ChristianMatch
 


Forum

hoe benader je je broeder/zuster in Christus
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:43
 
FLOWERFUL304 schreef:
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

Rom 8:5->Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. 6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. 7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: 8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

Er zijn nog meer teksten die dat kunnen onderbouwen. En idd dat de liefde, de genade van God in deze situatie waar je je nu in verkeerd je niet kan scheiden van zijn liefde klopt. Maar de genade is dat je nog in leven bent, je ervan kan bekeren en het naar de maatstaven God's kan gaan doen. Want indien je deze levenstijl tot je dood aanhoudt dan is het idd hel. De bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Liever dat ik herhaal wat er in de bijbel erover staat want dan kan je als je voor de troon van God (opb 20:12) komt te staan niet zeggen dat niemand je dat ooit heeft verteld. En als ik het niet vertel wordt ik ook nog verantwoordelijk voor gehouden als jij in deze situatie overlijdt. Nu ik het vertel wordt ik daar niet verantwoordelijk voor gehouden. We hebben elkaar te helpen het pad van God te bewandelen en het is een smal pad. Dit staat ook in de bijbel.

En nogmaals ik citeer alleen de bijbel. En ik citeer dat wat ik ook zelf in mijn eigen leven uit werk. 15 jaar bekeerd, 15 jr geen relatie en sex gehad. Ik ken ook 40+jr mannen die nog maagd zijn. Het is niet onmogelijk. Het begint met een keus. God's manier of je eigen. En God's manier is sterven aan je vlees, sterven aan je ik, je kruis dragen hoe je het ook allemaal wil noemen.

JOL252 schreef:
hoe weet jij in vredesnaam welke levensstijl roelande er op na houd?

erg hé die dwang om steeds maar je mond te pas en te onpas te moeten opentrekken omdat je straks anders voor de troon nog steeds in ongenade kan vallen!! Ik vraag me af welke God jij voor ogen hebt.




flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)


hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:05
 
HANNAH810 schreef:
flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)


hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan



dank je wel Hannah, je verwoord de pijn die ik voel vanuit hoe het op mij overkomt; kille veroordeling. Het is de muur die ik voel en wat me diep raakt, omdat elke reactie of bewoording afketst op een vooringenomen stelling waarin er geen plek meer is voor liefde en relatie terwijl Jezus altijd eerst de mens aanzag en aanziet en vanuit die liefde ook contact maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:13
 
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

mm sinds wanneer ben ik een ontuchtpleger of een afgodendienaar, een lasteraar of een dronkaard of een rover.
ff denken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:19
 
ROELANDE345 schreef:
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

mm sinds wanneer ben ik een ontuchtpleger of een afgodendienaar, een lasteraar of een dronkaard of een rover.
ff denken.....

Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus.
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:31
 
HANNAH810 schreef:
flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)


hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan

Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

Ooo, en omdat ik dan jullie mening niet deel, goed keur of hoe je je het ook wil benamen, over jullie sex voor het huwelijk doen dan is er volgens jouw en anderen gelijk iets mis met mij of mijn levenstijl en dan ben ik volgens jullie gelijk aan het oordelen! Sorry maar nogmaals ik citeer wat in de bijbel staat. Ik verwijs jullie door naar de bijbel.

Qua levenstijl is er geen vershil tussen de heidenen en zij die zich christenen noemen, die sex voor/buiten het huwelijk doen. Ze doen precies hetzelfde. Want de heidenen noemen sex voor/buiten het huwelijk ook wel liefde en dat doen doen jullie ook. Tja.

En idd wat doe ik nog in dit forum. Ik verdoe mijn tijd hier. Jullie willen alleen maar horen wat in jullie straatje past! Wel, succes ermee!

PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:35
 
HERMAN968 schreef:
Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus. Engeltje smiley

Gods Woord killed geen mensen harten, herman!
ook deze tekst uit hebreen 4, die je nu aanhaalt, pas je niet correct toe.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hebr/4.html

'Gods Woord gaat door de geest, ziel, het hart, etc.............; deze tekst geeft op deze manier aan dat God door Zijn Woord toegang heeft tot elke vezel van ons mens-zijn.

dát is de strekking; geen vernietigende God, maar een God die in ons wonen en werken wil!!
met als extra toevoeging in vers 15 de conclusie van het betoog van Paulus dat we een God hebben die met ons mee kan voelen, barmhartig,
genadig en behulpzaam is.
"WANT wij hebben geen hogepriester die geen medelijden kan hebben, maar in alle dingen, net als wij, verzocht is geweest..........."
hannah......is gelukkig dat God haar niet aan mootjes snijdt!!

psalm 103 ; 5 Barmhartigen genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid!!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:39
 
HERMAN968 schreef:
Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus. Engeltje smiley

... en de tong is als een slang"
dus ga er zorgvuldig mee om naar je medebroeders en zusters. Engeltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 3 juni 2012, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:41
 
HANNAH810 schreef:
Gods Woord killed geen mensen harten, herman!
ook deze tekst uit hebreen 4, die je nu aanhaalt, pas je niet correct toe.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hebr/4.html

'Gods Woord gaat door de geest, ziel, het hart, etc.............; deze tekst geeft op deze manier aan dat God door Zijn Woord toegang heeft tot elke vezel van ons mens-zijn.

dát is de strekking; geen vernietigende God, maar een God die in ons wonen en werken wil!!
met als extra toevoeging in vers 15 de conclusie van het betoog van Paulus dat we een God hebben die met ons mee kan voelen, barmhartig,
genadig en behulpzaam is.

hannah......is gelukkig dat God haar niet aan mootjes snijdt!!

psalm 103 ; 5 Barmhartigen genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid!!!

idd licht en duisternis komen altijd met elkaar in botsing. Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 17:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:44
 
HERMAN968 schreef:
Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus. Engeltje smiley

leg eens uit wat je precies bedoelt Herman Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 18:07
 
FLOWERFUL304 schreef:
Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

ik ben in een starre geloofsvorm opgevoed, dat klopt. ik begrijp dat het voor jou verwarrend kan werken, te zien dat Christenen/kerkmensen ook fouten maken.

FLOWERFUL304 schreef:
Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

ik denk dat het anders is; men denkt het niet goed te praten, maar benadert de bijbel vanuit een andere hoek. er zijn mensen die inderdaad (proberen te) wachten met intimiteit tot zij opnieuw getrouwd zijn, en er zijn mensen die daar een andere visie op hebben, namelijk dat liefde en intimiteit samen behoren te gaan, al dan niet in een huwelijk.
ik redeneerde net als jij toen ik hier op christianmatch binnenkwam als proeflid, maar na enige tijd ga je de achtergronden en beweegredenen door middel van persoonlijke gesprekken soms wel beter begrijpen.


FLOWERFUL304 schreef:
Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.



je zult mij niet horen zeggen dat er iets mis is met je levensstijl, flowerful, echt niet.
wat ik wel denk te zien is dat je genaraliserend denkt; zie de donkergedrukte woorden......
(waar heb je gelezen van me, dat ik zou zijn voor sex/intimiteit vóór het huwelijk, overigens? Geschokte, onthutste smiley pas op voor aanname's he? Knipoog smiley )



jammer dat je me een sneer geeft; ik had niet het idee dat ik die had verdiend, en geagiteerd en beledigd ben ik ook al niet.
enneh..........dit is weer een aanname; namelijk dat ik/julliealleen zou willen horen wat er in mijn straatje zou passen;
juist door werkelijk te luisteren naar wat de ander denkt, vind en voelt kun je enorm veel leren. of je die visie dan voor jezelf overneemt is een tweede.
het is zélfs mogelijk een goed contact te hebben met mensen en tóch heel verschillend over bepaalde zaken te denken!!
dat heet dus respecteren van elkaars mening.



de tekst die je aanhaalt kun je terugvinden in psalm 69, als gebed, niet als stelling.

daarnaast kom je het nog tegen in openbaringen 22 ; 19
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=boek+des+levens&idq=38&l=nl&set=10&q1=1&qall=1&qids=ffffffffffffffffff3f
zoals je ziet, gebeurd dat niet zomaar; je zou de bijbel bewust moeten veranderen, om je naam uit het boek des levens te zien verdwijnen.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 19:25
 
PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.

