonde in alle toonaarden van het woord. Het deel te laten zijn van je leven en ook je relatie en het altijd bespreekbaar houden met God en/of met elkaar lijkt me een gezonder streven.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
A little Consideration, a little Thought for Others, makes all the difference.

Eeyore

-- A.A. Milne


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:53
BerichtOnderwerp: Jezus zegt:
 
Mattheüs 26 (1-16)

12 Door die olie over mij uit te gieten, heeft ze mijn lichaam voorbereid op het graf. 13 Ik verzeker jullie: waar ook ter wereld het goede nieuws verkondigd zal worden, zal ter herinnering aan haar verteld worden wat zij heeft gedaan.’


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
DAAF423 schreef:
Hi daar ben ik weer, ja Jo helaas (grapje hoor),


Oh alleen maar goed hoor. No problem or hard feelings.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:05
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
HANNAH810 schreef:
flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)


hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan



dank je wel Hannah, je verwoord de pijn die ik voel vanuit hoe het op mij overkomt; kille veroordeling. Het is de muur die ik voel en wat me diep raakt, omdat elke reactie of bewoording afketst op een vooringenomen stelling waarin er geen plek meer is voor liefde en relatie terwijl Jezus altijd eerst de mens aanzag en aanziet en vanuit die liefde ook contact maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Goh, ik wist niet dat je het zo persoonlijk aantrok. relax.


wat je zaait zal je oogsten. Je hebt in korte tijd twee, drie mensen aardig veroordeeld en met hen nog veel meer mensen terwijl je niet weet hoe hun leven er werkelijk uit ziet voor het oog van God. Dat noem ik schande. En verder houd ik het hierbij...


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 16:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 juni 2012, 06:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 15:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 15:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Mooi van Toon Hermans...


http://youtu.be/fS_CugDz-pc

Als de liefde niet bestond
Zullen ze stilstaan, de rivieren
En de vogels en de dieren
Als de liefde niet bestond

Als de liefde niet bestond
Zou het strand de zee verlaten
Ze hebben niets meer te bepraten
Als de liefde niet bestond

Als de liefde niet bestond
Zou de maan niet langer lichten
Geen dichter zou meer dichten
Als de liefde niet bestond

Nergens zouden bloemen staan
En de aarde zou verkleuren
Overal gesloten deuren
En de klok zou niet meer slaan

Als de liefde niet bestond
Dan was de hele vrijerij bedorven
De wereld was gauw uitgestoven
Als de liefde niet bestond

Als de liefde niet bestond
Zou de zon niet langer stralen
De wind zou niet meer ademhalen
Als de liefde niet bestond

Geen appel zou meer rijpen
Zoals eens in het paradijs
Als wij elkaar niet meer begrijpen
Dan is de wereld koud als ijs

Ik zou sterven van de kou
En m'n adem zou bevriezen
Als ik je liefde zou verliezen
Er is geen liefde zonder jou


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 14:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:34
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ROELANDE345 schreef:
Wow let ik even niet op in het forum en schijn ik opeens naar de hel te gaan Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Maar onze God is oneindig veel groter dan wij mensen.
En gelukkig hebben we Romeinen 8 vers 38 en 39 ook nog
38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst,
39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
I

Amén to that.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
En tja, ik ben niet uit op mijn gelijk. Het staat allemaal in de bijbel en de bijbel is duidelijk.

Mooi... Toch hebben we ook de geest van God nodig om het Woord van God uit te leggen en te verstaan. Als het allemaal zo duidelijk was zou er geen bijbelschool nodig zijn, geen verschillende kerken zijn opgericht en zouden er ook geen verwonde mensen buiten lopen die het gehad hebben met christenen die menen het woord recht te snijden.

Met het Woord van God in de hand zijn er de grootste fouten gemaakt in de geschiedenis.

on topic maar weer.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Dat God de echtscheiding haat is een feit. Sorry, het staat geschreven in de bijbel. Maar er staat ook nog meer over echtscheiding in de bijbel geschreven. Ik heb dat genoemd om aan te geven dat God het huwelijk heeft ingesteld,niet om jouw aan te vallen op waar je doorheen bent gegaan. Sorry, als je je aangevallen voelt. Maar het onderwerp is sex voor het huwelijk en niet echtscheiding.

klopt.. Aangevallen voel ik me niet maar ik plaats het even in de context van jouw reacties.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wat het respect en openheid betreft: de waarheid is soms niet leuk om te horen. Leuk of niet leuk het dient verteld te worden zoals het is.
En dat kan best wel hard aankomen. Maar ja, wat heb je liever: de leugen of de waarheid? Het is de waarheid zoals jij die interpreteert.

hoererij is ook betaald dat klopt, maar het is niet in een verbond (huwelijk). En dat andere sex voor het huwelijk is ook niet in een verbond(huwelijk) en wordt niet betaald. We zeggen dan: mannen kies tussen betaald sex en gratis sex. Hoererij en sex voor het huwelijk is allebei niet in een verbond. Het verschil is de ene is betaald en de andere is gratis. Allebei buiten het verbond en dat valt allebei onder hoererij.
Ergens is hier al liefdevol en bezonnen op ingegaan, ik verwijs je naar voorgaande discussie.