Is God niet vergevend God?
Wie is Jezus voor jou?
Kijk naar Johannes 4 vers

15 De vrouw zeide tot Hem: Heere, geef mij dat water, opdat mij niet dorste, en ik hier niet moet komen, om te putten.

16 Jezus zeide tot haar: Ga heen, roep uw man, en kom hier.

17 De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man.

18 Want gij hebt vijf mannen gehad, en dien gij nu hebt, is uw man niet; dat hebt gij met waarheid gezegd.

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

Jezus houdt van mensen, omdat Hij zaligmaker is.
Jezus stuurt de hoer niet weg, maar uit liefde spaarde Jezus voor haar.

Ook bij Oude Testament zegt dat weer bij andere vrouw
Zie bij Jozua 2 vers 1

Jozua nu, de zoon van Nun, had twee mannen, die heimelijk verspieden zouden, gezonden van Sittim, zeggende: Gaat heen, bezichtigt het land en Jericho. Zij dan gingen, en kwamen ten huize van een vrouw, een hoer, wier naam was Rachab, en zij sliepen daar.

Later werd deze stad verwoest maar Rachab gespaard door God.

Is God dan niet te wonderlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:37
 
HERMAN388 schreef:
PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.

Is God niet vergevend God?
Wie is Jezus voor jou?
Kijk naar Johannes 4 vers

15 De vrouw zeide tot Hem: Heere, geef mij dat water, opdat mij niet dorste, en ik hier niet moet komen, om te putten.

16 Jezus zeide tot haar: Ga heen, roep uw man, en kom hier.

17 De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man.

18 Want gij hebt vijf mannen gehad, en dien gij nu hebt, is uw man niet; dat hebt gij met waarheid gezegd.

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

Jezus houdt van mensen, omdat Hij zaligmaker is.
Jezus stuurt de hoer niet weg, maar uit liefde spaarde Jezus voor haar.

Ook bij Oude Testament zegt dat weer bij andere vrouw
Zie bij Jozua 2 vers 1

Jozua nu, de zoon van Nun, had twee mannen, die heimelijk verspieden zouden, gezonden van Sittim, zeggende: Gaat heen, bezichtigt het land en Jericho. Zij dan gingen, en kwamen ten huize van een vrouw, een hoer, wier naam was Rachab, en zij sliepen daar.

Later werd deze stad verwoest maar Rachab gespaard door God.

Is God dan niet te wonderlijk?

Ja Herman dat is Hij zeker. Hij is een geweldige God. Rechtvaardig maar ook liefdevol en groot van goedertierenheid om dat ouderwetse woord maar eens te gebruiken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:53
 
ROELANDE345 schreef:
Ja Herman dat is Hij zeker. Hij is een geweldige God. Rechtvaardig maar ook liefdevol en groot van goedertierenheid om dat ouderwetse woord maar eens te gebruiken

Helemaal mee eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 21:08
 
En dan heb je nog de tekst in het NT: Hoeren en tollenaars zullen u voorgaan in het koninkrijk der hemelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 21:58
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless.

dank je wel, flowerfull; geen groter Liefde dan Goddelijke liefde;
onvoorwaardelijk en zomaar "om niet" te ontvangen voor jou en voor mij!!

jij ook nogmaals Gods zegen gewenst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:03
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd licht en duisternis komen altijd met elkaar in botsing. Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless.


Jammer Flowerful dat je niet meer gaat reageren op het forum, dat begrijp ik uit bovenstaande woorden in ieder geval......
Ook al sta je lijnrecht tegenover elkaar of juist dan....is het goed om eens van gedachten en meningen te wisselen....en daar is ook een forum voor he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:06
 
Het antwoord is: Zoals jezelf ook benaderd zou willen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:11
 
MANNA420 schreef:
Het antwoord is: Zoals jezelf ook benaderd zou willen worden.

das een hele goeie


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:16
 
ROELANDE345 schreef:
das een hele goeie


Lachende smiley


Blijft toch ook weer heel persoonlijk...., de één voelt zich wat gauwer gekwetst en aangevallen dan de ander......dus tja.....
Als er gevoelige snaren worden geraakt, vaak onbewust, klimt men toch al gauw in de gordijnen is mijn ervaring......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jammer Flowerful dat je niet meer gaat reageren op het forum, dat begrijp ik uit bovenstaande woorden in ieder geval......
Ook al sta je lijnrecht tegenover elkaar of juist dan....is het goed om eens van gedachten en meningen te wisselen....en daar is ook een forum voor he?