Wat de teksten betreft: ik citeer ze alleen maar, ik heb ze niet verzonnen. Wat de context betreft: ik vind ze heel duidelijk.
Ik niet, je hebt nog niets beantwoord over wat ik aangaf over 1 Kor. 9.
Wat dat zwart wit betreft: de bijbel is zwart wit. Het is hel of hemel. Er is geen middenweg in het hiernamaals.

Daar valt ook niet aan te tornen maar ik torn wel aan een bijbelplusverhaal. Het gaat erom of je in je leven samen met God wilt leven en zijn heilsplan aanneemt voor de mens en dus ook voor jou persoonlijk. Dat is mijns inziens het offer door Zijn Zoon te accepteren, want om ook maar met een bijbeltekst te komen: wie de Zoon heeft heeft het leven. Na die keus ga je op weg met God in je leven en het woord bij je. God is Gods genoeg om je met Zijn Geest te leiden en soms is dit anders dan hoe de omstanders, hoe gelovig ook, erover denken. Zoals jouw eerdere uitspraak: God haat de echtscheiding (beetje oftopic maar het lijkt te passen in je omgaan met). Ik haat de echtscheiding ook... toch heb ik in het proces erheen ervaren hoe God dit bedoelt, door meer inzicht te geven in het hoe en waarom van deze uitspraak maar ook in Zijn omgaan met mij in deze periode heb ik Hem leren kennen op een liefdevolle en aanvaardende manier wb dit onderwerp ... mensen hebben me ook proberen neer te vellen met God in hun broekzak en ik laat hen verder dan ook maar de zege over hun gelijk. In die zin bedoel ik dus ook: kijk uit wat je zegt met Gods woord in je hand tegen mensen die je niet kent. De letter doodt, je hebt Gods geest van onderscheiding erbij nodig voor allereerst jezelf.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 6 juni 2012, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Zondag 3 Juni, Psalm 68: 20-30; Hij draagt ons leven.

Als God opstaat, zwaait er iets voor zijn vijanden. Dan zijn ze nog niet jarig! ‘God verplettert de hoofden van zijn vijanden, de harige kruinen van wie met schuld zijn beladen.’ Dat liegt er niet om. Is dit nu de goede God die hemel en aarde geschapen heeft? Is dit de Vader van onze Heer, Jezus Christus? Het lijkt wel alsof we in deze psalm met Wodan te maken hebben, met Zeus of Jupiter, met Mars en hoe al die talloze woeste goden mogen heten... Is die God van Israël, die ook onze God moet zijn, niet gewoon de zoveelste in een rijtje, een omhooggevallen stamgod, een met donder en bliksem dreigende bos- of berggod, die toevallig door een stelletje Israëlieten op een erepodium is gezet?
Kerk en Israël zijn het dit betreft hartgrondig eens: dat geloven wij niet. hoe het ook precies in de loop der eeuwen is gegaan – de Bijbel is geen Handboek der Religiegeschiedenis -, Israël en Kerk (laat ik hier een betere volgorde noteren!) zijn het samen volstrekt eens: wij zien in de Naamloze God van de aartsvaders niet een god als alle anderen goden. Wij geloven dat in Hem de Eeuwige, de Ene, zich openbaart. En waarom geloven we dat? Omdat deze God de allerzwaksten dráágt! Hún vijanden doet Hij vergaan. Daaraan, zei Jezus, kun je de ware God herkennen.

God zij geprezen met ontzag.
Hij draagt ons leven dag aan dag,
zijn naam is onze vrede.
Hij is het die ons heeft gered,
die ons in ruimte heeft gezet
en leidt met vaste schreden,
Hij die het licht roept in de nacht,
Hij heeft ons heil teweeggebracht,
dat wordt ons niet ontnomen.
Hij droeg ons door de diepte heen,
de Here Here doet alleen
ons aan de dood ontkomen.



.............................


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Ik denk dat de vruchten in christelijk Nederland op sexueel gebied wel duidelijk zijn geworden in de media de laatste tijd! Hoe zou het komen dat het percentage porno verslaafden in deze zelfde kringen zo hoog is? Ik ben de mening toegedaan dat het door gevoelens die we gewoon hebben (de een meer dan de ander) te ontkennen, het te bestempelen als iets vies en per definitie zondigs, te onderdrukken,er “niets” mee te doen, met de mantel der liefde te bedekken. Hier een grote rol in spelen. Ik heb het idee dat we verstoppertje spelen en daar is er maar 1 bij gebaat die wil voorkomen dat de boot vol komt! Maar gelukkig is de passagierslijst bekend Lachende smiley

Die boot komt toch wel vol hoor ;) er is een God die zichzelf niet verloochend bij wat Hij heeft beloofd wat Zijn kids er soms ook van brouwen. Ook degenen die God menen in hun broekzak te hebben.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 juni 2012, 00:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 126 127 128 129 130 131 132 ... 136 Volgende
Pagina 129 van 136