Discussie is goed en soms sta je lijnrecht tegenover elkaar.
Misschien is het handig om nieuwkomers erop te wijzen dat dit digitaal overkomt en zonder de emotie.
Hoop van harte dat ze het forum weer gaat verrijken en je kan er alleen maar wijzer van worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Blijft toch ook weer heel persoonlijk...., de één voelt zich wat gauwer gekwetst en aangevallen dan de ander......dus tja.....
Als er gevoelige snaren worden geraakt, vaak onbewust, klimt men toch al gauw in de gordijnen is mijn ervaring......

Is waar. Is lastig om dat aan te voelen op een forum denk ik. En je moet iemand dan beter kennen.


Waar liefde woont gebied de Heer zijn zegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:32
 
MANNA420 schreef:
Is waar. Is lastig om dat aan te voelen op een forum denk ik. En je moet iemand dan beter kennen.


Waar liefde woont gebied de Heer zijn zegen.

Ben het er mee eens dat het vaak lastig is aan te voelen, maar tegelijk, als we waardevol met mensen omgaan, en handelen vanuit het jezelf kennen en eerlijk met jezelf omgaan, dan heb je je naaste lief als jezelf.
En al voel je dan dingen minder goed aan, dan nog blijft het wel menselijk, en vanuit liefde gezegt en geschreven.

En dat Geeft ook zegen, en geen verwijdering
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 03:29
 
LEONARD480 schreef:
Discussie is goed en soms sta je lijnrecht tegenover elkaar.
Misschien is het handig om nieuwkomers erop te wijzen dat dit digitaal overkomt en zonder de emotie.
Hoop van harte dat ze het forum weer gaat verrijken en je kan er alleen maar wijzer van worden.

Er is ergens onderzoek gedaan, dingen die op een forum ofzo worden gezegd komen veel harder aan, dan als hetzelfde in real life zou worden gezegd, ja, stond in een of ander tijdschrijft.

Kan me daar wel iets bij indenken hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 03:33
 
Flowerfull, alles wat je zegt, zei ik jaren terug toen ik nog in sektes rondhing. En toen was ik 18 jaar...

Zelfs letterlijk wat je schrijft.

Ik wil je waarschuwen, 't heeft mij járen van mijn leven gekost.

Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?

Dit zeg ik niet om je af te zeiken.

Ik hoef dit niet te zeggen waarom zou ik?

I just wanna help.

Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 juni 2012, 09:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 08:58
 
Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?


Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...[/quote]

Ga je een boek kopen? Knipoog smiley
ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld"
Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch?
Niets is nieuws onder de zon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:07
 
Nou, Xabia, ik zal snel moeten zijn. Hij is niet meer regulier te koop, enkelt 2de hands.
Ja, ik ga 'm kopen, heeft mij, onder andere, de ogen geopend.

Knipoog smiley

En deze ook: Klik hier


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 juni 2012, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:11
 
kan het niet laten om er een mooi nummer van opwekking bij te zetten hier
"Hij is erbij"
http://youtu.be/OvYmYChfvhc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:24
 
Wat geinig met dat zand Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:28
 
XABIA794 schreef:
Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?


Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...


Ga je een boek kopen? Knipoog smiley
ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld"
Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch?
Niets is nieuws onder de zon.[/quote]


Ik bedoel het niet lelijk maar moet ineens aan Willem Ouweneel denken......over boeken gesproken....

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Maar dit topic was hoe je met medechristenen omging....niet anders dan dat ik anderen benader.....en zo hoort het toch ook? Waarom zou je christenen anders benaderen dan je niet christelijke medemens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:02
 
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2